***ENSIKOT VIIKOLLA 3***
Nythän on jo maanantai, siis uuden pinon aika! Tässä viime viikon pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9277243&p=1&tmode=1&smode…
Emmi heräs just päikkäreiltä, joten täytyykin joutaa. Palaan myöhemmin!
-Amy-
Kommentit (65)
Kiitos Millille (ja joku muukin puhui samasta) vinkistä kantoliinan suhteen, nyt on sitten hug-a-bub hankittu. Oli kyllä suolainen hinta, 85e Bebesistä..! Mutta Noel on niin sylipoika, että liina maksaa varmaan itsensä takaisin ajan kanssa. Ja jos/kun tulee lisää lapsia sitten joskus, niin eiköhän liina ole taas käytössä...
Käytiin neuvolassakin eilen. Noel painaa nyt 4300g, kun vajaat kaksi viikkoa sitten painoi 3700g. (Viikkonousu yli 300g.) Poika siis syö tarpeeksi! Pituutta oli tullut 4cm syntymästä, nyt pituutta siis 54cm.
Vauvakuumeesta vielä, vaikkei mun siitä ihan näin pian pitäisi puhuakaan :) Meillä on kolmen vuoden kiinteä korko tätä kaksiota varten otettuun asuntolainaan, eli yritetään kestää tässä ainakin vielä sen 2,5 vuotta. Ja kaksioon ei tehdä toista lasta, eli Noelille aletaan varmaan " tehdä" pikkusisarusta aikaisintaan syksyllä 2009.
Ehkäisystä: mä en ilmeisesti saa kierukkaa, koska olen vasta ollut sektiossa. Olisin kovasti halunnut sen hormonikierukan. Nyt on kai taas syötävä minipillereitä. Söin niitä jo ennen raskautta, joten plussat ja miinukset ovat tiedossa. Ikävää kun taas (sitten joskus) alkaa kuukautiset, mutta onneksi me minipilleritkin vähän lieventävät menkkojen kestoa ja määrää.
Nyt pitää mennä, Noel herää sängyssään ihan pian.
Kandi & Noel huomenna 4vk
Voi, vitsi että väsyttää...
Viime yönä Eetu sitten heräs huutamaan joskus klo 2, ja sai siinä sitten mieskin nousta, kun laitettiin keskellä yötä kirjoja sängyn jalkojen alle, ja sit mä vielä hain pari sohvatyynyy ja laitoin ne patjan alle (ei saatu tarpeeksi kirjoilla ylös päätyä...) Ja niin Eetu sitten nukku loppuyön ihan rauhassa tai ainakaan mä en niin kauheesti sen pyörinään ja hillumiseen herännyt, kuin vasta klo 8 aamulla, ja sit noustiin jo ylös ja syötiin aamupala ja lähettii lääkäriin. Eetu sai yskänlääkettä, ja vaikka terkka (neuvolatätimme) kävi ottamassa verinäytteen, niin ei ilmekään värähtänyt pojalla, mutta laastari oli pakko saada heti pois!!! Sit päästiin kotiin, ja aloin tekemään tiikerikakkua (miehellä huomenna synttärit ja vie töihin), no ekan kakun poltin sitten TODELLA lahjakkaasti, oli uunissa jossa lämpöö 250, kun piti olla 175!!! Vähänkö meikä on väsy? =? No, vein sen sitten pihalle jäähtymään ja illalla kun mies tuli kotiin, ehdotin että josko veiskin töihin " suklaakakkuu" , ei suostunut, ihme kyllä miksi... No, kaksi seuraavaa kakkuu onnistu ihan hyvin, joten saa ne miehen työkaverit sentään jotain huomenna...
Osse, voi hitsin vitsi, mäkin olisin voinut lähtee leffaan, vaan eipä taida tulla kenellekään hyvää reissuu kun lähen ton räkäroope-rutinariston kanssa... Eikä taida pysyä siellä " kiltisti" paikallaan, että taidan jättää väliin. (Mun yksi ystäväni on tulossa meille juuri torstaina, mutta katotaan sit joskus...)
Q, tiedän tuon tunteen kun pitää olla koko ajan jonkun kanssa... mulla leikattiin 2000 syksyllä nilkka, ja sillon olin sit pari viikkoo keppieni kanssa mummollani, ja kyllä meinas mennä hermot!!! Mutta toivottavasti pääsette pikkuquun kanssa piakoin taas olemaan kotosalla ihan kahestaan! Niin ja tuosta pikkuquun kasvusta, niinkuin olen täällä jo aikaisemmin varmaan kyllästymiseen saakka toitottanut, niin ei tuolla meidänkään jäppisellä paljon koko ole! Juuri katoin neuvolakortista että 5kkneuvolassa oli pituutta 65,7cm ja painoa 7100g, joten en olisi huolissani teidän pojastakaan...
Miamik! hieno juttu että " tajusivat" siellä johannassa katsoa siitä vihkosesta! Ja hienoa että saatte uuden rungon!!!
Mutta siis eipä meille tänään tän kummempaa. Huomenna taasen jatketaan!
napero ja Eetu 11kk ja vähän päälle
Kiitos taas kivoista viesteistä! Oli mukava tulla takaisin palstalle, kun heti sain niin kannustavia vastauksia mm. tohon quun kasvukäyräasiaan. Ja hyvä jos meidän vauvauintikokemuksista oli muille apua. :)
MiaMikillä on ilmeisesti ollut jotain häikkää vaunuissa. Hyvä jos saat ne korjattua, on ne meinaan sen verran arvokkaita menopelejä...
Queen, ei tuo quu nyt vielä niin kauhean hyvin kiinteitä syö... Ja teillähän ei ole mitään kiirettä, kun Liia on niin tyytyväinen neiti ilman soseitakin ja kasvaa hienosti!
Pitikin teiltä kysellä, että miten paljon kiinteitä pitäisi upota tässä vaiheessa tai esim. 6kk iässä. Pikku-quu syö nyt vain 4 jääpalakuutiollista kasvissosetta (vastaa määrällisesti noin 2/3 kaupan pikkupurkillista, mutta en ole grammalleen punninnut), eikä aina ihan sitäkään. Kasvissose on jostain syystä kaikista hankalin ruokalaji. Makeat marja- ja hedelmäsoseet menee siis ihan hujauksessa ongelmitta. Iltapuurokin maistuu, mutta sitäkään quu ei jaksa syödä kovin paljoa. Miten paljon puuroa olisi hyvä syödä? Luin tuossa jotain toista ketjua, jossa äidit oli kirjoitellut, että heidän 6kk vauvansa syö 1-2dl puuroa. Ilmeisesti siis 1-2dl valmista puuroa? En ole koskaan mitannut, mutta epäilen vahvasti, että ei quu niin paljoa kerralla jaksa. Mistähän se johtuu, että kiinteitä poika ei jaksa kerralla niin paljon, mutta aina ruoan päälle imetys kuitenkin vielä kelpaa? Ihan kuin quu ei vielä jaksaisi keskittyä tarpeeksi kauaa siihen kiinteiden syömiseen... Onko kellään vinkkejä, miten saisin ruokamääriä kasvatettua? Ei varmaankaan... mutta toivon kovasti, että pian alkain maistua isommatkin kerta-annokset, kun meitä niin kovasti syynätään neuvolassa. :(
Nyt quu heräsi, menen siis tarjoamaan maitoa.
-Q- ja kirppu-quu 5kk
Viipuli: Kiva kuulla että masuvaivat on hellittäneet!
Sippuliini: tervetuloa vaan takaisin, tänne on aina tervetullut, sitä tietää itsekkin millaista on tuollaisen pikkuisen kanssa touhuta, menee päivät tosi nopeesti.
Burdekin oli palaillut palstailemaan vaihteeksi, onnea uuden asunnon hankkimiseen !
Naperon eetu on saanut kuumeen, voi miten kurjaa, toivottavasti menee nopsasti ohi !
Kiva kun kerroitte tosta vauvauinnista, mekin ollaan sitä kovasti suunniteltu, harmi vaan että kesä tulee aika pian ettei aikaa jää kuin pari kuukautta ennenkuin uimahallit menee kiinni.
Kovasti täällä on haaveiltu jo kakkosesta, mulla ei vielä ole sellaisia fiiliksiä ja meidän pitäisi ensin saada tuo laajennus taloon tehtyä, tähän huusolliin me ei kyllä kaikki mahduta.
Neiti saa siis odottaa sisaruksia tollasen 2-3 vuotta.
Meidän neiti kasvaa kovasti, elien se keksi että päätä voi kannattaa vaikka kuinka kauan ja pällisteli ja kuikuilli joka suuntaan.
Neuvolassa käytiin maanantaina ja painoa oli jo 3980, meilkein kilo tullut kuukuadessa, pituuttakin oli jo 53,6 senttiä joten hyvin kasvaa.
Kamala meteli alkoi tuolla sohvan nurkassa, joten palataan taas myöhemmin
AA ja neiti
Quukin oli löytänyt taas tiensä tänne, pikkuq syökin jo hienosti:)
Meillä kiinteät on aloiteltu vasta hiljattain mutta nyt syödään lounaaksi yksi jääpalakuutio pottu-porkkanaa tissimaidolla lantrattuna, päivällä ja illalla sitten puolisen purkkia hedelmäsosetta kerrallaan.
Hienoa että Miamikin vaunuasia järjestyi:)
..ja nuo ossen tyttösen viidet päikkärit kuulostaa niin ihanilta!!Jonkun muunkin pikkuinen oli vedellyt viisi tuntia unta putkeen vaunuissa..jestas:) Meidän ikiliikkujan saldo tälle päivälle on 10min. torkut sylissä tissittelyn päätteeksi, 10 min. kauppareissulla ja äsken 20 min. vaunulenkin lopussa ja tietysti tyttö heräs heti kun tultiin pihaan ja vaunut pysähty! Kaikki kotityötkin pitää tehdä tyttö kainalossa enkä varmaan osais enää tehdäkkään mitään jos Liia nukkuis päivällä tunninkin ihan itsekseen;)
Liialla on alkanu eroahdistus tjtn kun äiti ei pääse enää käymään edes toisessa huoneessa ilman itkua ja valitusta, kantoliinassakaan ei tommosta jötkälettä jaksa tolkuttomasti kantaa. Valtaosa päivästä meneekin lattialla yhdessä möllöttäen ja villakoiria ihmetellen;)
Vaipanvaihtoon ja syömään!
Queen ja Liia 5kk