Persut ei halua pitää koko Suomea asutettuna
Niin paljon lopetetaan terveysasemia Suomen pikkupaikkakunnilta. Miten ihmeessä vanhukset ja autottomat pääsee lääkärille? Omien vanhempien paikkakunnalla ei ole enää edes taksia.
Kommentit (89)
On pakko ottaa vanhusten varallisuus käyttöön hoivapalveluiden rahoittamisessa. Eläkeikäisten määrä kasvaa niin paljon ja kun heitä hoidetaan raihnaisimmassa vaiheessa, ei valtion raha riitä millään siihen. Eri asia on, kuka kulahtaneet omakotitalot ja kämpät niiltä ostaa
Avasin ketjun ja tässä puhuttiinkin vanhuksista. He kuolevat kohta eivätkä tuo muutenkaan enää mitään hyötyä yhteiskunnalle... joten mikä oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua. Ihan helvetin typerää tukea jonkun tontunperseessä asumista.
Tämä on kuitenkin ristiriidassa sen kanssa että suomalaiset haluaa asua tilavassa omakotitalossa suurella tontilla, 2 auton autotalli jne.
Ne maksaa itse, jotka haluavat mutta turha tulla vinkumaan kaupunkitasoisia palveluja joka tönön lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuitenkin ristiriidassa sen kanssa että suomalaiset haluaa asua tilavassa omakotitalossa suurella tontilla, 2 auton autotalli jne.
Eikä ole. Jos kykenet huolehtimaan itsestäsi ja omakotitalostasi niin saat aivan vapaasti asua sellaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei koske minua, niin kärvistelkää nyt vaan. Asun lähellä isoa keskussairaalaa, jossa päivystys säilyy.
Ap asuu itse Meilahden sairaalan vieressä. Ostin asuntoni kun sain syöpähoitoja.
Mutta minä ajattelen vanhuksia ja muita. Ei ole mitään järkeä että takseilla kuljetetaan ihmisiä terkkariin.
Minäkin ajattelen. Vanhukset muuttakoot siis palvelujen lähelle kun alkavat niitä tarvitsemaan eivätkä kykene enää itse itseään sinne toimittamaan.
Eli käytännössä suuri osa Suomesta jää asuttamatta? Minua tämä ei haittaa, olen aina asunut kerrostalossa suurimmissa kaupungeissa. Eikä kiinnosta maaseutu. Mutta olen kuitenkin kiinnostunut asuntopolitiikasta.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet on jo saaneet syntyvyyden laskemaan alemmaksi kuin koskaan Suomessa. Suomi ei siis tarvitsekaan lisää lapsia...
Suomi tarvitsee työvoimaa niihin ammatteihin jotka ovat suomalaisen arvoa alentavaa, esim hoito- ja siivoustyöt.
En halua kasvattaa lasta tällä vuosikymmenellä. Joo, syynä on yhteiskunta. Ja mistä yhteiskunta koostuu? Ihmisistä. (joista kaiken lisäksi yli puolet on naisia) Suomalaisilla on nousut itsenäisyyspäähän ja heistä on tullut itsekkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät ja sairaat joutaa kuolla pois, tulee yhteiskunnalle halvemmalsi.
T: persu
Jonain päivänä sinäkin voit olla köyhä tai sairas.
t. vassari
Vierailija kirjoitti:
Avasin ketjun ja tässä puhuttiinkin vanhuksista. He kuolevat kohta eivätkä tuo muutenkaan enää mitään hyötyä yhteiskunnalle... joten mikä oli pointtisi?
Suomessa on paljon alueita,joissa asuvilla Kelan eläkkeet ja tuet ovat ainoa tulonlähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vassari
Sijoitusomaisuudella ostaa mukavasti yksityisen hoitopaikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun terveyspalvelut häviävät, häviää lapsiperheet ensimmäisenä ja sitä myöten työikäinen väestö. Mummot ja papat saa märätä vaipoissaan. Kuntia on lopetettava ja se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Vähintään sata kuntaa veks. Muutaman sadan ihmisen tai muutaman tuhannen ihmisen kunnilla ei tee yhtään mitään.
