Hiusten värjääminen kotona. Miksi väri pitää laittaa pyyhekuiviin
hiuksiin? Kampaamossa laitetaan kuiviin ja likaisiin.
Kommentit (15)
Olen laittanut kosteisiin ja likaisiin.Hyvin on toiminut.Väri ottanut tasaisesti kiinni ja pysynyt pitkään hyvänä.
Mä oon laittanut itse likaisiin kuiviin kotona, ja ihan hyvin on väri tarttunut.
Vierailija kirjoitti:
Kotiaineet on "hellempiä", joten hiusten täytyy siksi olla puhtaat. Jotkut kotivärit laitetaan puhtaisiin kuiviin hiuksiin, mutta paino sanalla puhdas.
Kotiaineet ovat kaikkea muuta kuin hellempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiaineet on "hellempiä", joten hiusten täytyy siksi olla puhtaat. Jotkut kotivärit laitetaan puhtaisiin kuiviin hiuksiin, mutta paino sanalla puhdas.
No miksi ne ei sitten tartu likaisiin kuiviin hiuksiin?
Yleensä siinä sanotaan, että pesemättömiin kosteisiin hiuksiin. Hiukset on kyllä kuivina omasta mielestäni helpompi jakaa osioihin. Sitten vaikka sumutepullolla kostuttaa. Levittäminen kannattaa aloittaa värin kohdalla tyvestä, vaalennusaineen kohdalla puolestaan latvasta. Sillä tyylillä, että vaan märkään tukkaan länttää väriä harvoin tulee lähimainkaan kampaamolaatuista lopputulosta.
Kampaajat käyttävät hyvin harvoin valmiita värejä. Yleensä he sekoittavat sopivan värin itse. Toisaalta ei ehkä ole järkevää värjätä likaisia hiuksia koska kuka haluaa likaa värin ja hiuksen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin, siis täysin kyseisestä, väristä. Kampaamoväri jytäkämmällä hapetteella ei ole hellävaraisempi kuin esim kotikäyttöön myytävä sävyte, tai kevytväri. Ei voi yleistää, koska hellävaraisuus ei riipu millään tavoin siitä, laitetaanko väri kotona vai kampaamossa, vaan mistä väristä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajat käyttävät hyvin harvoin valmiita värejä. Yleensä he sekoittavat sopivan värin itse. Toisaalta ei ehkä ole järkevää värjätä likaisia hiuksia koska kuka haluaa likaa värin ja hiuksen väliin.
Ei se lika sinne väri ja hiuksen väliin jää.
Tässä mun värissä sanotaan, että pestyihin pyyhekuiviin hiuksiin.
Heh, väri menee hiukseen lian läpi, lika peseytyy pesussa pois. Ei lika jää värin ja hiuksen väliin!
Luulisi sen värin tarrautuvan vähän kohteeseen hiukseen helpommin kuin kuivaan?
Olen laittanut kuiviin ja pesemättömiin sekä pestyihin ja kosteisiin enkä ole huomannut mitään eroa lopputuloksessa. Helpompaa mielestäni laittaa kuiviin koska hiukset helpompi jakaa osioihin.
Mutta mikä idea on siinä, että pitäisi kosteisiin laittaa, kun kampaamossa laitetaan kuiviin?