KEVYESTI KESÄÄN VKO3 Löpinät
Miinustahan tuo onneks oli =) Vaikka suklaata tulikin syötyä muutamana päivänä ja eilinen meni kyläillessä. Mutta onneks olen ollu kilttityttö muuten ;)
Nyt alkaa jo hieman jännittää kun parin tunnin päästä lähden sinne lääkärille ja selviää mahdollisesti sitten tämä ruokavaliokin paremmin!! Nyt on ainakin sellanen olo että ihan hyvin pärjään ilman mitään herkkuja, se olo vaan voi hävitä hyvin äkkiä!!
Mutta joka tapauksessa ens viikolle olis tavote saaha taas vähän " isompi" tulos ;P
Kommentit (24)
Mun on pakko olla ihan kokonaan ilman herkkuja, tai sitten en enää osaa laskea paljonko niitä syön. Tässä on nyt menossa 16. päivä. Karkkia en ole syönyt yhtään. Herkkusaldo on 2 pikkuleipää, kun oli hieman kohteliaisuussyistä otettava juhlissa. Enää ei tee onneksi koko ajan mielikään. Eka viikko oli kyllä aika karsea, kun näki untakin nameista ja pipareista.
Jos iskee kamala makeanhimo, olen ottanut pari kuivattua luumua tai aprikoosia. Menee ihan karkista, mutta ei sisällä kuin omaa hedelmäsokeriaan. Sokeriahan sekin tosin on, mutta kun sitä on kuitenkin kaikissa hedelmissä, niin eihän sitä täysin voi välttää. Yksi hyvä makean korvike on myös nuo Valion sokerittomat keitot. Kausimaku persikka/vadelma on aika namia, mutta suurin suosikkini on kyllä boysenmarja/karviainen joka on noista lisäksi kaikkein kuitupitoisin.
Kun tässä käytännössä pitää tehdä ruuasta useampia variaatioita, päivälounaakseni syön useimmin kasvissosekeiton (ihan sieltä pakastealtaasta) ja saatan heittää joukkoon pari lusikallista raejuustoa tai sitten muutaman paistetun kanasuikaleen. Kun hieman jalostaa, niin ei kaipaa tuota leipää keiton kaverina ja on kuitenkin helppo kokata. Muulle perheelle olen keittänyt makaronia/perunaa/riisiä, mutta itse yritän syödä niiden lisukkeet pelkän salaatin kanssa.
Liikuntaa en ole viime vuonna pystynyt harrastamaan juuri ollenkaan, joten sitä on helppo lisätä. Kunto alkaa pikkuhiljaa palautua, joten tehon lisääminenkin toivottavasti onnistuu.
Toivottavasti tuo paino nyt vihdoin kääntyy laskuun tai sitten motivaatio taas häviää.
.. en enää muista kuka kertoi työnantajan tarjoamasta lounaasta. Kuulostaa muuten hyvälle, mutta tässä dieettivaiheessa voi olla hankalaa, jos tarjonta on suppea. Tuli mieleeni, että olisiko sitten ihan pöllö idea ottaa omat eväät mukaan? Tai jos syöt työnantajan tarjoamaa salaattia, niin voitko ottaa jotain lisukkeeksi mukaan?
Meillä työnantaja tarjoaa aamukahvin ja sen kanssa leipää sekä iltapäiväkahvin. Olen ottanut nyt tavaksi tuoda aamiaiselle leivän kaveriksi kevyttä kalkkunaleikkelettä sekä esim. paprikaa. Lounaaksikin tuon usein omat eväät, jos työpaikkaruokalan listalla ei ole sopivaa vaihtoehtoa. Hedelmiä tuon myös töihin, syön yleensä lounaan päälle jonkun hedelmän jälkiruuaksi ja sitten vielä iltapäivällä välipalaksi yhden. Minulla on ainakin helpottanut tämä homma, kun olen ruennut syömään töissä paremmin! Ennen söin töissä vähemmän enkä niin monipuolisesti ja usein se kostautui hallitsemattomana syömisenä illalla.
Heipat kaikille!
Olen aloittanut laihduttamisen 1.1, joten voisin kirjailla omat tulokseni tuohon erilliseen pinoon näin jälkikäteen. Punnituspäivä mulla on maanantai. Ekalla viikolla lähti ruhtinaaliset -2,1kg ja tokalla sit -1,4kg. Toisella viikolla ote alkoi heltiämään, joten suostuin herkkulakkoon kahdeksi kuukaudeksi pienessä porukassa. Olen näköjään kaikki tai ei mitään ihminen. Nyt kun tietää, ettei esim suklaata voi syödä, niin on paljon helpompaa pysyä siitä erossa.
Olen joskus aikoinani laihduttanut painonvartijoissa, mutta tiedot taitaa olla aika ruosteessa. Ajattelin aloittaa herkkujen rajaamisella ja liikunnan lisäämisellä. Lisäsin myös vihannesten ja hedelmien määrää ruokavaliossa. Oli kiva lukea teidän muiden vinkkejä, millä laihduttaminen onnistuu.
Painoa mulla on ainakin kahden edestä:(( Harmittaa ihan todella, että olen itseni tähän kuntoon päästänyt. Tarkoituksena on laihduttaa kesäkuun loppuun mennessä 17,8kg viiden kilon osatavoitteilla. Motivaationa on pienet palkkiot aina viiden kilon jälkeen. Ekasta viidestä kilosta pääsen kasvohoitoon:)
Tsemppiä kaikille! Toivottavasti tämä ryhmä pysyy koossa kesään asti:)
on ihania! Välillä olen harrastanut niitä tosi paljon, mutta nyt on jääneet vähemmälle. Voisi taas ottaa mukaan kuvioihin, todella loistavia sallittuja herkkuja.
Mukava tuo keittoresepti, Leijona76. Ei ole kovin tullut harrastettua keittoja koskaan itse, mutta tuosta inspiroituneena voisin vaikka seuraavaksi tehdäkin. Kesäkurpitsaakin löytyy jo valmiiksi =). Karppaillaan siis täälläkin.
Eilen sain käytyä body pumpissa ja siitä seurauksena on siis pikkaisen paikat jumissa. Jospa se liikunnallisuus tästä hiljakseen lähtisi käyntiin. Mutta siinä tulikin heti vastoinkäyminen, kun ensiviikon sama tunti oli jo täynnä, kun yritin tänään varata! No, pitää katsoa jotain muuta ajankohtaa tai tekemistä sen tilalta sitten.
- Salsatar