Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ravintolaalalla menee jopa huonommin kuin rakennusalalla.

Vierailija
26.02.2024 |

Joka kuudennella ravintolalla on rahat loppu...on kyllä huima määrä.Taitaa tämä vuosi olla konkurssien huippuvuosi.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä melkein enää muista edes aikaa, milloin mekin miehen kanssa kävimme useamman kerran kuussa ulkona syömässä ja töissäkin käytimme lounasravintoloita.

Nyt jo toista vuotta pakattu omat eväämme eikä tulisi mieleenkään ostaa sikahintaista lounasta. Ravintolassa käytiin viime kesän lomareissulla ja ollaankohan kerran-kaks pysähdytty mäkkäriin, jos ollaan oltu tien päällä ja nälkä yllättänyt.

Kampaajalla en ole käynyt kahteen vuoteen ja tähän kuontaloon on niin tottunut etten näe mitään syytä sijoittaa siihen kysyin satoja euroja vuodessa.

Vierailija
62/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronasta selvittiin, Orpopon&Rriikkulin "hallituksesta" ei ja vielä velkaannutaan holtittomasti ilman mitään syytä (paitsi ideologista ja tunteella vedetään)...

Selvittiin 90-luvun lamastakin. Silloinkin revittiin kaikki irti, mikä lähti. 

90-luvun laman aikana totuttiin työttömyyteen ja syntyi kansa jota ei kiinnosta ponnistella asioiden eteen. 

Nii-i, nyt seistään piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Esim ravintola-alan(varoiksi tiedoksi, että lisätty väliviiva) työstä pitäisi maksaa se korkeastikoulutetun henkilön palkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-ala saa minun puolestani mennä konkurssiin. Sellaiset riistohinnat, että huh huh...

Vierailija
64/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen keskituloinen perheenäiti ja olen säästösyistä lopettanut kaiken ylimääräisen kulutuksen. En käy ravintoloissa, kampaajalla tai hierojalla enkä tee ulkomaanreissuja. En myöskään osta vaatteita kuin lapsille, ja nekin alennuksesta. Kaikki näihin yllämainittuihin ennen riittänyt raha menee nykyään asuntolainan korkoihin, sähkölaskuihin ja ruokakauppaan ja loput säästöön. Ei riitä muille jaettavaksi.

Veikkaan, että tämä on tilanne myös monessa muussa keskituloisessa perheessä.

Vierailija
65/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku yrittäjä, että miksi ette olleet tyytyväisiä Marinin hallitukseen? 

Oletko hullu, sannuli nosti polttoaineen hintaa jolloin kaikki kallistui ja inflaatio on nyt vasta laskenut, kun uusi hallitus laski polttoaineiden hintoja

Vierailija
66/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolayrittäjänä itseäni sieppaa, että jengi ei käy syömässä.

Minua keskituloisena sieppaa, että palkkaani ei ole tarkistettu kymmeneen vuoteen ja sinä myyt kaalikääryleitä lounashintaan 13,50€ annos. Joku tolkku niissä annosten hinnoissa pitäisi olla.

Luuletko ettei ravintolan kustannukset ole nousseet 10 vuoteen? 

Vierailija
67/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-ala saa minun puolestani mennä konkurssiin. Sellaiset riistohinnat, että huh huh...

Miten luokittelet hinnat riistohinnoiksi? Miten lasket sinusta oikean hinnan jollekin tuotteelle tai palvelulle?

Vierailija
68/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vähän aikaa sitten että esim minun energialaskut on noussut noin 100% kahden edellisen vuoden aikana, mutta samaan aikaan sen kulutus vähentynyt. Joten ei tarvita kovin kummoisia päätelmiä että mistä ne 3000€/v on säästetty ja mistä kulutusta on jätetty pois. Eikä se ole ainoa asia missä on nousseet hinnat. Ja huom! Palkka ei ole noussut tänä aikana yhtään.

Konkurssiuhan alla elävien yrittäjien kannattaa nyt varmaan kääntää syyttävä sormi muualle kuin asiakkaisiin.

Vierailija
69/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronasta selvittiin, Orpopon&Rriikkulin "hallituksesta" ei ja vielä velkaannutaan holtittomasti ilman mitään syytä (paitsi ideologista ja tunteella vedetään)...

Selvittiin 90-luvun lamastakin. Silloinkin revittiin kaikki irti, mikä lähti. 

90-luvun laman aikana totuttiin työttömyyteen ja syntyi kansa jota ei kiinnosta ponnistella asioiden eteen. 

Nii-i, nyt seistään piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään. Esim ravintola-alan(varoiksi tiedoksi, että lisätty väliviiva) työstä pitäisi maksaa se korkeastikoulutetun henkilön palkka. 

Ei tarvitse. Korkeakoulutetut saa yli 25€/h. Kun saisi edes 20€/h niin voisi olla varaa asuntolainaan ja 1-2 lapseen. Nykyisin palkat ravintola-alalla 11-15€ ja työ on todella rankkaa. Oman perheen jäsen tekee 10-12h päiviä 15 eurolla tunti, kotona aamuyöllä 02 (ruoka-ravintola)

Vierailija
70/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua keskituloisena sieppaa, että palkkaani ei ole tarkistettu kymmeneen vuoteen ja sinä myyt kaalikääryleitä lounashintaan 13,50€ annos. Joku tolkku niissä annosten hinnoissa pitäisi olla.

No pakkoko niitä 13,50€ hintaisia lounaita on ostaa? Tuolla lounaan hinnalla tekee jo aika monen päivän eväät, jos vaan osaa tehdä.

Vierailija
71/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku yrittäjä, että miksi ette olleet tyytyväisiä Marinin hallitukseen? 

Oletko hullu, sannuli nosti polttoaineen hintaa jolloin kaikki kallistui ja inflaatio on nyt vasta laskenut, kun uusi hallitus laski polttoaineiden hintoja

No, outoa on että yrityksiä menee konkurssiin ennätysmäärä ja työttömyys vaan  lisääntyy.

Vierailija
72/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin melkein nauraa ääneen.  Olikos vuosi sitten kun täällä ilkuttiin keskiluokan säästökuurista? Huolimatta siitä kuinka moneen kertaan korostettiin,  että pärjätään kyllä, mutta karsitaan kulutusta just näistä ravintolakäynneistä, kampaajista, hierojista, kosmetologeista, kotisiivouksista ym ym palveluista.

Kovasti silloin nauratti täälläkin, kun kerrottiin että jatkossa on töissä omat eväät mukana ja koko perheen viikottaiset ravintolakäynnit jää pois

Ja hei: tulipa muuten maksettua asuntolainakin loppuun 🤗 eli hyvin on itsellä asiat, toivottavasti vielä kaikkia palvelualoilla työksentelveviä/ yrittäviä edelleen naurattaa yhtä makeasti kuin aiemmin kun kuulitte että keskiluokka alkaa säästään kuluistaan 😂

Tämä se on nykyajan mantra: että itsellä on asiat hyvin.

Vierailija
73/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, outoa on että yrityksiä menee konkurssiin ennätysmäärä ja työttömyys vaan  lisääntyy.

Menkää töihin!

Vierailija
74/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä melkein enää muista edes aikaa, milloin mekin miehen kanssa kävimme useamman kerran kuussa ulkona syömässä ja töissäkin käytimme lounasravintoloita.

Nyt jo toista vuotta pakattu omat eväämme eikä tulisi mieleenkään ostaa sikahintaista lounasta. Ravintolassa käytiin viime kesän lomareissulla ja ollaankohan kerran-kaks pysähdytty mäkkäriin, jos ollaan oltu tien päällä ja nälkä yllättänyt.

Kampaajalla en ole käynyt kahteen vuoteen ja tähän kuontaloon on niin tottunut etten näe mitään syytä sijoittaa siihen kysyin satoja euroja vuodessa.

Mä en oo edes syönyt Mäkkärissä enää, kun siellä on nykyään niin kovat hinnat laatuun verrattuna. Ennemmin teen itse ruuat.

Vierailija
75/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän kurmeeta 5eur/päiväå. Liitistä

Vierailija
76/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo edes syönyt Mäkkärissä enää, kun siellä on nykyään niin kovat hinnat laatuun verrattuna. Ennemmin teen itse ruuat.

Noista pikaruokapaikoista ei enää kympillä saa oikein mitään muuta, kuin vatsan väänteitä ja ehkä muutaman mojovan tuhnun.

77/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo edes syönyt Mäkkärissä enää, kun siellä on nykyään niin kovat hinnat laatuun verrattuna.

Jos lataat Mäkkärin oman appin, niin siinä on hyviä tarjiuksia. Itse syön viikottain Mäkkärissä tai Hesessä

Vierailija
78/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin melkein nauraa ääneen.  Olikos vuosi sitten kun täällä ilkuttiin keskiluokan säästökuurista? Huolimatta siitä kuinka moneen kertaan korostettiin,  että pärjätään kyllä, mutta karsitaan kulutusta just näistä ravintolakäynneistä, kampaajista, hierojista, kosmetologeista, kotisiivouksista ym ym palveluista.

Kovasti silloin nauratti täälläkin, kun kerrottiin että jatkossa on töissä omat eväät mukana ja koko perheen viikottaiset ravintolakäynnit jää pois

Ja hei: tulipa muuten maksettua asuntolainakin loppuun 🤗 eli hyvin on itsellä asiat, toivottavasti vielä kaikkia palvelualoilla työksentelveviä/ yrittäviä edelleen naurattaa yhtä makeasti kuin aiemmin kun kuulitte että keskiluokka alkaa säästään kuluistaan 😂

Tämä se on nykyajan mantra: että itsellä on asiat hyvin.

Taisit olla ilkkumassa niissä ketjuissa joissa keskiluokan kulutustottumuksista puhuttiin 😂

Vierailija
79/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen keskituloinen perheenäiti ja olen säästösyistä lopettanut kaiken ylimääräisen kulutuksen. En käy ravintoloissa, kampaajalla tai hierojalla enkä tee ulkomaanreissuja. En myöskään osta vaatteita kuin lapsille, ja nekin alennuksesta. Kaikki näihin yllämainittuihin ennen riittänyt raha menee nykyään asuntolainan korkoihin, sähkölaskuihin ja ruokakauppaan ja loput säästöön. Ei riitä muille jaettavaksi.

Veikkaan, että tämä on tilanne myös monessa muussa keskituloisessa perheessä.

Oikein veikattu. Sama tilanne minullakin vaikken mitään perhettä elätäkkään vaan ainoastaan itseni. Kerran viikossa käyn kaupassa ja kori ruokaa on melkeen aina sen 50 euroa kun ennen oli puolet halvempi. Olen siirtynyt vihanneksiin ja alkanut kokkaamaan enemmän itse. Sanomattakin selvää että kaikki ylimääräinen kuten baarit, elokuvateatterit, bändikeikat, festarit, wolttaamiset, pizzaperjantait, parturit, vaateostokset, autolla ajamiset, suoratoistopalvelut jne. ennen ihan normaali kulutus on nyt kokonaan lopetettu. Enkä todellakaan ole ainut joka elää näin säästeliäästi. Uskon että konkursseja tehdään tänä vuonna ennätysmäärä.

Vierailija
80/110 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintola-ala 

eikä 

Ravinto laalalla

En ole ap, mutta ihmetyttää kun kerta toisensa jälkeen palstalaisille tulee yllätyksenä, että palsta poistaa väliviivat otsikoista, vaikka sitä on jatkunut vuosia.

Tämä on kai näitä "talvi yllätti autoilijat" -tyyppisiä ilmiöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan