Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
Ei minunkaan vuoroni tullut kuin vasta 70-vuotiaana. Äiti eli satavuotiaaksi. Sitä ennen parikymmentä vuotta hoidin häntä.
Sitten sain vähän perintöä. Niin.
Älytkää nyt te ihmiset viimeinkin, että ei meillä kaikilla elämä mene samalla tavalla. Minusta nyt kuulostaa ja näyttää jo siltä, että tämä teidän, nyt keski-ikäisten sukupolvi on ahneinta ikinä! Täällä räyhäätte, että ette saa jotain kesämökkiä itsellenne, kun vanhemmat, jotka sen on aikanaan itseään varten hommanneet, vieläkin haluaa siellä jäydä ja siitä määrätä. Mitä ihmeellistä ja väärää siinä on?
Jokainen saa omistaa oman omaisuutensa, vai kuinka nuorina olisitte itse valmiit antamaan kaiken hankkimanne lapsillenne?
Tehän olisitte jo valmiit tappamaan eläkeläiset! Että saisitte heidän omaisuutenne itsellennne! Eutanasiaa, eutanasiaa, ikään kin se ei sitten sattuisi omaan nilkkaanne ja vielä nuorempina kuin nyt siitä haaveilette. Lapsenne ottaa mallia teistä ja pistää teidät mullan alle ennen aikojanne.
Ja mitä teille hyödyttää mitään mökkejä luovuttaa, tehän riitelette ja tappelette sitten keskenänne, kuka siellä saa olla ja kuka ei. Ja kenen kuuluu maksaa mikäkin kulu. Vai onko niin, että vanhuksewt saisi teidän mielestänne edelleen maksaa kaiken, mutta mökki olisi vain teidän käytössänne?
Ja teille itsellenne ei käy ne työt, mihin meidän sukupolvi teidän mielestänne pääsi helposti ja sujuvasti töihin. Te ette suostu ottamaan niitä töitä vastaan. Koska teille maksetaan kotona olemisesta ja asumisesta. Meille ei maksettu, siksi oli kelpuutettava työ kuin työ, huonoillakin työehdoilla. Sisko oli kaupassa töissä, missä kauppias vahtasi nenä pitkänä koko ajan, mitä kukakin teki ja huomautteli koko ajan asiakkaitten kuullen, moitiskeli työntekijöitään, mikä on ala-arvoista käytöstä, mutta siihen oli vain pakko tottua, koska oli vain kauppa-apulainen. Sisko otti kerran yhden tiskille pudonneen viinirypäleen ja pisti suuhunsa, kauppias kysyi, maksatko sen heti vain otetaanko palkasta.
Teistä yksikään ei suostuisi tekemään töitä meidän nuoruusaikamme olosuhteissa. Ja nyt teille pitää olla kesämökitkin valmiina annettuina, vaikka ette osaa edes oikeita töitä tehdä.
Aloittakaa tekin alusta, yhtä tyhjästä ja pienestä kuin kaikki teitä edeltävät sukupolvet on tehneet.
"Vuonna 2022 keskimääräinen nettovarallisuus oli suurimmillaan ikäryhmässä 68-78-vuotiaat."
Tilastokeskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut tämän ennenkin mutta kerron taas: minä olen työtön (pätevä) opettaja, minulle ehdotettiin työkokeilua koulunkäynninohjaajana.
Tämän maan työttömyyden hoito on pelkkää pelleilyä.
etkö ottanut työtä vastaan? miksi?
No just tämä! Ei tartte ihmetellä miksi ei saa vakipaikkaa, kun asenne töihin on tämä. Ylpeitä ollaan eikä mikään koulutusta "alempi" kelpaa vaan nyrpistetään nenää.
Meilläpäin opettajista on huutava pula ja tyttäreni tekee jatkuvasti sijaiusuuksia. Muuta isommalle paikkakunnalle jos haluat töitä opettajana, täällä on virkoja auki. Että sikäli vähän epäilen että trollaat, tai sitten asut jossain oudossa paikassa jossa ei ole lapsia, tai sitten pätevyytesi koskee jotain marginaalista ainetta kuten vaikka latinalaiset kielet.
taideope, joka voisi tehdä vaikka mitä koulutusta vastaamatonta työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut tämän ennenkin mutta kerron taas: minä olen työtön (pätevä) opettaja, minulle ehdotettiin työkokeilua koulunkäynninohjaajana.
Ei se ollut työ. Työkokeilusta ei makseta palkkaa. Ja miksi ihmeessä opettaja menisi tuollaiseen työkokeiluun? Sama kuin lääkäri menisi työkokeiluun lähihoitajaksi.
työtä se on ilmainenkin työ
ei kannattais nirsoilla tai joku monikulttuurinen vie paikkasi
Ilmaistyöllä ei elä.-eri
Ei oteta töitä vastaan. Mä olen ollut töissä. Sijaisuus päättyi.
CV on 2 sivua.
Vierailija kirjoitti: Ihan epäoikeudenmukaista, etteivät kunnon ihmiset saa hankittua mökkiä hyvältä rannalta, ikäloput fossiilit pihtaavat mökkejään, vaikka käyvät niissä kerran kuukaudessa.
Kunnon ihmiset käy töissä ja ostaa oman mökin eikä haaveile toisten omaisuudesta.Jos ei rahat riitä niin voi-voi.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä insinööri jolla kaksi ammattitutkintoa omalta alalta ehdotettiin työkokeilua omalta alalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just tämä! Ei tartte ihmetellä miksi ei saa vakipaikkaa, kun asenne töihin on tämä. Ylpeitä ollaan eikä mikään koulutusta "alempi" kelpaa vaan nyrpistetään nenää.
Meilläpäin opettajista on huutava pula ja tyttäreni tekee jatkuvasti sijaiusuuksia. Muuta isommalle paikkakunnalle jos haluat töitä opettajana, täällä on virkoja auki. Että sikäli vähän epäilen että trollaat, tai sitten asut jossain oudossa paikassa jossa ei ole lapsia, tai sitten pätevyytesi koskee jotain marginaalista ainetta kuten vaikka latinalaiset kielet.
Etkö oikeasti ymmärrä mitä työkokeilu on? Se ei ole työ, siitä ei saa palkkaa. Sijaisen työ on aivan eri asia, sijaisille maksetaan palkkaa. Ihan hyvääkin sellaista. Esim. lukiossa yli 40 €/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Ihan epäoikeudenmukaista, etteivät kunnon ihmiset saa hankittua mökkiä hyvältä rannalta, ikäloput fossiilit pihtaavat mökkejään, vaikka käyvät niissä kerran kuukaudessa.
Kunnon ihmiset käy töissä ja ostaa oman mökin eikä haaveile toisten omaisuudesta.Jos ei rahat riitä niin voi-voi.
Kohta niitä kunnon ihmisiä saa helposti irtisanoa ja toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki, vaikka olisi 5 lasta ja tilillä 0 euroa.
ennen palleroita pienelläkin palkalla tuli hyvin toimeen pallerot vie työpaikat ja niiden arvostuksen esimerkkinä taksikuskit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.
Suuret ikäluokat ovat jo ylittäneet 75-vuotta, nuorimmat ylittävät tämän vuoden aikana. Siitä vaan jälkipolvet katselemaan niitä myytäviä rantamökkejä. Itse olen jo lahjoittanut lapselleni. Käyn, kun käyn, yksin tai yhdessä.
Törkeää syyttää meitä varastamisesta, kyllä on ihan rahalla ostettu jo 1950-luvulla. Eikä meistä eläkeläisistä enää monikaan edes pyllistä työpaikkansa suuntaan. Mistä muuten johtuu kova työvoimapula, että pitää työntekijöitä haalia ulkomailta asti? Miksi te nuoret ette ota niitä työpaikkoja vastaan?
Töitäkyllä on mutta sohvalla makaaminen on kivempaa kun pitää odottaa että joku tarjoaa 3000 palkan ,ehkä silloin jaksaiai nousta.
"Peritty kesämökki estää jopa toimeentulotuen saamisen."
Vierailija kirjoitti:
Esim. mun vanhemmat, jotka kuuluvat boomereihin, ja olivat opettajia, pääsivät eläkkeelle 60-62-vuotiaina.
Mun eläkeikä on yli 67 v ja eläkkeen suuruus todennäköisesti huomattavasti pienempi.
Ope itsekin
Sama täällä. Mun eläke-ennuste nyt viisikymppisenä on tonnin vähemmän sitten 68-vuotiaana kuin 60-vuotiaana eläköityneillä vanhemmillani. No, he ovat nuukia ja jääpä enemmän perittävää. Tuntuu vaan oudolta, että eläkeope saa eläkettä saman verran kuin opettajan peruspalkka kaikilla ikälisillä. Vastavalmistuneella opettajalla pitää olla todella iso määrä ylitunteja ja päälle muita vastuita/TVA-lisiä, jotta pääsee samaan kuin nämä eläkkeellä olevat opettajat.
Yksi mielenkiintoinen on kanssa leskeneläke. Miksi sitä maksetaan edelleen jopa hyvää eläkettä nauttiville leskille kuolemaan saakka, jos vaan puolison eläke sattui olemaan hyvä? Se on alunperin luotu näiden monilapsisten kotiäitien turvaksi, ei hyvää eläkettä saavien, jopa lapsettomien pariskuntien, lisätueksi. Tottakai siihen nyt on puututtu ja kappas, se loppuu 70-luvulla syntyneiltä tai muuttuu siis määräaikaiseksi. Miksei heti? Ei tietenkään. Tulevilta viedään pois. Ja ne ei ajattele asiaa, kun se päätös livautetaan nelikymppisille, niin ei ole vielä ajankohtaista. Kuusikymppiset olisikin suuttuneet.
Etuovi on täynnä myytävää kesämökkiä järven rannalla.
Eikö teitä ole opetettu, että menette töihin ja sen jälkeen voi hakea pankista lainaa siihen kesämökkiin.
400 000 ihmistä Suomessa tekee osa-aikatyötä.
https://www.pam.fi/artikkelit/osoittaako-tutkimusprofessori-sormella-os…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta niitä kunnon ihmisiä saa helposti irtisanoa ja toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki, vaikka olisi 5 lasta ja tilillä 0 euroa.
No, mitä sillä vanhemmiltasi varastetulla mökilläkään silloin enää muka teet? Ei se ilmaista ole se mökin pitäminen
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2022 keskimääräinen nettovarallisuus oli suurimmillaan ikäryhmässä 68-78-vuotiaat."
Tilastokeskus.
Nih!! Joko ketuttaa?? Kantsis varmaan teititellä sitä vanhempaa sukupolvea, ettei perinnöt mene kodittomille kissoille!
#perintöäodotellessa