Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työministeri täräyttää jokaiselle laittomalle lakkoilijalle 200 euron lakkosakon

Vierailija
24.02.2024 |

https://yle.fi/a/74-20076010

Muistakaa tämä kun taas tekee mieli juoda kotona kaljaa lakkoavustuksella.

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä satosen sakkolapusta otan kopiot, pyyhin niihin perseeni, ja lähetän takaisin hänelle, purralle ja orpolle.

Joo... saattaa kestää vuoden päivät kunnes tulee muistutus sakoista. Eikä mene korkoakaan. Antaa sakon mennä ulosottoon niin kukaon toimeentulotuen varassa niin Kelahan sen sitten lopulta maksaa. Itse olen työtön, ei voi lakkoilla eikä lomailla he he... perjantaina tilipäivä taas kiitos teille työn sankareille !

Vierailija
142/144 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tätä maata lakkoilulla nosteta.

Ei työntekijöiden työmotivaatiota ruoskalla nosteta.

Nimenomaan. Voihan sitä piilolakkoilla. Ilmestyy työpaikalle ja on tekevinään töitä.

Italialainen lakko. Ollaan niinkuin tekevinään. Pomolle sanotaan vaan joo joo... Jos ei ole työolot ja palkkaus kunnossa niin ei työtuloskaan saata olla kummoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusoikeuksien rajoittamista koskee myös vaatimus rajoitusperusteen hyväksyttävyydestä ja oikeasuhtaisuudesta: Perusoikeusrajoitusten tulee olla välttämättömiä hyväksyttävän tavoitteen saavuttamiseksi ja suhteellisuusvaatimuksen mukaisia. Hyväksyttävyysvaatimus tarkoittaa myös sitä, ettei rajoitustoimenpiteitä saa käyttää kurinpidollisina tai rangaistusluonteisina toimina.

Kokoomus kertoi jo viime vuonna että haluaa luovaa perustuslain tulkintaa. Kun lakia ei voi muuttaa niin kokoomus haluaa siirtää maalitolppia. On ne ahneet ovelia ja nyt saivat avukseen yksinkertaisia. 

Kokoomus on ainoa todellinen talouspuolue maassamme.

Sinulla on huumorintajua.

Vierailija
144/144 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö kallispalkkaiset AY pomot ja sosialidemokraattien liittopomot työttömäksi? Sitäkö ne pelkää. Täällä kirjoittajat ovat niitä, tuskin kukaan täyspäinen duunari vastustaa paikallista sopimista.

Omalla työpaikallani on käytössä paikallinen sopiminen. Olen myös yrittänyt itse sopia parempaa palkkaa, koska olen yksi tehokkaimmista työntekijöistä (luvut löytyvät järjestelmästä). Työnantaja ei kuitenkaan parempaan suostunut, joten olen höllentänyt otettani - teen vain minimin, enkä yhtään enempää töitä.

Ja tosiaan AY-pomojen palkat maksetaan liittolaisten pusseista. Heidän palkkojaan ei maksa veronmaksajat. Liittoon kuulvuat ovat itse äänestäneet pomot edustamaan itseään ja liittolaiset ovat myös päättäneet liittomaksuista. Hallitus sen sijaan saa palkkansa veronmaksajilta - milloin viimeksi hallitus on oikeasti kuunnellut juurikin d

Olen ollut aina tunnollinen työntekijä. Olen pyytänyt myös lisää palkkaa joskus ja saanutkin. Paras työpaikka oli viimeinen jossa olin vuokratyöläisenä. Pyysin rohkeasti lisää liksaa ja vuokrafirmani yllytti siihen, saivathan hekin enemmän. Mutta... firmaan palkattiin lisää väkeä, jopa työhönosallistuva työnjohtaja joka osoittautui omahyväiseksi itsekeskeiseksi sosiaalisilta taidoiltaan onnettomaksi tyypiksi. Uudet tyypit paria nuorinta lukuunottamatta osoittautuivat aika työtä vieroksuviksi mutta uutta pomoa nuoleskeleviksi työntekijöiksi. Mitään ei tehty jos ei erikseen käsketty. Aiemmin oli ihan selvät päivittäiset tarkistukset ja huollot ja korjaukset. Tehtiin lumityöt, niistä tykkäsin. Paikkoja kohenneltiin ja tarkkailtiin ohi mennessä. No, annoin itsekin viimeisellä työjaksolla mennä kevyesti. Vaikka suretti kun paikat ja laitteet rapistuivat niin pakotin itseni olemaan välittämättä. Pitäkööt tunkkinsa.