Uskotko, että kolmas maailmansota syttyy sinun elinaikanasi?
Minä olen varma siitä, että tulemme kokemaan sodan lähivuosina.
Ajatus saa minut miltei kauhun valtaan, mutta yritän aktiivisesti työntää sen jonnekin taka-alalle.
Kommentit (175)
Kolmas maailmansota on jo syttynyt. Sitten myöhemmin se koskettaa myös Suomea.
En usko, että maailmansotien kaltaista sotaa enää syttyy, ainakaan minun elinaikanani (noin 30-40 vuotta tästä hetkestä). Suurvallat varmasti jatkavat kamppailua keskenään erilaisten välikäsien kautta, mutta en usko suoraan laajamittaiseen ja pitkäkestoiseen sotaan suurvaltojen välillä. Nykyisten ydinaseiden tuhovoima on sellainen, että vaikutuksen kohteena olevat yhteiskunnat todennäköisesti romahtaisivat aika pahasti jo sodan alkuhetkillä, jos suurvallat ryhtyisivät täysin pidäkkeettömään sotaan.
Ap vastailee itselleen "kyllä" kuin kunnon iigori. Yrittävät laskea suomalaisten mielialaa sodalla uhkaamalla.
Ei me tarvita siihen venäläisiä, kun meillä on sitä varten hallitus.
WW3 on jo käynnissä.
Sodat syttyvät asteittain. Ei se ensimmäinen askel ole koskaan ydinohjusten laukaisu.
En usko. En vaan pysty kuvittelemaan mitään sellaista mihin en usko.
Sodankäynti on muuttunut. Ajattelen että nyt ollaan jo hyvinkin lähellä 3. maailmansotaa. Venäjän kokoinen maa sotii tuossa vieressä ja koko läntinen maailma on jollain tapaa vastustamassa sitä.
Lähi-idässä on kuohunut käytännössä aina, siellä ei rauhan aikaa nähdä. Afrikassa ei sen paremmin mene.
Kolmas maailmansota olisi jo syttynyt kylmän sodan aikana, jos se hyödyttäisi jotain osapuolta taloudellisesti. Vaan, kun ei. Kolmas maailmansota tietää vain kuolemaa jokaiselle, myös sodan sytyttäjälle.
Aika moni asia viittaa siihen, että sota vielä tulee. Katsokaa nyt, mikä mielipuoli itänaapurissa riehuu. Eikä Putte ole ainoa sekopää siellä, Venäjä on aina havitellut naapurimaitaan oman ikeensä alle.
Sitten kun Putinilla ei ole enää mitään menetettävää, laukaisee ydinaseen ja menee itse kuin rotta loukkoonsa sinne Uralin vuoristoon rakentamaansa luksusbunkkeriin.
Käynnissä olevia konflikteja tai niiden uhkia:
Israel moukaroi Gazaa maan rakoon.
USA & Britit ym. moukaroivat Jemeniä.
Venäjä moukaroi Ukrainaa.
Ukraina tekee drone-operaatioita Venäjälle.
Länsi tukee Ukrainaa taloudellisesti ja sotakalustolla.
Kiina uhkaa Taiwania.
Pohjois-Korea uhkaa nukettaa Etelä-Korean.
Kehitysmaalaiset tekevät jatkuvaa invaasiota länsimaihin.
Iran ammuskelee ohjuksia naapurimaihin.
Hizbollah iski Israelin pohjoisosiin.
jne.
Se, joudummeko joskus sotaan, ei ole mikään uskon asia. Kaikki realiteetit puhuvat sen puolesta, että näin tulee käymään.
3eivät ukrainalaisetkaan uskoneet ennen kevättä 2022, että Venäjä tulee moukaroimaan maan paskaksi.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ei syty
No ei tietenkään.
Ties vaikka se olisi syttynyt jo. Kun historiaa parin vuoden päästä katsotaan niin sen alkamispäivä voidaan määritellä tarkemmin ja todeta että tuossa se taitekohta oli.
Ei syty