Yksin lääkekuurin aloittaminen ja sivuoireiden kestäminen
Kokemuksia?
Mun pitäisi aloittaa yksi lääke ja siitä voi alkuun tulla pariksi viikoksi huonovointisuutta. Tää nyt pelottaa, miten pärjään. Jos olo on koko ajan oksennuttavaa, miten pystyy syömään ja olen jo alipainon mailla. Pelkään että menetän tajuni, ja sitten olen yksin kämpillä.
Miten olette tsempanneet itsenne kestämään jopa pari viikkoa huonoa oloa, jotta pääsette parin viikon jälkeen siihen hyvään vaikutukseen? Miten käytännössä söitte tai ette syöneet ja kestitte yksin, jos saitte aloittaa lääkkeen kotona eikä esim. töissä?
Olen lääkärille kertonut pelosta ja tietää tilanteen, minulla on aloittamisen tueksi Diapamia. Haluaisin että lääke onnistuu kohdillani, koska oloni on tukala ja tästä lääkkeestä voisi olla onnistuessaan kunnon apua.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tosiaan aloitin sen, otin alkuannoksen n. 2h sitten ruuan yhteydessä.
Olen asunnolla yksin ja olen koettanut järkätä olosuhteet ok. Laitoin radion päälle rentouttamaan, Novan kanava on aika perusmenevä ja silleen saa ajatukset semmoiseen, "tää on vaan tällasta mättöö, ei sen kummempaa". :D
Myös tänne nettiin näpyttäminen pitää keskittyminen jossakin, yhtäkkiä aikaa kuluu eikä jää jännäämään ajan kestämisiä ja kaikkea siihen liittyvää hermoilua ja kipuilua.
Hieno juttu. Minulla ei tullut sertraliinista alkuun muuta kuin leukojen lukkiutumista. Outo oire, mutta ei vaarallinen. Nyt ei ole mitään sivuoireita.
Kiva kuulla! Nostettiinko sertralinia sinulla erissä ja niissä erien nostoissa ei tullut tuon kummempaa? Hyvä että kaikki ok siellä. :)
Huojentavaa lukea "kaikki meni kuitenkin ok" - juttuja .
Eilen aloitin. Yö oli vaikea, lämpöilyä ja pahoinvoinnin aaltoja - sain nukuttua n. 1,5 h, lopun aikaa lepäsin ja kestin.
Tänään olen pystynyt syömään, mutta olon kanssa on sietämistä. Ylävatsa/rintäkehään välillä pistelee ja paniikki meinaa yltyä. Otin vähän diapamia mutta vaikutus ei kestä samoin kuin ilman tätä lääkettä, jo parin tunnin päästä olo on paniikkiin päin.
Kävi sellainen häslinki tablettien kanssa, juuri silloin kun mun piti ottaa Sertralin - että olin eilen puolittanut ja osittanut tabletteja ja jätin valmiiksi ositetun tabletin pöydän kulmalle, niin sitten menin ottamaan jonkun niistä ositetuista jonka jälkeen muistin, että hetkonen - oliko tämä nyt Sertralinia vai diapamia.
Siitä tuli sitten logiikkatehtävä. Vertasin ja sihtasin silmä kovana molempien merkkien tabletteja ja niiden ositettuja osia. Kummatkin on valkoisia, mutta paksuudessa ja tablettejen laidoissa vähän eroa, diapam on ohuempi ja litteämpi. Niin tulin tulokseen, että oikein olin ottanut.
Siitä oppineena säilytän nyt osia valmisteiden pakkauksissa.
Ymmärrän sanomasi, kiitos ajattelevaisuudesta, mutta tilanteeseen liittyy myös fyysiset kivut, joita aloitettu lääke vähän vaikeuttaa, ei siis pysty normaaliin elämiseen (mutta olenkin sairaslomalla).Jos siis joutuisin kamppailemaan "vain" ahdistuksen kanssa, niin tilanne ei olisi haasteen takana. Kerroin noista asioista aiemmin ketjussa.
Tämä näpyttely auttaa myös saamaan ajatusta muualle, vaikka kirjoitellaankin aiheesta. :)