Eräässä synnytyssairaalassa syntyi viime vuonna 100 lasta. Ja tätä pitäisi pitää pystyssä?
Entä se äidin ja lapsen henki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä jossain 1000 henkilön kyselyssä näin voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Perskokkareet on jo saaneet syntyvyyden laskemaan alemmaksi kuin koskaan Suomessa. Suomi ei siis tarvitsekaan lisää lapsia...
Ja edellisen hallituksen aikana oli syntyvyys huipussaan?Miksi silloin ei lisäännytty urakalla,?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei koske minua, niin kärvistelkää nyt vaan. Asun lähellä isoa keskussairaalaa, jossa päivystys säilyy.
Ap asuu itse Meilahden sairaalan vieressä. Ostin asuntoni kun sain syöpähoitoja.
Mutta minä ajattelen vanhuksia ja muita. Ei ole mitään järkeä että takseilla kuljetetaan ihmisiä terkkariin.
Minäkin ajattelen. Vanhukset muuttakoot siis palvelujen lähelle kun alkavat niitä tarvitsemaan eivätkä kykene enää itse itseään sinne toimittamaan.
Eli käytännössä suuri osa Suomesta jää asuttamatta?
Kyllä. Suurin osa Suomesta on käytännössä muutenkin asuinkelvotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vassari
Ihan kokemuksesta voin kertoa että yksityisten valvonta on vielä huonompaa kuin kunnallisten.
Naurattaa että hyvätuloiset kuvittelevat että rahalla saa. Esimerkiksi yksityisten lääkäriasemien röntgenkuvat on huonompia kuin yliopistollisten sairaaloiden.
Ap julkisilla ja taksilla. Veronmaksajilla on nyt muita huolia kuin että onko terveysasemia paljon joka 300 kunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun terveyspalvelut häviävät, häviää lapsiperheet ensimmäisenä ja sitä myöten työikäinen väestö. Mummot ja papat saa märätä vaipoissaan. Kuntia on lopetettava ja se olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Vähintään sata kuntaa veks. Muutaman sadan ihmisen tai muutaman tuhannen ihmisen kunnilla ei tee yhtään mitään.
Eräässä synnytyssairaalassa syntyi viime vuonna 100 lasta. Ja tätä pitäisi pitää pystyssä?
Missä sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. vassari
Ihan kokemuksesta voin kertoa että yksityisten valvonta on vielä huonompaa kuin kunnallisten.
Naurattaa että hyvätuloiset kuvittelevat että rahalla saa. Esimerkiksi yksityisten lääkäriasemien röntgenkuvat on huonompia kuin yliopistollisten sairaaloiden.
Ja näitä yliopistollisia sairaaloitahan nuo kuolevat maalaispitäjät nimenomaan ovat pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustalaisille olisi tässä nyt paikka nostaa puolueen profiilia. Aika moni on ap:n kanssa samaa mieltä. Huolissaan siitä että vain suuret kaupungit ja niiden ympärillä olevat kunnat/kaupungit vetävät aikuisia, lapsiperheitä jne.
Kepun olemassaololle ei oikein ole perusteita. Se sopi tukirahojen jakopuolueeksi YYA-aikaan mutta nyt ei kukaan enää uskottele, että koko Suomi voidaan pitää yhtäläisten palvelujen piirissä. Tavoite pitäisi olla kohtuulliset palvelut. Jos apteekit häviävät pienemmiltä paikkakunnilta, on huolehdittava että lääkkeitä saa edes etänä pakettiautomaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap julkisilla ja taksilla. Veronmaksajilla on nyt muita huolia kuin että onko terveysasemia paljon joka 300 kunnassa.
Julkista liikennettä ei juuri enää ole.