Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eroon liikenteessä perässä roikkujista?

Vierailija
25.02.2024 |

Itse ajan normaalisti rajoitusten mukaan, yleensä muutaman pykälän kovempaa. Silti aina välillä joku tulee aivan perään kiinni niin että jos tulisi äkkijarrutus niin minusta jäisi vain märkä länttä..

Mikä on sun taktiikka päästä tällaisista eroon? Kun harva kuitenkaan uskaltaa ohittaa vaikka mennään niin rinta rottingilla 110km/h 80 alueella ..

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle autokoulussa opetettiin että pitäisi pari kertaa väläyttää jarruvaloja. Näin olen tehnyt aina ja jos ei ensimmäisellä kerralla tajua niin sama uudestaan.

Vierailija
22/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minulle autokoulussa opetettiin että pitäisi pari kertaa väläyttää jarruvaloja. Näin olen tehnyt aina ja jos ei ensimmäisellä kerralla tajua niin sama uudestaan.

Mulle taas oletettiin että juuri noin ei saa tehdä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä: kiitos vinkeistä, hauskoja nämä kommentit jotka syyllistävät minua. Eivät itse taida osata ajaa ja ovat juuri näitä perässä roikkujia 

Vierailija
24/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota videokuvaa puhelimella siitä roikkumisesta ja kotona liität sen tiedostona rikosilmoitukseen törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Ota rekkari ylös ja kuva mieluiten.

Ratin ja penkin välissä on pahasti vikaa jos autolla ajaessa tekee muutakin kuin keskittyy itse ajamiseen

näin sattui viime kesänä kun yksi törmäsi autoni perään

Vierailija
25/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostamalla nopeutta vielä muutaman klikin teet palveluksen kaikille tienkäyttäjille. 60 alueella ejetaan yleisesti 80-85kmh ja 80km alueella 95-115kmh. Näin liikenne on sujuvaa.

Vierailija
26/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostamalla nopeutta vielä muutaman klikin teet palveluksen kaikille tienkäyttäjille. 60 alueella ejetaan yleisesti 80-85kmh ja 80km alueella 95-115kmh. Näin liikenne on sujuvaa.

Ja kortti lähtee myös nopeasti, jos sinulla sellaista edes on 

Vierailija
27/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 alueella ajetaan maksimissaan 60km/h.

Vierailija
28/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n  eka lause kumoaa itsensä.

Vierailija
29/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

autoilijat on omituisia näin autottoman näkökulmasta: lämmintä, mukava istuin musiikkia jos tahtoo- ja hirveä kiire moisesta kidutuksesta pois!

pakko ajjaa muutama pykälä yli sallitun, että olisi "oikea" nopeus

hitaasti ajavaa ei mitenkään voi vain ohittaa

muutenkin kauheaa egoilua ja reviiritaistelua

Yleistät. Monille autoilijoille auto on vain keino päästä paikasta A paikkaan B eikä hommaan liity sen suurempaa tunnelatausta.

Ohittamista monessa tilanteessa ei voi tehdä siksi, että se ei onnistu turvallisesti. Silloin ei ohiteta mutta ei myöskään ajeta toisen puskuriin kiinni.

Vierailija
30/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskurissa roikkujista pääsee takuuvarmasti eroon hidastamalla vauhtia, pistämällä vilkun oikealle ja päästämällä hänet ohi ja tarvittaessa esimerkiksi linja-autopysäkille ajamalla. Sopu tietä antaa!

Vierailija
31/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se estää liikenteen "sujumisen" jos kaikki ajavat rajoitusten mukaan?

Vierailija
32/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan? 

No onhan näitä ollut jo vuosikausia paremmissa autoissa! Itsekin käytän sitä, joskus ajelen huomaamattani moottoritiellä pitkät pätkät alle sallitun nopeuden, kun edessäni on hitaampi ajoneuvo, enkä ole katsonut nopeusmittaria, se etäisyyden pito kun tapahtuu niin tasaisesti ja huomaamatta.

Vierailija
33/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

autoilijat on omituisia näin autottoman näkökulmasta: lämmintä, mukava istuin musiikkia jos tahtoo- ja hirveä kiire moisesta kidutuksesta pois!

pakko ajjaa muutama pykälä yli sallitun, että olisi "oikea" nopeus

hitaasti ajavaa ei mitenkään voi vain ohittaa

muutenkin kauheaa egoilua ja reviiritaistelua

Yleistät. Monille autoilijoille auto on vain keino päästä paikasta A paikkaan B eikä hommaan liity sen suurempaa tunnelatausta.

Ohittamista monessa tilanteessa ei voi tehdä siksi, että se ei onnistu turvallisesti. Silloin ei ohiteta mutta ei myöskään ajeta toisen puskuriin kiinni.

Ihan vain keskusteluja lukeneena kommentoin. Enkä yleistä vaan kommentoimani OVAT hyvin yleisiä.

Vierailija
34/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä että autoihin kun tulee jatkuvasti kaistavahteja yms ominaisuuksia niin miksi autoihin ei ole tullut sellaista ominaisuutta mikä pitää automaattisesti sen turvavälin riittävän edellä ajavaan? 

Niin tai joku tunnistin, joka alkaisi piipata aina kun edessä oleva auto on liian lähellä.

Vierailija
35/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan näitä ollut jo vuosikausia paremmissa autoissa! Itsekin käytän sitä, joskus ajelen huomaamattani moottoritiellä pitkät pätkät alle sallitun nopeuden, kun edessäni on hitaampi ajoneuvo, enkä ole katsonut nopeusmittaria, se etäisyyden pito kun tapahtuu niin tasaisesti ja huomaamatta.

Se että ajaa alle sallitun nopeuden ei ole mikään rikos vaan se on nopeusrajoitusten mukaan ajamista. Toki jos sä ajat motarilla 50km/h eli niin hitaasti missä liikenne kärsii yms niin silloin se taitaa olla väärin eli siitä voi saada sakot. 

Vierailija
36/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai joku tunnistin, joka alkaisi piipata aina kun edessä oleva auto on liian lähellä.

Uusissa autoissa tälläinen on 

Vierailija
37/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti niissä on myös kytkin jolla toiminnon saa pois päältä.

Vierailija
38/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulilasinpesunestettä ruiskuttelet

tuota en ole ikinä ymmärtänyt. Mitä haittaa tuosta muka takanaolevalle olisi. Ainakin minulla on automaattiset tuulilasinpyyhkijät ja noin vain säästäisi omaa pissapojan nestettä. Olisi vain kotiin päin.

Vierailija
39/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti niissä on myös kytkin jolla toiminnon saa pois päältä.

No samalla tavalla ne airbagit ja luistonestot saa pois päältä. Nappia painamalla. Onko se järkevää, jää käyttäjän vastuulle.

Vierailija
40/159 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota videokuvaa puhelimella siitä roikkumisesta ja kotona liität sen tiedostona rikosilmoitukseen törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Ota rekkari ylös ja kuva mieluiten.

Juu näinhän se kannattaa KUSKINA toimia ja saada sit paluupostissa itsellekin sakkolappu liikenteen vaarantamisesta. Puhelinta kun ei saa ajaessa kuskina käyttää. Ei varsinkaan TAKANA tulevien videokuvaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi