Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat
Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin.
Kommentit (1486)
"Tuoreet luvut paljastavat miten Suomen varallisuus keskittyy eläkeläisille."
nykynuoret roikkuu netissä 24/7 ja valittavat kaikesta eivätkä osaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.
Suuret ikäluokat ovat jo ylittäneet 75-vuotta, nuorimmat ylittävät tämän vuoden aikana. Siitä vaan jälkipolvet katselemaan niitä myytäviä rantamökkejä. Itse olen jo lahjoittanut lapselleni. Käyn, kun käyn, yksin tai yhdessä.
Törkeää syyttää meitä varastamisesta, kyllä on ihan rahalla ostettu jo 1950-luvulla. Eikä meistä eläkeläisistä enää monikaan edes pyllistä työpaikkansa suuntaan. Mistä muuten johtuu kova työvoimapula, että pitää työntekijöitä haalia ulkomailta asti? Miksi te nuoret ette ota niitä työpaikkoja vastaan?
Ei mulla ole mökkiä, matkustelen mieluummin.-eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset ovat kaikkien tämän maan ongelmien alku ja loppu. Jotkut jopa työskentelee vielä eläkkeelle päästyään, jotta ei todellakaan yhtään uutta mahdollisuutta työelämään tarjota nuorille, edes sitä mökkirahastoa kerryttämään.
Tottakai työskentelee kun nuoria ei työnteko huvita.
Kyllä huvittaa.
Mutta odottaisitko itse ansiosidonnaista 2 kuukautta?
Irtisanomissuojaa heikennetään ja kaikilla pitäisi olla säästössä toi 2 kuukausen ansiosidonnais odotteluraha.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuoremmat voi ostaa mökkiä, kun toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki.
Ja työkkäri laittaa työkokeiluun työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä.
Jos on toimeentulotuen varassa, niin ei siinä kyllä kesämökistä haaveillakaan, oli sitten nuori tai vanha. Ahkera työ ja säästäminen on avain kesämökkiinkin, jos ei vanhemmilla ole perintömökkiä antaa. Perusfaktaa.
Kunhan vanhemmilta kaatuu päät niin laitetaan myyntiin monta sataa metriä mökkimaata järven rannalta ja vesialueet. En ymmärrä mitä niitäkin on hillottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuret ikäluokat ovat jo ylittäneet 75-vuotta, nuorimmat ylittävät tämän vuoden aikana. Siitä vaan jälkipolvet katselemaan niitä myytäviä rantamökkejä. Itse olen jo lahjoittanut lapselleni. Käyn, kun käyn, yksin tai yhdessä.
Törkeää syyttää meitä varastamisesta, kyllä on ihan rahalla ostettu jo 1950-luvulla. Eikä meistä eläkeläisistä enää monikaan edes pyllistä työpaikkansa suuntaan. Mistä muuten johtuu kova työvoimapula, että pitää työntekijöitä haalia ulkomailta asti? Miksi te nuoret ette ota niitä työpaikkoja vastaan?
Kun yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Mäkin voisin tehdä pienemmällä palkan, jos ei tarvitsisi maksaa veroja m
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko täällä on päässyt vauhtiin tuo " suuret ikäluokat " kateellinen vihaaja. Työ,työ ja työ on se asia, jolla omaisuutta kertyy. Jotkut saavat perinnön, ei kaikki. Mene töihin ja yritä saavuttaa oma elintasosi. Suurissa ikäluokissa on myös paljon köyhiä, jotka ei omista mitään.Älä aina jaksa aloittaa lausetta "suuret ikäluokat" sanoilla.
No tässä tapauksessa kyse on ihan tilastofaktasta. Suuret ikäluokat omistavat suhteettoman paljon kesämökkejä/rantapaikkoja muihin verrattuna. Ja se juontaa ihan sieltä 70-luvulta kun oli rantarakentamisen villit vuodet.
Mitä oikein höpiset? Tarkoitatko sodan jälkeen syntyneitä, joita yleensä luokitellaan suuriin ikäluokkiin kuuluvaksi. Ovat suurin osa jo haudassa ja mökit siirtyneet jälkipolville. Omituista kadehtia jo kuolleita ihmisiä. Sun jutuissa ei ole päätä
Miksi valehtelet? Ei todellakaan ole suurin osa haudassa. Heitä on edelleen varsin paljon. 70 % suurista ikäluokista on edelleen elossa. Ja heillä on suhteettoman paljon kiinteistöomaisuutta muihin ikäluokkiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuoremmat voi ostaa mökkiä, kun toimeentulotukea ei saa, jos on kesämökki.
Ja työkkäri laittaa työkokeiluun työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä.
Jos on toimeentulotuen varassa, niin ei siinä kyllä kesämökistä haaveillakaan, oli sitten nuori tai vanha. Ahkera työ ja säästäminen on avain kesämökkiinkin, jos ei vanhemmilla ole perintömökkiä antaa. Perusfaktaa.
Työttömiä on työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
Esim. sairaalassa työtön saa tunnukset Lifecareen ja tilaa laboratoriokokeita jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut tämän ennenkin mutta kerron taas: minä olen työtön (pätevä) opettaja, minulle ehdotettiin työkokeilua koulunkäynninohjaajana.
Tämän maan työttömyyden hoito on pelkkää pelleilyä.
etkö ottanut työtä vastaan? miksi?
Ei se ollut työ. Työkokeilusta ei makseta palkkaa. Ja miksi ihmeessä opettaja menisi tuollaiseen työkokeiluun? Sama kuin lääkäri menisi työkokeiluun lähihoitajaksi.
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa.
https://www.jyvaskyla.fi/uutinen/2023-09-04_palkkatuesta-apua-tyontekij…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut tämän ennenkin mutta kerron taas: minä olen työtön (pätevä) opettaja, minulle ehdotettiin työkokeilua koulunkäynninohjaajana.
Ei se ollut työ. Työkokeilusta ei makseta palkkaa. Ja miksi ihmeessä opettaja menisi tuollaiseen työkokeiluun? Sama kuin lääkäri menisi työkokeiluun lähihoitajaksi.
työtä se on ilmainenkin työ
ei kannattais nirsoilla tai joku monikulttuurinen vie paikkasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työkkäri määrää työkokeiluun etkä mene niin tulee karenssi eli et saa työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrohan, miten ostit mökin 1950-luvulla omalla rahalla. Ikää on nyt siis jotain 100 vai kävitkö kaupoilla taaperona?
Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne.
Ei nykyään kaikki ole vakituisia.
Eivät suuret ikäluokatkaan ikuisuuksia elä, eli kyllä siellä on iso reservi vapautuvia mökkejä, kohta pilkkahintaan, kun perikunnat ei halua työleirejä ;)
Vierailija kirjoitti:
No, me työttömät voidaan pitää oma koti luxus puhtaana.
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, jos ei jaksa enää itse siivota esim. 89-vuotiaana.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta.
Pitäisikö sinun mielestäsi siitä 1000 eurosta maksaa veroja, niin pääsisit vähentämään siivouskulut verotuksessä.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, me työttömät voidaan pitää oma koti luxus puhtaana.
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen, jos ei jaksa enää itse siivota esim. 89-vuotiaana.
1000 euron eläkkeestä ei mene veroa eikä voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta.
Pitäisikö sinun mielestäsi siitä 1000 eurosta maksaa veroja, niin pääsisit vähentämään siivouskulut verotuksessä.?
Työmarkkinatuesta menee vero.
Työmarkkinatuen määrä
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuen-maara-ja-maksaminen
Työmarkkinatuesta menee vero
Tottakai työskentelee kun nuoria ei työnteko huvita.