Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinkertainen kikka polttaa hurjasti kaloreita: Tuplasti enemmän kuin jos juoksee kolme kertaa viikossa

Vierailija
29.02.2024 |

Fysiikkavalmentaja vannoo kävelyn nimeen.
Hän kertoo häkellyttävän liikuntafaktan kanssa kirjoittamassaan uutuuskirjassa (Johnny Kniga).
Jos kävelet päivittäin vaikka 8000 askelta, kulutat vuoden aikana tuplasti enemmän kilokaloreita kuin henkilö, joka juoksee kolme kertaa viikossa tunnin lenkin, mutta ei muuten juurikaan kävele.
https://www.iltalehti.fi/fitnessvoimailu/a/5b02ac32-f08d-49c6-bd1e-bfc0…

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh olipa uutinen. Tunnin kävely siis kuluttaa 300 kaloria. Tunnin juoksu 600 kaloria. Kun juoksee 3 kertaa viikossa niin se kuluttaa 1800 kaloria mutta kun kävelee 6 tuntia viikossa niin sekin kuluttaa 1800 kaloria. Niin se kävely on hitaampaa ja kuluttaa vähemmän kaloreita jos kävelee yhtä monta tuntia kuin juoksee. Mutta jos kävelee tuplasti mitä juoksee niin se kuluttaa tuplasti kaloreita.

Vierailija
2/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... ja aikaa menee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

8000 askelta on pari tuntia reipasta kävelyä

Kenellä on ylimääräistä aikaa joka päivä pari tuntia!? Ei ainakaan tavallista lapsiperhe arkea elävällä.

Vierailija
4/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla mättämättä liikaa kaloreja suuhun, niin ei tarvi liikuttaa eväänsä sohvalta.

Eli älä läikytä maitoa, niin ei tarvi siivota jälkiä.

Fiksut tämän tajuaa.

Vierailija
5/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olla mättämättä liikaa kaloreja suuhun, niin ei tarvi liikuttaa eväänsä sohvalta.

Fiksut tämän tajuaa.

Niinpä. Paljon helpompaa on jättää makkaraleipä syömättä kuin kävellä tuolla räntäsateessa ja pakkasessa tuntitolkulla niiden turhien kaloreiden polttamiseksi.

Vierailija
6/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus laskenut että kävelen 100 askelta minuutissa eli 1000 askelta 10 minuutissa eli tunnissa liikun 6000 askelta. Sama se mitä se kaloreita kuluttaa en ole niin tarkkaa. Tarkka olen vain ajan kanssa. Olen minä 3 tuntiakin kävellyt. Kerran olin fillarilla kalassa ja puhkesi rengas. Kävelin 3 tuntia kotiin.

Vierailija
7/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän aikana tullut helposti 10000 askelta.

Vierailija
8/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää artikkeli menee top 5 turhimmat ja tyhmimmät jutut kategoriaan 

Mä viel menin avaamaan ton jutun ja katsokaa sen miehen kuvaa, se on ite lihava ja näyttää ihan epäterveeltä ihmiseltä :D Mutta "liikunnan ammattilainen" :D "Asiantuntija" :D

Vierailija
9/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä on ylimääräistä aikaa joka päivä pari tuntia!? Ei ainakaan tavallista lapsiperhe arkea elävällä.

Luulisin että aika monella kaupunkilaisella, toivottavasti myös kaikilla koiran omistajilla. Esim itse kävelen aamuisin 15 min kotoa bussipysäkille ja sitten pysäkiltä toiset 15 min työpaikalle. Työpäivän jälkeen sama homma. Tästä tulee jo tunti kävelyä päivässä. Tähän päälle esim kauppareissut ja muut asioinnit niin ollaan lähellä tavoitetta. 

Vierailija
10/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä miten vähän ihmiset liikkuu jos 8000 askelta tuntuu suurelta määrältä? Mä olen tänään käyttänyt koiran pari kertaa reippaalla lenkillä ja kävellyt osan työmatkoista, mittarissa on jo 15 000 askelta. Ja vaikka käynkin myös muutaman kerran viikossa juoksemassa, en niinä päivinä luonnollisestikaan jätä esim. koiraa ulkoiluttamatta. 

Vierailija
11/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tyhmä juttu. Kuka ihminen edes käyttäytyy näin? juoksee 3 kertaa viikossa mutta ei liiku muuten. Eiköhän tää juokseminen tapahdu lähtökohtasestikkin normaalin hyötyliikunnan päälle mitä on se kävely päivän mittaan. 

Mä en oo koskaan tavannu ihmistä kuka istuu muuten kotona mutta käy vaan 3 kertaa viikossa juoksemassa. 

Vierailija
12/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo artikkeli on kyllä ihan oikeassa, mutta petyin vähän, kun luulin sieltä oikeasti löytyvän jonkun kikan, mitä en olisi tiennyt. Tottakai liikunta kuluttaa kaloreita, mutta aika vähän loppujen lopuksi. Jos kaloreita haluaa tarkkailla, niin helpompi on tehdä niin päin, että laskee syödyn ravinnon/juomien kalorit.

Vierailija
13/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on fv ihan sekain kun tällaista skeidaa väittää! Katsoisi ensin peiliin! Ei riitä että on rutsatun apinan näköinen, vaan siihen vielä alkoholisoituneen narkkarisian kroppa! Kannattaa tulla julkisesti esiin ensikesänä vaikka uikkareissa väittämään, että makaaminen 1xviikossa, kuluttaa energiaa enemmän kuin triathlon harrastus 6x viikossa täysillä matkoilla/kerta! 

Vierailija
14/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähtökohta on se että mä en ota liikunnallisia neuvoja vastaan mieheltä kenellä on tissit. Tää ei ole pahalla sanottu mutta niin se menee. Tolla miehellä on tossa kuvassa tissit. Ei rintalihakset, vaan tissit. 

Vierailija
15/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laiskoja ihmiset on, jos ei tuntia jaksa päivässä kävellä? Ei ihme, että ylipaino on kasvava trendi ja sitä myötä elintapasairaudet.

Vierailija
16/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo koskaan tavannu ihmistä kuka istuu muuten kotona mutta käy vaan 3 kertaa viikossa juoksemassa. 

Luuletko että se kävelijä ei kävelylenkin jälkeen enää kävele,jumalauta mitä urpoja.

Vierailija
17/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksut tämän tajuaa.

Niinpä. Paljon helpompaa on jättää makkaraleipä syömättä kuin kävellä tuolla räntäsateessa ja pakkasessa tuntitolkulla niiden turhien kaloreiden polttamiseksi.

Ei nyt ihan niinkään, minä ainakin nautin sekä syömisestä että urheilusta. Mieluummin teen molempia kuin olen tekemättä kumpaakaan.

Vierailija
18/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askeleita kertyy pitkin päivää. Mä en koskaan kävele yhteen menoon ulkona kahta tuntia, mutta silti päivän aikana kertyy vähintään 6000 askelta.

Vierailija
19/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että aika monella kaupunkilaisella, toivottavasti myös kaikilla koiran omistajilla. Esim itse kävelen aamuisin 15 min kotoa bussipysäkille ja sitten pysäkiltä toiset 15 min työpaikalle. Työpäivän jälkeen sama homma. Tästä tulee jo tunti kävelyä päivässä. Tähän päälle esim kauppareissut ja muut asioinnit niin ollaan lähellä tavoitetta. 

Sen täytyy olla 8000 askelta ylimääräistä kävelyä. Näiden luettelemisiesi lisäksi.

Vierailija
20/39 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutus riippuu kuntotalossa. Kävely keskisykkeellä 90 ei kuluta enää juuri mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi