Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?
Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee.
Kommentit (258)
Mä lopetin silloin nuorena, kun paniikkihäiriö sai aina mokailemaan inssissä, enkä päässyt 10:nnelläkään kertaa läpi. Suoritin sitten 10 vuotta myöhemmin, kun paniikkihäiriöön oli lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap
Kerron sinulle totuuden suoraan: sinä et kuulu auton rattiin. Jos ihan oikeasti olet tehnyt teoriakokeen jo yli kymmenen kertaa etkä kuitenkaan ole päässyt siitä läpi, niin kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi, että sinä et aja autoa koskaan.
Höpö höpö. Itse kävin teoriakokeessa 5 kertaa, inssi armosta läpi kymmenennellä. Osasin mä ajaa, mutta jännitti kaikki koetilanteet liikaa. Olen nyt ajanut autoa kolmisenkymmentä vuotta useimpina viikon päivinä. En ole kuin kerran tolppaan peruuttanut, se aika pian kortin saamisen jälkeen. En ole siis mikään tunarikuski. Ei mua nimittäin jännitä silloin kun saan itsekseni ajella eikä kukaan arvioi mun suoritusta.
Mikä siinä teoriakokeessa oli suurin ongelma?
Eikö sun autokoululla ollut harjoitusohjelmaa tarjota, mikä preppaa teoriakokeeseen?
Mua ainakin se auttoi paljon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun autokoululla ollut harjoitusohjelmaa tarjota, mikä preppaa teoriakokeeseen?
Jatkan vielä: mä söin inssin alle Relax forte-nimisen tabletin. Luontaistuote. Vie pois jännityksen, muttei vaikuta suorituskykyyn.
Käytin samaa ainetta myös viulun tasotutkinnossa. Auttoi. Ekaan vaiheeseen en syönyt ko ainetta ja meni jännityksen takia penkin alle.
Vierailija kirjoitti:
Ap on kirjoittanut et jäi aina muutamasta virheestä kiinni, ettei päässyt teoriaa läpi? Ei oo ap enää vastaamassa
Nyt herää kysymys, että kuinka tuo on edes mahdollista? Jännittikö itse koetilanne? Koka ei nuo kysymykset nyt niin vaikeita ole ja hyvin pääsee harjoittelemaan etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin autokoulun siihen kun alkoi mennä tuhottomasti rahaa ylimääräisiin ajotunteihin sekä kun viidennen kerran jälkeen ei mennyt inssi läpi. Ja aina jokakerta kyseessä joku eri virhe ajoissa/linsseissä että piti harjoitella lisää ja uusia inssiä, eli kun yhden asian opin niin sitten olikin uusi vaikeus edessä, päätin että nyt saa loppua tämä leikki kesken, ei tästä tuu mitään. Olisin tuota menoa ollut varmasti persaukinen rahojen suhteen, maksoin siis omata pussista autokoulun, ja pienituloinen olin. Jos joku kysyy ikää niin olin 23v. Teoriakoe meni ekalla kerralla läpi.
Tästä syystä opetan itse lapseni ajamaan. Veljen muksut olivat ensimmäiset ja nyt on ensimmäinen oma lapsi opetettu. Tunteja tuli paljon, mutta kenties siistä syystä tuli kehuja inssissäkin.
Jos haluat ammattikuskiksi, hakeudu alan koulutukseen ja ajokortti sisältyy siihen. Saako armeijassa ajokortin jossakin "koulutushaarassa"?
Vierailija kirjoitti:
Nyt herää kysymys, että kuinka tuo on edes mahdollista? Jännittikö itse koetilanne? Koka ei nuo kysymykset nyt niin vaikeita ole ja hyvin pääsee harjoittelemaan etukäteen.
Tiedän omasta kokemuksesta että ei tarvitse olla kuin yksi virhe yli sallitun määrän niin ei pääse läpi. Pääsin teorian neljännellä kerralla läpi.
Nyt herää oikeasti kysymys. Miksi helvetissä olette sinne autokouluun menneet, jos sen läpäisy osoittautuu mahdottomaksi? Mikäli on terveellä järjellä varustettu ihminen, niin tuon läpäisy ei ole mahdotonta. Pois se turha sählääminen, koska siihen se monesti kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin autokoulun siihen kun alkoi mennä tuhottomasti rahaa ylimääräisiin ajotunteihin sekä kun viidennen kerran jälkeen ei mennyt inssi läpi. Ja aina jokakerta kyseessä joku eri virhe ajoissa/linsseissä että piti harjoitella lisää ja uusia inssiä, eli kun yhden asian opin niin sitten olikin uusi vaikeus edessä, päätin että nyt saa loppua tämä leikki kesken, ei tästä tuu mitään. Olisin tuota menoa ollut varmasti persaukinen rahojen suhteen, maksoin siis omata pussista autokoulun, ja pienituloinen olin. Jos joku kysyy ikää niin olin 23v. Teoriakoe meni ekalla kerralla läpi.
Tästä syystä opetan itse lapseni ajamaan. Veljen muksut olivat ensimmäiset ja nyt on ensimmäinen oma lapsi opetettu. Tunteja tuli paljon, mutta kenties siistä syystä tuli kehuja inssissäkin.
Hyvä sinne. Kaikilla ei ole samoja mahiksia eikä kykyjä toimia noin.
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin silloin nuorena, kun paniikkihäiriö sai aina mokailemaan inssissä, enkä päässyt 10:nnelläkään kertaa läpi. Suoritin sitten 10 vuotta myöhemmin, kun paniikkihäiriöön oli lääkkeet.
Parempi olikin, että annoit suosiolla periksi. Et olisi siihen aikaan pärjännyt myöskään liikenteessä.
Hyvä, että nyt tropit ovat sinulle paremmin sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän omasta kokemuksesta että ei tarvitse olla kuin yksi virhe yli sallitun määrän niin ei pääse läpi. Pääsin teorian neljännellä kerralla läpi.
Tietenkään ei tarvitse olla kuin yksi virhe yli sallitun määrän.
Tästä selviää sillä, että opettelee teorian niin, ettei virheitä tule lainkaan. Silloin on varaa mokata kerran pari. Pitää jättää itselleen mahdollisimman paljon marginaalia ja mokaamisvaraa - aivan kuten liikenteessäkin. Jos taas opettelee niin, että säkällä pääsee läpi hyvänä päivänä, saa olla varautunut käymään kokeen läpi monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannataakohan miun enää aloittaa auto-koulua joskus uudelleen..? Ap
Kerron sinulle totuuden suoraan: sinä et kuulu auton rattiin. Jos ihan oikeasti olet tehnyt teoriakokeen jo yli kymmenen kertaa etkä kuitenkaan ole päässyt siitä läpi, niin kaikkien turvallisuuden kannalta on parempi, että sinä et aja autoa koskaan.
Ap oli ajanut autoa autokoulussa? Eikä siinä ajamisessa kuulemma mitään ylitsepääsemätöntä ilmennyt? Ongelma oli tuo teoriakoe, josta ei syystä tai toisesta ei päässyt läpi. Uskon, ajokelpoinen on ap. Toiset tarvitsee enemmän aikaa, harjoitusta autokoulussa, olemme erilaisia. Jos on oikeasti ajokelvoton, niin on joko asenteissa korjattavaa/joku vamma, sairaus estää ajamisen.
Ei se riitä että saa auton liikkumaan ja tottelemaan, vaan täytyy osata ja hallita itsenäisesti liikennesäännöt. Mulla ajo-opettaja ohjeisti kaiken aikaa, joten ei paljoa tarvinnut itse tietää ja inssi oli tutulla reitillä, minkä säännöt tiesin ennestään, joten oli läpihuutijuttu. Vieraammalla alueella olisi pitänyt jo tietää liikennesääntöjäkin, niinkuin tiedänkin. Teoriakokeessa on ihan perusjuttuja, ja ehdottomasti ne pitää tietää ratin takana, varsinkin väistämissäännöt. Teoriaa voi opetella netistä kuka vaan, milloin vaan, jo ennen autokoulua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt herää oikeasti kysymys. Miksi helvetissä olette sinne autokouluun menneet, jos sen läpäisy osoittautuu mahdottomaksi? Mikäli on terveellä järjellä varustettu ihminen, niin tuon läpäisy ei ole mahdotonta. Pois se turha sählääminen, koska siihen se monesti kaatuu.
No mistäs sitä tietää aina etukäteen miten se autokoulu menee? Eri asia on jos ajokielto/esto esim sairauden takia, jolloin luonnollisesti ei pääse autokouluun.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tämä olisi kaikissa autokouluissa? Itse kävin testin kotona niin monta kertaa läpi, että tiesin varmasti selviäväni, ja vasta sitten teoriakokeeseen. Lisäksi muutama youtubevideo varmuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä selviää sillä, että opettelee teorian niin, ettei virheitä tule lainkaan. Silloin on varaa mokata kerran pari. Pitää jättää itselleen mahdollisimman paljon marginaalia ja mokaamisvaraa - aivan kuten liikenteessäkin. Jos taas opettelee niin, että säkällä pääsee läpi hyvänä päivänä, saa olla varautunut käymään kokeen läpi monta kertaa.
Itestään selvyyksiä luettelet? Ja jos antaa mokailla teoriakokeessa sen verran ettei pääsekään sen takia läpi, niin ei se ilmaista lystiä ole uusia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö onko siis olemassa minkään valtakunnan kokeita missä yksi virhe yli sallitun rajan ei olisi liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itestään selvyyksiä luettelet? Ja jos antaa mokailla teoriakokeessa sen verran ettei pääsekään sen takia läpi, niin ei se ilmaista lystiä ole uusia..
Kun lukee tässä ketjussa ihmisistä, jotka on käyneet teoriakokeessa kymmenenkin kertaa, niin ei tuo mikään "itestään selvyys" tunnu olevan. Kuten moni on sanonut, teoriaa varten ei tarvitse edes mennä autokouluun, väistämissäännöt voi halutessaan osata jo viisivuotiaana, ja jos ei osaa niin Internet on tietoa väärällään.