Pelkäätkö liikkua ulkona?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nuo väkivaltaiset n e e k e r i t pelottaa. Niistä ei koskaan tiedä mitä saavat päähänsä. Tehtiin virhe, kun päästettiin ne maahan.
Siis Kokoomus ja persut päästi. Minä ja moni muukaan emme ole päästäneet ensimmäistäkään.
Kyllä niitä ovat haalineet jokainen hallitus. Nyt jonkun pitäisi korjata ongelma.
Kokoomukseen verrattuna kaikki muut puolueet ovat puhtoisia pulmusia. Kokoomus ja Petteri Orpo sisäministerinä kuskasi vuonna 2015 yli 30000 huippuosaajaa maahan ja nyt pääministerinä järjestää lisää. Mikään muu puolue ei ole lähimainkaan syyllistynyt samanlaiseen. Ja vasureilla ja vihreillä ei ole edes ollut poliittista valta
"Vuoden 2015 invaasio koski koko Eurooppaa eikä mikään hallituspohja Suomessa olisi sitä estänyt. Samalla logiikalla Sanna ja hupakot päästivät Suomeen koronan vuonna 2020 ja aiheuttivat kymmenien miljardien tappiot sekä tuhansien kuoleman. Oleellista olisi oppia noista tapahtumista ja tehdä tarvittavat muutokset mm. lakeihin ajoissa. Vihreät viimeksi hallituksessa helpottivat perheenyhdistämisiä ja lisäsivät entisestään Suomen vetotekijöitä."
Sinähän koomikko olet. Vuonna 2015 Kokoomus oli erityisen innoissaan ottamassa huippuosaajia suomeen. Ja sivuutat kokonaan sen tosiasian, että Kokoomus on jälleen hallitusessa, nyt jopa pääministeripuolueena, ja mitä Kokoomus nyt tekee? Hommaa LISÄÄ outoa jengiä tänne. Petteri Orpo puhuu jopa PUOLESTA MILJOONASTA kehitysmaalaisesta.
Vierailija kirjoitti:
En! 190cm 115kg,
Tämänkö pitäisi tehdä vaikutus,heh heh??
Sinä et ole selvästi seurannut televisiosarjoja ja elokuvia. Niissä mikään ei ole vaarallisempi kuin raivokas läski.
Vierailija kirjoitti:
En! 190cm 115kg,
Tämänkö pitäisi tehdä vaikutus,heh heh??
Suuresta koosta ja isoista voimistakaan ei ole pahemmin hyötyä, kun jengi käy päälle. Eri suunnista tulee nyrkkiä ja monoa, ja kun yhden pistät nippuun, niin sillä aikaa on jo ehtinyt kolme tulla päälle. Huippuosaajat kaatavat uhrinsa ensin maahan ja potkivat sitten porukalla päähän. Tämä on minimisetti. Usein tulee puukkoa perään.
Miksi pelkäisin? Asun kaukana maalla eikä täällä ole mitään pelkäämistä. Karhujen kanssa olemme sovinnossa käyneet poimimassa marjoja samoilta mättäiltä, eri aikaan ja ihmisiä täällä liikkuu vähän.
Suurin riski on varmaan maantiellä liikkumissa, mutta en minä sitäkään pelkää.
Asun pienessä takapajuisessa kylässä ja joskus tunnen oloni täysin suojattomaksi. Mietin nukkumaan mennessäni että jos joku haluaa tulla tekemään minulle pahaa, niin ulko-oven lukko tuskin sellaista/sellaisia henkilöitä estäisi. Täällä on tapahtunutkin sellaista että vanhuksen taloon on menty yöllä ja otettu jostakin huoneesta lukittu lipasto lähtiessä mukaan.
Minulla ei ole lukittuja lipastoja. Minulla on vain tämä elämäni täällä susien keskellä. Omistan maata, mutta omalle metsämaalle en voi mennä, koska metsästäjät ovat ilmoittaneet, tai heidän viestittäjänsä, että minun ei ole turvallista mennä omille mailleni, koska siellä kielloistani huolimatta jahdataan eläimiä ja tavattaessa ammutaan.
Olen pari kertaa torppani lähialueella raivaustöitä tehdessäni säikähtänyt ja pelännyt, kun laukauksia on tullut ihan kuin olisi korvan juuressa ammuttu. Mietin silloin että millä tavalla pääsen turvaan. Luotan siihen että eivät ne ikkunan läpi sentään ammu. Mutta kuten olen saanut oppia, luottamus on ensimmäinen ja viimeinen virhe jonka ihminen maalaiskylässä tekee. Itseään saa siis kaikesta syyttää.
Kerron tämän, jotta saadaan maalaiskyläperspektiivi tällekin asialle. Siis pelolle. Sen aiheuttaja on täällä toisentyyppinen kuin jos kaupungin kaduilla vaeltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelkäisin? Asun kaukana maalla eikä täällä ole mitään pelkäämistä. Karhujen kanssa olemme sovinnossa käyneet poimimassa marjoja samoilta mättäiltä, eri aikaan ja ihmisiä täällä liikkuu vähän.
Suurin riski on varmaan maantiellä liikkumissa, mutta en minä sitäkään pelkää.
Entäpä kun olette mättäällä yhtä aikaa tai joudut emon ja pennun väliin? Hirvikin voi päättää tulla päälle.
Vuoden 2015 invaasio koski koko Eurooppaa eikä mikään hallituspohja Suomessa olisi sitä estänyt. Samalla logiikalla Sanna ja hupakot päästivät Suomeen koronan vuonna 2020 ja aiheuttivat kymmenien miljardien tappiot sekä tuhansien kuoleman. Oleellista olisi oppia noista tapahtumista ja tehdä tarvittavat muutokset mm. lakeihin ajoissa. Vihreät viimeksi hallituksessa helpottivat perheenyhdistämisiä ja lisäsivät entisestään Suomen vetotekijöitä.