Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus jättänyt jotain ostamatta sen vuoksi, että sinua varattomammat eivät loukkaantuisi?

Vierailija
25.02.2024 |

Itse kaupassa ostan helposti satasella ruokaa ja aina parasta eli yksittäispakatut avokadot, lihat ja kalat palvelutiskiltä miltei päivittäin, parhaimmat mehut hyvillä hedelmälihoilla jne. Ei mitään kaupan omia halpamerkkejä koskaan. En pysty samaistumaan niihin. Kyykkyviinit eivät maistu. Jne 

Sitten kun menee ravintolaan minua vähävaraisten kanssa, saan pöyristyneitä ilmeitä, kun tilaan 60 eurolla pihvin ja juoman, kun muut pihistelevät jollain kanapalalla puolella hinnalla. Tasokkaan jälkiruoan otan aina ja naukun päälle, kun moni ottaa ehkä jäätelöpallon tai muuta mielestäni mautonta halpista. Ottaa päähän nämä hetket.

Olen kuitenkin empaattinen ihminen ja koskaan en ole kerskannut rahoillani. En tarjoa kierroksia tms. En kuitenkaan myöskään halua tyytyä huonompaan kuin minulla on varaa. Oletko sinä tekeytynyt köyhemmäksi kuin olet, jotta et herättäisi kateutta?

Hyvätuloinen nainen (45+)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap vain mene yksin ravintolaan kun asiat on tehtävä noin vaikeiksi. Joudut siis katsomaan kun vähävaraisemmat ystäväsi tilaavat halvemmat annokset kuin  sinä. Tai ehkä he ovat vain järkeviä ja fiksuja tosiin kuin sinä joka pröystäilet rahoillasi. 

Vierailija
42/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka eivät käytä rahaa esim. ikinä ulkona syömiseen. Eikä se ole heillä siksi, että ei olisi ikinä varaa.

Kyllä olisi ainakin joskus, ilman että jotain tärkeämpää jäisi ostamatta, tai joutuisi vararikkoon.

Jotkut eivät vaan halua laittaa siihen euroakaan. Ehkä periaatteellisista syistä, koska mieltävät tuollaisen yltiötuhlaukseksi.

Saattavat laittaa rahat johinkin muuhun hömppään tai sitten säästöön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yläasteilla menossa jotkut ainekirjoitusviikot? Opettajana huomauttaisin tuosta hieman epäuskottavasta kohdasta, että sinä menisit köyhän kanssa ravintolaan? Miksi menisit? Se ei kuulosta uskottavalta. Toisekseen miinusta äidinkielestä, "minua vähävaraisten kanssa"... Tuossa on kielioppi ihan vinksallaan. Aihekin oli kovin kulunut, se ei haittaa kunhan siihen olisi saatu jotain tuoretta näkökulmaa mukaan.

Vierailija
44/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propsit ap:n provolle. Tuossa oli nähty jo vähän vaivaa, ainakin se näki joka on alunperin keksinyt jutun. 

Vierailija
45/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ap vain mene yksin ravintolaan kun asiat on tehtävä noin vaikeiksi. Joudut siis katsomaan kun vähävaraisemmat ystäväsi tilaavat halvemmat annokset kuin  sinä. Tai ehkä he ovat vain järkeviä ja fiksuja tosiin kuin sinä joka pröystäilet rahoillasi. 

No kun me menimme tuossa taannoin ravintolaan joukolla minä lapseni ja 2 aikuista.

Olemme kaikki tulotasoltaan samoissa, kun katsotaan tulot vs. elätettävät. Totta kai jos on vähemmön rahaa pr kk, mutta sinkku, eri kun perheellinen. 

No minä tilasin melko kalliin annoksen, koska oli houkuttelevin ja muut mitä halusivat. Minä maksoin omani ja lapseni.

Yksi aikuinen, eläkekäinen ei oman ilmoituksen mukaan halunnut syödä, koska oli syönyt. Toivottavasti kukaan ei luullut, että ei raaskinut syödä, koska ei olisi ollut varaa. Tuo ei ollut niin. Näyttäähän se aika hassulta jos yksi seurueesta ei syö, mutta onko se muiden vika? Hän itse tarjoutui maksamaan yhden seurueessa olevan ruuan, lapsenlapsen.

Anna mä arvaan. Tuo taas käännettiin, niin että pröystäilijä tilasi kalleinta, kun eläkeläinen oli pakosta ilman ruokaa. Huoh. Hän on tarkka rahoista mikä tietenkin hyvä, parempi kun olla tuhlari, mutta silti ehkä joskus liian helposti joku mustamaalataan pröystäilijäksi ja "älyttömäksi" rahankäyttäjäksi" ja tuollaiset periaatteelliset "säästämiset" aina vain huippu järkeväksu toiminnaksi. Ihan joka tilanteessa ei ole hyvä ollq niin tarkka ja järkevå, ellei ole ihan pakko. 

Vierailija
46/46 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tulotasoiltamme kutakuinkin samoissa olemme jos katsotaan käytettävissä olevat tulot per hlö. Eli se siitä "kun vähävaraisemmat tilaavat halvempaa"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi