Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö virkamiehillä ja kunnan työntekijöillä on oikeus *pitkiin* lomiin eli lähestulkoon 2 kk vuodessa?

Vierailija
26.02.2024 |

Eikös se saa kun on ollut 15 vuotta töissä?

Osa lomista täytyy pitää lomakauden ulkopuolella. Eräs tuttu vaihtoi vielä lomarahatkin vapaiksi niin oli lomalla välillä toosii pitkään.

Eikö nämä ansaitsemattomat etuudet tulisi poistaa!

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskimmat on aina menneet valtiolle tai kunnalle töihin. Kaikki tietää sen. Näin varsinkin virastot ja ministeriöt. Kyllä tämä muuttuu, kun rahat loppuu. Ei enää suojatyöpaikkoja. 

Aika paljon on "laiskoja", kun laskee kaikki sosiaali-ja terveydenhuoltoalan kunnallisella puolella työskentelevät, opetusalan ja valtaisan määrän muita kaupungilla työskenteleviä henkilöitä, mm. poliisit ja palomiehet.

Vierailija
42/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien eläköityvien virkamiesten tilalle ei palkita uusia, mutta ei ketään pihalle potkita.

Sinäkö sen lupaat? Että meidän ei tarvitsekaan enää pelätä, jatkuuko meillä työt? Minkälaiset oikeudet sulla on luvata tämä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen virassa oli oli leipä pitkä mutta kapea.

Nykyään on pitkä ja leveä.

Edut ja palkkiot paremmat kuin muualla.

Onko esimerkkejä? Yleensä yksityisellä tienaa paremmin

No esimerkiksi papit.

Heillä lomat määräytyvät samoin ja palkka sekä muut edut ovat tähtitieteelliset erityisesti suhteutettuna vähäiseen työn määrään sekä olemattomaan vastuuseen työstään.

Pappis-sääty edustaa todellista eliittien eliittiä.

Onko pappeja paljonkin yksityisellä huonommilla työehdoilla?

Vierailija
44/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 vrk taitaa olla se maksimi ja lauantait ei vie lomapäivää, niin tuleehan tuosta ihan ok lomat. Toisaalta se on ihan fakta, että ei ne palkat jotain harvoja päällikkötason pestejä lukuunottamatta ole hyviä. Mun palkka toimistotyöstä kuntasektorilla oli 2200 euroa. Jos käyt kattomassa KV-TESin palkkoja, niin näet kyllä, että ne ei päätä huimaa.

Tein helppoa sihteerin hommaa ja palkka oli 3450 € kun jäin eläkkeelle. Lomaa 38 pvää, lomakorvaukset aina vapaana ja liukumaan kertyneet ylityöt myös. Yleensä olin kesällä 6-7 vkoa lomalla, jouluna kolme viikkoa ja keväällä ja syksyllä viikko ja sitten juhlapyhien yhteydessä pidennettyjä vapaita. Tykkäsin. Ja oli helppo saikuttaa, työterveyslääkäri oli /on hyvä kaverini. Minua pyydettiin muutaman kerran yksityiselle, mutta en halunnut vaihtaa, minulle tärkeämpi on perhe ja vapaa-aika, en ole uraihminen. 

Vierailija
45/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivää lomaa ja sit 2 pv/kk saikkua joka kuukausi. Eli yhtensä 74 päivää on ainakin meillä keskiverto loma vuodessa.

Vierailija
46/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valtiolla töissä ja meillä työtahti on kova. Päteviä (tai edes sinne päin) hakijoita ei vaan löydy. Siinä mielessä etenkin korkeakoulutettujen palkat on joissain virastoissa julkisella huonot, mutta ei läheskään kaikissa. Lisäksi ylitöitä ei virastoissa makseta, käytössä on liukumat. Joskus harvoin voi tulla ylimääräys. Ja vaikka itse olenkin valtiolla niin mielestäni julkisen sektorin lomia tulisi karsia tuosta 38 päivästä. 30 päivää tai vaikka 34 säästäisi. 

Olen jo onneksi eläkkeellä, mutta totean, että uusien työntekijöitten saaaminen eläkkeelle jäävien tilalle oli vaikeaa ja nykykoulutuksn saanet, esim. tradenomit, ovat todella osaamattomia, ja noh, tyhmiä. Heillä on mm. oikeinkirjoituksen kanssa ongelmia. Seuraan aktiivisesti vieläkin kotikaupunkini sivuja ja hirvittää, kun jopa tiedottajan oikeinkirjoitus on huonolla tolalla, alkaen siitä, että päivämäärät merkitään ilman pistettä tyyliin 26.2 ja yhdyssanavirheitä ovat jokapäiväisiä. Huh, huh.