Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat varastivat itselleen kaikki hyvät mökkirannat

Vierailija
25.02.2024 |

Meille nuoremmille polville ei jätetty oikein mitään. Ja jos jotain olisikin myynnissä, hinnat järjettömiä 70-lukuun verrattuna. Silloin tavallinen dunarikin pystyi hankkimaan kesämökin. 

Kommentit (1486)

Vierailija
341/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne varasti ne mökkirannat, niin kai niistä on tuomiot lusittu jo ajat sitten. Ja varmaan kuitenki moni tuomittiin menettämään rikoksella hankittu mökkiranta.

Jos kuitenkin onnistui pitämään sen rannan, niin nythän noitten kriminaalien jälkeläiset perii ne.

Kai se rikos on jo vanhentunut.

Kauanko se muuten on varkaudesta?

Tyhmyydestä tulee vain sakko, vink vink ap 

Vierailija
342/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten omat ahneet isovanhempasi, eikö heillä olisi jättää sinulle jotain niemenkärkeä mökkitontiksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus näyttää olevan valtava katkeruuden lähde. - Ostin muuten ihanan uudehkon saunallisen kaksion,  ylin kerros, ihanat näkymät. Kiva kun nyt on lyhyempi matka mökille.  En ole varastanut mökkitonttia  enkä mitään muutakaan koskaan, vaan ensin opiskellut ja sitten tehnyt töitä lähes 50 vuotta. Nyt nautin sitä "suurta" eläkettä. Olen sen ansainnut. En myöskään ole koskaan kadehtinut ketään, on luonnollista että jotkut pärjäävät paremmin.

Älkää repikö retkeilyasujanne, saatatte tarvita niitä vielä. Suosittelen lämpimästi työntekoa niin ehkä teillä on joskus jotain. Suoltamalla tänne kateuden ja jopa vihan täyttämiä kirjoitelmia ette edisty pätkääkään elämässänne.  Muuttakaa siis ihan ensin 😠-asennettanne,  AP ja monet muut.

Vierailija
344/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ap ja ryhdy tienaamaan tämän märinän sijasta. Kukaan ei sinulta ole voinut 'varastaa' mitään, kun ei sinulla olisi ollut varaa siihen alunpitäenkään.

Vierailija
345/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökit on niin out. Minulla on niitä kolme ja viime kesänä yhdellä niistä kerran kävin.

Vierailija
346/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ei edes ymmärrä mistä tästä keskustelllaan. No onko ihmekään, ei heidän tarvinnut paljon kouluja käydä 😅

Varkaus tapahtui tulevilta sukupolvilta. Rakentamattomia rantoja ei jätetty. Jakoivat rannat keskenään pilkkahintaan. Ja myöhemmin petasivat itselleen vielä törkyeläkkeet.

No edestään löytävät. Ei paljon kiinnosta heitä autella. Kukaan ei halua edes hoitaa heitä enää. Nykyisetkin vanhusten hoitajat vaihtavat muihin ammatteihin.

Tällä perusteella meni oikeaan osoitteeseen koska te nuoremmat ette niitä sitten olisi kuitenkaan huolineet.

Siellä ne nyt sitten metsittyisivät.

Vierailija
347/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit ei edes ymmärrä mistä tästä keskustelllaan. No onko ihmekään, ei heidän tarvinnut paljon kouluja käydä 😅

Varkaus tapahtui tulevilta sukupolvilta. Rakentamattomia rantoja ei jätetty. Jakoivat rannat keskenään pilkkahintaan. Ja myöhemmin petasivat itselleen vielä törkyeläkkeet.

No edestään löytävät. Ei paljon kiinnosta heitä autella. Kukaan ei halua edes hoitaa heitä enää. Nykyisetkin vanhusten hoitajat vaihtavat muihin ammatteihin.

Lohduttaudupa sinä tällä vuodatuksellasi.

Vierailija
348/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me nuoremmat - siis suuria ikäluokkia nuoremmat ihmiset - teemme ahkerasti töitä.

Me hoidamme myös omat lapsemme ja kotimme. Lapset hoidetaan kotona. Me käymme vuorotellen puolison kanssa töissä vuorotyön epämukavia työaikoja lastenhoitoon sovitellen. Hoidamme oman kodin itse. Sukulaisilta ei pyydetä eikä kysellä mitään apua mihinkään. Tosin sitä apua ei saisi edes hätätilanteessa pyytämälläkään. Oma apu on paras apu!

Suomessa sukupolvet ovat eriarvoisia. Tätä asiaa on turha kiistää. Kyse ei ole kateudesta tai vihasta vaan yhteiskunnallisista faktoista. Suurilla ikäluokilla on muun muassa huomattavasti parempi eläkekarttuma kuin heidän lapsillaan. Suurilla ikäluokilla on varhaisempi eläkeikä ja suuremmat eläkkeet. Esimerkiksi 1940-luvulla syntynyt sairaanhoitaja on voinut päästä vanhuuseläkkeelle jo 58-vuotiaana. Eipä onnistu nykyaikana! Myös työkyvyttömyyseläkkeelle on päässyt nykyistä helpommin.

Suuret ikäluokat eivät halua ymmärtää, että nykyään koulutuskaan ei enää takaa työpaikkaa. Koulutus ei myöskään takaa vakituista ja varmaa työpaikkaa ja hyviä etenemismahdollisuuksia. Kannattaa tutustua esimerkiksi Osku Pajamäen kirjoituksiin sukupolvien eriarvoisuudesta.

Vierailija kirjoitti:

Kateus näyttää olevan valtava katkeruuden lähde. - Ostin muuten ihanan uudehkon saunallisen kaksion,  ylin kerros, ihanat näkymät. Kiva kun nyt on lyhyempi matka mökille.  En ole varastanut mökkitonttia  enkä mitään muutakaan koskaan, vaan ensin opiskellut ja sitten tehnyt töitä lähes 50 vuotta. Nyt nautin sitä "suurta" eläkettä. Olen sen ansainnut. En myöskään ole koskaan kadehtinut ketään, on luonnollista että jotkut pärjäävät paremmin.

Älkää repikö retkeilyasujanne, saatatte tarvita niitä vielä. Suosittelen lämpimästi työntekoa niin ehkä teillä on joskus jotain. Suoltamalla tänne kateuden ja jopa vihan täyttämiä kirjoitelmia ette edisty pätkääkään elämässänne.  Muuttakaa siis ihan ensin 😠-asennettanne,  AP ja monet muut.

Vierailija
349/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreät kateuttaan suojeli loput 80 luvun suojelu rannatkin vieläkin maksamatta.

Vierailija
350/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. mun vanhemmat, jotka kuuluvat boomereihin, ja olivat opettajia, pääsivät eläkkeelle 60-62-vuotiaina.

Mun eläkeikä on yli 67 v ja eläkkeen suuruus todennäköisesti huomattavasti pienempi. 

Ope itsekin 

Vierailija
351/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me kuollaan pian pois. Tehkää sitten mitä haluatte.

Vierailija
352/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rannoille saa enää rakentaakaan. Jos eivät olisi rakentaneet, ei niitä mökkejä siellä olisi. Sitäpaitsi, jokuhan ne perii. Ei tarvi siis rakentaa. Ja on siellä rannalla.

Vierailija
353/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iigorit taas luomassa epäsopua?

Vierailija
354/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette nuoret sitten itse varasta, vaikka metsää, sitähän riittää Suomessa vaikka millä mitalla? Ilmaiseksi sais valtavan omaisuuden ja eläkkeet päälle, jos vaan viittis varastaa. Mut ku ei viitti, ei jaksa. Ei sovi mukavuusalueeseen. Pitää nyt vain roikkua vauvapalstalla mieluummin kuin metsäpalstalla.

Vierailija
355/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me kuollaan pian pois. Tehkää sitten mitä haluatte.

Ei kun te saatte ensin kitua parikymmentä vuotta, meidän armoilla...

Vierailija
356/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksi ja ideoi, perusta firma ja tienattuasi myy se ja elä herroiksi😂😂😂näin sulla on vanhana vara ostaa hoitopalveluja itsellesi🤣

Vierailija
357/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tää ole, kuin odottelukysymys.  Ostat sitten työleiriin vittuuntuneelta perikunnalta sen unelmamökin.

Vierailija
358/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta boomerit sössivät kyllä oman loppuiän hoivansa hienosti. Viimeiset vuodet makaavat paskavaipoissaan ja makuuhaavoissaan. Säälinkö heitä? No heh... 

Aivoinfarktin sattuessa sinulle,  sinäkin voit maata vaikka huomenna puoliksi halvaantuneena niissä paskavaipoissa ja makuuhaavoissa. Säälinkö sinua? No heh...

Minä en ole riistänyt hyvää elämää nuoremmilta, toisin kuin te ahneet paskalävet. Omatunto on siltä osin puhdas. Vihaan teitä boomerit koko loppuikäni. 

Siinäpä vihaat,ketä kiinnostaa.Minä taas olen tehnyt kaikkeni että myös lapsilla on hyvät elämän edellytykset,nyt heillä on talot ja muutakin omaisuutta.ku,sinunlai

Käykö kateeksi,luuseri?Ikävä jos sinulla on huonot vanhemmat,minä huolehdin omista läheisistä.Minä-minä porukkaa olette kadehtijat kun itse ette saa mitäämn aikaiseksi mutta silti teillä pitäisi olla kaikki mitä vanhemmat polvet ovat kovalla työllä saavuttaneet.

Vierailija
359/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itämeri-tutkija Haminan tehdashankkeesta: Kyseessä on yksiselitteisesti rehevöittävä päästö

Jätevesien mukana Haminan sisäsaaristoon päätyy ammoniumtyppeä, joka on suoraan leville käyttökelpoista.

Kun kuormitus lisääntyy 20 tonnilla ammoniumtyppeä, se merkitsee meressä noin 3 miljoonaa leväkiloa märkäpainona laskettuna. Kuorman voi olettaa päätyvän kokonaan levänkasvuun, koska typpi on kesällä Suomenlahdella niin sanottu minimiravinne.

Onnea vaan merenrannalla oleilevat vieläkun venäjä kellauttaa öljytankkerin tai pari niin avot! 

Vierailija
360/1486 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän maa on aika lailla persiillään juuri tuon ahneen ikäluokan vuoksi. Heidän syytään kalliit sote-kulut, hulppeat eläkkeet lisäksi. Eivätkä edes tajua miten ovat pilanneet kaiken. Jättivät meille sinileväiset rantavedetkin. 

Höpön löpön.  Asun Päijänteen rannalla.  Ei täällä mitään sinilevää ole.

Hulppea eläkkeeni on 1500 e.  Siitä menee vielä vero.  

Te ootte nyt itse jotenkin persiillänne.  Suomi on yksi parhaimmista maista maailmassa.  Tietysti voitte aina verrata vaikka Monacoon.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi