Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntyneelle Ruskovillan haalari.Mk

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyy nyt keväällä mutta villahaalarin aion kuitenkin ostaa.Kannattaako siis ostaa kokoa 60cm vai 70cm joka kävisi myös syksyksi?

Vierailija
2/9 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoinenkin on iso vastasyntyneelle. 70 cm on jo valtava.

Itse ostaisin ehkä kuitenkin fleecehaalarin ihan vastasyntyneelle. Lämmin ja saa sopivassa koossa. Tämä on kuitenkin vain ihan oma mielipiteeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vilahaalaria sellaiseksi " välihaalarina" eli vauvalle on jo toppapuku ja sitten ohuempi vanupuku mutta jos oikein kylmä sää iskee niin väliin tarvitsee kyllä jotain lämmintä.

Vierailija
4/9 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli reilun koon Ruskovillan haalarin. Vauva syntyi tammikuussa (samaista haalaria käytti sitten pikkusiskokin kaksi vuotta myöhemmin). Myyjä koitti saada ostamaan 60 cm haalarin, mutta pidin pääni ja olin ihan tyytyväinen ostokseeni.

Ruskovillan vauvahaalari on ihanan ohutta materiaalia. Hihoja voi hyvin hieman kääntää ja jalkoihin laitoin muistaakseni jotkut sukat tarvittaessa. Olihan se iso, muttei älyttömän ja kun malliltaan on kapeahko, musta oli loisto-ostos. Esikoinen käytti sitä seuraavana talvena vielä ainakin syksyllä.

Eli mä suosittelen tuota 70 cm haalaria. Teillä se voisi parhaimmillaan mennä koko talvenkin.

Autumn

Vierailija
5/9 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmikuun alussa syntyvälle. Uskon sen mahtuvan helmi-maalis-huhtikuun, jonka jälkeen ei tarvita. Isosiskolta perii sitten ensi syksyksi ja talveksi 80 cm haalarin.

Vierailija
6/9 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin lokakuussa -06 syntyneelle vauvalleni 80 cm Ruskovillan jalkaterättömän välihaalarin. Myyjäkin kehui, että ihan hyvin menee vastasyntyneelle niin iso. Olihan se tosi reilu ihan pikkuiselle vauvalle, mutta ei se häirinnyt. Hihat ja lahkeet sai kätevästi käärittyä ja tuntui siten entistäkin lämpöisemmältä kun kerroksia oli kaksi. Nyt meillä käytetään tuota samaa villapukua jo toista talvea eikä meinaakkaan vielä jäädä pieneksi. Olen tosi tyytyväinen näin pitkäkestoiseen hankintaan.

Vierailija
7/9 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meidän vauva syntyi helmikuussa ja ostin hänelle valmiiksi 70cm ruskovillanhaalarin. Siinä oli ne jalkaterät kiinni. Sitä käytettiin kyllä ihan alusta asti ja mahtui hyvin koko kevään. Ei se haittaa, vaikka on vähän reilu aluksi.

Vierailija
8/9 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puolivuotiaalla kaytossa 80cm jalkaterallinen ruskovillan villahaalari. Seuraavalle aion ostaa tuon 60cm vaikka ei menisi kovin kauaa. Vastasyntynyt on kuitenkin niin pieni etta 60cm on iso ja 70cm hukkuu. Makuasia tietty kuinka iso on liian iso. Jos ostat 60cm ja sitten syksyksi 80cm niin pärjäätte varmaan koko seuraavan talven sillä 80cm. Tai sit jos sua ei haittaa suuri koko niin ota 70cm ja seuraavaksi 90cm. Joka kokoa ei tarvi hankkia.

Vierailija
9/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihana. Okei ehkä se on iso, mutta se just tekee siitä ihanan. Ekan kuukauden olimme sisällä (mulla sektio eikä edes vaunuja saanut työntää kuukauteen), joten silloin sitä ei tarvittu ku satunnaisilla autoreissuilla neuvolaan.

Nyt (vauva jo 2.5-kuukautta) puen ensin bodyn yms. ja sitten ruskovillan silkkipipon, tumput ja haalarin. Sitten kevyttoppapuvun tai muun. Se ruskovillan haalari on kuitenkin niin ohutta kangasta, että mahtuu hyvin muiden vaatteiden alle, vaikka ne olisi vähän pienempiäkin (meilläkin eka toppahaalari oli 56cm ja villapuku mahtui hyvin alle).