Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko masentunut vaarallinen muille ihmisille

Vierailija
25.02.2024 |

Vai kohdistuuko vaara vain itseensä?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy masennuslääkäriltä.

Vierailija
22/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten ei, mutta perhesurmaa hautovat ovat sille perheelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut on vaaraksi "masentuneelle".

Vierailija
24/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentunut vanhempi on suuri riski ja vaaraksi lapsensa emotionaaliselle kehitykselle. Surullista, että tämä on tabu niin terveyden- kuin sosiaalihuollossa. 

Ja se vasta harmi onkin, että ketään ei kiinnosta juurisyyt tai äo ei riitä niiden hahmottamiseen. Väsymys ja ajoittain masentunut mieliala kun voi johtua niin kovin monesta syystä, esim. vaikeasta parisuhteesta, häiriintyneen vanhemman kiusaamisesta, ihmisten heittämisestä kohtuuttomiin tilanteisiin jne. Mutta joo, totta kai yksinkertaisille ihmisille kaikki on aina vain, niin, yksinkertaista ja tämä "ratkaisuja" myöten. Eikö yhtään hävetä olla noin ty hmä?

Vierailija
25/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut vanhempi on suuri riski ja vaaraksi lapsensa emotionaaliselle kehitykselle. Surullista, että tämä on tabu niin terveyden- kuin sosiaalihuollossa. 

Ja se vasta harmi onkin, että ketään ei kiinnosta juurisyyt tai äo ei riitä niiden hahmottamiseen. Väsymys ja ajoittain masentunut mieliala kun voi johtua niin kovin monesta syystä, esim. vaikeasta parisuhteesta, häiriintyneen vanhemman kiusaamisesta, ihmisten heittämisestä kohtuuttomiin tilanteisiin jne. Mutta joo, totta kai yksinkertaisille ihmisille kaikki on aina vain, niin, yksinkertaista ja tämä "ratkaisuja" myöten. Eikö yhtään hävetä olla noin ty hmä?

Lisään vielä, että teidän neropattien ratkaisu on "huolehtia" lapsesta antamalla huoltajuus nar sistille sen sijaan, että puuttuisitte tämän häi riintyneeseen käytökseen ja kas, niin loppuisi sen kärsivän vanhemman väsymys ja masentuneisuus, mutta ei, parempi antaa lapsi narsulle. Nyt on vahvaa osaamista ja kaikinpuolin reilua ja fiksua toimintaa...

Vierailija
26/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla diagnosoitu masennus, mutta en todellakaan halua vahingoittaa ketään. Ei se ole muiden vika, että minulla on paha olo, eikä kenenkään muun pidä sen takia kärsiä. Niin se vaan on.

Vierailija
27/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla diagnosoitu masennus, mutta en todellakaan halua vahingoittaa ketään. Ei se ole muiden vika, että minulla on paha olo, eikä kenenkään muun pidä sen takia kärsiä. Niin se vaan on.

Mun kaveri taas syyttää juurikin muita, hänellä on masennus todettu. Suurin syypää on kuulemma yhteiskunta ja kaikki vika on muissa. Ei sanallakaan ole sanonut että vika olisi itsessään. Eikä tietenkään ole kun masentua voi kuka vaan. Mutta ei se kyllä yhteiskunnan vikakaan ole jonkun sairastuminen. Tänään piti pitkän puheen siitä kuinka naiset ovat syyllinen kaikkeen (kaverini on mies) 

Raskas välillä, mutta sairaus puhuu. Mutta en usko että vaarallinen on olisi. Kova uhoamaan kyllä.

Vierailija
28/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ne varmuuden vuoksi karsia tuttavapiiristä. Vaikkeivät olisi vaaraksi niin yleensä ovat kuitenkin todella raskasta ja negatiivistä seuraa. Kaipaavat kokoajan tukea ja empatiaa. Ei sitä kauaa jaksa.

Vierailija
29/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennushan on lähes poikkeuksetta seurausta satuttavista kokemuksista tai vaikkapa vaikeasta elämäntilanteesta eli tosiaanko sote-väki on niin uunoa, että huoli ja toimenpiteet kohdistetaan vain siihen masentuneeseen? Yhtään ei hoksottimet toimi, että hetkinen, ainoa toimiva ja oikeudenmukainenkin keino on puuttua väsymystä, alakuloa ja ahdistusta aiheuttaviin asioihin? Mutta juuri tätä se on, sillä ihmiset on ihan saatanan tyhmiä, kuten täälläkin nähdään ja mm. tuosta sotealaa koskevasta kommentistakin hyvin huomaa.

T. "mensalainen"

Vierailija
30/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri taas syyttää juurikin muita, hänellä on masennus todettu. Suurin syypää on kuulemma yhteiskunta ja kaikki vika on muissa. Ei sanallakaan ole sanonut että vika olisi itsessään. Eikä tietenkään ole kun masentua voi kuka vaan. Mutta ei se kyllä yhteiskunnan vikakaan ole jonkun sairastuminen. Tänään piti pitkän puheen siitä kuinka naiset ovat syyllinen kaikkeen (kaverini on mies) 

Raskas välillä, mutta sairaus puhuu. Mutta en usko että vaarallinen on olisi. Kova uhoamaan kyllä.

No ei masennus kyllä ihan vaan tyhjästä synny vaan taustalla on lähes poikkeuksetta vaikeita ja kipeitä kokemuksia sekä jonkinlaista kaltoinkohtelua, kiusaamista tmv. Ei ole mitään ihmeellistä "muiden syyttämistä" nimetä vääriä tekoja ja niiden tekijöitä. Ole sinä ihan rauhassa mikä ovimatto vaan, mutta muilta et voi sellaista vaatia. 

Vierailija
31/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku edellä sanoi, että masennus ei voi olla koskaan yhteiskunnan  syytä.

Kyllä ympäristö ja muut ihmiset voi aiheuttaa masennuksen jo lesim. lapsille ja nuorille, kuten

vaikkapa koulukiusaaminen tai väkivaltainen vanhempi.

Vierailija
32/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku edellä sanoi, että masennus ei voi olla koskaan yhteiskunnan  syytä.

Kyllä ympäristö ja muut ihmiset voi aiheuttaa masennuksen jo lesim. lapsille ja nuorille, kuten

vaikkapa koulukiusaaminen tai väkivaltainen vanhempi.

Tai että mies jää yksin naisten nirsoudesta johtuen, mikä johtaa masennukseen.

Vierailija
33/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kyllä, että yleistäminen ja yksioikoiset johtopäätökset ovat vaarallisia. Mieheni sai kerran nettitestissä keskivaikean masennuksen pisteet. Miten tuo on ilmennyt hänen isyydessään? Ei yhtään mitenkään, läsnäoleva, hoitava ja välittävä isä. Parisuhteessa ehkä näkynyt jaksamattomuutena, mutta se nyt ei sossuille kuulu.

Vierailija
34/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi olla seurausta yhteiskunnan normeista ja arvoista - aiheuttaa monesti kuulumattomuuden ja vieraantumisen tunnetta, jos ei olekaan ideaalin mukainen. Helpointa luultavasti heillä, joilla oman persoonallisuuden piirteet sivuavat näitä normeja ja arvoja; muilla se voi olla ikuista tervan juontia ja puhdasta epärehellisyyttä itseä kohtaan.

Siinä masentunut kyllä menee väärään, kun alkaa osoittamaan yksilöitä vallitsevan ajattelutavan aiheuttamista ongelmista. Vai onko pelaaja sittenkin osasyyllinen pelin nimeltä yhteiskunta olemassaoloon?

Vierailija
35/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kun yhteiskuntahan se vasta niin hyvin toimiikin, ettei mitään valittamista eikö? 🤣 Jos et elä tynnyrissä, tiedät varmasti, että lapsia vahingoittuu ja kuolee sos.toimen silmien alla, kiusaaminen on yleistä ja uhrien syyllistämiskulttuuri edelleen todella vahvaa, apua ja hoitoa on aidosti vaikea saada jne. jne. Sitten kuitenkin jos joku tuo NÄMÄ FAKTAT ESIIN, syytetään vielä päälle turhasta yhteiskuntaa syyttäväksi. Kyllä ei taas tiedä itkisikö vai nauraisiko...

Vierailija
36/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei masennus kyllä ihan vaan tyhjästä synny vaan taustalla on lähes poikkeuksetta vaikeita ja kip

Olen ovimatto ainoastaan siinä mielessä että kuuntelen tätä kaveria joskus vaikkei huvittaisi. Hänen omat käytöksensä ovat pääosin syynä siihen miksi ei tiettyjä asioita ole elämässään saanut. Ja näistä usein valittaa, saavuttamattomista asioista.

Yksi päivä juteltiin töistä ja kun sanoin yhdestä työpaikasta niin tuli pitkä litania syitä miksi ei. Yksi syy oli että liian kaukana (2km!!)

Ja yleensä yhteiskunta on mätä koska tt tukea saa liian vähän ja joutuu osan maksuista maksamaan itse.

Vierailija
37/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävääni ei kiinnosta yhtään mikään mitä yhteiskunnassa MUILLE tapahtuu. Ei todellakaan ole kiinnostunut mistään lasten kuolemista. Yleensä toteaa näihin että Hyvä kun kuoli.

Suurin ongelma hänellä on kun ei saa tarpeeksi tukia.

Vierailija
38/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

FAKTA on se että monen asian ystäväni pystyisi muuttamaan jos vaan laittaisi itsensä toimimaan. Mutta eihän se onnistu koska on masentunut.

Vierailija
39/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei masennus kyllä ihan vaan tyhjästä synny va

"Olen ovimatto ainoastaan siinä mielessä että kuuntelen tätä kaveria joskus vaikkei huvittaisi. Hänen omat käytöksensä ovat pääosin syynä siihen miksi ei tiettyjä asioita ole elämässään saanut. Ja näistä usein valittaa, saavuttamattomista asioista.

Yksi päivä juteltiin töistä ja kun sanoin yhdestä työpaikasta niin tuli pitkä litania syitä miksi ei. Yksi syy oli että liian kaukana (2km!!)

Ja yleensä yhteiskunta on mätä koska tt tukea saa liian vähän ja joutuu osan maksuista maksamaan itse."

En tiedä kuinka pitkältä ajalta ja kuinka tarkasti tiedät hänen elämänsä, mutta taustalla on aina jotain tajusivat muut sitä tai eivät. Yleensä valitettavasti eivät tajua, eivät aina edes perheenjäsenet. Jotkut tajuavat kun vääntää ratakiskoa, jotkut eivät vielä sittenkään. 

Vierailija
40/48 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan tajua , koska et tunne ystävääni