Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat

Vierailija
25.02.2024 |

Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin. 

Kommentit (1486)

Vierailija
381/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me kuollaan pian pois. Tehkää sitten mitä haluatte.

Ei kun te saatte ensin kitua parikymmentä vuotta, meidän armoilla...

Mä en aiakaan, olen silloin reilusti yli 100 v.😏

Vierailija
382/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit on sellaista väkeä että ne ostaa jotain helvetin Iittala astioita ja ulkomaanmatkoja ja kehuskelee niistä lapsilleen, jotka joutuu syömään pelkkää puuroa. Paskaa porukkaa kaikin puolin.

Boomerien lapset nuorimmatkin jo nelikymppisiä joilla pitäisi ainakin olla oma aikuisen elämä jo eikö laskea vanhempiensa astioita.   Omiani tyrkytän lapsille mutta eipä kelpaa.   Totta, ostin Iittalan mukin tammikuussa rikkimenneen tilalle että on neljä samanlaista.  13,90 se maksoi 

Oisko nelikymppisen pitäisi jo niin fyysisesti kuin henkisesti olla aikuinen?

Joo, niillä taidealan pätkätöillähän tosiaan ostetaan keskusta koti Helsingistä ja vielä kesämökki Saaristosta? buhanhaahahahaha<

Totta, olen 70 + ja kokoajan soitellaan töihin. Kyllä töitä tekemällä olen talon ja mökin saanut. Kannattaa kouluttautua alalle, misä on töitä, ai niin eihän nykyihminen jaksakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sain perintönä mökin ja 100m rantaviivaa. Mökki tosin vuokralla suurimman osan aikaa vuodesta ja mökkitalkkari käy hoitamassa siivoukset ja muut hommat.

Se minua ärsyttää että omaisuus kasaantuu toisille suvuille. toisille ei mitään.

Joillain tutuillani on USEITA kesämökkejä. En ymmärrä miten tämä näin meni. Kaverillani on oma, isän antama, miehellään on suvun oma, ja joka mummolla vielä oma siihen päälle.Eikä nämä edes mitään aatelisia ole. Olen itse vaan syntynyt poikkeuksellisen köyhään osaamattomaan sukuun.

Raha menee rahan luo, näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vähempiosaisen on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa saavuttaa edes murto-osaa siitä, mitä hyväosaisilla saatikka rikkailla on. Vähäosainen maksaa vielä opintolainaa

Ei aina. Olen kaksi vuotta kierokoulua käyneiden vanhempien lapsi. 12 v alkaen tein kaikki lomat jotain töitä päästäkseni oppikouluun. Töissä käymällä opiskelin ja menin naimisiin yhtä köyhän miehen kanssa.

Säästimme ja ostimme asunnon, myimme sen ja säästimme ja rakensimme talon. Taas säästimme ja ostimme ison puhtaan järven rannakta mökkitontin. Taas säästimme ja rakensimme mökin. Näissä ostoksissa saimmme pankista lainat, jotka maksettiin. 

Onneksi lapsemme sai jo lähes ilmaisen koulutuksen. Nyt heillä on 5-kymppisinä ammatit ja säästtivät ja saivat talot, autot yms. Nyt he saavat käyttää mökkiä vapaasti ja perivät sen ennemmin tai myöhemmin.

Emme ole rikkaita, mutta kaikki, mitä oletetaan vain rikkailla olevan olemme saanet.

Mikä on avainsana? Säästäminen🤓

Vierailija
384/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla myös alkoholisti sai olla töissä, postinjakajana polkupyörällä. Kylän lapset sitä seuraili nauraen, kun perjantaisin hoippui menemään. Raksalla sama.

Miettikää mikä maailma olisi jos ei nipotettaisi kuten nykyään, kaikenlaiset "vajavaisetkin" kelpais töihin. Olisi vapaus olla oma itsensä. Raha liikkuisi. Nyt ei liiku, kun vain valioyksilöt kelpuutetaan, eikä edes yli 50 vuotiaat enää ole ihmisiksi luokiteltavia.

Mummot ja papat on potkittu perheistä pihalle.

Sairas yhteiskunta.

Vierailija
385/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa jo elämä!

Vierailija
386/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla kaikenlaisille lievästi älyllisesti kehitysvammaisillekin löytyi ruuvinpyörittäjän töitä, joilla he ostelivat asunnot ja kesämökit + saivat päälle muhkean eläkkeen. Nykyään on toisin.

Toisaalta ei ollut vapaata opiskelumahdollisuutta joka niemessä ja notkossa. Eikä erikoissairaanhoitoa, eikä muitakaan apuja niin kuin nyt. 

Eikä ollut nettiä eikä kaikkia kivoja nettipelejä, joita voi pelata yöt päivät, eikä Facebookia eikä tiktokkia eikä onlyfanssia eikä tubettajia.

Vierailija
387/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi Suomessa on HUUTAVA halpatyövoimapula

Vierailija
388/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän ne rantamaat   aikoinaan palaudu teille paskahousuille,kun heistä aika jättää.

Mitä iloa enää siinä vaiheessa kun alkaa itsekin olla jo palvelutalon tarpeessa? Meiltä suurten ikäluokkien jälkeläisiltä varastettiin hyvä elämä. Kiitos ahneista ahneimmat boomerit! 

Te jälkeläiset olette kyllä huonokuntoisia jos on jo palvelutalo mielessä..

Varastettiin hyvä elämä?

Kertoisitko yksityiskohtaisesti, miten se varkaus sinun kohdallasi tapahtui.  

Eikö teillä ole intoa ja tarmoa tehdä elämästänne hyvää?  

En käsitä.  Tunnen parikymppisen nuoren, jolla on päämäärä elämässään.  Hän lähti toteuttamaan sitä heti, kun sai

Minulla on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto, AMK tutkinto ja cv 2 sivua. 

Tein myös kesätöitä nuoresta asti ja olen työtön. 

Vierailija
389/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sain perintönä mökin ja 100m rantaviivaa. Mökki tosin vuokralla suurimman osan aikaa vuodesta ja mökkitalkkari käy hoitamassa siivoukset ja muut hommat.

Se minua ärsyttää että omaisuus kasaantuu toisille suvuille. toisille ei mitään.

Joillain tutuillani on USEITA kesämökkejä. En ymmärrä miten tämä näin meni. Kaverillani on oma, isän antama, miehellään on suvun oma, ja joka mummolla vielä oma siihen päälle.Eikä nämä edes mitään aatelisia ole. Olen itse vaan syntynyt poikkeuksellisen köyhään osaamattomaan sukuun.

Raha menee rahan luo, näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vähempiosaisen on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa saavuttaa edes murto-osaa siitä, mitä hyväosaisilla saatikka ri

Säästäminen toki. Uskon että teitte töitä, ette maanneet sohvalla odottaen että leipä lentää suuhun.

Vierailija
390/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joku muu ikäluokka on keksinyt säädellä ja rajoittaa rantarakentamista nykyiseen malliin. Todellisuudessa melkein jokainen suomalainen pystyisi asumaan tai mökkeilemään järven tai meren rannalla, jos se vaan haluttaisiin sallia. Riittäisi järviä vielä suojeltavaksikin, niin on mahdollista ihailla myös luonnontilaisia järviä.

Vierailija
391/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raha menee rahan luo, näin se on aina ollut ja tulee aina olemaan. Vähempiosaisen on aina vaan vaikeampaa ja vaikeampaa saavuttaa edes

Nykyään on palkatonta työkokeilua 

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;

Vierailija
392/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ilmainen koulutus

Saa syyttää vain itseään jos jää köyhäksi luuseriksi

Vierailija
393/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ilmainen koulutus

Saa syyttää vain itseään jos jää köyhäksi luuseriksi

Ei tutkinto tuo työtä. Nykyään on kaikilla työttömillä tutkinto. 

Vierailija
394/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tavallaan totta, koska silloin oli noususuomi. Kuka tahansa olisi ostanut itselleen mökin jos olisi pystynyt. Jos me olisimme olllut silloin apajilla niin sama olisi tehty. Ei se ole aikakauden ihmisten vika minkälainen ympäröivä maailma on. Nyt eletään laskusuomea. Terveisin 41v. 

Vierailija
395/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ajatelepa ap, että myös kaikki kivat kaupunkitontit on varastettu. Varkaat ovat rakentaneet/rakennuttaneet niille kerrostaloja. Näin sukupolveltasi on viety mahdollisuus rakentaa kaupungin keskustaan omakotitalo. Se on sitten voi, voi.

Vierailija
396/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi duunari hommastaki saa 2000 eur/kk netto

pariskunnalle 48000 eur vuosi netto

saa olla aika idiootti jos ei tuolla saa rantamökkiä ostettua

Vierailija
397/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat olivat niin tehottonia töissä että kun he jäivät eläkkeelle työpaikkojen määrä romahti. Kaksi työtä esimerkiksi yhdistettiin yhdeksi tai voitiin lakkauttaa kokonaan. 

Esim. oma isäni (synt - 47) ei suostunut opettelemaan tietokoneen käyttöä, siksi kaikki työnteko oli tosi hidasta. Faksilla hoiti asioita vaikka oltiin jo 2010-luvulla. Kun hän jäi eläkkeelle hänen kokoaikaista työtään hoiti jatkossa osa-aikainen työntekijä. 

Vierailija
398/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen oli joka kylässä alko posti työkkäri kela terveyskeskus kunnanvirasto maistraatti ja palvelua sai

nykyään kaikki rahat menee monikulttuuriin ja kansa palvelee itseään

Vierailija
399/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

normi duunari hommastaki saa 2000 eur/kk netto

pariskunnalle 48000 eur vuosi netto

saa olla aika idiootti jos ei tuolla saa rantamökkiä ostettua

Ei saa 2000 netto. 

Suurin osa saa 1300 00 netto - 1600 netto esim. kaupan ala, siivous, toimistotyö ja moni saa vain sijaisuuksia. 

Vierailija
400/1486 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku muu ikäluokka on keksinyt säädellä ja rajoittaa rantarakentamista nykyiseen malliin. Todellisuudessa melkein jokainen suomalainen pystyisi asumaan tai mökkeilemään järven tai meren rannalla, jos se vaan haluttaisiin sallia. Riittäisi järviä vielä suojeltavaksikin, niin on mahdollista ihailla myös luonnontilaisia järviä.

Kyllä ne rantojen suojelut aloitettiin ysärillä jolloin boomerit oli päättävässä asemassa. Ja helppo heidän oli suojella kun itsellä se oma mökkiranta jo oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi