Nyt jyrähtää Orpo: Tunnin juna ei ole tunnin juna eikä se maksa miljardeja!
" Kyse on sen yhteyden rakentamisesta ja siitä hallitusohjelman mukaisesti ollaan tekemässä kahta osaa, Espoosta Lohjan suuntaan ja Salo-Hajala. Ei ole kyse miljardien investoinnista vaan noin puolen miljardin panostuksesta, joka on samaa luokkaa kuin se mikä käytetään päärataan ja idän yhteyksiin, Savon rata, Karjalan rata ja VT 5. Eli minusta se keskustelu ei vastaa ihan totuutta. "
https://demokraatti.fi/keskusta-on-vaatinut-arhakkaasti-turun-tunnin-ju…
"Tunnin junan tämänhetkinen kustannusarvio on 3,44 miljardia euroa. Kustannukset voivat kuitenkin vielä muuttua riippuen siitä, minkälaiseen toteutustapaan neuvotteluissa päädytään."
https://www.ts.fi/uutiset/6142256
Sellaista. Petterillä faktat hallussa.
Kommentit (63)
Se ei enää ole miljardien juna, eikä se ole tunnin juna, seuraavaksi Orpo kertoo, ettei se oikeastaan ole edes juna lainkaan. Mikä se on? Sitä emme tiedä, mutta miljardeja siihen uppoaa silti.
Ymmärsinkö oikein, että tämä juna olisi sitten vartin nopeampi? Siis päätähuimaavan vartin, ihan pieraisu ajassa.
Onko se 0,5 miljardia kuntien panostuksen kanssa vai ilman, eli 0,25? EU-tukia hanke ei tule saamaan, koska toisesta raiteesta on luovuttu. Miksi se pitää silti tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että tämä juna olisi sitten vartin nopeampi? Siis päätähuimaavan vartin, ihan pieraisu ajassa.
Se varttikin voi olla ratkaiseva, jos kärsii ripulista, kuten Orpo tunnetusti kärsi Stubbin kampanjan aikaan. Stubb jopa viittasi Orpon ripuliin kiitospuheessaan, kun valittiin presidentiksi. Enkä edes trollaa nyt.
Idea tunnin junasta tuli minuutin munasta. Kertoo Petteri.
Pääministeri jatkaa kansan sumuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Se ei enää ole miljardien juna, eikä se ole tunnin juna, seuraavaksi Orpo kertoo, ettei se oikeastaan ole edes juna lainkaan. Mikä se on? Sitä emme tiedä, mutta miljardeja siihen uppoaa silti.
Kohta selviää, että VR ostaa hyppykeppejä 10 000 euron kappalehinnalla joltain kokoomusyrittäjältä ja Turun ja Helsingin välille perustetaan hyppykeppivuoroja. Opetusministerillekin riittää jatkossa aina varmasti paikka.
Orpo jäi jälleen kiinni valehtelusta/ettei tiedä asioista mitään?
OHOH.
Tuleeko Henrikssonille oma vaunu?
Vierailija kirjoitti:
Orpo jäi jälleen kiinni valehtelusta/ettei tiedä asioista mitään?
OHOH.
Olen yllättynyt. T.Orpo
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että tämä juna olisi sitten vartin nopeampi? Siis päätähuimaavan vartin, ihan pieraisu ajassa.
Järkevämpää olisi tukea noilla rahoilla joukkoliikennettä lisäämällä sekä juna- että bussivuoroja. Esim. täältä Itä-Suomesta on karsittu junavuoroja - ja bussivuoroja vielä enemmän. Saataisiin lisää työpaikkoja, ja joukkoliikenteen lisääminen olisi myös oikea ympäristöteko.
Pitää saada yksi lisä rata Pori Tampere ja Turku Tampere hitaille junille ja lisää pysäkkejä montakin niin sanottuja paikallis pikajunia matalattia jotka vetää joka aseman kautta mutta ei kolise vedä haise ei tarvi kiipeillä rappusia kuin noita vanhat vaunut on.Vanhukset ei niihin pääse edes.Samoin välille Oulu riihimäki paremmat vaunut kunnolliset.Sen päälle pitää korjata muuta asema ja rakentaa niitä lisää.
Ne puhuu kaikki taktista totuutta. Purrakin selostaa Tanskan ja Saksan työaikalaeista itselleen sopivaa versiota. Edes Sipilä, tai Katainen ei saanu mun verenpainetta nousemaan niinku nämä. 🤬
Vierailija kirjoitti:
Orpo jäi jälleen kiinni valehtelusta/ettei tiedä asioista mitään?
OHOH.
Hän on varmaan kovin yllättynyt?
Koska Turku Helsinki käy työssä molempiin suuntiin sen päälle turistit ja muu matkailu sekä laivoihin menijät.Enemmän pysäkkejä.Ette ehkä tiedä mutta mm.kupittaalla rakennetaan paljon uusia taloja asuntoja ja junia käytetään kun mennään laivoihin työhönkin.Kuten Helsingin ruma metro sillä menee työhön ihmisiä molempiin suuntiin.Ei vaan pääse satamaan asti siinä kohtaa iski säästö kun matkaa oli enää kilometri.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko Henrikssonille oma vaunu?
Oma vaunu ja oma sviitti vähintään.
Lasketaan eläkeikää vanhuus ikää 60 riittää kyllä raatamista sen ikäiset enää jaksa.
Valehtelevat tietoisesti, tahallisesti ja pahantahtoisesti. Kaikesta.
Petsku kuule, kun nuo budjetit ei koskaan pidä. Eikä ne junien aikataulutkaan. Voidaan kyllä puhua kahden tunnin junasta, jonka kustannukset tulee olemaan n. 7 miljardia jos vanhat merkit pitää paikkansa.