Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko masentunut vaarallinen muille ihmisille

Vierailija
25.02.2024 |

Vai kohdistuuko vaara vain itseensä?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä syytän osittain yhteiskuntaa omasta tilanteestani. Jos ammattikouluissa ei olisi näyttöjä niin saisin pätevyyden (näytöt ovat liian stressaavia). Jos työnantajat palkkaisi myös peruskoulu pohjalla olevia ihmisiä niin ei tarvitsisi miettiä synkkiä. Yhteiskunta vaatii liikaa herkiltä ihmisiltä eikä anna yhtään joustoa. En näe asiassa yhtään mitään miten voisin muuttaa koska nuo eivät ole minun päätettävissäni.

N38

Vierailija
42/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos sinulle, mensalainen. Hyvin sanoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä syytän osittain yhteiskuntaa omasta tilanteestani. Jos ammattikouluissa ei olisi näyttöjä niin saisin pätevyyden (näytöt ovat liian stressaavia). Jos työnantajat palkkaisi myös peruskoulu pohjalla olevia ihmisiä niin ei tarvitsisi miettiä synkkiä. Yhteiskunta vaatii liikaa herkiltä ihmisiltä eikä anna yhtään joustoa. En näe asiassa yhtään mitään miten voisin muuttaa koska nuo eivät ole minun päätettävissäni.

N38

Tai sitten voisit syyttää vertailukulttuuria ja sen lippulaivaideologiaa eli kilpailua. Komparatiivihössötyshän tätä enimmäkseen aiheuttaa, koska kehitystä ei kuuleman mukaan voi mitenkään muuten arvioida...

Vierailija
44/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaarallinen" on ehkä liian voimakas ja liioiteltu sana, mutta ihan sairaan rasittavaa seuraa osaavat kyllä pahimmillaan olla! Toki tiedän, etteivät he voi itse sairaudelleen mitään, joten yritän vain sietää ja ymmärtää.

Jos olet ystäväni joka väkisin haluaa pitää yhteyttä vaikka olen ilmoittanut haluavani etäisyyttä niin voit mainiosti ottaa sietämisesi ja ymmärtämisesi ja siirtyä sinne loitommalle. Mikään pakko ei ole leikkiä jotain pyhimystä.

Vierailija
45/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein se menee niin että masentunut mies on vaaraksi muille, masentunut nainen itselleen. Pahinta tässä on myös se että nainen hakee tai saa apua helpommin kuin mies.

Vierailija
46/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos masentunut on katkera ja vihainen muille. Masennus turruttaa ja ihminen on kykeneväisempi väkivallan tekoihin kun ei tunne sairaana empatiaa

Vierailija
47/48 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä vaarallisuudella tarkoitetaan. Ellei ihmisellä ole juuri muita sosiaalisia suhteita kuin yksi tai useampi masentunut ihminen, on vaara valua mukana sinne masennuksen viemäriin.

Vierailija
48/48 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jos masentunut on katkera ja vihainen muille. Masennus turruttaa ja ihminen on kykeneväisempi väkivallan tekoihin kun ei tunne sairaana empatiaa

Monikaan katkera ja vihainen ei käyttäydy väkivaltaisesti. Haloo...