Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin naisten kokkaustaidot ovat kadonneet?

Vierailija
25.02.2024 |

Nyt ostetaan vaan pakastepizzaa ja einestä kun ennen naiset kokkaili kotiruokaa joka päivä eri sorttia.

Kommentit (204)

Vierailija
121/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykynaiset ole miehille mitään ilmaisia piikoja ja palvelijoita. Töissä joutuu naisetkin käymään 8 h päivässä, mikset itse kokkaile työpäivän jälkeen?

Näin työssäkäyvänä naisena kokkaan kyllä aina kaikki ruokani enkä ostele kalliita ja epäterveellisiä eineksiä. Terveelliset ruoat tuskin kitisevälle AP: n tapaiselle miehelle kelpaa.

Vierailija
122/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan lihapatoja ja kaalilaatikkoa! Eihän niiden valmisteluun mene kuin vartti, sama aika kuin salaatin ja paistetun lohipalan tekoon?? Nakki/makkarakastiketta tehdään max kerran vuodessa, nyt on mennyt varmaan parikin vuotta edellisestä kerrasta! Mätöt ei ole kummankaan herkkua mutta muuten ruokamaku on sama. "

Kaalilaatikon valmistelu vartissa, ei onnistu. Ensin pitää pilkkoa parin kilon kaali, hauduttaa se, pilkkoa puolentusinaa porkkanaa ja laittaan kaalin sekaan hautumaan, paistaa 800 grammaa jauhelihaa kahdessa erässä, pilkkoa 3-4 sipulia jauhelihan joukkoon ja keittää ohrasuurimot. Seiso siinä hellan edessä, kun kaksi kattilaa ja yksi paistinpannu hohkaa kuumaa. Salaatin tekeminen on paljon helpompaa ja mukavampaa.

Miksette tee nakkikastiketta kerran viikkoon, jos se on sinun miehen herkkua?

Meillä se kaali hautuu kattilassa ihan itsekseen lihaliemessa riisin ka

Ai sinä teet kaalilaatikkoa sellaisen pikkuannoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykynaiset ole miehille mitään ilmaisia piikoja ja palvelijoita. Töissä joutuu naisetkin käymään 8 h päivässä, mikset itse kokkaile työpäivän jälkeen?

Näin työssäkäyvänä naisena kokkaan kyllä aina kaikki ruokani enkä ostele kalliita ja epäterveellisiä eineksiä. Terveelliset ruoat tuskin kitisevälle AP: n tapaiselle miehelle kelpaa.

Mitä sinä tiedät ap:sta kokkaileeko hän ja syökö tän terveellisesti??

Vierailija
124/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nainen vaan olen mies ja itse pidän kokkaustaitoja turhina koska nykyksin kaupasta saa valmisruokia ja myös ravintolaan voi mennä syömään.

En ole kokkaillut vuosiin ruokaa vaan ostelen valmisruokia mitkä tarvitsee vain lämmittää joko mikrossa tai pannulla.

M30

Vierailija
125/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkaamisessa on erittäin vähän virkaa sukuelimellä, oli se millainen tahansa.

Yleensä nainen huoletii edelleenkin parin ja perheen ruokahuollosta, mutta on hirveän hyvä, jos kaikki naiset eivät enää sitä taakkaa ota itselleen. Mieluummin minäkin aikoinani rakensin ja remontoin sillä aikaa kun mies kokkasi. Hänellä oli mielenkiintoa ruuanlaittoon, minulla muihin kädentaitoihin, kun yhtä aikaa kotona oltiin.

Veikkaan ettei ap osaa kumpaakaan. Ainut, mihin käsiään käyttää, on virtuaalirunkkaaminen ja omien puutteiden projisointi muihin.

No mutta olipas siinä taas ystävällinen kommentti.

Vierailija
126/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Rakastan lihapatoja ja kaalilaatikkoa! Eihän niiden valmisteluun mene kuin vartti, sama aika kuin salaatin ja paistetun lohipalan tekoon?? Nakki/makkarakastiketta tehdään max kerran vuodessa, nyt on mennyt varmaan parikin vuotta edellisestä kerrasta! Mätöt ei ole kummankaan herkkua mutta muuten ruokamaku on sama. "

Kaalilaatikon valmistelu vartissa, ei onnistu. Ensin pitää pilkkoa parin kilon kaali, hauduttaa se, pilkkoa puolentusinaa porkkanaa ja laittaan kaalin sekaan hautumaan, paistaa 800 grammaa jauhelihaa kahdessa erässä, pilkkoa 3-4 sipulia jauhelihan joukkoon ja keittää ohrasuurimot. Seiso siinä hellan edessä, kun kaksi kattilaa ja yksi paistinpannu hohkaa kuumaa. Salaatin tekeminen on paljon helpompaa ja mukavampaa.

Miksette tee nakkikastiketta kerran viikkoon, jos se on sinun miehen herkkua?

Meillä se kaali hau

4 annosta eli riittää meille 2 päiväksi. Miksi tekisin enemmän jos ei ole tarvetta?

Vierailija
127/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ole missään töissä. Olet eläkkeellä vakavien mielenterveysongelmien takia ja miesten vihaaminen on pienimmästä päästä ongelmiasi.

Vierailija
128/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson tässä juuri Korpimuijan uutta videota youtubessa. Siinä on kyllä hieno nainen, todellinen harvinaisuus nykypäivänä.

Vierailija
129/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson tässä juuri Korpimuijan uutta videota youtubessa. Siinä on kyllä hieno nainen, todellinen harvinaisuus nykypäivänä.

Tekeekö se joka päivä perheelle kaikki ruuat leivistä jälkiruokiin alusta asti itse?

Vierailija
130/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkailuhan on ihan super helppoa? Noudattaa vain ohjeita. Nykypäivänä on jopa youtube videoita jos lukemisen kanssa ongelmia. Oma mieskin osaa kokkailla ja leipoa. Välillä kyselee miten teen asian x ja tottakai autan.

Ei se vaikeaa ole.

Kukaan ei väitäkkään että se olisi vaikeaa. Ei vaan kiinnosta. Voi käyttää senkin ajan paremmin.

Vierailija
131/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen nainen tulkitsee ruuanlaiton miehelle/perheelle ideologisena toimintana. 

Tulee mieleen USA:n koulutetut kaupunkilaisnaiset, jotka harvoin osaavat laittaa mitään ruokaa ja perustelevat asiaa samaan tapaan.

Todellista vahvuutta ei ole esittää vahvaa.

Miten siellä koulutetut kaupunkilaismiehet perustelevat sen, että he eivät tee perheelle ruokaa?

Mies käy töissä.

Niin käy nainenkin. Miksi siis kokkaus kuuluisi naiselle? USAssa saa hyvin take-away aterioita myös supermarketeista mikäli ei viitsi ravintoloista tilata.

Vierailija
132/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taito ei ole hävinnyt mihinkään. Mut opetti äiti, itse opetin ensin poikaystävän (nyk. mieheni) ja poikamme. Siinä välissä myös pari opiskeluaikaista kämppistä, joita ei äiti päästänyt keittiöön.

Nykyisin en juuri kokkaa. Puoliso ketoilee, ja mulle ei liha maistu. Hän laittaa omat ruokansa ja minä syön, jos jotain saan syötyä. Lähinnä puuroja, marjoja ja tuoreita vihanneksia.

Vierailija
133/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan kokkaustaitoja. Ravintolaruoka liian kallista ja kaupan ruuissa on kaloreita ja ei ole niin terveellistä välttämättä.

Vierailija
134/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vähensin ruuanlaittoa reilusti, kun lapset muutti pois kotoa. Olen oman osani kokkaillut, nyt teen sitä vain silloin, jos huvittaa ja vain sitä, mistä itse tykkään. Aikuinen mies kyllä löytää syötävää vaikken sitä nenän eteen tuo.

Jaa meillä ruokailu miehenkin kanssa kaksin on sosiaalinen ja lähentävä kokemus. Istumme 2x päivässä saman pöydän ääreen syömään rauhassa kunnon ruokaa.

Ihan sama kumman tekemää, olisi outoa tehdä vain itselle ruokaa??

Useimmat ihmiset joutuvat käymään töissä ja ainakin toinen ruoka joko syödään työpaikka ruokalassa tai sitten pärjätään eväillä. Muutenkin työajat voi olla sellaiset ettei yhteinen ruokailu onnistu kuin silloin kun on vapaata samaan aikaan.

Vierailija
135/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokkailuhan on ihan super helppoa? Noudattaa vain ohjeita. Nykypäivänä on jopa youtube videoita jos lukemisen kanssa ongelmia. Oma mieskin osaa kokkailla ja leipoa. Välillä kyselee miten teen asian x ja tottakai autan.

Ei se vaikeaa ole.

Kukaan ei väitäkkään että se olisi vaikeaa. Ei vaan kiinnosta. Voi käyttää senkin ajan paremmin.

Voi kauheeta, menetin juuri melkein 12 minuuttia elämästäni kun tein lounaskeiton! Mitähän olisin tehnyt sillä ajalla muuten? Sopan valmistumista odotellessa ehdin kuitenkin tekemään 20 min töitä sujuvasti.

Vierailija
136/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vähensin ruuanlaittoa reilusti, kun lapset muutti pois kotoa. Olen oman osani kokkaillut, nyt teen sitä vain silloin, jos huvittaa ja vain sitä, mistä itse tykkään. Aikuinen mies kyllä löytää syötävää vaikken sitä nenän eteen tuo.

Jaa meillä ruokailu miehenkin kanssa kaksin on sosiaalinen ja lähentävä kokemus. Istumme 2x päivässä saman pöydän ääreen syömään rauhassa kunnon ruokaa.

Ihan sama kumman tekemää, olisi outoa tehdä vain itselle ruokaa??

Useimmat ihmiset joutuvat käymään töissä ja ainakin toinen ruoka joko syödään työpaikka ruokalassa tai sitten pärjätään eväillä. Muutenkin työajat voi olla sellaiset ettei yhteinen ruokailu onnistu kuin silloin kun on vapaata samaan aikaan.

Eipä sillä ole väliä montako kertaa päivässä syödään yhdessä kunhan edes joskus. Meille ruokailu on "pyhä" asia ja aina on lastenkin kanssa vähintään se 1 kerta päivässä istuttu samassa pöydässä kaikessa rauhassa.

Nyt olemme onnellisessa asemassa kun olemme etätöissä (10/15v jo) ja voimme aterioida 4x päivässä yhdessä. 

Vierailija
137/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö se joka päivä perheelle kaikki ruuat leivistä jälkiruokiin alusta asti itse?

Ei sillä taida olla kaksilahkeista riesana.

Vierailija
138/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" 4 annosta riittää meille kahdeksi päiväksi. Miks tekisin enemmän kuin on tarvetta?"

Koska on taloudellisempaa tehdä samalla vaivalla enemmän ja pakastaa ylimääräiset annokset myöhempää käyttöä varten. Samalla vaivalla kuin neljä annosta, saa helposti tehtyä 10-20 annosta. Eikä rahaakaan kulu juuri enempää. Omituista ajatella, että joku viitsii tehdä jonkun neljä annosta itse kun saman määrän saa vaivattomammin ostettua valmiina.

Vierailija
139/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän voi tehdä mikäli ei tarvitse palkkatöissä käydä.

Vierailija
140/204 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se vaikeaa ole.

Voi kauheeta, menetin juuri melkein 12 minuuttia elämästäni kun tein lounaskeiton! Mitähän olisin tehnyt sillä ajalla muuten? Sopan valmistumista odotellessa ehdin kuitenkin tekemään 20 min töitä sujuvasti.

Kaikki me emme voi tehdä töitä kotoa käsin vaan joudumme menemään työpaikalle. Tällöin kokkailu ei onnistu työn lomassa. Mikäli tuon kokkailun tekee vapaa-ajalla niin siihen kuluu se 32 minuuttia hukkaan. Osta eineskeitto ja lämmitä se niin kuluu 3 minuuttia mikrokuumennukseen niin  pääsee syömään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi