Mihin naisten kokkaustaidot ovat kadonneet?
Nyt ostetaan vaan pakastepizzaa ja einestä kun ennen naiset kokkaili kotiruokaa joka päivä eri sorttia.
Kommentit (204)
Aasialainen, kaunis ja nuori vaimoni on loistava kokkaaja. Tulee mukavaa vaihtelua, kun on makuja myös maailmalta.
Ei naiset tee enää ruokaa koska ovat vahvoja ja itsenäisiä. Elävät pelkällä feminismin uholla.
Kun tuleen töistä kotiin, haluan levätä. En jaksaisi edes syödä mutta rääpin jotain kokoon koska ihmisen on syötävä, ei kiinnosta mitä kunhan on energiaa enkä ole sille allerginen. Aamulla ei myöskään kiinnosta alkaa kotitöihin koska se on minun ainoa vapaa-aikani ennen töihin menoa enkä pilaa sitä kotitöillä. Vihaan ruuanlaittoa, osaan tehdä ruokaa, ei vain tippaakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan kokkaustaitoja. Ravintolaruoka liian kallista ja kaupan ruuissa on kaloreita ja ei ole niin terveellistä välttämättä.
Arvostat taitoa, joka sinulla on, niinkö? Vai etkö itse kokkaa ja arvostat, kun puolisosi tekee niin?
Yleinen kärsimättömyys, adhd-meininki, kaikki pitää olla valmiina heti. Yhteiskunnan yleinen suuntaus, mikä ei liity naisiin sinänsä. Uusavuttomuuden ruokkiminen. Yhteisöllisyyden väheneminen. Mutta yhtä lailla kysymyksen voi asettaa vaikkapa näin: mihin ovat miesten remppataidot kadonneet?
Vierailija kirjoitti:
Aasialainen, kaunis ja nuori vaimoni on loistava kokkaaja. Tulee mukavaa vaihtelua, kun on makuja myös maailmalta.
Kukaan joka joutuu tekemään päivittäin ruokaa perheelleen ei nauti siitä pakkopullasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan joka joutuu tekemään päivittäin ruokaa perheelleen ei nauti siitä pakkopullasta.
Tuohan kirjoitti, että naisen kokkaama ruoka on vaihtelua, joten mies itse varmaan tekee niitä perinteisiä suomalaisia ruokia kuten makaronilaatikkoa ja makkarakastiketta. Tuollainen viikonloppukokkailu runsaan ajan ja rahan kanssa olisi minutakin kiva harrastus, jokapäiväinen ruuanlaitto tiukalla ajalla ja budjetilla ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen kärsimättömyys, adhd-meininki, kaikki pitää olla valmiina heti. Yhteiskunnan yleinen suuntaus, mikä ei liity naisiin sinänsä. Uusavuttomuuden ruokkiminen. Yhteisöllisyyden väheneminen. Mutta yhtä lailla kysymyksen voi asettaa vaikkapa näin: mihin ovat miesten remppataidot kadonneet?
Juuri näin. Samalla tavalla se uusavuttomuus koskee kaikkia mutta tämä kokkaustaitojen katoaminen näkyy katukuvassa kun nuoret lappaavat eineksiä kaupassa koriin ja moni on ylipainoinen ja mt-ongelmainen. Remppataitojen katoaminen näkyy lähinnä siinä että asutaan kerrostalossa jossa huoltoyhtiö tulee säätämään patterin termostaattia isommalle kun asunnossa on liian kylmä..
Ei ne mihinkään ole kadonneet, omassa tuttavapiirissäni ja perheessäni on todella paljon erinomaisia kotikokkeja, niin miehiä kuin naisiakin.
Meillä kotona syödään itsetehtyä ruokaa keskimäärin kuutena päivänä viikossa, kerran viikossa käydään ulkona syömässä tai haetaan noutoruokaa.
En ole eläessäni syönyt pakastepizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta minä nautin kyllä ruuanlaitosta. Innossani aina kokeilen kaikkea uutta. Kokkiohjelmathan on todella suosittuja telkkarissa joten kai niitä motivoituneita kotikokkeja löytyy kuten Vappu Pimiä.
Kyse ei ole siitä että en osaisi, osaan kyllä mutta se ei kiinnosta minua sekuntiakaan.
Eli ruuanlaitto, se on jotenkin tyhmää ja tylsää ja niin puuduttavaa.
Yleensä liian hidasta.
Mikro lämmitys ja pitsa uunissa, en ovat ajallisesti vaivan arvoisia.
Tämä on se juttu, eli jollei siitä tekemisestä oikeasti nauti niin evvk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta minä nautin kyllä ruuanlaitosta. Innossani aina kokeilen kaikkea uutta. Kokkiohjelmathan on todella suosittuja telkkarissa joten kai niitä motivoituneita kotikokkeja löytyy kuten Vappu Pimiä.
Kuinka monta vuotta sinä olet tehnyt perheelle joka päivä ruuan? Paljonko käytätte kuukaudessa rahaa ruokaan?
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole siitä että en osaisi, osaan kyllä mutta se ei kiinnosta minua sekuntiakaan.
Eli ruuanlaitto, se on jotenkin tyhmää ja tylsää ja niin puuduttavaa.
Yleensä liian hidasta.
Mikro lämmitys ja pitsa uunissa, en ovat ajallisesti vaivan arvoisia.
Tämä on se juttu, eli jollei siitä tekemisestä oikeasti nauti niin evvk.
Elätkö pelkällä eines mikroruualla? Olet varmaan aika huonossa kunnossa sekä henkisesti että fyysisesti kuten muutkin tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta vuotta sinä olet tehnyt perheelle joka päivä ruuan? Paljonko käytätte kuukaudessa rahaa ruokaan?
Olen valmistanut itselleni ruuan 18 vuoden ajan kun muutin omilleni ja viimeiset 7 vuotta myös puolisolleni. Valmistan yleensä kerralla enemmän esimerkiksi täyden kasvispadan joka riittää useammaksi päiväksi. Budjettia en ole laskenut mutta kaupan vihannesosastolta isot pussit porkkanoita/perunoita on ehkä parikymmentä senttiä.
Minäkin kokkaan vain pari-kolme kertaa viikossa. Teen kerralla sen verran, että riittää useammalle päivälle. Yksin kun elelee, niin ei sitä viitsi joka päivä olla kauhan varressa kiinni. Ja sen verran on jo ikääkin, että mukavuuskerroin on noussut riittävän korkealle, että en aio enää kenenkään privakokiksi ryhtyä. Taitoa kyllä on vaikka mihin herkkuihin, mutta en vaan enää viitsi muuten vaan.
Tuskinpa aplla on tästä mitään tilastotietoa. Heitti ilmoille omat ennakkoluulonsa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kokkaan vain pari-kolme kertaa viikossa. Teen kerralla sen verran, että riittää useammalle päivälle. Yksin kun elelee, niin ei sitä viitsi joka päivä olla kauhan varressa kiinni. Ja sen verran on jo ikääkin, että mukavuuskerroin on noussut riittävän korkealle, että en aio enää kenenkään privakokiksi ryhtyä. Taitoa kyllä on vaikka mihin herkkuihin, mutta en vaan enää viitsi muuten vaan.
Juuri näin mäkin, itselleni pari kertaa viikossa. Muutaman kerran vuodessa kokkaan ja leivon vieraille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistanut itselleni ruuan 18 vuoden ajan kun muutin omilleni ja viimeiset 7 vuotta myös puolisolleni. Valmistan yleensä kerra
Ok, kiitos tiedosta. Itse olen laittanut ruokaa yli 30 vuoden ajan, joista yli kaksikymmentä nelihenkiselle perheelle. Kyllä se alkoi tympiä jossain vaiheessa. Kun olen yksin kotona viikonkin, teen ruokaa mielelläni, kun se on tismalleen sitä, mistä itse tykkään. Mies tykkää lihasta ja minä mieluusti luopuisin siitä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykynaiset ole miehille mitään ilmaisia piikoja ja palvelijoita. Töissä joutuu naisetkin käymään 8 h päivässä, mikset itse kokkaile työpäivän jälkeen?
Näin työssäkäyvänä naisena kokkaan kyllä aina kaikki ruokani enkä ostele kalliita ja epäterveellisiä eineksiä. Terveelliset ruoat tuskin kitisevälle AP: n tapaiselle miehelle kelpaa.
Terveellistä kasvisruokaa heille. Linssikeittoa.
Minä: feministi ja erittäin taitava kokki.
Nämä asiat eivät liity toisiinsa mitenkään.