Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL : Vanhemmat tuomittiin poikansa puolustamisesta

Vierailija
26.02.2024 |

Naisen mukaan tekijät, kaksi poikaa, levittivät tapahtuneesta videoita. Poliisit eivät voineet estää videoiden levitystä.

Videolla pahoinpidelty 14-vuotias poika pakotettiin riisuuntumaan alusvaatteisilleen. Puolialaston uhri pakotettiin puhumaan kameralle nöyryyttäviä asioita ja tekemään punnerrusliikkeitä. Syyttäjän mukaan pojat pakottivat uhrin ottamaan suuhunsa likaisen hammasharjan ja anastivat tämän collegepaidan.

Alaikäiset tekijät tuomittiin Helsingin käräjäoikeudessa useista rikoksista nuorina henkilöinä ehdollisiin vankeusrangaistuksiin.

Kolmikymppinen nainen kertoi miesystävälleen, että tekijät ovat vantaalaisessa ostoskeskuksessa. Pariskunta suuntasi sinne yhdessä.

Valvontakameroihin tallentui tilanne, jossa kolmikymppinen mies retuutti teini-ikäisiä poikia ja löi heidän päänsä yhteen. Pariskunta pakotti kolme nuorta luovuttamaan puhelimensa tunnuskoodeineen. Äiti toimitti seuraavana päivänä poliisille.

Miesystävälle tuomittiin 120 päiväsakkoa, joka teki hänen tuloillaan 2160 euroa. Äidille tuomittiin 100 päiväsakkoa, joka teki hänen tuloillaan 3400 euroa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e16a4ce4-5f18-4c43-ae1e-4d38765c6dbf

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkillistä toimintaa vanhemmilta, annetaan opetus ja laitetaan rajat nuorisolle

tätä lisää ehdottomasti, moraali on laskenut wokeilun ja vihervasemmistolaisuuden takia jo liian alas

tilannekuva on selvitetty ja koejausliike tehdään - kuten maan hallituskin tekee

Vierailija
62/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan tuomittiin 3 poikaa, yksi pikkukriminaali ei siis saanut välitöntä palautetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi v*ttu mitä mä luin. Kyllä meni fiilikset nollaan! Vanhemmille 5560€ sakkoja ja siihen vielä oikeudenkäyntikulut niin meni kymppitonni rikki, että heilahti! 

Vierailija
64/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon ainakin ihan suoraan, mulle on ihan sama onko tekijä 15 vuotias vai 60 vuotias. Jos se epäkunnioittaa mua tai tulee mun yksityiseen tilaan, mul on oikeus tehä sille ihan mitä vaan. Mä myös teen sen mielelläni vaikka lähtisin vankilaan. Itse oon yli 30

Wítun äälíövajakkí. Tässä maassa on lakeja joten et voi tehdä ihan mitä vaan.

Vierailija
65/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kun sinä keksi sen keinon niin kerro mitä tekisit? "

No nimenomaan pitää lisätä ja vahvistaa niitä yhteiskunnan normaaleja ja kohtuullisia keinoja puuttua asiaan, ei siirtyä johonkin kansalaisten kostoyhteiskuntaan. Ihan kuten muissakin asiossa. Jos sinä ajat ylinopeutta niin ei sinua vedetä turpaan vaan annetaan sakot. Turpaan veto voisi olla potentiaalisesti tehokkaampi keino kuin pienet sakot mutta ei sitä silti niin tehdä.

Ennen vanhaan poliisit saattoivat hakata mopoilevaa nuorisoa (otti kengät pois ja löi pampulla jalkapohjiin ettei jäänyt mitään jälkeä) eli kyllä tässäkin maassa on hakattu liikennerikkomuksesta. Poliisia pelättiin enemmän mikä on ihan tervettä.

Vierailija
66/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on kun poliisin ja oikeuslaitoksien johtajina toimivat kulttuuri...m4rxistit! Äänestäkää lisää k0..mmareita!

Poliisien suosikkipuolue on kyllä Persut ja Kokoomus. Vielä ysärillä demarit. Voisi siis sanoa että Persulaiset hyväksyvät kiusaamisen.

Kyllä se taitaa olla yleensä vasemmistopuolueet, joiden mukaan meidän tulee ymmärtää aina väärin tekijöitä.

Vierailija
67/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamisen estäminen on razizmia. 

Vierailija
68/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaista se on kun poliisin ja oikeuslaitoksien johtajina toimivat kulttuuri...m4rxistit! Äänestäkää lisää k0..mmareita!

Poliisien suosikkipuolue on kyllä Persut ja Kokoomus. Vielä ysärillä demarit. Voisi siis sanoa että Persulaiset hyväksyvät kiusaamisen.

Kyllä se taitaa olla yleensä vasemmistopuolueet, joiden mukaan meidän tulee ymmärtää aina väärin tekijöitä.

Kokoomukseen ja persuihin kuuluu kaikki väkivaltaa ihannoivat, mutta löytyy niitä vasemmistostakin.

Vierailija
69/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vassarit yrittää leikkiä fiksua. Samalla tavalla kuin että "jos kieltää aseet kansalaisilta, niin ampumiset loppuvat!". Tällöin oikeasti vain rikollisille jää aseet, sillä rikolliset eivät lakeja noudata."

No ne maat joissa aseiden omistaminen on hyvin säännösteltyä (kuten Suomi), niillä tehdään vähiten rikoksia. Jos taas niitä ei juuri säännöstellä (kuten USA) niin aseväkivaltaa on paljon.

Tämä kertoo juuri sen että kun väkivallan mahdollisuuksia lisätään niin myös väkivalta lisääntyy.

Väkivallalla ei ole toista väkivaltaa missään yhteiskunnassa lopetettu.

Eipä lisäänny väkivalta, vaan loppuu. Tässäkin hyvä tapaus, jossa pienempi mies puolustaa itseään isompaa vastaan omalla pihallaan. Antoi varoituksen. Iso öykkäri ei lähtenyt pois. Ampui varoituslaukauksen ja sen jälkeen kun ääliö yritti vielä kimppuun, niin ampui tämän. Noin helppoa se on ja iso ukko ansaitsi kaiken mitä hänelle tapahtui, omilla teoillaan. Eipähän enää öykkäröi.

Vierailija
70/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmet käyttävät väkivaltaa ja nöyryyttämistä niin he eivät ole lopulta sen parempia kuin nämä alkuperäiset tekijät.

Tietysti pitää ryöstäjien päätä vain silitellä ja sanoa rauhallisella äänellä "olkaapas tästedes kiltimpiä ja lopettakaa tuollaiset hupsutukset"..

Entä jos poliisi ja oikeus hoitaisi rangaistukset? Miksi uhrin omaisille pitäisi sallia rikosten tekeminen? Kostamisen ei kuulu länsimaalaiseen oikeusvaltioon.

Mutta kun ei hoida, niin sillon hoidetaan itse, ttu mikä vätys.

Vierailija
71/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku selittää, että miksi poliisi ei pystynyt ottamaan niitä puhelimia (eli rikoksentekovälineitä) pois niiltä kiusaajilta ja pakottaa lopettamaan videoiden levitys?

Eli siis nämä vanhemmat pystyivät ottamaan ne puhelimet niiltä pois, mutta poliisilla ei ollut tällaista kyvykkyyttä? Voisiko joku selittää, että mikä esti poliisia tekemästä tuota?

Vierailija
72/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vassarit yrittää leikkiä fiksua. Samalla tavalla kuin että "jos kieltää aseet kansalaisilta, niin ampumiset loppuvat!". Tällöin oikeasti vain rikollisille jää aseet, sillä rikolliset eivät lakeja noudata."

No ne maat joissa aseiden omistaminen on hyvin säännösteltyä (kuten Suomi), niillä tehdään vähiten rikoksia. Jos taas niitä ei juuri säännöstellä (kuten USA) niin aseväkivaltaa on paljon.

Tämä kertoo juuri sen että kun väkivallan mahdollisuuksia lisätään niin myös väkivalta lisääntyy.

Eipä lisäänny väkivalta, vaan loppuu. Tässäkin hyvä tapaus, jossa pienempi mies puolustaa itseään isompaa vastaan omalla pihallaan. Antoi varoituksen. Iso öykkäri ei lähtenyt pois. Ampui varoituslaukauksen ja sen jälk

Loppuu? Tän tapauksen jälkeen ketään ei ole ammuttu amerikassa? Ääliö

Vierailija
73/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttivätkö alkuperäisen uhrin vanhemmat aseita, vai miksi tämä aseista höpöttäminen jatkuu?

Vierailija
74/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä lisäänny väkivalta, vaan loppuu. Tässäkin hyvä tapaus, jossa pienempi mies puolustaa itseään isompaa vastaan omalla pihallaan. Antoi varoituksen. Iso öykkäri ei lähtenyt pois. Ampui varoituslaukauksen ja sen jälk

Ensimmäinen askel olisi poistaa aseet poliiseilta niin kuin Norjassa. Ase autoon lukkojen taakse ja otetaan käyttöön vain ääritilanteessa. Kun poliisit luopuvat aseistaan myös rikolliset luopuvat niistä. Aseita tarvitsevat vain vellihousut niin kansalaisissa, poliiseissa kuin roistoissakin.

Vierailija
75/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väkivalta synnyttää koston kierteen" - lässyttäjät eivät ymmärrä väkivaltaisuuksista mitään.

Kun lapset/teinit kiusaavat jotain, he tekevät sen siksi koska he voivat. Ei heillä ole kiusaamisen taustalla omaisuuden, hengen tai perheen puolustaminen, ainoastaan dominanssin osoitus ja rajojen kokeilu. Heti kun heille osoitetaan, että hetkinen, jos käyt lyömässä tai huutelemassa tälle kaverille, laitat oman turvallisuuden tunteesi likoon, alkaa soimaan eri ääni kellossa. Ei olekaan kiusaamisen arvoista jos voikin itse saada nenilleen. 

Vakavat väkivaltakonfliktit taas liittyvät krooniseen turvattomuuden tunteeseen. Tätä ruokkii esim eri heimojen väliset vuosia-vuosikymmeniä kestäneet riidat, joissa toisesta osapuolesta on tehty pahis joka nähdään uhkana omalle elämiselle.

Vierailija
76/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhemmet käyttävät väkivaltaa ja nöyryyttämistä niin he eivät ole lopulta sen parempia kuin nämä alkuperäiset tekijät.

Lapsi koki sen verran julman kohtalon, ettei minua ainakaan kiinnostaisi oma paremmuuteni, vaan oikeus.

Vierailija
77/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tapaus on kyllä oivallinen esimerkki siitä, kuinka tämä yhteiskunta ei millään tavalla puutu näihin nuorten rikoksiin. Siis jampat levittää jotain nöyryytysvideoita, mutta yksikään verovaroin kustannettu taho ei kykene tuota levittämistä lopettamaan. Ei kykene, vaikka homma on niin yksinkertainen, että ottaa rikoksentekovälineet tekijöiltä pois ja pakottaa heidät lopettamaan sen videioiden levittämisen. Mutta ei onnistu kuin yksityishenkilöiltä tuo asia. Koulu ja poliisi aivan kyvyttömiä toimimaan. En kerta kaikkiaan ymmärrä.

Tuohon olisi tultava muutos, jos haluttaisiin todellisuudessa kitkeä nuorten väkivaltaisuuksia, jengiytymistä jne. Niin kauan kun viranomaiset on täysin kyvyttömiä toimimaan näissä, hurjemmaksi vain menee nuorison toiminta. Tulee lisää niitä Koskelan tapauksia, väkivaltaisia jengiryöstöjä jne.

Vierailija
78/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku selittää, että miksi poliisi ei pystynyt ottamaan niitä puhelimia (eli rikoksentekovälineitä) pois niiltä kiusaajilta ja pakottaa lopettamaan videoiden levitys?

Eli siis nämä vanhemmat pystyivät ottamaan ne puhelimet niiltä pois, mutta poliisilla ei ollut tällaista kyvykkyyttä? Voisiko joku selittää, että mikä esti poliisia tekemästä tuota?

Soitin kerran häkeen poliisit paikalle nuorison takia. Eivät lähettäneet partiota eli ongelma on vähän laajempi. Poliisi on mennyt aika alas joka asiassa. Tutkintoja lopetetaan, poliisi ei tule paikalle jne. 20 vuotta sitten kaikki toimi paremmin. 

Vierailija
79/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sanon ainakin ihan suoraan, mulle on ihan sama onko tekijä 15 vuotias vai 60 vuotias. Jos se epäkunnioittaa mua tai tulee mun yksityiseen tilaan, mul on oikeus tehä sille ihan mitä vaan. Mä myös teen sen mielelläni vaikka lähtisin vankilaan. Itse oon yli 30

Niillä narukäsillä meinasit huitoa? Persufantasiaa.

Vierailija
80/161 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä lisäänny väkivalta, vaan loppuu. Tässäkin hyvä tapaus, jossa pienempi mies puolustaa itseään isompaa vastaan omalla pihallaan. Antoi varoituksen. Iso öykkäri ei l

Selkeästi loppui tässä keississä väkivalta! Ja jenkeissä tummat pyssyttelevät eniten toisia tummia näin tilastollisesti! Etpä tainnut s.uv...k ki tätä tietää! :D Kummallinen asia! Kyllä itsensä puolustus toimii silloin kun kunnolliset lainkuuliaiset saavat siihen mahdollisuuden! Ja jokaisessa sivistysvaltiossa saa puolustaa itseään! Elikä Suomessa ei!