Muita, jotka ovat syystä tai toisesta keskeyttäneet/lopettaneet autokoulun?
Itse lopetin autokoulun käymisen, isoin syy oli se et en päässyt teoriakoetta läpi, jota yritin yksitoista tai kaksitoista kertaa saada läpi. Meni kyllä tietyllä tavalla rahat hukkaan autokouluun ja teoriakokeisiin. Saako muuten mitään rahojaan takaisin kun lopettaa autokoulun? Olen +30v. nainen, jos joku sitä kyselee.
Kommentit (258)
Mä kävin 3 kertaa inssisäsä. Kolmas kerta meni ihan täydellisesti ei yhtä ainuttakaan virhettä kunnes juuri kun olin kääntymässä takasin pihaan joku pösilö pyöräilijä ilmestyy puskan takaa eteen katsomatta yhtään ympärilleen ja kokeen valvojan piti lyödä jarrut pohjaan etten ajaisi päälle. Valvoja itsekin sanoi että tuo oli kyllä pyöräilijän virhe mutta merkitsi paperiin kuitenkin konfliktin. Itse en tuon jälkeen uskaltanut enää koskaan ratin taakse mennä.
Mistä tiedät mitä opeltavaa ap:lla oli? Kaikki opettajat ei todellakaan neuvo kunnolla ym. Sinun tilannetta ei voi verrata tähän ap:n tilanteeseen. Ja kyllä kaikki varmaan tietää että netistä voi opetella ajojuttuja...
Ap kävi teoriakokeessa yli 10 kertaa. Se kertoo jo täydellisestä kyvyttömyydestä toimia. Teorian voi opetella täysin ilman autokoulua. Internet on tietoa väärällään. Käytännön asiat, kuten ajaminen, on aivan eri asia, mutta eihän teoria ole mitään illuminatin salatietoa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät mitä opeltavaa ap:lla oli? Kaikki opettajat ei todellakaan neuvo kunnolla ym. Sinun tilannetta ei voi verrata tähän ap:n tilanteeseen. Ja kyllä kaikki varmaan tietää että netistä voi opetella ajojuttuja...
Ap kävi teoriakokeessa yli 10 kertaa. Se kertoo jo täydellisestä kyvyttömyydestä toimia. Teorian voi opetella täysin ilman autokoulua. Internet on tietoa väärällään. Käytännön asiat, kuten ajaminen, on aivan eri asia, mutta eihän teoria ole mitään illuminatin salatietoa.
No höpö höpö. Nyt liioittelun puolelle menee, jos oikeasti on täydellisesti kyvytön autokoulussa, niin sinne ei olisi mitään asiaa eikä tajuaisi/oppisi mitään huom mitään tarvittavia asioita. Ja autokoulun opella on kyllä velvollisuus kertoa, jos tästä ei tule oikeasti yhtään mitään.
No mitä ihmettä.. Se koehan on ihan helppo. Itse olen joutunut tekemään sen kahdesti ja molemmilla kerroilla ekalla yrityksellä läpi.
Enpä ois arvannut mitenkään etukäteen ettei autokoulusta tule mitään mulla, lopetin sen kun inssiä en päässyt mitenkään läpi (kauheasti virheitä). Ja multa ei löydy mitään kehitysvammaa tms takana, jos joku sitä korttia yrittää vilauttaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
en tunne ketään noin hölmöä.
Sinä itse? Kun haukut
Haukkukaa mut vaikka miksi, minä lopetin autokoulun rahanpuutteen sekä teoriakokeen läpipääsyn mahdottomuuden takia (autoa ajoin h e mmetin hyvin).
Mulla epilepsia estää ajamisen, en voi siis käydä autokoulua. Olenko pöllö ton takia!? Kuten täällä moni vaikuttaa haukkuvan niitä joilla korttia syystä tai toisesta ei ole.
Minä kävin autokoulun loppuun ja sain kortinkin, mutta en ole montaa kertaa autoa sen jälkeen ajanut. Autoilu ei minua edes kiinnosta ja olisin joutunut luopumaan paljosta muusta jos olisin auton hankkinut ja nyt jo pitäisi kyllä käydä autokoulua uudestaan jos vielä haluaisin autolla ajaa enkä viitsi nähdä sellaista vaivaa. Minulle ei tuota mitään ongelmaa kulkea julkisilla kulkuneuvoilla ja pikkukaupungissa asuessa autoa ei edes välttämättä tarvita mihinkään.
Tuli mieleen ketju, jossa joku kysyi "onko suomessa oikeasti ihmisiä jotka ei suoriudu AMK tutkinnosta" tai jtn vastaavaa.
Tässä on vastaus. Osa ei pääse edes autokoulusta läpi :D
Ei se riitä että saa auton liikkumaan ja tottelemaan, vaan täytyy osata ja hallita itsenäisesti liikennesäännöt. Mulla ajo-opettaja ohjeisti kaiken aikaa, joten ei paljoa tarvinnut itse tietää ja inssi oli tutulla reitillä, minkä säännöt tiesin ennestään, joten oli läpihuutijuttu. Vieraammalla alueella olisi pitänyt jo tietää liikennesääntöjäkin, niinkuin tiedänkin. Teoriakokeessa on ihan perusjuttuja, ja ehdottomasti ne pitää tietää ratin takana, varsinkin väistämissäännöt. Teoriaa voi opetella netistä kuka vaan, milloin vaan, jo ennen autokoulua.