Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat

Vierailija
25.02.2024 |

Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin. 

Kommentit (1486)

Vierailija
601/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt hyvä AP lähimmälle poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus tietämistäsi rikoksista. Ota varmuuden vuoksi runsaasti todistusaineistoa  tietämistäsi varkauksista mukaasi, sillä ilman todisteita joudut itse leivättömän pöydän ääreen perättömistä ilmoituksista. Muista myös mahdollisten rikosten vanhenemisaika.

Vierailija
602/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Kai tiedät, että vastuuseen kuuluu myös asuntoyhtiön oikeus myydä asunto pois rasittamasta yhtiötä. Useimmiten se onnistuu hyvin. Ne yhtiölainojaan maksamattomat asukkaat ovat kuitenkin harvinainen poikkeus, useimmat myyvät itse, kun köyhtyvät. Omassa pitkäaikaisessa taloyhtiössäni ei ole ikinä sattunut huolimattomia asukkaita omistajien joukkoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurista ikäluokista valtaosa oli maaseudulta kotoisin.  Jos 70-luvulla alle 30 vuotiailla  oli  kesämökkejä  ne todennäköisesti oli sieltä kotitilan maista lohkottu , ehkä joku kurja vielä jäi pitämään tilaa ja sisarukset ostettiin ulos.

En puhu rahasuvuista, niitä en tunne.  

Vierailija
604/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se gauheeta. Ollaan varastettu lasten nuoruus, kyläkoulut,  tulevien sukupolvien eläkkeet, tuhlattu rahaa pölkkypäitten luuserinuorten koulutukseen, käytetty tiet loppuun, aiheutettu ilmastonmuutos, tuhlattu luonnonvarat, oltu jaloissa kassajonoissa väärään aikaan, ostettu kaikki sijoitusasunnot, eletään veronmaksajien rahoilla. On se niin gauheeta...

No, kun sairastuu niin ei tule ilmaisapua kotiin ja sosiaaliohjaaja ja lääkäri katsoo oletko tarpeeksi sairas saamaan edes maksullista apua, kun vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta. Palveluita ei hanki riittää. 

Vierailija
605/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa itse päättää 4 työpaikkaa kuukaudessa mihin hakee. 

Kukaan ei hae enää henkilökohtaiseksi avustajaksi. 

Pitää saada jatkossa työ missä on 40 h viikko töitä. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa.

Mutta onhan eläkeläisillä ne reippaat miniät jotka voi auttaa. 

Viime vuonna joku eläkeläinen haki ruohokon leikkaajaa mökille. Ei tollasia töitä tee enää kukaan. 

Pitäisi olla ensinnäkin 40 h viikko työtä, jotta olisi rahaa autoon. 

Se autoko sulle sen autuuden tuo? Mitä ajattelit tehdä sillä, pyöriä kartsaa ympäri vai 

Vierailija
606/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihan kympillä vanhempieni marina siitä että heidän eläkkeensä (nettona yhteensä 2900 €) on pienet.

Minulla ja miehellä nettotulot on 3000 € ja lisäksi kaksi teini-ikäistä elätettävänä.

Miten kehtaavat valittaa minulle? 

Vierailija
607/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista. 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009335165.html

Kai tiedät, että vastuuseen kuuluu myös asuntoyhtiön oikeus myydä asunto pois rasittamasta yhtiötä. Useimmiten se onnistuu hyvin. Ne yhtiölainojaan maksamattomat asukkaat ovat kuitenkin harvinainen poikkeus, useimmat myyvät itse, kun köyhtyvät. Omassa pitkäaikaisessa taloyhtiössäni ei ole ikinä sattunut huolimattomia asukkaita omistajien joukkoon. 

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen ja heikentää irtisanomissuojaa. 

Eikä asuntolainaa saa edes 2400 brutto tuloilla ilman säästöjä eikä osa-aikatöillä eikä palkkatukitöillä eikä työkokeiluilla eikä kuntouttavalla työtoiminnalla eikä nolla-sopimuksilla eikä kursseilla. 

Vierailija
608/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täyttä asiaa! Ja taas ahneet ja varakkaat suuret ikäluokat - 1940-luvulla ja 1950-luvun alussa syntyneet - hyötyivät muitten kustannuksella.

Vierailija kirjoitti:

Rantaviivaahan Suomessa on aivan jumalattomasti, niin sitten äkkipöllyssä luvattiin rakentaa kaikki vesiraja umpeen. Nyt ei monin paikoin Etelä-Suomessa pääse rantaankaan, jollei se ole omaa.

Maatalouden perinnönjako ratkaistiin rantojen jaolla 1960-80-luvuilla näppärästi ja samalla työllistettiin raksaduunareita ja -yrittäjiä - näin julistettiin silloin ihan intopinkeänä. Maatilahan ei enää mennyt kokonaisena vain vanhimmalle pojalle, vaan siitä piti maksaa muut sisarukset ulos. No, keksittiin rantatontit ja kirjattiin niille suolainen arvo.

Moni pitkien rantojen omistaja myös elätti perhettään tontinmyynnillä kymmeniä vuosia.

Ahneuden kilvassa ei haluttu ajatella, että rannat vielä oikeasti loppuvat, vaan haluttiin vain kaapata itselle jotain kun vielä sai ja myydä kerran hyvin kaupaksi meni.

Ei tullut päättäjille mieleenkään, että loppumattomien rantojen maassa vesirajan olisi voinut jättää vapaaksi ja

Vierailija
609/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. jos olisin vanhempasi, testamenttaisin omaisuuteni mieluummin kulkukoirayhdistykselle kuin sinulle! Jatka elämäsi loppuun köyhänä marisemalla vauvapalstalla. Olet hyvä siinä!

Kolahtiko, ahne? 

Onneksi minun lapseni eivät ole niin kuin sinä. Itse ovat omalla työllään hankkineet omaisuutensa, samoin kuin itsekin aikanani tein 

Vierailija
610/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön saa itse päättää 4 työpaikkaa kuukaudessa mihin hakee. 

Kukaan ei hae enää henkilökohtaiseksi avustajaksi. 

Pitää saada jatkossa työ missä on 40 h viikko töitä. 

Hallitus leikkaa asumistukea ja soviteltua päivärahaa.

Mutta onhan eläkeläisillä ne reippaat miniät jotka voi auttaa. 

Viime vuonna joku eläkeläinen haki ruohokon leikkaajaa mökille. Ei tollasia töitä tee enää kukaan. 

Pitäisi olla ensinnäkin 40 h viikko työtä, jotta olisi rahaa autoon. 

Se autoko sulle sen autuuden tuo? Mitä ajattelit tehdä sillä, pyöriä kartsaa ympäri vai 

Mökille ei kulke julkisia, mutta jos sä eläkeläisenä tarvitset apua ruohikon leikkuuseen niin kuljetat varmaan omalla autolla meitä nuorempia. Ei kesämökeille kulje linja-autoa. 

Ja olet oikeassa, ei kukaan osta autoa 6 kuukauden sijaisuuden takia ja vuorotyöhön ei linja-autoa joka paikassa kulje. 

Vierailija
611/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. jos olisin vanhempasi, testamenttaisin omaisuuteni mieluummin kulkukoirayhdistykselle kuin sinulle! Jatka elämäsi loppuun köyhänä marisemalla vauvapalstalla. Olet hyvä siinä!

Kolahtiko, ahne? 

Onneksi minun lapseni eivät ole niin kuin sinä. Itse ovat omalla työllään hankkineet omaisuutensa, samoin kuin itsekin aikanani tein 

Tantoilla on elämässä 1-2 työpaikkaa. Siksi ne ei edes ymmärrä, että se sairaalan sinipukuinen hoitaja voikin olla työtön, joka on työkokeilussa toimistotöissä. 

Vierailija
612/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahtiko, ahne? 

Mitä sekoilet? Ihan kuule olen minäkin taloni maksanut omalla työlläni. 

Vierailija
613/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, hallitus leikkaa ansiosidonnaisen ja asumistuet. 

Me luovutaan autosta. Ei tehdä siis vuorotöitä, kun ei linja-autoa kulje. 

Ei kukaan osta autoa jonkun 6 kuukauden sijaisuuden takia. 

Vierailija
614/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, laitoshuoltaja on raskaana. 

Kuule, me työttömät ei autoa osteta 9 kuukauden sijaisuuden takia. 

Eli ei voida tulla vuorotöihin. 

Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen ja me luovutaan autosta. 

Sorry, sorry, sorry

Vierailija
615/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykysukupolvet on laiskoja nettiriippuvaisia paskoja

niin yksikertaista se on

Vierailija
616/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista kateutta ja vastakkain asettelua tää ketju...oi aikoja, oi tapoja...

Vierailija
617/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suurten ikäluokkien edustaja, siellä ongelma!

Vierailija
618/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, ei voi ensi kesänä mennä tuuraamaan laitoshuoltajien kesälomia. 

Kun eka linja-auto on sairaalassa vasta klo 8.00 ja laitoshuoltajan työ alkaa jo klo 6.00

Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen ja joudutaan luopumaan autosta. 

Vierailija
619/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, ei voi ensi kesänä mennä tuuraamaan laitoshuoltajien kesälomia. 

Kun eka linja-auto on sairaalassa vasta klo 8.00 ja laitoshuoltajan työ alkaa jo klo 6.00

Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen ja joudutaan luopumaan autosta. 

Työtön saa itse päättää 4 työpaikkaa mitä hakee. Me haetaan toimistotöitä. Niihin kulkee linja-auto päivävuoroon. 

Vierailija
620/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolahtiko, ahne? 

Tantoilla on elämässä 1-2 työpaikkaa. Siksi ne ei edes ymmärrä, että se sairaalan sinipukuinen hoitaja voikin olla työtön, joka on työkokeilussa toimistotöissä. 

Minkä ikäiset ovat tanttoja?

t. rva 48v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi