Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat

Vierailija
25.02.2024 |

Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin. 

Kommentit (1486)

Vierailija
801/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trade Hönö Tiainen on Kuopiosta. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
802/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trade Hönö Tiainen on Kemistä. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trade Hönö Tiainen on Kuopiosta. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ei siinä porilaisuudessasi ole mitään hävettävää????????? Hönöytesi sen sijaan aiheuttaa jo lukijoissakin myötähäpeää 🤣🤣😂👮🚨🚓😂🚨🚨🚨🚨🚨

Vierailija
804/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää taas muistuttaa, että ne varastetut rantatontit jäävät teille nuoremmille väkisinkin perintöinä. Kelpaako?

60-vuotiaana ehkä saadaan ne. 

Onko tänä päivänä yleistä, että odotetaan vanhempien kuolemaa kieli pitkällä?

Yhteiskunta toki viestittää nyt kuinka, sairaat ja vanhukset ovat pelkkä kulu ja rasite, mutta että odotetaan isän ja äidin kuolemaa, on jo tosi sairas suuntaus.

Tuosta ei mitenkään voinut päätellä että odottiko kirjoittaja perintöä kieli pitkällä vai ei. Ehkä odottaakin kauhun ja surun vallassa? 

Vierailija
805/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aina uuteen työpaikkaan, kun kuulemma on liian hidas niin en pääse samaan työpaikkaan koskaan takaisin.

Aivot väsyvät enkä pysty ymmärtämään asioita ja tekemään yhtä nopeasti kuin muut.

En käsitä miten joku voi päästä tosta vaan työkyvyttömyyseläkkeelle.

Itsellä paljon pitkiä sairaalajaksoja lapsena ja tajuttomuuskohtauksia.

Miten voi päästä jo 20-vuotiaana sairaseläkkeelle? 

Minä olen kohta 50. Kävin muutaman kurssinkin 5 kertaan, siis saman kurssin, tutkinto oli muuten valmis. Mutta kun aivot ei toimi niinkuin muilla. 

Ja olen siis Kuopiosta. 

Vierailija
806/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin koijjaamaan niitä vain kahdeksan. Mutta, hä-hää, sain huijattua pari tonttia persuporvareille. Saas nähdä minkälaiset perustukset mutavelliin tekevät. Loputkin ovat myynnissä, mutta kunnon ihmisille.

Vierailija
807/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ei siinä kuopiolaisuudessasi ole mitään hävettävää????????? Hönöytesi sen sijaan aiheuttaa jo lukijoissakin myötähäpeää 🤣🤣😂👮🚨🚓😂🚨🚨🚨🚨🚨

Vierailija
808/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman sukuni miehet ovat köyhtyneet jo 4 sukupolvea samaan aikaan kun koulutustaso ja töiden vaativuus on noussut huikeasti.

Nuo vanhat sukupolvet olivat kuulemma rutiköyhiä, mutta omistivat maata niin, että nykyään sellaista ei voi edes kuvitella. Itse olen kuulemma hyvätuloinen, mutta omistan murto-osan siitä mitä köyhät esi-isäni.

Mitäs hassaat rahojasi. Minä tienaan alle keskitulon mutta olen silti ole onnistunut hankkimaan omaisuutta. Sen kesämökinkin. Mutta elän muuten vaatimattomasti. 

Mummeli
809/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tuo etuoikeutettu ikäluokka siirtyy pois täältä ja tilaa on enemmän.

On siirtynyt jo suurelta osin ja sulla on edelleenkin elämä kurjaa. Koetahan nyt ryhdistäytyä.

70 % on elossa edelleen. Ja kalliiksi tulee tuo väki nuoremmille. 

Ai, kalliiksi tulee?  Sinäkö juuri äsken ostit lääkkeeni apteekista ja maksoit n. 50 euroa ja saman verran meni ruokakauppaan? Tarkistin tililtäni ja sieltähän ne oli veloitettu. Ei arvon vierailija ollut kuitenkaan maksanut, vaikka uhosi. Panepas nyt suu soukemmalle ja hiukan kunnioitusta meille n. kahdeksankymppisille, jotka kovalla työllä olemme ansainneet pienet eläkkeemme. Eläkettä alkoi kertyä vasta 23 v., vaikka sitä tilistä napsittiinkin. Töihin menin vieraalle jo 13 v. ruokapalkalla ja pienellä taskurahalla. Muut menivät yhteiskouluun, mutta minä jouduin töihin. Opiskelin sitten aikanaan työn ohessa itseni yo-merkonomiksi, ettei voi sanoa, että tyhmyyden takia en olisi opiskellut. Sain jopa stipendejä. Isä oli aikanaan sitä mieltä, että tytöt menevät naimisiin, että koulutus menee hukkaan. Mistä lie tuollaisenkin vanhanaikaisen ajattelumallin keksinyt. Tuolla toisaalla taas joku sanoi, että jotkut pyrkivät tyttönsä kouluttamaan, että pääsisivät hyviin naimisiin! Suo siellä, vetelä täällä. Nyt olen onnellinen eläkeläisleski ja viihdyn hyvin koirani kanssa kaksin. Nauttikaa tekin elämästänne, älkääkä kadehtiko muita, minä en kadehdi ketään.

moi

Vierailija
810/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt 4 vuotta peräkkäin tekemässä 6 kuukauden sijaisuuttaa  uudessa työpaikassa. Joka syksy 3 kuukauden koeaika eikä saa aluksi sairaslomapalkkaa eli olinkin syksyllä kuumeessa töissä.

siis olen trade hönö tiainen Kuopiosta

Vierailija
811/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ja metsät ja pellot ja joet ja kaiken mahdollisen suuret ikäluokat varastivat. Söivät vielä päälle päätteeksi ap:n sukupolven eväät.

Vierailija
812/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä kesämökki ja ihan tavallisia duunareita ollaan. Se vaan että jostain oli pakko tinkiä ja meidän kohdalla se oli sijainti. Kesämökille on suorinta reittiä 388 km. On järvi, jossa pystyy uimaan, ei levää ainakaan vielä. Minä vaadin, että pitää olla sähköt ja joko juokseva vesi tai oma kaivo. Meillä on sähköt ja kaivo, yhteinen kahden naapurin kanssa. Sieltä saa juomavedet. Järvessä on pumppu, jolla tulee vedet saunaan. Vessa on erillinen, siinä polttava käymälä, joka viime vuonna ostettiin ja maksoi reilut 2000€. Pesen astiat vadeissa ja kaadan vedet perunamaalle. Joku vieras kysyi, miten te viitsitte vesiä lämmitellä joka tiskausta varten. Meillä on vedenkeitin, jolla saa parissa minuutissa kiehuvaa vettä. Ei tarvitse kattiloiden kanssa keitellä.

Mökkilainan lyhennys on 129€/kk ja tällä hetkellä viimeisen maksuerän arvio 10/2028. Jos korot nousee, laina-aika pitenee ja jos laskee, se lyhenee. Suurin osa kauppasummasta maksettiin käteissiirtona. Tietysti pitää maksaa myös kiinteistöveroa, vakuutuksia, tienhoitomaksua ja jätehuoltoa. En osaa sanoa, paljonko nuo on yhteensä vuodessa.

Sähkö maksaa käytön mukaan ja keskitalvella kun ei ole kulutusta, ei tule laskuakaan. Huhtikuussa todennäköisesti mennään ensimmäisen kerran käymään. Ei sinne ennen sitä pääse, kun on vähän lumisempaa kuin etelässä. Olen säästänyt tilille rahaa soutuveneen hankintaa varten. Mökkinaapurilta saatiin vanha vene, joka alkaa olla tiensä päässä. Polttopuitakin pitää ostaa. Kaadettavaa omaa metsää ei juuri ole.

Vierailija
813/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mökkirannat on ihan rahalla ostettu eikä varastettu keneltäkään.

Vierailija
814/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Ei siinä oululaisuudessasi ole mitään hävettävää???????? Hönöytesi sen sijaan aiheuttaa jo lukioissakin myötähäpeää 🤣🤣👮🚨🚓😂🚨🚨🚨🚨🚨

Vierailija
815/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.

Ja just sellainen tulee sinustakin, pitäisit nyt mölyt mahassas!!!!

Vierailija
816/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.oph.fi/fi/uutiset/2023/koulujen-tyo-ja-loma-ajat-lukuvuonna…

Kuopio vk10 😂😂😂😂😂😂😂😂

Hönö jo viime vk:lla palstaili päivät pääksytysten, ae että, onpa noloooooooooooooooooooooo

ja Pori Talviloma 19.02.25.02.2024, mutta nythän Hönöllä on lomaa 😂😂😂😂😂😂😂

En palstaillut. Sinä vedit vanhoja kopioita koneeltasi.

Tampereen miehellä on toi viestien kopiointi hallussa 😂😂😂😂😂

Hehheh kuopiolainen yrittää päästä pinteestä 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
817/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahallahan niitä rantatontteja ja kesähuviloita ostetaan. Kyllä uraohjuksilla on sen verran varallisuutta ja luottoa, että pystyvät haluamansa tontin ja huvilan ostamaan.

Vierailija
818/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toi Tampereen mies on aamusta iltaan kirjoittamassa noita hönö juttuja?

Vierailija
819/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu

Trade

Hönö

Tiainen 

on 

kuopiolainen! 

Vierailija
820/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta tuo etuoikeutettu ikäluokka siirtyy pois täältä ja tilaa on enemmän.

On siirtynyt jo suurelta osin ja sulla on edelleenkin elämä kurjaa. Koetahan nyt ryhdistäytyä.

70 % on elossa edelleen. Ja kalliiksi tulee tuo väki nuoremmille. 

Ai, kalliiksi tulee?  Sinäkö juuri äsken ostit lääkkeeni apteekista ja maksoit n. 50 euroa ja saman verran meni ruokakauppaan? Tarkistin tililtäni ja sieltähän ne oli veloitettu. Ei arvon vierailija ollut kuitenkaan maksanut, vaikka uhosi. Panepas nyt suu soukemmalle ja hiukan kunnioitusta meille n. kahdeksankymppisille, jotka kovalla työllä olemme ansainneet pienet eläkkeemme. Eläkettä alkoi kertyä vasta 23 v., vaikka sitä tilistä napsittiinkin. Töihin menin vieraalle jo 13 v. ruokapa

Hohhoijaa. Me sun eläke maksetaan. Et sinä sitä itse ole tienannut. Ja tuo ikäraja 23 v koskee meitäkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan