Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pysyn aina hoikkana ihannepainossa vaikka en harrasta liikuntaa yhtään ja herkuttelisin - Miksi muut lihoo?

Vierailija
29.02.2024 |

En ole moneen vuoteen harrastanut yhtään kunnon liikuntaa jos ei kevyttä kävelyä lasketa, kevyessä ulkoilussa ja kävelyssä ei hiki tule eikä se rasita yhtään niin en laske sitä liikunnaksi. Syön normaalisti ja välillä herkuttelen, silti pysyn aina hoikkana ja ihannepainossa.

Miksi muiden ihmisten pitää harrastaa kauheita määriä hikiliikuntaa monta kertaa viikossa ja olla tarkkana ruokavaliossa ja laskea kaloreita tai muuten lihovat?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, vain e-pillerit vieneet aina normaalipainon ylärajalle. Vaikutat jokatapauksessa törpöltä ap.

Vierailija
22/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaloreiden laskeminen on turhaa ja tyhmää touhua. Söin joskus todella paljon lihaa, kalaa ja kanaa, eli vähintään 2-3 kertaisia kalorimääriä, mutta kun en syönyt nopeita hiilareita lainkaan, kaikki ylimääräinen rasva lähti muutamassa viikossa pois. Tosin en mikään kauhea läski ollut muutenkaan.

Katsohan ne kalorimäärät uusiksi. Esimerkiksi kananmunilla on aika haastavaa lihoa. Ovat melko täyttäviä suhteessa kalorimäärään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakoolla on valtava merkitys. Jos on koko ikänsä ollut hoikka, niin elimistö alkaa hälyyttää, jos syö muutaman päivän liian raskaasti. Ainakin minulla. Voin siis herkutella ja syödä "mitä vaan", mutta sitten tekeekin mieli kevyempää ruokaa esim. salaattia tai kasviskeittoa mikä taas tasoittaa. Olen varma, että lihoisin, mikäli söisin pari viikkoa putkeen pitsaa ja hampurilaisia sekä joisin limsaa. Liikuntaa en juurikaan harrasta ja ikää on lähes 50 v.

Vierailija
24/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten käsitys siitä mikä on "normaalia syömistä" vaihtelee ihan hirveästi.

Samoin ei ymmärretä, että yhdessä viinerissä voi olla ihan järkyttävästi enemmän kaloreita kuin järkevässä lounaassa lisukkeineen.

Eikä painonhallintaan tarvi tehdä ihmeitä. 

Itse olen laihtunut nyt 7 kk aikana 8 kg (82 kg:sta 74 kiloon, ja laihtuminen jatkuu) syöden joka päivä n. 2000 kcal, harrastan liikuntaa käymällä salilla 2 x vko ja tekemällä 45 min kävelylenkin 2 x vko. Muuten en juuri liiku, työ toimistotyötä. Ja ikääkin jo yli 40.

Vierailija
25/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ovat sellaisia, etteivät lihoa vaikka syövät makkaroita, pullia, pastaa, paljon piilosokeria ja -suolaa, ovat molemmat juoneet aikoinaan lipittäneet viiniä - toisin sanoen se niin sanottu terveellinen ruokavalio ei kiinnosta.

En ole saanut näitä geenejä, pitää tosiaankin hieman tsempata asian kanssa. Veljeni on hoikka ja epäterveellinen, mutta hänellä epäilen taustalla olevan tupakointi sekä osittainen rääkkääminen. On välillä syömättä kokonaan jos on tullut kalorit täyteen. Urheilu ei kiinnosta.

Heidän syömisiään ja kehoaan katsoessa tulee väistämättä mieleen, ettei ruokavaliolla ole mitään merkitystä mihinkään.

Vierailija
26/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt sen verran kuin kulutat. Yksinkertaista. Olen minäkin jo 43v, en harrasta liikuntaa, paitsi kävelen joka paikkaan koska en omista ajokorttia ja lisäksi mulla on lenkitettävä koira. En vahdi syömisiäni, mutta syön vain silloin kun on nälkä. Lisäksi juon aivan liikaa viinaa ja ajoittain poltan pilveä.  Mitat 165/54. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. 

Vierailija
27/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöt sen verran kuin kulutat. Yksinkertaista. Olen minäkin jo 43v, en harrasta liikuntaa, paitsi kävelen joka paikkaan koska en omista ajokorttia ja lisäksi mulla on lenkitettävä koira. En vahdi syömisiäni, mutta syön vain silloin kun on nälkä. Lisäksi juon aivan liikaa viinaa ja ajoittain poltan pilveä.  Mitat 165/54. Ei tämä mitään rakettitiedettä ole. 

En harrasta liikuntaa, mutta kävelen joka paikkaan ja lenkitän koiraa? Mitä, sähän harrastat liikuntaa 😂

Vierailija
28/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut, että jos joku kokee ettei paino tipu vaikka mitä tekisi, voin auttaa ilmaiseksi.

Minua on siis väitetty "luonnonlaihaksi", mutta vuodessa kasaamani +10kg kertovat toista. Enkä edes tehnyt mitään kovin äärimmäistä lihoakseni, elin aiva tavallisesti (minkä ei pitäisi olla yllätys, koska yli 50% suomalaisista on ylipainoisia, joten selkeästi se tavallinen elämä lihottaa).

Tervetuloa.

Ei harrasteta hulluna hikiliikuntaa. Juhlissa saa syödä kakkua, ja välillä juoda alkoholiakin.

Pääpointit:

- joka päivä vähän liikkumista, ellet ole kipeänä. Ei tarvitse liikkua paljon, vaikka vartin lenkki jos on ollut pitkä päivä töissä

- pelkistettyä ja terveellistä ruokaa. Ei korkeakalorisia kastikkeita tms

- ruokajuomana vettä

- herkkuja vain juhlissa. Ei napostelua, ei karkkipäivää

- alkoa ei vedetä tyyliin viinipullo tai pari viikossa, tai puolen litran kalja joka päivä

Pääpointti on siinä, ettei näistä luisteta. Sinä et ota sitä viineriä jälkipalaksi kahvin kanssa tai syö sitä suklaapatukkaa "palkkarina".

Vierailija
29/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vielä nuori, etkä syö paljoa. Jätät ruokailun ja aamupalan pienemmälle, jotta voit syödä muuta höttöä. Tai sitten olet oikeasti keksinyt miten ihmisen biologia ja tieteen säännöt kumotaan. Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin? Tämä voi olla maailman isoin tieteellinen mullistus: energia katoaa sittenkin! (Tai sitten vain jätät ruokailuja väliin, jotta voi syödä pullaa.)

Vierailija
30/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä nähdään jotta meitä on moneen junaan ja osa jää jopa laiturille.

Et sitten keksinyt muuta kirjoitettavaa kun omakehuun liittyvää. Hyi kun omakehu haisee .

Terkuin 160 cm/49 kg

Vierailija
31/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te läpipaskot onneksi kuolette ensimmäisinä kun tulee nälänhätä. Tähän ajatukseen on mukava tuudittautua.

Ups ja elämä tapahtuu siinä välissä.

Vierailija
32/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on lapsi

Vierailija
33/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sä olet? Mäkin pysyin hoikkana tekemättä mitään, syömällä ja juomalla mitä haluan, nelikymppiseksi saakka. Sit alkoi kilo kilolta hiipiä painoa, kunnes vaatekoko kasvoi kolmekutosesta kolmekasiin, pysyi siinä vuoden verran. Sit pikkuhiljaa neljästäkymmenestä neljäänkahteen ja siinä pysyttiin monta vuotta. Nyt on 44. Vaikka taatusti syönkin vähemmän ja terveellisemmin kuin nuorempana. Esivaihdevuodet

N47

Sama, tosin mulla tuo tapahtui ehkä hitaammin. Olen nyt 56-vuotias. Pari vuotta sitten lähdin lisäämään liikuntaa ja tervehdyttämään ruokavaliota. Nyt se vihdoin näkyy myös painossa ja vaatekoossa, ne ovat lähteneet alaspäin. Tosi hitaasti. Ennen kaikkea tämä näkyy kuitenkin verenpaineessa, sokeri- ja rasva-arvoissa, jotka ovat nykyään jo ihan hyvissä lukemissa.

Vierailija
34/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina sanonut, että jos joku kokee ettei paino tipu vaikka mitä tekisi, voin auttaa ilmaiseksi.

Minua on siis väitetty "luonnonlaihaksi", mutta vuodessa kasaamani +10kg kertovat toista. Enkä edes tehnyt mitään kovin äärimmäistä lihoakseni, elin aiva tavallisesti (minkä ei pitäisi olla yllätys, koska yli 50% suomalaisista on ylipainoisia, joten selkeästi se tavallinen elämä lihottaa).

Tervetuloa.

Ei harrasteta hulluna hikiliikuntaa. Juhlissa saa syödä kakkua, ja välillä juoda alkoholiakin.

Pääpointit:

- joka päivä vähän liikkumista, ellet ole kipeänä. Ei tarvitse liikkua paljon, vaikka vartin lenkki jos on ollut pitkä päivä töissä

- pelkistettyä ja terveellistä ruokaa. Ei korkeakalorisia kastikkeita tms

- ruokajuomana vettä

- herkkuja vain juhlissa. Ei napostelua, ei karkkipäivää

- alkoa ei vedetä tyyliin viinipullo tai pari viikossa, tai puolen l

99% ylipainoisista huijaa itseään näissä. Ja jokainen kuvittelee kuuluvana siihen 1%.

Oikeasti työpäivän aikana syötiin se suklaapatukka (200kcal), ja kahvin kanssa otettiin pulla (300kcal).

Nämä kun vetää yhtenä päivänä viikossa, vuositasolla alkaa jo kertyä massaa.

Vierailija
35/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä, geenit ja suolistobakteerit.

Niin tai ihan vaan normaali syöminen. On se kumma ku läskejä ei näkynyt muutama vuosikymmen sitten vaikka silloinkin ihmiset vanhenivat ja kantoivat sekä geenejä että suolistobakteereja. Tekosyitä. Sama kuin tämä perinteinen "raskauskiloja" kun kyseinen lapsi on 15v.

Vierailija
36/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta liikuntaa, mutta kävelen joka paikkaan ja lenkitän koiraa? Mitä, sähän harrastat liikuntaa 😂

No omasta mielestäni en. Liikunnan harrastaminen on sitä kun lähtee vaikka uimaan, lenkille tai jumppatunnille. En laske noin sadan metrin kävelyä kauppaan liikunnaksi. Koiran kanssa toki pidempiä lenkkejä, mutta kun mennään melko vauhdikkaasti niin jo kahdessakymmenessä minuutissa ehtii yllättävän pitkän matkan. En pidä kävelyä liikunnan harrastamisena vaan normaalina tapana liikkua paikasta A paikkaan B.

Vierailija
37/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän mäkin siis voin syödä ihan mitä tahansa. Vaikka hanhenmaksapalleroita ja Koben pihviä joka ikinen päivä. Tai vaihtoehtoisesti kanankakkaa ja kuivattuja siankorvia. Mutta sattuneesta syystä en ole koskaan edes maistanut mitään näistä. Mutta voin kuitenkin.

"Voin syödä" ei kerro yhtään mitään siitä, mitä joku todellisuudessa syö. Ihan sama informaatioarvo kuin juopon "voin lopettaa milloin vain".

Vierailija
38/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 168/57 ja saan jatkuvasti katsoa mitä syön.

Olimme jokin aika sitten Amerikassa 3 viikkoa, söin epäterveellisesti ja join paljon mm limppaa. En edes tiedä paljonko lihoin, 5 kg ainakin. 2 kk en käynyt vaa alla. Viime kesänä oltiin kk Japanissa, sama juttu.

Käyn kerran viikossa vaa alla. Harrastan hyötyliikuntaa. Mm hiihdän talvisin, kesällä soudan, uin ja vietän paljon aikaa pihalla, kasvimaalla

Vierailija
39/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama kuin aapeella. Hih!

Ehkä aasialaiset geenini auttavat, että olen pysynyt tällaisena sirpakkana "pikkutyttönä". Miehet minua sanovat pikkutytöksi, vaikka olen jo 53 v kolmen lapsen äiti. Ei se minua haittaa, se kuulostaa ihanalta että tässä ollaan vielä pikkutyttö.

Vierailija
40/42 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille tule keski-ikäisenäkään liikakiloja. Itse kuulun tähän pieneen joukkoon joka voi syödä mitä tahansa ja liikkua vähän lihomatta.

Olen nyt 48-vuotiaana muutaman kilon painavampi kuin 20-vuotiaana.

T. 165/50

Sitten kun olet joskus yli 60-vuotias ei tämä ominaisuus olekaan hyvä asia,pieni ylipaino ennustaa pidempää elinikää ja parempaa terveyttä vanhemmalla iällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan