Jo muinaiset roomalaiset 'kunnon naiset'peittivät päänsä tunikan kankaalla tai erillisellä huivilla
Kantoivat arvonsa eivätkä heiluneet paljaspäin niinkuin irstaat barbaarikansat.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset viekoittelevat miehiä ja niinhän se on. On seksikästä kun naisella on kauniit hiukset ja hän hyväilee niitä.
Huivien idea on rajoittaa muiden miesten himoa kuin puolison.
Miesten ongelma on, etteivät osaa opettaa typerimpiä joukostaan kunnioittamaan naisia.
Saatanan vätysäijät.
Ei ole minun tehtävä alkaa "kouluttamaan" miehiä.
Mitä jos naiset opettelisivat kasvattamaan kyseiset sekopäät.
Mistä tämä muuten tulee? Islamissahan tällaista ei uskonteksteissä käsittääkseni ole? Iranissa 70-l. ja Arganistanissa 50-l. naisilla mitään hiuskoodistoa/huiveja ollut. Eikä Turkissa.
Mistä muuten Suomen huivikulttuuri tulee? Eihän kristinuskossa ole mitään sellaista? Mummikin ennen käytti. Mulla ei ole siis aavistustakaan.
Suon kaikille uskonnon vapauden, enkä toiv. ole rassuli, mutta onhan tämä nyt hyvin outoa, että Eurooppa on täynnä tyttöjä ja naisia, jotka tosiasiallisesti eivät saa päättää edes pukeutumisestaan, muusta puhumattakaan. En minäkään osaa aiheesta puhua luonnollisesti, enkä oikeilla termeillä, mutta maallistuneissa, tasa-arvoisissa, liberaaleissa länsimaissa tämä on hyvin omituista.
En myöskään osaa sanoa pitäisikö heille lisätä omia uimahallivuoroja, vai kannustaa uimaan uimapuvussa ja integroitua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset viekoittelevat miehiä ja niinhän se on. On seksikästä kun naisella on kauniit hiukset ja hän hyväilee niitä.
Miesten ongelma on, etteivät osaa opettaa typerimpiä joukostaan kunnioittamaan naisia.
Saatanan vätysäijät.
Mitäs jos miehet kasvattaisi ne poikansa miehiksi kun nainen ei tiedä miten mies ollaan. Että jos miehet nyt ottaisitte kokonaisvaltaisesti vastuun itsestänne. Ei ole äitisi vika että olet ihmisenä täysi paska, se on isäsi vika joka on täysi paska ja sen isän vika joka oli täysi paska. Kukaan heistä ei ole viitsinyt yrittää koska on itsekäs paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös saamelaisilla kaikilla tytöillä ja naisilla, ihan pienillä taaperotytöilläkin, oli aina huivi päässä.
Huivi oli myös itäsuomen mummoilla ainakin yleinen, hyödyllinen vaatekappale. Oli kirkko, arki, juhla, kesä ja talvihuiveja. Niitä annettiin lahjoiksikin. On muuten hyödyllinen ja monikäyttöinen vaate.
Ei siitä nyt niin hirveän kauan ole, kun huivia vielä käytettiin. Itse olen 70-luvun lapsi ja muistan naisten käyttäneen kerrostalossamme paljon huiveja. Huivi sidottiin niskasta, ei sillä tv-näytelmien mummotyylillä edestä leuan alta. Jossain vaiheessa 80-luvulle tultaessa huivi jäi äidiltäni pois, kuten muiltakin talon rouvilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan vätysäijät.
Mitäs jos miehet kasvattaisi ne poikansa miehiksi kun nainen ei tiedä miten mies ollaan. Että jos miehet nyt ottaisitte kokonaisvaltaisesti vastuun itsestänne. Ei ole äitisi vika että olet ihmisenä täysi paska, se on isäsi vika joka on täysi paska ja sen isän vika joka oli täysi paska. Kukaan heistä ei ol
Kova on kitinä. Ei ole minun vika ettet osaa kasvattaa poikiasi. Olet paska äiti.
Roomassa kunnon miehet käyttivät tunikaa eli mekkoa.
Kolttu sopisi palstaperceleillekin.
Mitäs tykkäätte naiset, ajetaanko hiukset pois kokonaan ettei nää ulit repeä saumoistaan meidän naisellisuuden edessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatanan vätysäijät.
Tai miehet kasvattaisivat kakaransa. Isäskin ilmeisesti ryyppäsi muna kourassa eikä kiinnittänyt mitään huomiota sinuun kun tuollaiseksi tulit. Isäsi kuva, luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija n rajoittaa muiden miesten himoa kuin puolison.
Saatanan vätysäijät.
Mitäs jos miehet kasvattaisi ne poikansa miehiksi kun nainen ei tiedä miten mies ollaan. Että jos miehet nyt ottaisitte kokonaisvaltaisesti vastuun itsestänne. Ei ole äitisi vika että olet ihmisenä täysi paska, se on isäsi vika joka ...
Jep. Minusta on ihan ok, jos me naiset alamme tehdä paskojen miesten pojille jälkiabortin kirveellä.
Sitä tuokin kitisijäpoju kerjää, armokuolemaa kun ei itse saa itseään vaikka junaradalle makaamaan.
Inshallah kun suomi on islamisoitu niin sinulta ei kysytä!!!!!!
---> kauanko luulet pysyväsi hengissä sellaisessa Suomessa, joutuisit vilkuilemaan selkäsi taakse koko ajan sillä et voi tietää minkä parran ja niqabin takana sinua katsovat pakkokäännytetyn vihaa täynnä olevat silmät. Abayan ja Thoben alla on sinunlaisiasi varten teroitetut veitset jolla kurkkusi v e d e t ä ä n a u k i silloin kun sitä vähiten osaat odottaa.
Vierailija kirjoitti:
---> kauanko luulet pysyväsi hengissä sellaisessa Suomessa, joutuisit vilkuilemaan selkäsi taakse koko ajan sillä et voi tietää minkä parran ja niqabin takana sinua katsovat pakkokäännytetyn vihaa täynnä olevat silmät. Abayan ja Thoben alla on sinunlaisiasi varten teroitetut veitset jolla kurkkusi v e d e t ä ä n a u k i silloin kun sitä vähiten osaat odottaa.
Allah suojelee minua kaltaisiltasi vääräuskoisilta sekopäiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös saamelaisilla kaikilla tytöillä ja naisilla, ihan pienillä taaperotytöilläkin, oli aina huivi päässä.
Huivi oli myös itäsuomen mummoilla ainakin yleinen, hyödyllinen vaatekappale. Oli kirkko, arki, juhla, kesä ja talvihuiveja. Niitä annettiin lahjoiksikin. On muuten hyödyllinen ja monikäyttöinen vaate.
Ei siitä nyt niin hirveän kauan ole, kun huivia vielä käytettiin. Itse olen 70-luvun lapsi ja muistan naisten käyttäneen kerrostalossamme paljon huiveja. Huivi sidottiin niskasta, ei sillä tv-näytelmien mummotyylillä edestä leuan alta. Jossain vaiheessa 80-luvulle tultaessa huivi jäi äidiltäni pois, kuten muiltakin talon rouvilta.
Kyse oli täysin eri asiasta. Jos oli periytynyt jotain uskonnollista tms. merkitystä ei naiset itsekään olleet siitä tietoisia. Ei kaikki käyneet kampaamoissa tai tukkaa pesty joka päivä. Papiljotitkin piti peittää ja suojata työ tippuvilta hiuksilta. Mitään moittivaa ajatusta ei tullut jos oli ilman. Siveä käytös katsottiin muista merkeistä jos kiinnosti.
Mitäs aloittajan persettä pistelee onko naiset kunniattomia vai kunniallisia? Kunniakulttuurin edustaja?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä muuten tulee? Islamissahan tällaista ei uskonteksteissä käsittääkseni ole? Iranissa 70-l. ja Arganistanissa 50-l. naisilla mitään hiuskoodistoa/huiveja ollut. Eikä Turkissa.
Mistä muuten Suomen huivikulttuuri tulee? Eihän kristinuskossa ole mitään sellaista? Mummikin ennen käytti. Mulla ei ole siis aavistustakaan.
Suon kaikille uskonnon vapauden, enkä toiv. ole rassuli, mutta onhan tämä nyt hyvin outoa, että Eurooppa on täynnä tyttöjä ja naisia, jotka tosiasiallisesti eivät saa päättää edes pukeutumisestaan, muusta puhumattakaan. En minäkään osaa aiheesta puhua luonnollisesti, enkä oikeilla termeillä, mutta maallistuneissa, tasa-arvoisissa, liberaaleissa länsimaissa tämä on hyvin omituista.
En myöskään osaa sanoa pitäisikö heille lisätä omia uimahallivuoroja, vai kannustaa uimaan uimapuvussa ja integroitua?
Muinaisissa eteläisissä kulttuureissa suosittiin helppoja vaatekappaleita, jotka olivat ilmavia ja joita oli helppo valmistaa, tyyliin huivimaisia ja lakanamaisia vaatteita. Huivihan on erittäin käytännöllinen ja monikäyttöinen vaatekappale.
Toinen aspekti on sitten lähtöisin kunniakulttuurista, joka on vallinnut Lähi-idän ja sitä ympäröivien maiden parissa tuhansia vuosia. Ensimmäinen kirjallinen tieto on Hammurabin lakikokoelmasta, jossa määrättiin naisten huivin käytöstä. Huivilla osoitettiin naisten luokkajako siveellisiin ja siveettömiin, jolla taas oli erittäin merkittävä merkitys millä tavoin tuli kohdelluksi yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomeen huivikulttuurin uskonnollinen käyttö on tullut tietysti kristinuskon kautta Lähi-idästä, heidän kulttuuristaan ja Paavalin takia, joka halusi kristittyjen naisten käyttävän huivia. Huiviahan käytettiin Suomessa kirkonmenoissa ja käsittääkseni naimisissa olevien naisten oli sopivaa käyttää huivia tai hattua, kun taas naimattomat naisten ei tarvinnut eli tapakulttuuri muuttui Suomessa erilaiseksi. VAikutusta on myös ollut sillä, että Suomessa myös ilmasto on erilainen ja huivi oli selkeästi myös työvaate. Korkeampiarvoiset naiset tietenkään eivät käyttäneet huivia, koska se oli työlaisten asuste eikä heidän tarvinnut tehdä työtä, he käyttivät hattuja.
Erilaiset päähineet on voinut merkata jotain asemaa ihan pakanallisissakin kulttuureissa, nuoriso- ym. ryhmissä. Huivi pelkkänä kangaskaistaleena on helppo omaksua päähineeksi eri tarkoituksiin ja kutoa itsekin. Mutta noin hengelle käypä asia se on vain islamissa. Vieläkin, ja feministisessä tasa-arvon maassa kuten meillä. Järkyttävää
NIIN, tälläisen aloituksen bburkhasta aloitti iiihlamin kannattaja, kohta sama valittaa täällä vauvapalstalla persuista :)) MENE TÖIHIN :))
Olen varma että hiusten peittämis vaatimus on tullut kaljuuntuvalta mieheltä. Kateellisten käsky. Kummasti juutalaisten miesten päähine, kipa,, laitetaan juuri takaraivolle, josta hiusten harveneminen alkaa.
Raamattu on Simpson, jonka hiukset symboloivat voimaa. Hiusten leikkaus oli voiman menetyksen merkki.
Jos nainen on ihmisen näköiseksi luotu hiuksineen kaikkineen, miksi pitää piilotella? Miesten keksimiä sääntöjä.