Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjaston kirjoista on tutkimuksissa löydetty luteita, syyhypunkki on täysin mahdollinen

Vierailija
29.02.2024 |

Kirjat ovat huokoista ainesta ja niissä on ihmisen talia. Suosituimmat kirjat ovat alle vuorokaudessa seuraavalla varaajalla. 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt jo pitkään, että voiko kirjaston kirjoista saada jonkin tartunnan. Jotkut kirjat ovat todella likaisia, kerran oli kirjan välissä jokin kuivunut makkaranviipale, sekä jotain ihmeellisiä limaisia roiskeita tms. Oksetti niin paljon, että lopetin kirjojen lainaamisen.  Luen kirjat omalta tabletiltani tai ostan kirjan, jos se on todella sellainen, minkä haluan lukea.

Tuollainen kirja kannattaa palauttaa tiskille ja antaa palautetta. Kyllä työntekijöiden pitäisi katsoa palautettu kirjat, että ne on kunnossa.

Vierailija
62/68 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus Temu-pakettien pakastamisesta kysyjälle. Lainaus ei toimi.

Oletko koskaan ajatellut, mitä ihan paikallisessa supermarkettisi pakettien mukana voit saada kotiisi? Niin, et varmaan!

Voin kertoa, että markettien varastoissa vipeltävät torakat, sokeritoukat ja mitä muuta esim. Turkista tulevien pahvilaatikoiden uumenissa matkustaa.

Muista siis itse pakastaa ainakin kaikki tekstiilit, mitä marketista ostat.

P.S. Minun Temu-paketeissani on ainoastaan kovia tavaroita, joihin eivät salamatkustajat pesiydy.

Ole hyvä ja jätä mainostamatta.

Sinulta taisi jäädä kirjoitukseni pointti huomaamatta, tarrauduit viimeisiin kahteen riviin :( Ihan jokapäiväisten "normaalien" ostosten mukana voi saada kotiinsa epämieluisia ötököitä.

Olen ollut  marketeissa töissä ja nähnyt torakoiden ja sokeritoukkien vilistävän myös myymälän puolella... myös lintuja nokkimassa jauho- ym. pusseja. Linnuthan eivät tietenkään levitä mitään tauteja?

Taitavat kirjastot jäädä tuhoeläinten levityksessä toiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luteita löytyy asunnosta, ihan KAIKKI asunnosta löytyvä käydään läpi, pakastetaan, kuumennetaan tai hävitetään. Ei sitä huvikseen tehdä. Että kyllä niitä luteita ja niiden munia voi löytyä mistä tahansa. Todennäköisemmin varmasti roskalavan sohvasta kuin kirjaston kirjasta, mutta älkää nyt helvetissä luulko, etteikö ne voisi esimerkiksi kirjojen mukana levitä tai olette itse edesauttamassa tilanteen pahenemista.

Totta kai asunnosta, jossa on todettu luteita, käydään ihan kaikki tavarat varmuuden vuoksi läpi. Ei sinne tarvi jäädä kuin yksi johonkin rakoon, niin sama helvetti alkaa uudelleen.

Mutta tämä ei silti muuta sitä, että kirja ei ole luteelle mieluinen eikä todennäköinen oleskelupaikka, eikä luteet varsinkaan muni kirjoihin. Suomessa luteita ei myöskään ole ainakaan vielä nykypäivänä niin paljon kuin monissa muissa maissa. Siksi on äärimmäisen epätodennäköistä, että suomalaisesta kirjaston kirjasta saisi luteita kotiinsa. Samalla logiikalla kannattaa sitten pelätä vaikka bussissa matkustamista. Miksei kaikilla Suomessa ole jo luteita, jos niitä saa noin herkästi joka puolelta?

Sen kirjan voi muuten myös ravistaa ulkotiloissa niin näkee, putoaako sieltä mitään.

Vierailija
64/68 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus Temu-pakettien pakastamisesta kysyjälle. Lainaus ei toimi.

Oletko koskaan ajatellut, mitä ihan paikallisessa supermarkettisi pakettien mukana voit saada kotiisi? Niin, et varmaan!

Voin kertoa, että markettien varastoissa vipeltävät torakat, sokeritoukat ja mitä muuta esim. Turkista tulevien pahvilaatikoiden uumenissa matkustaa.

Muista siis itse pakastaa ainakin kaikki tekstiilit, mitä marketista ostat.

P.S. Minun Temu-paketeissani on ainoastaan kovia tavaroita, joihin eivät salamatkustajat pesiydy.

Ole hyvä ja jätä mainostamatta.

Sinulta taisi jäädä kirjoitukseni pointti huomaamatta, tarrauduit viimeisiin kahteen riviin :( Ihan jokapäiväisten "normaalien" ostosten mukana voi saada kotiinsa epämieluisia ötököitä.

Olen ollut  marketeissa töissä ja n

No fakta nyt on, että Suomessa on todella, todella vähän luteita verrattuna maailman suurkaupunkeihin tai vaikkapa juuri Kiinaan. Siksi riski saada luteita Temu-paketeista tai jostain Pariisista tilatusta secondhand-vaatteesta on melko lailla suurempi kuin Citymarketin ruokalähetyksestä. Jos haluaa pelata varman päälle, kannattaa tietysti kaikki pakkaukset hävittää heti.

Sokeritoukkia ja luteita en kyllä vertaisi toisiinsa ollenkaan.

Vierailija
65/68 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä luteita saanut, vaikka olenkin lainannut kirjastosta vuoden sisällä yli 20 kirjaa. Joskus on likaisia sivuja (kahvia, ruokaa), mutta olen selvinnyt hengissä. Toivon toki, että niitä kirjoja ei sotkettaisi.

Vierailija
66/68 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lainaa kirjastoista. Inhottaa ajatus ötököistä ja ihmisistä, jotka pitävät kirjoja paskasilla käsillä, kaivelevat nenää jne. 

Vierailija
67/68 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luteita löytyy asunnosta, ihan KAIKKI asunnosta löytyvä käydään läpi, pakastetaan, kuumennetaan tai hävitetään. Ei sitä huvikseen tehdä. Että kyllä niitä luteita ja niiden munia voi löytyä mistä tahansa. Todennäköisemmin varmasti roskalavan sohvasta kuin kirjaston kirjasta, mutta älkää nyt helvetissä luulko, etteikö ne voisi esimerkiksi kirjojen mukana levitä tai olette itse edesauttamassa tilanteen pahenemista.

Totta kai asunnosta, jossa on todettu luteita, käydään ihan kaikki tavarat varmuuden vuoksi läpi. Ei sinne tarvi jäädä kuin yksi johonkin rakoon, niin sama helvetti alkaa uudelleen.

Mutta tämä ei silti muuta sitä, että kirja ei ole luteelle mieluinen eikä todennäköinen oleskelupaikka, eikä luteet varsinkaan muni kirjoihin. Suomessa luteita ei myöskään ole ainakaan vielä nykypäivänä niin paljon kuin monissa muissa maissa. Siksi on äärimmäisen epätodennäköistä, että suomalaisesta kirjaston kirjasta saisi luteita kotiinsa. Samalla logiikalla kannattaa sitten pelätä vaikka bussissa matkustamista. Miksei kaikilla Suomessa ole jo luteita, jos niitä saa noin herkästi joka puolelta?

Sen kirjan voi muuten myös ravistaa ulkotiloissa niin näkee, putoaako sieltä mitään.

Well done, pösilö! Ravistamalla kirjaa ulkona pudotat luteet ja niiden munat maahan, josta ne kulkeutuvat ihmisten kenkien mukana sisätiloihin.

Vierailija
68/68 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen ostaa kirjansa kirjakaupasta. Ei varmasti löydy toukkia sieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi