Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävälläni oli kirppispöytä josta hän sai lähes 200 euroa voittoa. Hän nostaa samaan aikaa toimeentulotukea valtiolta

Vierailija
25.02.2024 |

Mihin ilmiannan ystäväni? Itse käyn normaalisti palkkatöissä ja maksan tuloistani rehellisesti veroja. Olen muutaman kerran maksanut tälle ystävälleni kahvin kahvilassa ja nyt harmittaa tämä naiiviuteni.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ilmiantaa. Kirppareilla on nykyään velvollisuus ilmoittaa kirpparitulot verottajalle.

Sitä mukaa kun kirppari tilittää, niin kela toimarista vähentää.

Kirpputoriyrittäjä on kirjanpitovelvollinen ja tilittää arvonlisä- ja tuloveron omasta toiminnastaan (tavanomaisella kirpparilla lähinnä loosivuokria) eikä ilmoittele yksityisten henkilöiden looseissa myymien käytettyjen tavaroiden myyntituloja yhtään mihinkään. Näitä asioita ei tarvitse arvuutella eikä kannata edes uskoa mitä asiasta ovat muut todellista tietoa vailla olevat ovat tietävinään vaan asioihin löytyy täysin oikeat vastaukset Verohallinnon www-sivuilta tai googlettamalla esim. haulla käytetyn tavaran kaupan verollisuus.

Vierailija
142/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole voittoa vaan todennäköisesti tappiota. Kirppistavaroita myydään yleensä alle hankintahinnan jolloin voittoa ei synny.

Jotta kirppismyynnistä todella voittoa tekisi, pitäisi myydä pelkkää varastettua/lahjaksi ilmaiseksi saatua ja pöydän pitäisi olla ilmainen. Ja mikä tärkeintä: saada ihan kaikki myytyä, niin pois kannosta ei koituisi turhaa vaivaa ja kuluja. 

Mistä olen itse maksanut 10 vuoden sisällä kaksinumeroisenkin hinnan, heitän ennemmin vaikka roskikseen kuin alan sitä myymään kirpparilla puoli-ilmaiseksi ja makselen pöytä vuokria plus päällä vielä kaikki vaivan näkö, kuten hinnoittelu ja edes taas roudaaminen. Jos vuoden pitäis pöytää, niin ehkä sitten sais tavarat myytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä kahvintarjoamisesta kehtaa ap valittaa. Tarjoan naapurilleni harva se päivä kaffeet, hän kantaa minulle puita liiteristä terassille harva se päivä. Joskus annan naapurille jopa selvää rahaa huvikseni muutaman kympin kun auttelee joskus tunnin tai kaksi sisälläkin kun en voi nousta tikkaille huimauksen vuoksi. 

Tarjosin ne kahvit kahvilassa n.2 euroa/kpl. Ei siis mistään kotikahvitteluista ole kysymys

ap

Paikallisen Cittarin kahvilassa kahvi+pulla 1,50 €. Santsikuppi 50 snt.

Pihi ap, olet varsinainen tuhluri ja silti tarjoat paljasta kahvia. :(

Vierailija
144/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo 200 kovin iso summa ole. Jos kerran joskus tuon summan saa ylimääräistä . 

siis itse tienaan 3500kuussa ja jos mulle tarjotaan lisähommaa viikoksi mistä tienaisin kerran sen 200 niin en varmaan ottaisi enkä todellakaan jaksaisi mitään kirppistelyä. Ystävä on rahansa ansainnut. 200 on ihan kärpäsen kakka

200 e on aika iso summa kirpputorimyynnistä. Yleensä jää käteen jos jää niin 20-60 e viikon pöytävuokran jälkeen. Kun omaisuus on kokonaan myyty, ei ole enää sen jälkeen omaisuutta mitä myydä.

Vierailija
145/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä että puolet kansasta ns. yrittäjistä elää valehtelemalla. He ostavat yritysten nimiin asoita joita ei ole. Jopa vessapaperia jne kuluu ainakin puuilon kassalla muutaman sadan ihmisen verran / kk. Siksi verotuloja ei ole. Toinen on että maatiloilla lounaseteleillä syödään 1000 kertaa enemmän kuin on aihetta. Jne jne eli oikeison tahto

Niin ja vaateyrittäjät ottavat suoraan omaan liikkeensä rekeistä vaatteita päällensä käyttöön. Sitten palauttavat myyntiin samat vaatteet :)

Vierailija
146/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo 200 kovin iso summa ole. Jos kerran joskus tuon summan saa ylimääräistä . 

siis itse tienaan 3500kuussa ja jos mulle tarjotaan lisähommaa viikoksi mistä tienaisin kerran sen 200 niin en varmaan ottaisi enkä todellakaan jaksaisi mitään kirppistelyä. Ystävä on rahansa ansainnut. 200 on ihan kärpäsen kakka

200 e on aika iso summa kirpputorimyynnistä. Yleensä jää käteen jos jää niin 20-60 e viikon pöytävuokran jälkeen. Kun omaisuus on kokonaan myyty, ei ole enää sen jälkeen omaisuutta mitä myydä.

Jos mukana on esim. muutama laatuastia, voi voittoa kertyäkin.

Vierailija
147/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määrittelet kirppispöydän voiton? 

Mielestäni kirppispöydästä saatu tulo harvoin on voitokasta. Kuvittele paljonko olet maksanut itse kirppiksellä myymästäsi tuotteesta, jäätkö voitolle?

Vierailija
148/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kun myyt hankkimaasi omaisuutta kirpputorin pöydästä, se tapahtuu aina tappiolla.

2. Kun työssä käyvä myy turhaa krääsäänsä kirpputorilla, se on mahdollisesti hieman kannattavampaa kuin roskiin heittäminen (jos saa enemmän kuin pöydän hinta eikä laske omalle työlleen arvoa).

3. Kun vaikkapa työtön myy omaisuuttaan pois kirpputorilla, hän köyhtyy edelleen. Hän vaihtaa parempina aikoina hankkimaansa kiinteää omaisuuttaan ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin jne. Tämä ei pysty jatkumaan loputtomiin koska myytävä loppuu jossain kohtaa.

Tämä vaikuttaisi olevan tämän hetken tavoite asioista päättäville. Jos joudut työttömäksi, sinun kuuluu menettää paitsi työpaikkasi myös kaikki aiemmin kerryttämäsi kiinteä omaisuus ja mahdollinen varallisuus.

4. Ap on iljettävä kokkaretrolli.

Vierailija
149/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeitä ihmisiä, kuten AP, on tietysti aina ollut olemassa. Aiemmin vain oman tympeytensä ja pikkumaisuutensa esiintuominen olisi aiheuttanut AP:lle pilkan ja väheksynnän kohteeksi joutumista. Perussuomalaisten kannatusnousun myötä tympeydestä ja pikkumaisudesta on tullut hyve -persujen keskuudessa.

Muut tuntevat myötähäpeää.

Vierailija
150/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmianna mihinkään, mutta katkaiset välit. Ystäväsi ei ansaitse sinun kaltaistasi seuraa. Et ole ystävä. 

Vierailija
151/151 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmianna mihinkään, mutta katkaiset välit. Ystäväsi ei ansaitse sinun kaltaistasi seuraa. Et ole ystävä. 

Samaa mieltä, et taida olla kovinkaan häävi ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä