Ystävälläni oli kirppispöytä josta hän sai lähes 200 euroa voittoa. Hän nostaa samaan aikaa toimeentulotukea valtiolta
Mihin ilmiannan ystäväni? Itse käyn normaalisti palkkatöissä ja maksan tuloistani rehellisesti veroja. Olen muutaman kerran maksanut tälle ystävälleni kahvin kahvilassa ja nyt harmittaa tämä naiiviuteni.
Kommentit (151)
Pidä näppisi erossa koko asiasta mokomakin "ystävä". Parisataa on köyhälle paljon, varasta vaikka työpaikkas huussista vessapaperia jos olet noin kateellinen.
Mitäs sitten? Opiskelen uutta alaa ja saan työttömyysetuutta. Olen Tori.fi:ssä myynyt jo lähes 3000 eurolla vaatetta ja tavaraa, enkä ole niistä ilmoittanut mihinkään.
Voittoa? Meinaat, että hän on alunperin maksanut niistä tavaroista vähemmän, kuin nyt myydessä sai niistä?
Ei tarvitse ilmiantaa. Kirppareilla on nykyään velvollisuus ilmoittaa kirpparitulot verottajalle.
Kerro Kelalle. Vi tuttaa tollaset väärinkäyttäjät! Moni tarvitseva jää ilman kun tollasille annetaan.
Joo ja tiesitö sinä että kirppiksen pitäjät saavat valtion verovaroista eli businesfinladilta joka toinen vuosi 100 000€ verorahaa miinus hakemuksen tekijän kulut toiminnan kehittämiseen ja markkinointiin?
Ei tuossa ole mitään ilmiannettavaa. Korkeintaa voit ilmiantaa itsesi kaverillesi, kuinka tyhmä ja katkera olet, tietää jatkossa hakeutua parempaan seuraan.
Hei rehellisesti .Ei tuosta tarvi kadehtia. Menkää itsekin myymään , ei se mitään herkkua ole.
Ap:lla mitään ystäviä eikä varsinkaan työpaikkaa ole. Siellä pikkuruisessa yksiössään kirjoittelee pehmolelu kaverinaan.
Ap olet trolli tai äärettömän kateellinen juntti. Naurettava summa tuo 200, paljonko ap laskee siitä maksettavan veroja?
Voi jumalauta. Sairasta olla kateellinen 200 eurosta.
Myyjä on maksanut tavaroistaan itse.
Myyntituloista vähennetään ensin ostohinta, ja viivan alle jäänyt tulo ilm. verotukseen.
Ts. viivan alle jää 0 euroa.
Turhaa siis ilmoittelet minnekään.
Myyjä on ostanut tavarat hintaan 400 euroa.
Myydessään ne, hän saa 200 euroa.
Voithan sä ilmoittaa verottajalle, että kaveris tienasi miinus 200. Siis -200 euroa
Vielä kahvintarjoamisesta kehtaa ap valittaa. Tarjoan naapurilleni harva se päivä kaffeet, hän kantaa minulle puita liiteristä terassille harva se päivä. Joskus annan naapurille jopa selvää rahaa huvikseni muutaman kympin kun auttelee joskus tunnin tai kaksi sisälläkin kun en voi nousta tikkaille huimauksen vuoksi.
Ystävästä ei ajatella tuolla tavalla. Vai että tehnyt voittoa.. Myynyt tavaraa kirppishinnalla ja maksanut kirpparipöydän vuokraamisesta.
No ei tuosta sinänsä mihinkään voi ilmoittaa. Tai voithan laittaa Kelan palautelomakkeella asiasta tiedon, mutta ei se mihinkään toimenpiteisiin johda. Ei kela tällaisia kirppismyyntejä lähde setvimään. Eri asia olisi, jos ystäväsi olisi pimeästi palkkatöissä - siitä viranomaiset kiinnostuisivat, mutta ei mistään kirppisharrastelusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla mitään ystäviä eikä varsinkaan työpaikkaa ole. Siellä pikkuruisessa yksiössään kirjoittelee pehmolelu kaverinaan.
yksiössä noi toimeentulo luuserit noita tarinoita keksii kun ei ole muussa varaa asua.
Taas näitä nenäkyyliä. Toivottavasti on provo.
Vai että voittoa? Kannattaisi ensin selvittää itselleen miten voitto määritellään ennen pehmeiden puhumista.