Miten pystyy syödä rautakuurin kun ne rautalääkkeet koskevat vatsaa?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Nestemäinen on paremmin siedettyä vissiin. Ja voi kai ottaa vain joka toinen päivä.
Ei siinä oo kuin 20mg?
Kokeile sideralia, imeytyy parhaiten niin vatsa ei kipeydy
Vierailija kirjoitti:
Kokeile sideralia, imeytyy parhaiten niin vatsa ei kipeydy
Ja sideralissa riittää pienempi annos kuin muissa rautavalmisteissa, sillä imeytyy niin hyvin.
Ota yötä vasten niin nukut "haittojen" yli
C-vitamiinia 200mg tabletti rautatabletin kanssa. Ei mitään muuta 2 tuntiin ennen ja 2 tuntiin jälkeen rautatabletin. Vettä reilu lasillinen.
C-vitamiini tehostaa imeytymistä ja parempi imeytyminen vähentää vatsavaivoja. Myös tyhjään vatsaan ottaminen tehostaa imeytymistä.
Vierailija kirjoitti:
C-vitamiinia 200mg tabletti rautatabletin kanssa. Ei mitään muuta 2 tuntiin ennen ja 2 tuntiin jälkeen rautatabletin. Vettä reilu lasillinen.
C-vitamiini tehostaa imeytymistä ja parempi imeytyminen vähentää vatsavaivoja. Myös tyhjään vatsaan ottaminen tehostaa imeytymistä.
Tämä illalla.
Kysy neuvoa apteekista. Itse olen kuullut sideralista pelkkää hyvää
Vierailija kirjoitti:
Onko väliä jos rautatabletin ottaa eri aikoihin päivästä?
Nestemäinen närästää vähän mutta ei ainakaan minulla sekoita vatsaa.
Ei mitenkään. Pyydä päästä infuusioon.
Vierailija kirjoitti:
Ota yötä vasten niin nukut "haittojen" yli
Joo otin kerran yöksi, niin koko yö meni pahoinvoinnin ja ripulin kanssa.
Miten paljon vatsa kipeytyy? Onko esim vaikea liikkua tai tehdä töitä ja arkijuttuja? Vai onko kipu lievää kipua, joka on kuitenkin siedettävää. Jos jälkimmäinen niin sitten vaan jatkaisin raudan syömistä.
Ei vaivannut niinkään se vatsan kipeytyminen vaan ripuli, jota edes imodium ei lopulta pysäyttänyt. Siinä oli jo mahdoton olla töissä, joten hoidettiin sitten muilla konsteilla.
Rautanaulat kyllä koskevat vatsaan kun syöt mutta rautatabletit eivät.
Osta Sideralia apteekista. Rauta on pakattu pieniin kuljetusyksiköihin, jotka imeytyvät useasta osasta ohutsuolta, tavallinen rauta vain yhdestä kohtaa.
Sideralissa on myös c-vitamiini mukana.
Ja Sideralissa todella tarvitaan pienempi annos verrattuna tavalliseen rautakapseliin, koska se imeytyy paremmin ja suoleen ei jää hukkarautaa
Minäkin suosittelisin kokeilemaan Sideralia (Sideral Forte). Siitä ei tullut mulle kerta kaikkiaan mitään vatsaoireita, toisin kuin muista rautavalmisteista. Kallistahan se Sideral tosin on, se on sen huono puoli.
Nykyisin on muuten kanssa suu suihkeena tota rautaa.
Se on ainoo, mitä oma vatsa sietää. Pillerit, nestemäinen ja poretabletit kun on kuitenkin kokeiltu.
Nestemäinen on paremmin siedettyä vissiin. Ja voi kai ottaa vain joka toinen päivä.