Tajusin että jos työaika on 8-16, niin palautumisaikaa jää loppujen lopuksi aika vähän
Ensin työmatka kotiin. Joillakin työmatka saattaa kestää tunninkin. Kotona ehkä ruoanlaittoa, kotitöitä jne. Ehkä liikunnan harrastamista. Sitten se ilta onkin jo siinä.
Kommentit (89)
Tämän takia kannattaa ottaa asiat rennosti töissä, jos mahdollista. Toimistotyössä teen töitä muutaman minuutin päivässä oikeasti. En elä tehdäkseni töitä.
Sehän riippuu jokaisesta itsestään, miten sen 16 tuntia ei-työaikaa käyttää. AP:n on varmaan palkattava piika, että voi itse vetää lonkkaa tuntitolkulla kotona tai missä hän sitten luuhaakin.
Näissä ketjuissa aina vaan koitetaan itselle ja muille keksiä perusteet ku. Ei työt maistu
Vierailija kirjoitti:
Mikää muu ei oo surullisempaa kuin ihminen kuka elää omaa arkeaan niin että herää aamulla töihin jollekkin toiselle ihmiselle huonolla palkalla kenestä ei edes pidä, tekee vielä todnäk työtäkin mistä ei pidä. Tulee töistä, istuu kotisohvalle uupuneena ja laittaa netflixin tulille. Aamulla sama rumba uudestaan.
Tätä siis ihminen tekee koko elämänsä ja väittää naama peruslukemilla että ei ole kenenkään orja ja kaikki on "ihan jees".
Totta, mutta mikä on toinen vaihtoehto? Kaikille ihmisille ei riitä niitä mielekkäitä hyväpalkkaisia töitä eikä kaikista ole yrittäjiksi. En itse ainakaan olisi onnellinen työttömänä, sitäkin on kokeiltu. Nykyinen työ tuntuu usein raskaalta pakkopullalta, mutta on siitäkin mahdollista löytää pieniä hyviä hetkiä. Ja se kuitenkin mahdollistaa omassa talossa asumisen, harrastamisen, lemmikit yms mihin ei työttömänä olisi varaa. Eilinen oli aika lailla kuten kuvailit; pitkä päivä ja ilta kuluu sohvalla netflixin parissa. Mutta kyllä me myös saunottiin, vein koiran ulos, join hyvää uutta teetä jne. Ilo löytyy pienistä arjen asioista vaikka se arki ei olisikaan täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Ja työ ei ole mitään paperien siirtelyä ja tietokoneen naputtelua vaan raskasta ruumiillista työtä. Tee perässä konttorirotta ja tule sitten vasta viisastelemaan riittääkö aika
harrastuksille! Olisit hienopieru burn outissa viikossa!!
Muuten ihan samaa mieltä avautumisesi kanssa, mutta aiemmin raskasta fyysistä työtä tehneenä ja sittemmin vaativiin asiantuntijatehtäviin siirtyneenä totean, että kyllä jälkimmäinen on paljon raskaampaa. Työpäivän aikana ei voi hetkeäkään ajatella omia ajatuksiaan, ja kaupanpäällisenä saa jumiutuneen kropan, jota sitten on pakko liikuttaa vapaa-ajalla.
Minä en väheksy sinun työtäsi, älä sinäkään minun.
Tässä hyvä syy tähdätä johtoportaaseen. Oman kokemuksen mukaan se on niin, että mitä hienompi titteli sitä vähemmän tarttee tehdä töitä. Itse aloittelen päivän 9.30-10 tienoilla ja lopettelen 4 aikaan. Lounalla käyn yleensä salilla. Toki välillä pitää istua teamsissä iltamyöhään ja aina pitää olla ns. Saatavilla mutta kyllä vapaa-aika on lisääntynyt huomattavasti mitä parempaan hommaan on edennyt.
24 tuntia käytössä. 8 tuntia työaikaa ja 2 tuntia työmatkaa. Jää 14 tuntia. Nukkumiseen 8 tuntia, niin jää 6 tuntia. Valintakysymys miten tuon 6 tuntia käyttää tai voiko karsia nukkumisesta tai työmatkasta.
No mikä on palautumista, sohvalla makoiluko? Itselleni sekä liikunta että ruuanlaitto on palautumista töistä.