Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOT VIIKOLLA 3***

15.01.2007 |

Nythän on jo maanantai, siis uuden pinon aika! Tässä viime viikon pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9277243&p=1&tmode=1&smode…

Emmi heräs just päikkäreiltä, joten täytyykin joutaa. Palaan myöhemmin!

-Amy-

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, nyt meni sähköt poikki... No, onneks on kannettava :DD

Paljon oli taas juttua tullut siitä kun viimeksi kävin lueskelemassa. Jotenkin vaan nää päivät vierähtää niin vauhdilla, ettei meinaa mitään ehtiä :/ Tosin sitä tais olla muuallakin liikkeellä... ;)

Onnea Iisalle ja perheelle, nopeeta toimintaa! Kuullosti vähän samalta kuin mun synnytys, tosin sillä erolla että mä olin jo valmiiksi synnytysosastolla, koska synnytys käynnistettiin, mutta varsinainen kesto oli mullakin alta 2 tuntia, eikä mitään puudutteita ehditty antaa ;)

Meillä pitäis nyt 3 kk iässä alotella kiinteisiin tutustumista. Viikon verran on jo syöty maissivelliä, mutta nyt jää kyllä tauolle, kun rupesin analysoimaan sen yhteyttä muutamana iltana esiintyneisiin vatsanväänteisiin ja huutoon... Alkuun meidän neiti söi Nan 1:stä, mutta 2 kk kohdalla rupesimme miettimään " koliikin" tai siis iltahuudon ja vatsavaivojen yhteyttä maitoon... Vaihdoimme sitten neuvolantädin ehdotuksesta Tutteli Plus Omneoon, jossa maitoproteiini on jotenkin eri lailla käsitelty. Se tuntuikin sopivan ja netikin oli iloisempi ja rauhallisempi iltaisin. Nyt sitten aloitimme vellin, ja iltahuudot palasi. Kunnes eilen tajusin lukea tuoteselosteesta, että siinä on maitoa... Joten nyt koitetaan olla ilman velliä jonkin aikaa ja seurataan tilannetta.

Perunaakin on koitettu maistella, mutta kovin montaa lusikallista ei kyllä neiti suostu syömään. Taitaa tuumata, että voihan sitä kaikkea kokeilla, kunhan ei tavaksi oteta... Pitänee kokeilla muita vaihtoehtoja, kun ei tuo oikein maitoakaan niin kauhean paljoa syö, tai siis saisi syödä enemmänkin :)

Ai juu, käytiin myös 3 kk kontrollissa keskolasssa. Kaikki oli ihan ok, kasvukin on ollut hyvää ja ollaan jo saatu vähän muita kiinni, eli kun lähdettiin -3 käyrän alapuolelta, ollaan nyt päästy -2 käyrälle jopa! Pituutta on nyt 55 cm, paino 4510 g ja pipo 39 cm.

Kantoliinoista oli ollut juttua myös. Mulla on trikoinen hug-a-bub ja olen sitä jonkin verran käyttänyt, ja tykännyt. Alussa tosin oli hankaluuksia saada sidottua tarpeeksi tiukkaan, mutta se johtunee osittain tuon " matkustajan" pienuudesta :) Samoin yksi hankaluus oli niskan tukeminen, kun Aino ei koskaan tykännyt että pää laitettiin liinan alle, joten sitä oli pakko vaan tukea koko ajan toisella kädellä :) Nyt onneksi pysyy jo pääkin niin hyvin pystyssä, ettei se haittaa. Liina on toiminut meillä monesti " nukutusvälineenä" :) Ja luulen että sillä on vielä paljon käyttöä jatkossakin!

Ai niin, Kandi ja AA huomio! Mä " tilaan" treffit Keravalla huhtikuussa viimeistään ;)) Mies on lähdössä työmatkalle, ja me Ainon kanssa tullaan silloin ainakin osaksi viikkoa hoitoon mummin ja vaarin luo ;)) Kyllähän me sitä ennenkin siellä käydään, mutta silloin ollaan liikkeellä koko perhe ja viikonloppuisin, ja voi olla ettei mies ole innokas tulemaan mukaan treffeille/ seurustelemaan anoppilassa yksinään :DD (tai en oo kyllä kysyny) :DD Ja oletettavasti teilläkin on miehet kotona viikonloppuisin ?! Mutta siis, pitäkäähän mielessä ja palataan vielä lähempänä asiaan!!

t. Ope ja Aino

Vierailija
22/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Sippuliinille piti sanomani, että kyllä sut on yhteisöön näköjään hyväksytty ;) Eli sinne pääsee ihan niillä tunnuksilla, mitä mesessä yms käytät. Ja muutkin enskat, tervetuloa mukaan myös yhteisöön, löytyy osoiteesta http://groups.msn.com/Ensikot

Jatketaan juttua siis täällä ja yhteisössä!

Ope

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNapille. Silloin aikoinaan kun olin päiväkodissa työharjoittelussa, niin siellä oli 10 kk:n ikäinen tytön tyllerö. Hänen äitinsä toivoi, että opetamme tytön nukahtamaan sisälle (ulos olisi ollut myöskin mahdollista nukuttaa) ja se onnistuikin hyvin. Hän nukkui myöskin ennen kahdet päikkärit, mutta äidin toivomuksesta saimme toiset päikkärit pois. Eli kun neiti alkoi simahdella omiin vaunuihinsa ulkona (istuma-asennossa) minä yleensä opiskelijana menin hänen kanssaan sisälle ja syötin hänelle lounaan. Kun oli syöty, menin nukkariin nukuttamaan häntä pinnikseen ihan vain tassuttelemalla :) Ekan viikon aikana siihen meni melkein tunti (sai ruuasta piristysruiskeen), mutta pikkuhiljaa hän alkoikin melkein itestään nukahtamaan :) Ja potalla tätä neitiä käytettiin ihan niinkuin muitakin lapsia: Ennen ulos lähtemistä, ulkoilun jälkeen, ennen päikkäreitä, päikkäreiden jälkeen...

MiaMik ja Ida 3½kk

Vierailija
24/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun pinoa lukemaan kun saan ton pojan nukkumaan, mutta Tamperelaiset mitenkäs olis seuraavat treffit???? Mulla olis yks tuttu esikoisen äiti joka varmaankin olisi myös mielellään tulossa mukaan. Pistettäiskös sähköpostirinki pystyyn tapaamisesta? Ei ainakaan sitten viestit huku pitkään pinoon :)

Mun sähköposti on: pn_82@luukku.com Josko laitatte viestiä mulle niin mä sitten viestittelen kaikille yhdessä. Ja tuo sama osoite on myös mun meseen jos joku sitä kautta haluaa huudella

Vierailija
25/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nää viikot oikeesti katoaa??? Täällä on varmaan aikapankin harmaat miehet käyneet säästämässä, kun tuntuu, että päivät vain vilahtaa ohi. (Ootteko muuten lukeneet kirjaa Momo? Se on lastenkirja, mutta aikuisillekin tosi hyvä ajattelun aihe. Siitä siis nuo aikapankin harmaat miehet.) Tosiaan justhan mä aloitin maanantaina pinon ja nyt ollaan jo perjantaissa. Mutta mukavaa, että viikonloppu tulee ja mieskin on taas täällä meidän seurana. Vaikka me kyllä emmin kanssa lähdetään huomenna Helsinkiin moikkaamaan odotuspuolen enskoja. Eka junamatka tiedossa ja vähän jännittää. :o)

Hirmuisesti taas juttuja, mitä pitäis kommentoida. Alkuun heti Onnittelut Iisalle ja perheelle!!! Teit tosiaan AA:t. ;o) Ja Sippuliinille ja Q:lle ja Burdellekin tervetuloa takaisin! Oonkin miettinyt, mitä teille kuuluu. Missähän Suippo luuraa?

Viipero kyseli, mitä puetaan vauvan päälle sisällä. Meidän Emmi on sellainen lämpöpatteri, että sisällä oon käyttänyt vain bodya ja puolipotkareita tai potkareita. JOs on viileempää, kun ei olla takkaa lämmitetty, niin oon saattanut laittaa bodyn päälle velour-kokopuvun. Siltikin on välillä kovin kuumissaan. Ja siis meillä lämmitys +19 asteessa ja sitten lämmitetään muuten takalla, joten lämpötilat vaihtelee. Lattialla kun neiti on, niin oon laittanut leikkimaton maton päälle, koska lattiat meillä on aika viileet. Noilla plussakeleillä olen ulos nukkumaanlaittaessanikin laittanut vain sellaisen kevytvanupuvun noitten sisävaatteiden päälle ja makuupussiin ja vaunuihin ja vaunujen peitto päälle. Hyvin on tarjennut tyttö. Mutta niinhän noissa vauvoissakin on eroja lämmön suhteen kuin aikuisisakin.

Me oltiin muuten eilen toista kertaa siellä äiti-vauvajumpassa ja onhan taas kipeet reidet ja vatsalihakset. Mukavaa hommaa siis: nähdään muita äitejä ja vauvoja ja saa ite kuntoilut päälle. Ekalla kertaahan saatiin kuntoilut myös matkalla, kun kauheella kiireellä loskahangessa sinne vaunuteltiin. Eilen satoi vettä, joten mentiin autolla.

Keskiviikkona käytiinkin Ikeassa. Ja siellä totesin tulleeni siksi äidiksi, joksi en aikonut koskaan tulla. Ennen olin meinaan vakuuttunut, etten lähde vauvan kanssa Ikeaan tai ostoskeskuksiin. Nyt ymmärrän, miksi äidit tekee sen. Äkkiä tosiaan tulee päivät pitkiksi ja yksinäisyys hiipii, kun ei montakaan kaveria ole samassa tilanteessa. Mulla on onneks muutama kaveri kotosalla syystä tai toisesta, niin aina silloin tällöin on seuraa, mutta ei tietysti joka päivä. Ja kuten muillakin, niin puhelinlaskut kasvaa.

Emmillä on tänään taas kenkutuspäivä: oon viimeisen tunnin aikana, jolloin hän on ollut pihalla, käynyt viisi kertaa hyssyttämässä. No, tällaistahan tää päikkäreitten alku yleensä on, mutta odotan kovasti, et milloin alkaa se vaihe, kun hän nukkuu rauhallisesti - yleensä siis loppuosan päikkäreistä.

Muutenkin Emmi on ollut viime päivät kireällä kuin viulun kieli. Aamut ja päivät sujuu, mutta iltaisin likka kirkuu posket punaisina. Ruokaa menee, jos vaan jaksaa rauhoittua tissille ja koko ajan pitäis olla tekemistä ja sylittämistä. Oon kokeillu ikeniä, mutta ei sieltä vielä tunnu pukkaavan hampaita. Mutta ehkä nyt on taas kausi, milloin hän on kovin oppivainen muuten. Pari päivää Emmi on meinaan tarttunut esineisiin kovasti ja kielen ulostyöntäminen on ihan uus juttu ja lattialla alkaa olla kovat kierähdysharjoitukset menossa. Kai tuollaiset jutut sitten vaikuttaa iltoihin. Ja yöt neiti onkin vedellyt hienosti taas. Eilen nukahti ennen yhtätoista ja heräs syömään puol viis ja toisen kerran puol kasi ja nukkui puol kymmeneen. Täytyy tiistain neuvolassa kysellä kans noista velleistä, josko niillä sais tuollaisen yörytmin pidettyäkin tai jopa parannettua.

No nyt tuo ei taida rauhoittua ollenkaan, joten meen hakemaan sen sisälle. Josko sitten myöhemmin nukkuis pidemmät pihalla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi, ensi viikolla 3kk

Vierailija
26/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy, missä käytte äiti-vauvajumpassa? Onko minkä hintaista? Kuulostaa nimittäin kivalle. :)

bejpi ja typy 3vk 1pv

Vierailija
27/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vitsi että on hyvä olo! Meidän piti mennä yhelle kaverille tänään, mutta tuli peruutus aamulla, mutta päätinkin sitten että lähetään Perhekahvilaan Eetun kanssa (saa tää kökkiminen täällä sisätiloissa riittää tälle viikolle...) Ja nyt poika vetelee päikkyjä vaunuissa pihalla. Enkä oo joutunut kun pari kertaa hyssyttelemään!!! Ja itellekin tuli hyvä mieli, kun kävelin reippaasti tuon reissun, ja lykin noita vaunuja, oli muuten TOSI liukasta tuolla ulkona...

Napnapille piti kommentoida tuota päiväkotijuttua, (mä kun oon ryhmiksessä töissä) niin siis, meille tuli yks kevät 8kk ikäinen tyttö hoitoon ja hän nukku vielä kahdet päikkärit. Toiset unoset otti meidän ulkoillessa, ja sitten toiset sisällä omissa vaunuissa (meillä ei ole sitä mahista että sais nukkuu pihalla, kun ollaan tokassa kerroksessa eikä oo parveketta) ja pikkuhiljaa sitten tyttö ite jätti ekat päikkärit väliin ja siirtyi noin vuoden iässä muiden kanssa nukkumaan. Niin ja meillä ei ollut myöskään sitä vaihtoehtoa, et ois saanut aikaisemmin ruoan, koska ruoka tuli/tulee koululta, tai siis me ite se sieltä haetaan. Ulkoilu, tyttö oli vuoronperään jonkun meistä sylissä taikka sitten konttaili siellä muiden perässä, vähän miten hänellä itsellä oli mieli. (me hoitajat kun ollaan vähän " hulluja" noiden pienten perään siellä...) Juominen, joko tuttipullo taikka sitten nokkamuki, vähän miten on kukakin lapsi oppinut kotonaan juomaan... Ja jos siis tuttipullo, niin annettiin nokkamuki kun lapsi oli ite " valmis" . Pottailu, meillä kanssa niinkuin Miamikin sanoi, että joka välissä, siis missä muutkin käy, niin myös pienten kanssa aloitellaan pissatukset/kakatukset potalle, ellei ole jo kotona siihen valmisteltu... (tosin yksi ystäväni sanoi tyttönsä hoitajasta (pph) että hän ei aloita kuivatuksia(siis pois vaipoista) vasta kun lapsi osaa olla kotona ilman vaippaa, ja vahinkoja ei enää satu!!!) Päiväunista vielä, kyllä me ihan niitä isojakin lapsia " nukutetaan" elikkäs rapsutellaan/silitellään yms. niin kyllä ne pienet saavat vielä ns erikois/enemmän huomiota... (voi vitsi kun tuli itelläkin jo ikävä töihin!!!)

Voi, ei kävin tässä välissä hakemassa Eetun sisään, kun huusi tuolla ulkona kuin hyeena, ja eipä taida nukahtaa enää omaan sänkyyn... PÖH!

Ja möröttimelle ja muillekin vielä, ymmärrän kyllä " puolustuspuheesi" , mutta mun mielestä ei jokainen lapsi ole " valmis" noin pienenä päiväkotihoitoon... Ja kun vielä niin paljon painotetaan sitä yksilöllistä hoitoa, niin on kyllä tosi väärin, että vanhemmat ei saa valita mihin lapsensa laittavat hoitoon (tai siis ehdottaahan saa, mutta toteutus on sitten toinen) Ja monissa kunnissa (tai ainakin mitä oon kuullu) EI alle kaksi tai kolmevuotiaita OTETA päiväkotiin. Ja ite haluun silti lapseni ryhmikseen, koska itekin oon ryhmiksessä töissä, ja syistä juurikin painavin on tuo että jos hoitaja sairastuu (tai hänen lapsensa) niin oma lapseni " heitetään" ties kenelle... No, onpa taas tosi sekavaa, mutta toivottavasti ymmärsit yskän... Niin ja vielä kommentti, että EIVÄT kaikki pph:t ole kouluttamattomia pph:ta!!! Ja kyllä mä vien mieluummin lapseni hoitoon pph:lle joka osaa hommansa ja kokemusta löytyy kuin päiväkotiin jossa nuoria hoitajia, vaikka olis kuinka koulutus!!! Mun mielestä tää lastenhoitotyö on sydämestä tulevaa... Toivottavasti en loukannut ketään! SE EI OLLUT TODELLAKAAN TARKOITUS!!! ANTEEKSI!

Oon tainnut ihan unohtaa onnitella Iisaa ja perhettä, mutta nyt ONNEA!!!

Ja oli sulla ollut kyllä aikas nopee synnytys... Mulla oli sentään kestoa miltei 7tuntia, enkä silti saanut mitään puudutusta, paitti kohdunkaulanpuudutteen, mutten tiedä oliko siitäkään mitään hyötyä...

Open Ainokin oli hienosti kasvanut!

Pikkumillille, mäkin voisin tuon täystuhon kanssa tulla treffeille, jos sopii, vaikken Tamperelainen olekaan...

Ja Amy oli käynyt vähän reissaamassa...

Sen verran piti vielä sanoa tuosta pojasta, että rohiseehan se vielä kuin kahvinkeitin, mutta lämpöä ei onneksi oo ollut sitten maanantain, joten senkin takia oli pakko päästä vähän ulkoilemaan tänään, seinät kaatuu päälle-fiilis on ollut tällä viikolla...

Jaahas, nyt hiljeni, saa nähä nukahtiko poika... Vai väsyikö vaan metelöimiseen... mutta taidan itekin mennä hetkeksi tuonne sohvalle loikoilemaan...

napero ja Eetu 11kk

Vierailija
28/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero, tietysti saa tulla muutkin kun tamperelaiset!!! =)

Vierailija
29/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kansalaisopistolla jumppaamassa. Jumppa on torstaisin 10.00-10.45 ja kevätkausi maksaa 25 egee. Ei siis paha. Siitä, kuinka pieniä vauvoja sinne otetaan, en tiiä, mutta kannattaa soitella ja kysellä. Ollaan ite lämmitelty ja jumpattu vauva sylissä. Jonkun verran tehdään juttuja niin, että vauvat on lattialla. Ja sitten jumpataan myös vähän vauvoja. Osa jutuista on sellaisia, että olis varmaan hyvä, et vauva osais kannatella päätään, mutta kaiken toki voi soveltaa. Tällä hetkellä Emmi on siellä nuorin.

-Amy-

Vierailija
30/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalle suuren suuret onnittelut pienen tyttösen johdosta :) Kateellisena luin synnytyskertomustasi.. oma kun oli sellanen 19h rutistus!! Jospa pikku-kakkonen tulisi sitten joskus helpommin ;)

Mulla kans toi vauva kuume alkaa nostaa päätään.. järki kuitenkin laittaa vielä kampoihin! Kaksiossa kun on tila aika rajallista niin ei tänne toista lasta oikein mahdu.. ja haluan kuitenkin välissä mennä töihinki,(kesällä ajattelin käydä vähän ilta/viikonloppu vuoroja tekemässä) jos sais seuraavasta paremmat äippärahat!! Isompaa asuntoa aletaan kattella joskus ens joulun tienoilla kun saadaan myydä tää asunto ilman verohässäkkää kun ollaan sit asuttu ite tässä kaks vuotta..

Tänään oltiin neidin kanssa lenkkeilemässä ja kuljettiin uimahallin lähistöllä niin poikkesin sitten kyselemään vauva uinnista!! Siinä sattui sitten olemaan toinen vetäjistä paikalla ja juteltiin pitkät pätkät ja huomenna olis jo eka uinti kerta :D Ihan uskomaton tuuri taas et noin nopeesti päästiin.. onneks oli uikkarit ostettu valmiiks!!

Mamman ulkonäkö vaan vähän hirvittää... no kai siellä muillakin on vähän vielä masunahka raidoilla ja löysällä ;D

Kovin olette taas tekstiä saaneet aikaan.. paljon ei mieleen jäänyt mitä kommentoisin!

Hauskaa viikonloppua kaikille.. harvapää lähtee nyt vaihtamaan " ruusuntuoksut" neidin vaipasta ;D

Niamey ja Aino tasan 5kk!

Vierailija
31/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas jotenkin aika hukkunut jonnekin.. Tai on kyllä ollut jonkin verran " vapaa-aikaakin" , mutta lainasin äidiltä jouluna yhden kirjan ja sen parissa se aika sit onkin mennyt.

Meille ei mitään uutta. D syö soseita silloin kun syö, ihan 1x2 menee noi syömiset. Hankalaa vaan osata arvata oikea määrä ruokaa. En tykkää kauheesti heittää ruokaa roskiinkaan, mutta pakosti sitä menee kun välillä suu aukeaa 2 kertaa ja välillä menee paljonkin. Maitoa menee isoja määriä (sellasta 800 ml/päivä). Soitin neuvolaan ja siellä sanottiin, et maidon määrää pitäis vähentää. Ihmetyttää vaan et miten.. D saa joka syömisellä ensin jotain kinteetä ja sen jälkeenvasta maitoa (aamulla puuroa, päivällä kanaa ja kasviksia, iltapäivällä hedelmää, alkuillasta kasvista, ennen nukkumaan menoa velliä ja yöllä maitoa). En kai mä voi jättää lasta nälkäseksi sen takia et ei syö sosetta? Ei ehkä ihan toimi vauvalle tää " ensin syödään ruokaa ja sit vasta herkkuja" -tyyli :O!

Queen: Kiitos noista sanoista et osa vauvoista nukkuu itekseen ja osa ei! Kevensi mun " huonoa omaatuntoa" siitä, et en ole " opettanut" D' a nukahtaan yksin :).

Viipero: Vauvoilla on uikkarit. D' lla on sellanen " painipuku" , mut joillain pojilla on vaan uimahousut. Tosta kokouikkarista oli ainakin helppo saada tukeva ote.

MiaMik: Meilläkin oli sellanen vaihe, et daddy on hirveen ihana ja hauska ja äiti ihan tylsä. Itse asias sama toistuu aina, jos daddy on vähemmän D' n kanssa. Kun daddy oli lomalla, oli molemmat vanhemmat yhtä " kivoja" . Nyt, kun daddy on koulussa, on äiti taas tylsä :D. Vauvauinnissa me tehdään niin et mä otan D' n naisten pukkariin. Vaihdan D' lle uikkarit ja sillä aikaa daddy käy pesulla. sit vien D' n daddylle altaalle ja kä' yn ite pesulla + pukemas uikkarit. Uinnin jälkeen otan D' n ja käydään yhdes pikasesti suihkussa huuhtasemassa kloorivedet pois. Sit D pyyhkeen sisään ja turvakaukaloon istumaan. Itelle pikanen kuivaus ja vähän vaatetta nopsasti niskaan. Sit kuivaan D' n paremmin, ölyän ja rasvaan ihon, puen ja annan vähän maitoa jos on kova nälkä. Sit puen ja laitan itteni valmiiks. Sit treffataan daddy ulkopuolella.

Sippuliinin tytöllä on aivan ihana nimi!

osborne: Toi että vauva nrytmi tulee perheen rytmin mukaan kuullostaa suht järkevälle. Meillä D on aina mennyt aikasin nukkumaan ja samoin minä ja mies. Kaverin poika valvoo myöhään, mut heillä aikuisetkin on aina valvoneet. Ja nää samat rytmit on kummassakin perheessä ollut jo ennen vauvoja. Naamasta ei " voi" tuntea onko vauvalla kylmä vai lämmin. Kokeile niskasta tai rinnasta. Jos iho on kylmä, on vauvalla kylmä..

Q: Hienoa et käsi on kunnossa ja pääset hoitamaan q' ta! Mä en ois kyllä kestänyt noin kauaa muiden ihmisten kanssa. Mulla kaatuu seinät niskaan tosi helposti, jos en saa olla yksin tarpeeksi :S.

Vierailija
32/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia kysymyksiisi perustuen omiin kokemuksiin:

Eli ne lapset, jotka eivät vielä osaa kävellä ulkoilevat rattaissa ja talvella pulkissa ja välillä hoitajien sylissä. Meillä voi tuoda omat rattaat (usein vanhemmat toivat lapsensa hoitoon rattailla) ja kyllä päiväkodistakin löytyi kaksosten rattaita.

Lapsi juo siitä mistä on tottunut juomaan eli pullosta, nokkamukista tai ihan tavan mukista. Joi meillä yksi 1v. prinsessa kahvikupista kun ei muuta huolinut ;)

Tuon pottajutun kanssa sama homma eli meillä ollaan aina toimittu vanhempien toiveiden mukaan. Jos lapsi on tottunut käymään potalla voidaan siinä käydä, jos ei niin vaihdetaan vaan vaipat ja aloitetaan pottaharjoittelu sitten kun vanhempien mielestä lapsi on valmis siihen.

Yleensä päiväkodissa nukutaan yhdet päiväunet, mutta meillä on tässäkin asiassa joustettu ja pienimmät ovat voineet ottaa esim. ulkoilun aikaan torkut vaunuissa. Iltapäiväunetkin ollaan voitu alkuun nukkua sisällä vaunuissa. Sitten kun lapsi on sopeutunut hoitopaikkaan niin aika helposti niistä vaunuista päästään siirtymään matkasänkyyn tai pinnasänkyyn.

Pääasia lapsen hoidon aloituksessa juuri on, että sinne hoitopaikkaan siirtyy lapsen mukana niitä tuttuja juttuja. Lapsia ei tarvitse valmentaa hoitopaikkaa varten, vaan hoitopaikan tulee sopeutua lapsen tarpeisiin. Eikä minusta tällaiset asiat ole yhtään mahdottomia toivomuksia vanhemmilta vaan ihan lapsen hoitoon liittyviä perusjuttuja.

Ja NapNapille vielä rohkaisuksi, että kyllä varmasti kaikkia vanhempia jännittää ja tietyllä tavalla surettaakin se lapsen hoitoonvieminen. Vaikka meille lapsi on jäänyt hoitoon ihan iloisena, on äitiä saattanut itkettää siitäkin edestä. Sellainen voi helpottaa omaa oloa, että sovit henkilökunnan kanssa, että soitat jossain vaiheessa päivää ja kysyt lapsesi kuulumisia.

Hoitoonviemisestä vielä sen verran, että minusta äitejä syyllistetään ihan turhaan. Minulla on tämän asian suhteen vielä ylimääräistä painetta, kun jotkut ovat sitä mieltä, että kasvatusalan ammattilaisena minun kuuluu hoitaa omat lapseni kouluikään saakka kotona. Oma ajatukseni kuitenkin on, että Kasperi tulee menemään hoitoon reilun vuoden ikäisenä ellei sitten miehen tulot parane huomattavasti. Mutta vaikka meillä olisi kuinka rahaa, niin silti Kassu tulisi menemään viimeistään 2v. hoitoon. Minä nimittäin tykkään työstäni eikä Kassun hoitaminen kotona ole yhtään sama asia kuin työskennellä lastentarhanopettajana. Ja omasta kokemuksesta tiedän, että kun lapsi ja vanhemmat voivat luottaa hoitajiin/hoitajaan niin päivähoito on ihan hyvä paikka lapselle sinä aikana, kun vanhemmat ovat töissä.

Tsemppiä NapNap ja muut työhön menevät äidit! bd

Mörötin

Vierailija
33/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan välillä käydä antamassa D' lle ruokaa.

Q: D oli 7200 g ja 65,5 cm 5 kk neuvolassa. Nyt 6 kk oli7765 g ja 68,7 cm. Mä ite olen ollut 6 kk 68 cm ja muistaakseni 8200 jotain g. Meidän pojat on kai vaan pieniä pienenä. Minkä kokoinen q' n isi on? Mun mies on kans aika " pieni" oisko jonku 175 cm ja tosi hoikka. Pienenä on äitinsä (=tätinsä) mukaan ollut pullea :D. Katoin vielä tota neuvolakorttia (D' n) uusika D' kin oli kasvanut 2 cm tolloin 4-5 kk. Meidän terkka ei sanonut mitään siitä. Nyt vaan viimek sano, et paino on mennyt vähän alaspäin. Kuitenkin eilen puhelimessa sanoi, et ei tarvii huolehtia et ei oo liian hoikka. Meilläkään ei tosiaan ole mitäänhuimia ne soseiden määrät edes silloin, kun D syö hyvin (ollakseen D). Poika ei kestä istua paikallaan tarpeeksi kauaa ilmeisesti. Pää pyörii joka suuntaan, syö käsiä ja ruokalappua ja nuolee syöttötuolia. Ehkä joskus sitten *huokaus*..

Vauvakuumetta mulla ei koskaan ole ollutkaan, miehellä oli ;). Mies oli jo tässä yhdessä vaiheessa sitä mieltä, et ei meille enempää lapsia kiitos, mutta mä sanoin et kyllä ja teen ne sit vaikka postinakntajan kans (meille kyl positi tuo yleensä nainen eli ei taitais onnistua ;) ). Mun pitää ainakin valmistua kyllä ennen ussien vauvojen miettimistä eli ainakin 2-3 v. menee..

Iisan perheelle onnittelut! Aika hurjaa tahtia teidän vauva syntyi, huh!

Sippuliini: Ollaan usein oltu BabyBiossa vaihtelevalla kokoonpanolla (Q+sisko, pesukarhu, NapNap ja mä+kaveri). Tää kerta meni nyt vähän ohi, mut ehkä ens kerralla..

Viipero: Meillä D' lla on sisällä pitkähihainen body + collegehousut, pitkahih.body + potkarit, luhuthih. body +college puku tai lyhythih. body + puolipotkarit/sukkikset tms. " ohuet housut" + pitkähih.paita. Eli aina on body (lyhyt tai pitkä hihainen rippuen siitä tuleeko päälle toinen kerros) ja kaks kerrosta vaatetta yläosassa tai paksummat housut. Aika sopivalta tuntuu. D huiskii ja riehuu niin paljon, et ei tule kylmä (vaikka ei vielä liikukaan).

Nyt on pakko lähteä ripustamaan pyykkejä.. Muuten tulee ihan liian paljon tekstä, ei tällästä kukaan jaksa lukea ;)

Jenni

Vierailija
34/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en napnapin päiväkoti kysymyksiin kommentoi sen kummemmin kun noissa aiemmissa vastauksissa tuli asiat niin miten meilläkin toimittiin. Voimia sulle ton hoitohommelin kanssa, se ei varmasti oo helppoa. Mä hoidan Liiaa varmaan vielä teini-ikäisenäkin kotona;)

Kirjotin äsken sun nimen vahingossa Napanapiksi;)

Meillä oli tänään 5kk neuvola, muhkeat mitat 8540/68cm,

oltiin ekaa kertaa tän uuden kotipaikan neuvolassa ja ihan asiallinen terkka oli, pyyhkeitä tuli kyllä Liian nukkumisesta ja mun väsymyksestä. Koitin vähätellä sitä mutta kuulemma näkee kilometrin päähän että äiti on vähän valvonut viime aikoina;) No ei siinä sen kummempaa kun kehotti tietty vaan nukkumaan aina kun siihen on mahkuja, Liian uniin ei kuulemma voi juurikaan vaikuttaa kun tyttö ei heräile yöllä nälkäänsä ja se tissi on pop nukahtaessa. Oli sitä mieltä että parempi ettei lähde sotkemaan yökuvioita tai muuten kellahtaa rytmi pian ylösalaisin. isi ottakoon hoitovuoron päivisin kun saa öisin nukkua. Rokotus saatiin mutta sitä Liia ei ees huomannu, uppos kai huomaamatta pullukan reiteen..Liian mummo oli mukana kun sattui olemaan kylässä ja hösötti kauhuissaan tuon rokotuksen takia..

Niamey: Mä ajattelin muuten ihan samaa vauvauinnista,,että kattookohan kaikki tätä rupsahtanutta äitiä;)

Queen

Vierailija
35/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietinkin lähinnä ensi syksyä, silloin onnistuu varmemmin. :) Kiitos tiedosta!

bejpi ja typy

Vierailija
36/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, kun on viikonloppu ja huomenna taas vauvauinti! Mieskin on kerrankin vapaalla koko viikonlopun. :)

Niin, olitte kyselleet vielä tosta mun kädestä. Eli ei mulla mitään kipsiä ollutkaan. Sain vaan sellaisen kantositeentyyppisen jutun, jota pidin muutaman päivän. Suositeltiin, että heti vaan alkaisin liikutella kättä kun pystyy, jotta veri alkais kiertää ja käsi paranis nopeemmin. Murtuma oli siis " hyväasentoinen" eikä sen vuoksi tarttenut kipsiä. Kävin vaan viikon kuluttua uudelleen röntgenissä, että se oli varmasti alkanut luutua oikeaan asentoon. Nyt pystyn jo tekemään kaikkea normaalisti, ihanaa! Kaikkein painavimpia juttuja en vielä nostele, mutta esim. quuta voin jo huoleti kannella paikasta toiseen ja sylitellä. Oli muuten kauheeta, kun ei saanut halia quuta vähään aikaan ollenkaan!

Milloinkas NapNap olette naimisiin menossa? Onko teillä ens kesänä häät? Ymmärrän, että harmittaa toi päivähoitojuttu, ja ennen kaikkea varmasti jännittää! Onneksi sun tyttö on niin reipas, että pärjää varmasti hienosti. Pikku-quu näytti muuten tänään koko ajan kieltä nauraessaan samalla tavalla kun sun tyttö. :) Toivottavasti sulla on hauska " tuulettumisilta" !

Onkohan Kissankello jo taas linjoilla? Olis mukava kuulla, miten Matiaksella on sujunut tarhassa. NapNapkin varmasti kuulisi mielellään vastaavassa tilanteessa olevan tuntemuksia.

Itse en ole ehtinyt vielä juurikaan pohtia hoitoasioita enkä siis olisi edes osannut ottaa huomioon kaikkea, mitä NapNap kysyi mm. vauvojen unista ja pottailusta yms. Mutta luulen, että meillä on niin onnellinen tilanne, että saadaan quu mun siskolle hoitoon...jos tarvitsee...

Mutta sanokaapas hyvät Enskat, mitä mieltä olette, kannattaiskohan mun mennä töihin ensi syksynä vai tehdä töitä kotona enemmän tai vähemmän osa-aikaisesti ja hoitaa siis quuta kotona pidempään??? Mulla on siis sellainen ammatti, että voisin tehdä töitä myös kotona yksityisyrittäjänä. Mutta toisaalta, mulla ei ole vielä alalta kovin paljon kokemusta ja pelkään, että mitä jos en sitten saakaan tarpeeksi töitä ja tulee taloudellisesti tiukkaa... Kotihoidontuki on niin pieni, että sillä me ei pärjättäis, kun just ostettiin uusi asuntokin ja lainaa on vaikka muille jakaa. :/ Raskausaikana olin töissä yhdessä toimistossa määräaikaisella sopimuksella, mutta se määräaikaisuus loppui jo, eli sinnekään ei ole automaattisesti paluuta. Pitäis joko alkaa hakea työpaikkaa keväällä tai sitten viritellä uudelleen käyntiin tota yritystoimintaa. Tosi vaikea päättää... Kun haluaisin niiiiiiiiin paljon olla quun kanssa kotona ja nähdä itse joka päivä, kuinka poika kehittyy. Mun miehellä on siis vuorotyö, eli joinain päivinä hän voisi olla quun kanssa, kun minä tekisin töitä. Mun työ taas olisi sellaista, että voisin tehdä sitä mihin vuorokauden aikaan tahansa, siis myös illalla tai viikonloppuisin. Ihan varmasti meillä olisi perheenä enemmän aikaa olla yhdessä, jos jäisin kotiin töihin, mutta pelottaa tuo kokonaan yrittäjäksi heittäytyminen! Mitä jos en pärjääkään??? Ja toisaalta haaveilen vakituisesta työpaikasta, kun olishan se aina jotenkin turvallisempaa. Ääh, mitä te tekisitte?????

Naperon Eetulle oli tullut flunssa, voimia pikkuisen potilaan hoitoon! Toivottavasti pian helpotta! Kiitos noista Eetun 5kk-mitoista. Minkä kokoinen poika oli muuten syntyessään?

Jennille myös kiitokset D:n mitoista! Tutulta kuulostaa noi päänpyörimiset ja muut hötkymiset ruokailun aikana, huoh... Pikku-quun isi on 180cm ja aika roteva, mutta minä taas olen vaan 164 cm. Olin itse 5kk paljon pikkuisempi kuin quu nyt eikä kukaan ollut yhtään huolissaan, mutta minä olenkin tyttö. Kai pojilla on vähän suuremmat kasvuvaatimukset, vai? Uskomatonta, että quu on tosiaan se sama vauva, josta raskausaikana povattiin jättisuurta. Pitäisi käydä näyttämässä Brunolle tuota meidän tirppanaa ja pyytää rahat takaisin, kun turhaan pelotteli! :)

Laralei, me ostettiin vauvauikkarit sieltä infotilaisuudesta, ja ne makso 25e. En sitten tiedä mistä muualta niitä saa ostaa. Niameylle ja Ainolle mukavia uintikeikkoja!

Iisalle onnittelut tytöntylleröstä ja tervetuloa mukaan!

Oliko Ossella kivaa leffassa? Sippuliini, me ollaan tosiaan monesti käyty porukalla leffassa Helsingissä. Tuu ihmeessä ens kerralla mukaan! Ja Karssuli kanssa! Ja AinoAurora ja Amykin tietty! Amyn tyttö taitaakin olla nyt suunnilleen saman ikäinen kuin quu silloin kun me tavattiin odottajaenskojen kanssa. Silloin quu oli tosi äksyllä päällä, joten eiköhän Emmilläkin kiukutus ole vaan jotain tohon ikään kuuluvaa. Tsemppiä! :)

Mistä päin LillSis on? Kannattaa tosiaan ottaa selvää, onko teidän alueella mitään äideille ja vauvoille tarkoitettuja kerhoja tms. toimintaa. Me käydään quun kanssa maanantaisin muskarissa ja keskiviikkoisin tän alueen asukaspuiston vauvakerhossa. Perjantaisin alan taas käymään äiti-lapsi-jumpassa, kunhan tää käsi on varmasti parantunut. Kaikissa näissä tapaa muita äitejä ja vauvoja, ja oonkin samalla saanut luotua sellaisen " vaunukävelyverkoston" , että aina voi yrittää houkutella kaveria lenkille. :)

Pikku-milli huhuili tamperelaisia treffeille... Pitäiskö muuten taas viritellä muitakin kun noita leffatreffejä myös pk-enskoille? Muutkin kynnelle kykenevät on tietty tervetulleita. Esim. Queen voisit hurauttaa Liian kanssa tänne treffeille, kun olis kiva tavata.

Viiperon galluppiin: meidän poika on ainakin niin kuumaverinen, että tarkenee hyvin sisällä bodyssa ja puolipotkareissa.

Tosiaan, missä Suippo luuraa? Onkohan Suippo kirjoitellut/lueskellut enää ollenkaan täällä vauvan syntymän jälkeen?

Pahoittelen kilometriviestiä, mutta en yksinkertaisesti ehtinyt aikaisemmin kirjoittaa mitään, vaikka lueskelinkin teidän viestejä ja halusin näihin juttuihin kommentoidakin.

-Q- ja -q-

Vierailija
37/65 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin¿ jos Q:lla oli kilometriviesti niin tästä tulee varmaan kahden kilsan viesti :D

Amyn ja Laran pikkuiset oli saaneet nimet. Ihanat nimet molemmilla!

MiaMik, vautsi minkälaiset unet teidän neiti jo on vetänyt!!! Kateellisena täällä¿. ja hieno homma, että vaunuasia selvisi!

Sippuliinikin oli ilmoitellut itsestään. Kauniin nimen teidänkin tyttö on saanut. =)

Burde, uus kämppä meilläkin hakusessa¿ eikä tässä olla asuttu kun vähän vajaa vuosi. Alkaa ahistaa tää kaksio kuitenkin

Napero, siis apua onko teidän Eetu jo 11kk =O aika menee ihan hurjaa vauhtia!!!

Q, älä tosiaan huoli yhtään noista pikku-ukon mitoista. Ihan hyvinhän poitsu kasvaa. Meidän Aksun 8kk mitat oli 69,7cm ja 7400g eikä neuvolassa oltu yhtään huolissaan =)

Kandi, kiva että liinavinkistä oli apua =) sen kanssa saa kyllä niin kätevästi kotihommiakin tehtyä ja onnistuipa minigolfinkin pelaaminen kesällä Aksu liinassa =)

Iisalle tervetulotoivotukset vauvapuolelle =) Oli kyllä kiire teidän neidillä maailmaan

Viipero, meillä Aksu on ihan kuumaverinen tapaus. Sisällä saa pukea kevyesti tai poika on hetken päästä ihan hiessä. Näin talviaikaankin välillä nukkuu yöunet lyhythihaisessa ja -punttisessa haalarissa.

Osse, hitsi kun en huomannu aikaisemmin tota vauvakino hommaa¿ oltais voitu tulla muuten. No, ens kerralla sitten!

NapNap, meillä alkaa olla kanssa päivähoitopaikan haku ajankohtaista. Aksu menee syyskuun alusta todennäköisesti hoitoon. Ja äidin sydämeen sattuu nyt jo =D

Täällähän näyttää olevan oikein massavauvakuume liikenteessä =D Mulla taitaa vauvakuume olla kroonisena, mutta Aksulle ei pikkusisaruksia edes harkita ennen kun saan ton koulun tosta loppuun käytyä. Palaan ensi syksynä koulun penkille ja vuoden verran opintoja on vielä jäljellä. Tai nyt keväällä teen jo kotoa käsin pari tehtävää ja käyn muutamassa tentissä koululla.

Meidän päivät koostuu nykyään siitä, kun Aksu kiipeää ihan joka paikkaan jä äiti on sydänkohtauksen partaalla kun poika kaatuilee pää kolisten. Kovasti Aksu seisoo joka paikassa ja tukea vasten muutaman sivuaskeleenkin jo ottaa. Mihin mun pikkuvauvani katosi???

Nukahtamiskoulukin aloitettiin viime lauantaina. Eli meillähän Aksu oli tottunut jo siihen, että hyssytetään uneen. Nyt sitten viime lauantaina alettiin opettelemaan omaan sänkyyn nukahtamista. Ensimmäisenä iltana annoin Aksun itkeä 2 min sängyssä ja pidin kättä päällä rauhoittavasti, sitten nostin syliin ja rauhoittelin ja sitten taas omaan sänkyyn. 50 min meni näin ja poika nukahti omaan sänkyyn. Seuraavana iltana meni 40 min ja itkuaika pidentyi 4min kerralla ennen kuin nostin syliin.

No, tää onkin sujunut sitten niin uskomattoman hyvin, että tänään oli jo kolmas ilta peräkkäin kun Akseli nukahti omaan sänkyyn ILMAN ITKUA itsekseen!! Tänään vein vaan pojan sänkyyn ja pari kertaa kävein soittorasian vetämässä uudestaan.

Yöt edelleen heräillään 2 tunnin välein ja Akseli syö joka kerta kun herää¿ eli kunhan tässä nyt päästään ensin rauhoittumaan ton omaan sänkyyn nukahtamisen kanssa niin sitten aloitellaan yöaikaan unikoulua.

Ja jälleen mä koitan skarpata aktivoitumaan tähän pinoon ;)

Pikku-milli & Akseli 8,5kk

Vierailija
38/65 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveisiä Roomasta!

Matka meni aivan uskomattoman hyvin! En olis ikinä uskonut että vauvan kanssa voi noin helposti reissata, ihan turhaan jännitin matkaa.

Ehdittiin vajaassa kolmessa päivässä käydä Colossemiulla, Forum Romanumilla, Fontana de Trevillä ja Vatikaanissa. Aino on varmaan yksi harvoista vauvoista, joka on päässyt käymään Pietarinkirkon kupolissa... =) Jos olisin etukäteen tiennyt miten rankkaa sinne on kiivetä, en olis mennyt, mutta kiipesin tosiaan Aino kantoliinassa noin 200 rappusta ahtaissa käytävissä ihailemaan näkymiä.

Ainolle mukavinta matkalla oli hotellihuoneen vessa, siellä kun oli monta peiliä ja Aino rakastaa itsensä peilailua. :) Aino myös oppi matkan aikana kääntymään selältä mahalleen, ja sitä sitten treenattiin paljon hotellin sängyllä. Aino matkusti pääasiassa matkarattaissa ja metrossa ja Pietarinkirkossa oli kantoliinassa.

Ainut hankaluus oli se ruokinta... Imetin niin paljon kuin mahdollista, mutta maidoton dieetti ei onnistunut, melkein kaikessa ruoassa oli juustoa, ja maidottomasta dieetistä ei tarjoilijat olleet kuulleetkaan. Veden keittäminen vastiketta varten ei oikein onnannut - hotellissa ei vettä voinut keittää! Koitettiin, ja koko kerroksesta sammui valot. Vähän nolotti. Saatiin sitten vettä hotellin baarista, mutta koska vesi tuli masiinasta, ei sinne voinut kaataa pullovettä, vaan korvike tehtin sitten keitettyyn vesijohtoveteen. Onneksi siitä ei kuitenkaan tullut Ainolle mitään vatsavaivaa. Annettiinkin korviketta niin vähän kuin mahdollista.

Paljon jäi kyllä näkemättä ja pakko päästä vielä uudelleen Roomaan! Nyt on ihan kauhea matkakuume muutenkin, kun se kerta noin helposti käy, ja mennäänkin tänään matkamessuille katselemaan, josko kesäksi löytyisi jotain kivaa. Mutta ihanaa oli tulla kotiinkin, laitettiin heti sauna päälle. :)

Palaan myöhemmin linjoille lukemaan kuulumisia, nyt täytyy rientää pesemään kakkapylly! :)

Karssuli & Aino 3,5kk

Vierailija
39/65 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aksun nukahtamiskouluhan on sujunut varsin mallikkaasti :)

Oli kiva lukea Karssulin lomakuulumisia! Täällä myöskin podetaan aikasmoista matkakuumetta, mutta mies ei ole oikein innostunut noista lämpimistä maista. Minä kun olen enemmänkin sellaista tyyppiä, että makoilisin vain auringossa ja mies taas makailisi varjossa. Olen kyllä yrittänyt ehdottaa, että mies voisi makoilla sitten Iitun kanssa siellä varjossa :) Ollaanhan me jo vitsailtukin toisillemme, että sitten joskus kun häämatkalle lähdetään, niin minä lähden Alanyaan ja mies Alaskaan :D

Liia on kyllä aivan mahtavissa mitoissa. Kyllä Ida on ihan pätkä Liiaan verrattuuna :)

Minä voisin myöskin olla kotona Idan kanssa (+sisarusten :D) vaikka 15 vuotta :) Mutta ei taida olla taloudellisesti mahdollista. Kun äippäloma loppuu heinäkuussa, niin alan tekemään keikkaa. Miehellä on onneksi 4-vuorotyö ja välillä pitkätkin vapaat niin hän voi sitten olla Iitun kanssa. Ei tarvitse tyttöä laittaa heti hoitoon. Ja muutenkin hoitajia meillä on jo oven takana piiiitkässä jonossa :) Esim. viikonloppuisin anoppi on aina käytettävissä...

Nyt tissuttelemaan ja laittamaan Iitua ulos päikkäreille :)

Vierailija
40/65 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että Karssulin matka oli niin onnistunut! Meilläkin mies olisi kauhean mielissään lähdössä pitemmällekin matkalle, mutta mä toppuuttelen. Kesällä ehkä uskallaudutaan Tallinnaan saakka ;) Vuoden päästä kesällä olisi vähän haaveena lähteä katsomaan futiksen em-kisoja Itävaltaan, mutta saa nähdä tuleeko siitä mitään...

Milli, mitä alaa opiskelet? Olen kyllä kysynyt tätä joskus ammoin odottajien puolella, mutta en mitenkään enää muista... Onko sulla joustavaa tuo opiskelu, vai läsnäolopakko luennoilla? Ja kuinka paljon olet saanut tehtyä tähän mennessä Aksun ollessa kotona?

Meillä alkaa olla jo vähän jotain rytminpoikasta Noelin nukkumisten kanssa. Poika on keskimäärin virkeänä pitkän pätkän jossain klo 19 ja 24 välillä, ja sitten keskiyön lääkkeen jälkeen käydään yöunille. Yöllä heräillään syömään keskiyön ja aamuyhdeksän välillä 4-5 kertaa, ja sitten usein nousenkin jo itse ylös sen syötön jälkeen, joka sijoittuu klo 9 ja 11 väliin. Päivät on vielä vähän sekalaisia, mutta en kyllä koe itseäni mitenkään mahdottoman väsyneeksi. Ihan hyvin pyyhkii siis :)

Piti kyllä kommentoida vielä johonkin, mutta pää on taas kerran ihan tyhjä. No, ehkä illemmalla sitten...

Kandi & Noel - tänään tasan 1kk!