Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluruokalan legendaariset salaatit

Vierailija
26.02.2024 |

Mitä salaattia teillä oli tarjolla koulussa ja millä vuosikymmenellä olet syntynyt?

Meillä oli tosi usein porkkanaraastetta ananaksilla tai rusinoilla höystettynä, lantturaastetta rusinoilla ja kiinankaali-ananassalaattia. Vm. -86

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siitä rusinasalaatista peräsuolen laskeuman.

Vierailija
2/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinankaalia ja ananasta, porkkanaraastetta. Nuo jääneet eniten mieleen. -85

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, mitä salaattia oli, niin siellä oli v**tu SELLERIÄ! Oikeesti. Edelleenkään en voi sietää kyseistä vihannesta, keittojuurespakkauksesta heitän ne aina mäkeen ja kun joskus jossain vieraisilla ollessa on tarjottu salaattia missä sitä oli, niin kylmänviileästi nypin ne sieltä pois. Joo, tosi epäkohteliasta, mutta mulla lentää laatta jos selleriä joudun syömään. 

Vierailija
4/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perkele, olen syntynyt vuonna 1966 äidistäni ja meillä oli Kesämäen ala-asteella porkkanaraastetta rusinoilla. Olikohan appelsiinimehulla jatkettu, ei voi enää muistaa kun dementia jyllää pahasti...

Vierailija
5/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Pahin oli kurpitsasäilyke, jota sekoitettiin kaikkeen. Aina tuli mieleen, että miksi ei voinut tarjota erikseen niitä vihanneksia vaan ne piti pilata sörssäämällä keskenään sopimattomat ainekset yhteen. Ja se kiinankaali. Huoh. Meni siinä parikymmentä vuotta, ennen kuin täällä käsitettiin, että se on pikemminkin lämpimiin ruokiin soveltuva raaka-aine.

Vierailija
6/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulta kuulostaa. Pahin oli kurpitsasäilyke, jota sekoitettiin kaikkeen. Aina tuli mieleen, että miksi ei voinut tarjota erikseen niitä vihanneksia vaan ne piti pilata sörssäämällä keskenään sopimattomat ainekset yhteen. Ja se kiinankaali. Huoh. Meni siinä parikymmentä vuotta, ennen kuin täällä käsitettiin, että se on pikemminkin lämpimiin ruokiin soveltuva raaka-aine.

Minua myös ällötti se keltainen kurpitsapikkelssi. Olin hetken laitoskeittiössä töissä ja siellä laitoin tuon pikkelssin erilliseen kulhoon. Toivottavasti pelastin edes jonkun päivän

Vierailija
7/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kai harvinainen poikkeus, mutta tykkäsin lähes kaikesta kouluruoasta. En voi samaistua näihin ällötyksiin ja traumoihin mitä monilla on. Minusta etenkin kaalisalaatit oli hyviä koulussa. Perunat, kalapihvit, kermaviilikastike ja kaalisalaatti - tykkäsin silloin ja tykkäisin vieläkin. 

Vierailija
8/8 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punakaalisalaatti mustaherukoilla oli best!

Vm93

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä