~ ~ EX-HAAHUT viikolla 3 ~ ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=violet]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=red]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 31.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=red] LA tod. näk. 3.9.[/color]
[b][color=violet]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=red] LA 23.9.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=blue] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (63)
Hui hiivatti..... Maria se varmaan on parhaillaan jakaantumassa kahtia!! Uutisia odotellessa...
Lizielle: Juu selkä koki vaan hetkellisen venähdyksen ja onkin nyt ihan ok kondiksessa, kai... No ei ainakaan särje!
ja koska pihisen ja puhisen innosta, seuraavaksi nopeesti omaa napaa piiiiiiiiiitkääääääästi =)
Mä olin sitten neuvolassa.... ja siellä se pieni sydän sano " jumps, jumps jumps" ja voi perkele mikä kyynelmeri siitä sitten lähtikään liikenteeseen!
Yritin olla tosi " kovana" siinä pöydällä kun täti lähti surffaileen sen anturin kans mahan päällä, et jos ei kuulukkaan niin... No sit kuulu ekana se istukan virtausääni, vai mikä piru vie onkaan, joku verisuoni?
Ja sit se vaan yht äkkiä hyppäs kehiin se jumps, jumps, jumps ääni. Sit " paha" neukkatäti tillittää mua suoraan silmiin, et no niin siellähän se sydän lyö ihan normaalisti ja mä puren hammasta ja tuijotan kattoo ja yritän olla ulvomatta, huonolla menestyksellä... Hyvä että pääsin kompuroimaan alas siitä pöydältä, kun näköö haittas hillitön vetistely.
Vähänks olin sen jälkeen jossain pilvessä! En ees muista mitä ihmettä me oikein juteltiin seuraavaan 30min sen tädin kanssa...
Kaiken kaikkiaan olin siellä 1,5h! Juteltiin myös miehen munuaisvammasta, että kuinka huolissaan siitä kuuluis olla, ja siinä tulikin sit huonoja uutisia, eli koska ei ole saatu varmuutta siitä onko se sit synnynnäinen sairaus, niin siinä on mahdollisuus, että se periiytyy.
Lupas se täti ilmoitella lääkärille asiasta, jollekka mulla on aika parin viikon sisällä, että se selvittelee valmiiks sitä asiaa, niin katsotaan sitten se juttu uudestaan.
NP_ultrakin on sit öööö...Olikohan se tasan2viikon päästä..Vai miten olikaan...Ihan listaemolle vinkiksi.... ;)
Verenpaine hyvä, hemppa jo tippunu alemmas, ja pirulauta multa kiellettiin salmiakki kokonaan...Koska jos km jälkeen paineet huiteli missä sattus, niin on kuulemma " hyvät tsäänssit" saada sama riesa myöhemmässä vaiheessa.... Ja rautakuurille jossain vaiheessa, ei ihan vielä.
Ja tyhmyytäni oon syöny vakuumipakattua kalaa, tuijotellen vain kalan valmistusmetodeja... Mä oon idiootti!
Papa kokeen tekemisen kielsin myös nyt toistaiseksi. Kinasin neukkatädin kanssa siitä, että onko siinä km riskiä vai ei, ja sen jälkeen kun se erehtys sanomaan, ettei siinä mitään riskiä ole, niin mähän olin valmiiks asemissa ja aloin inttämään vastaan.
Loppujen lopuks täti myönsi, että siinä on joku prosentuaalinen mahdollisuus km-riskiin, että olen oikeassa.
Sovittiin sitten että ehkä myöhemmin katsotaan sen papan ottamista uudelleen. ( Aion vielä lääkäriltä kysyä, että voiko esim. verikokeella todeta samat tulehdukset, kuin solunäytteellä, kun nyt puhutaan vain tulehduksista, eikä mistään syövän esiasteen tutkinnasta.)
Jep, nyt on ahteri niiiin puutunu, et luovutan puikot seuraavalle.
Terkuin Helga & Marakatti rv 10+1
Hannele: Kyselit mikä mun kierto on normaalisti. No, se vähän vaihtelee siinä 30-37, mutta useimmiten on ollu 32-35 päivää.
Ja nyt tässä olin havaitsevinani oviksen kp 21 eli olis menkkojen pitäny jo alkaa...
Pientä oiretta on ollu tänäänkin...
Siis mitä... Mariako on jakautumassa... hui!
Illan jatkoja!!
Marialla ehkä jo nyytti sylissä. Hirvee kaipaus iski oma pikkuinen nähdä, vaikka tähän asti on hyvinkin nopeasti nämä viikot kuluneet. Kovasti täältä peukutuksia, että synnytys sujuisi hyvin. Kurjaa kun pitkään pitää jännäillä!!! Yksi malttamaton täällä.
Hurjasti oli muiltakin tekstiä, kiva lukea hyviä kuulumisia.
Helgan onni jäi erityisesti mieleen. On se vaan korvaamatonta kuulla sydämmen sykkivän, niin sitä itsekin leijailin pari päivää pää pilvissä. ONNEA siis kovasti.
Katri: Sinäkin siellä jännäilet, voi kun osuisi jo kestävä onni teidänkin kohdalle. Olisit sen jo ansainnut. Kovasti olet mielessä. Tulehan kertomaan uutisia, kun sellaisia tulee. Plussia puhaltelen sinnepäin otahan kiinni. Häntäluunmurtumasta: ei kannata etukäteen jännäillä. Minulla myös murtunut, mutta eka synnytys meni ainakin ihan OK. Tosin vauva oli aika pikkuinen 2600g, mikä myös helpotti synnytystä.
Hannele: meillä on kyllä samat pyyhkeet käytössä ja mielestäni riittää käsipyyhe pyllypyyhkeeksi vielä kaksi vuotiaallekin. Meillä tosin on kaikissa pyykeissä käytössä hajusteeton pesuaine, itse kun vierastan hajusteita eihän se pyykki sitten tuoksu puhtaalle, vaan sille hajusteelle. Halpa ja hyvä hajusteeton pyykinpesuaine on daily-merkkinen ja se sopii hyvin myös vaipoille. Saa ainakin alepasta ja siwasta. Kyselit herkuista, niin ei kaksi piirakkaa ole vielä paha, mutta kannattaa katsoa ettei jää päälle tuo herkutteluvaihe. Itse ainakin huomasin esikoisen kanssa, että sitten kun vauva syntyi niin kovasti oli hinku kaikkiin kahvileipiin ja suklaisiin.
Lizie: kiva kuulla samanlaisista mahan kasvukokemuksista. Itsellä on kyllä tähän asti ollut aika varmaolo vauvan kasvamisesta, kun ultrissa on vastannut viikkoja ja kokoajan liikkeet ovat voimistuneet ja selvästi tuntuvat laajemmalla alueella. Toivottavasti et sinäkään liikaa jännäile, vaikka pieni huoli kuuluu tietysti asiaan. Kovasti teidän perheelle onnea uuden kodin etsintään, harmi kun meni mönkään. Itse olen kovasti nauttinut uudesta tilavasta kodista. Vieläkin tuntuu ihan luksukselta, että on erilliset makuu- ja olohuoneet ja oikea keittiö!
Nyt riittää tältä illalta.
-Limetti rv24+6
Ihan väsy olo...mennyt ja touhunnut ihan koko päivän. Tulin vaan kurkkimaan ja apuva, onks Maria nyt sitten tosiaan lähtenyt tositoimiin? Jukra, nyt jännittää...kello on jo niin paljon, että sielä voi tosiaan olla jo ihana tuhiseva nyytti sylissä. Voih kun ihanaa! Toivottavasti kaikki menee/ meni hyvin. Jäädään siis odottelemaan kuulumisia.
HELGA oli myös saanut kuulla oman pikkuisen sydämen sykkeet. Hirmusti onnee. Kyllä siinä tippa kuulee taitaa yhdellä sun toisella tulla linssiin, vaik kuinka yrittäs olla kollottamatta. Mutta so what...kyllä siinä kohtaa voi vähän tirauttaakkin. On se niin mahtavaa ne jumpsutukset kuulla. Meillä ainakin sanottiin tuola neuvolassa, ettei papa-kokeita oteta raskausaikana km-riskin vuoksi. Eli pidä vaan pintas, että otetaan sitten vasta raskauden jälkeen. En mä haluais ainakaan riskeerata ja toisaalta...sun värkkishän se on ja sinä siitä päätät, joten musta voi kyllä siitä kieltäytyä.
Muillakin oli kaikkia kirjoituksia, mutta nyt väsyttää niin eittei silmät pysy auki. Tulen sit vaik aamusta tänne uudelleen. Nyt meen syömään jotain iltapalaa ja möngin sänkyyn.
Ai niin HANNELELLE vielä. Kiitos noista liikkeiden lasku tiedoista. Mä en ole vielä saanut mitään lappuja. Pitänee kysyä ens vkolla kun on taas neuvolakäynti. Se mun nevolatäti kun tuppaa vähän unohtelemaan niitä juttuja. Siks nimenomaan mä olenkin ollut vähän huolissni kirmelin vaisusta liiikkumisesta kun mulla itellä on ollut tunne, että en saa kunnolla vedettyä henkeä. Eilenkään en pystynyt nukahtamaan ennen kun nousin ylös ja otin astmasuihkeen. Koko päivän oli sellainen olo, että vaikka kuinka veti ilmaa sisään, niin tuntui että jäi vajaaksi. No se lääke auttoi ja sit tuli unikin. Mutta pitää seurata tilannetta. Tänään pikkunen on kuitenkin ollut aikas vilkkaalla päällä ja runnonut mun virtsarakkoani. Vihloo ilkeesti välillä.
Mut nyt sitä iltapalaa!
titi ja kirmeli 31+4
yökyöpeli täällä taas ;)
Helgalle onnittelut niistä sydänäänistä! ihanaa että sulla ja marakatilla on kaikki mainiosti!
Maria ilmaeisedti tosiaan on laitoksella, kun ei ole enää illallakaan kuulunut.. ..minäkin täällä mieli ihan herkkänä ja liikuttuneena odottelen tuloksia..
on kummaa, vaikka en olekkaan koskaan tavannut ketään teistä oikeasti, niin silti täällä palstalla ollaan sen verran tuttuja, että muiden palstalaisten elämänkäänteet, niin hyvässä kuin pahassa, koskettaa oikeasti.
Katrilta piti kysyä sun normaalikierrosta ja sen pituudesta, mutta Hannele ehtikin ensin. aattelin, että jos sulla on kovin pitkä ja epäsäännöllinen kierto, niin onko sua koskaan tutkailtu siitä syystä? eipä tuo niin hirmuisen epäsäännölliseltä vaikuttanut kuitenkaan, mitä Hannelelle vastailit..
..tuli vaan mieleen, kun mulla on se PCO, (=monirakkulaiset munasarjat), ja kierron pituuden epämääräisyydet ja yleensäkin pitkä kierto on sen mahdollisia oireita. se selviää munasarjojen ultrassa gynellä.
tuloksia raskaustestistä odotellaan.. ja peukutellaan +
Tuutupiille rauhoitteluja.. muistan kyllä miten sukat melkein pyöri jaloissa, ja päivät ennen ultraa mateli, kun ootti ekaa ultraa nähdäkseen että onko elollisia kyytiläisiä.. hermoja raastavaa, mutta jospa siellä kuitenkin on kaikki ihan hyvin.
kerro vaan sille ystävällesi omasta raskaudestasi sillai ajoissa, sen ultran jälkeen on varmaan ok, ellei jo aiemminkin..
tilanne muuttuu varmaan vielä vaikeammaksi, jos et ole kertonut, ja teillä on ultrassa kaikki ok, ja heillä ei olekkaan.. sitten voi olla vaikeampaa kertoa.
mulle ei ole käynyt koskaan noin päin, että en olisi tohtinut kertoa jollekulle ystävälleni, mutta yksi ystäväni soitti mulle kamalan itkuisena pari kuukautta mun kolmannen km jälkeen, että anteeksi, ettei hän ole kertonut, mutta hän odottaa heille kolmatta lasta jossain viikolla 16.. ja että on monta kertaa aikonut sanoa, mutta ei sitten pystynytkään.
mahtoi olla hänelle vaikeampaa kuin mulle se tilanne.. ja kieltämättä hieman hämmentävää mulle lohduttaa toista, että hei, eikös se ole vaan hieno juttu..? (vaikkakin kyllä otti päähän, mutta enemmän ehkä se salailu..)
no jatkan sitten tähän.
Joululahja, miten ultra?
Hannele, en tiennytkään että sullakin on mahdollisesti sektio tulollaan.. =O
sullahan onkin jännät paikat, kun ei se synnytystapakaan ole vielä ihan automaattisesti selviö.. pääasia, että syntyy kuitenkin. ;)
kevyensorttinen se sun suklaakakkusi oli, kaksi levyä suklaata.. =)
ite olen eilen/tänään vetäissyt yksinäni rainbow-suklaahippukakun, että ei se herkuttelu täälläkään mitään kohtuullista ole.. (ahmatti)
Katrille vielä siitä häntäluusta, joo mulla joskus kakarana pulkka/suksimäessä murtui. ja on luutunut J-mutkaksi, eli koukku on sisäänpäin. kun normaalistihan se on S-mutka nurin päin, eli koukku ulospäin.
ei kait se välttämättä mitään haittaa jos se on murtunut, mutta se luutumisasento on kai se juttu..
mulle tehtiin synnytystapa-arvio ennen esikkoa siksi, että viimeiset viikot sf-käyrä nousi ihan kauheasti, rv36+ sf oli jotain 40cm, rv38 lähemmäs 44cm ja vyötärö 112cm, mulla on pituutta 165, enkä ole mistään kohtaa siro.. =) vaan sellainen normaalipainon ja lievän ylipainon rajatapaus. tapa-arvio tehtiin lähinnä vauvan koon takia siis.
siellä tapa-arviossa sisätutkimuksessa lääkäri hoksasi että häntäluussa voi olla hämärää, on kuulemma erikoinen asento mihin oli luutunut, ja lantio kuvattiin vauvan koon sekä häntäluun takia.
vauva (4146g, 52,2cm) mahtui kyllä tulemaan, mutta ilmeisesti se ohjasi vauvaa synnytyskanavassa väärään asentoon.
en muista kuka viritteli pyyhe- ja pesuainekeskustelua, mutta..
meillä käytetään Daily- hajusteettomia pesuaineita ja huuhtelua (sensitive?) ihan koko perheen pyykkiin.
meillä pestään aikuisten ja lastenvaatteita , lakanoita ja pyyhkeitä samoissa koneellisisssa, osa 60c, osa 40c, pesuohjeen mukaan.
pyyhepyykkiin en lisää huuhteluainetta, kun se heikentää froteepyyhkeen imutehoa, ja koska meillä on kuivausrumpu, ei pyyhkeistä silti tule kovia koppuroita (kuten kuivaustelineellä kuivatuista voi tulla), vaan ovat notkeita, pehmeitä ja kuohkeita.
Dailyt ovat huomattavasti halvempia kuin bioluvil, omo, minirisk jne, ja laadultaan ok. ollut käytössä jo monta vuotta, ihan siitä kun tulivat markkinoille.
meillä isäntä saa kutkan, jos erehtyy käyttämään joko pesuaineena tai huuhteluna jotain muuta. kaikki hajusteettomatkaan ei isännän nahkalle käy (comfort-huuhtelut ja omon jauhe sekä nestemäinen sensitive).
ostan niitä Dailyja s-marketista, varmaan prismastakin löytyy.
jossain kestovaippakeskustelussa on ollut paljon puhetta, että millä pesuaineella kestoja pitäisi pestä, on vissiin aika nuukaa touhua, kun ei saa olla zeoliittiä tms siinä aineessa, ja dailya kehuttiin siinä kovasti..
en muuten seuraa kestis-juttuja, kun olen kertis-ihminen, mutta se pesuaineen saama arvio kiinnitti huomion.
pyyhekysymykseen:
pyllypyyhkeinä meillä on ollut ihan tavis-käsipyyhkeet, joita kyllä esikon syntyessä hankin tukun lisää.
niitä hieman pienempiä ja ohuempiakin froteepyyhkeitä, kutsutaanko vieras- vai kasvopyyhkeiksi, ostin joitakin kappaleita, kun ovat käteviä ottaa hoitolaukkuun mukaan. vievät vaan puolet tai kolmanneksen tukevan froteisen käsipyyhkeen tilasta kassissa.
ja sairaalakassista vielä:
ne, jotka ovat menossa perinteiseen alatiesynnytykseen, niin olkaa viisaammat kuin minä aiemmin, ja ottakaa isännälle riittävästi eväitä ja lukemista/tekemistä. =)
jotenkin niihin en osannut kiinnittää kauheasti aikanaan huomiota, ja isäntäkään ei etukäteen älynnyt, että aika voi käydä todella pitkäksi synnytyksessä.
ajattelemani aktiivisen avautumisvaiheen sijasta minä vaan pötkötin synnytyspöydällä kiinni supparikäyränpiuhoissa, virtsakatetrissa (vauva painoi virtsaputken kiinni enkä saanut itse tippaakaan ulos), vauvan sydänäänipinni jalkovälissä, tippaletkussa, ja vedin kaksin käsin maskista kaasua, ja olin ihan tillintallin.. =)
..ja isäntä istui tuolilla ja tuijotti kelloa.. =) pitkät 8h. kyllä mä jossain vaiheessa ajoin sen kanttiiniin syömään, mutta silti.
ainiin, tää mun äkillinen pirteyshuippu, että jaksoin tulla koneelle, johtunee varmaan 3,5h ilta-päikkäreistä, jotka otin kun mies kotiutui töistä.. ihanaa, sintti kyllä könysi, mutta ei niin hirveästi, että sain oikein nukuttua osan ajasta! =)
nyt yritän mennä tän aktiivi-sintin kanssa maaten yöunille...
yöpaita vipattaa (eli tissit heiluu) kun sintti potkuttelee ylöspäin.. on tää kans. =)
-ennis- ja sintti rv 34+4
Pakkanen senkun kiristyy sen eilisen vesikelin jälkeen. Ihanaa! Eilen muijien kanssa paleltiin kyllä ihan tosissaan jo klo 20 aikaan illalla, mutta tätähän on siis odotettu. Jo riittää se koirien ja lasten pyykkääminen!
Hannelellakin vain se hetki lähenee! Näin niin kuin sairaanhoitajana sanoisin, että älä ota sairaalaan mukaan piilolinssejä! Synnärilläkin saattaa olla sellaisia pöpöjä, joita et halua silmääsi saada! Ja muutenkin siellä kannattaa pitää yllä ihan erityistä käsihygieniaa, ettei vain tartuta vauvaan mitään. Pöpömaailma on siellä sairaalassa aika kirjavaa sorttia... Ja nuo omat pyjamat... Onko siihen joku perusteltu syy? Itse hikoilin, vuosin maitoa ja jälkivuotoa niin, että sai vaihtaa pyjamat x 2/pvä. Ei tullut sitten pyykkiä kotiin vietäväksi. Kammottavia ne sairaalan kaavut kyllä olivat, mutta menivät sen pari kolme päivää. Muutenhan kuulostaa tosi hyvältä tuo lista. Olet ilmeisen loppuun asti viettinyt mitä ilman ei tule toimeen. No, luumuja kannattaa ottaa mukaan, kun voipi olla vatsa kovalla koitoksen jälkeen ja sairaalan laksatiivit on ihan öklöjä. Mulla oli näin sekä sektion että alatien jälkeen.
Tuutupii: Onnea ja tervetuloa! Pitkä matka on vielä edessä, mutta toivon sinunkin matkallesi sen oman suojelusenkelisi!:)
Titille jaksamista! Kuulostaa hyvin tutulta! Esikoinen oli perätilassa loppuun asti ja painoi keuhkoja ihan jumalattomasti! Kuopus painoi sitten häpyluuhun...
Limetin selkäkivut kuulostavat tutulta. Sympatiat sinne!
ON: pikaisesti kun pitäisi pienten kanssa lähteä kerhoon... Eilen kävin hakemassa närästyslääkkeet, kun ei tässä muuten saisi mitään suuhunsa laitettua. No, hyvin tuntuvat auttavan tuolla kassissa, kun enää ei närästä yhtään. :) Olo on kankea mutta ei vielä tukala. Henki kulkee ja silleen, mutta kyykistely tuntuu koko kropassa. Töitä pitäisi vielä kuitenkin 1½kk jaksaa ennen " kesälomaa" ja sitten alkaakin jo äippäloma. Että tällaista tällä viikolla.
Pirpaliina 22+5 *huomenna siis jo pikkukeskosella pienet mahdollisuudet jäädä henkiin, JOS ne paikat lähtee enemmän aukeamaan*
Kiitti pyykinpesuvinkeistä! Tuosta Dailystä olen kuullutkin, mutta vasta sen jälkeen kun kerkesin omani ostaa (ostin Miniriskiä). Ens kerralla ostan kyllä sitä jos se on kerran paljon halvempaa ja ihan yhtä hyvää! Kiitos ENNIS muuten vielä kun kerroit tuosta Dailyn sopivuudesta kestojen pesuun. Mulla kun on nuita kestoja olis tarkoitus käyttää!
HELGA: Onnea hyvistä neuvolakuulumisista ja pienistä sydämenjyskytyksistä! Multa otettiin papa rv 12. Ei näköjään aiheutunut mitään ;o) Se munuaishomma varmasti ultrissa selviää, turha sitä on etukäteen murehtia. Mää en oo päätäni sillä sen koommin vaivannut, vaikka siellä ne laajentuneet munuaisaltaat viimeksikin oli.
KATRI: Pientä oirettakin?! Hyvä hyvä!
ENNIS: Jep, kyllä itteä jo haluttais tietää onko se sektio tulossa vai ei. Mutta aika myöhäänhän ne sen synnytystapa-arvion tekee jos röntgenkuvata pitää. Eilen valmennuksessa käsiteltiin synnytystä ja aivan hirveästi toivon että saisin alakautta synnyttää! Toisaalta tuntuu että jos tuleekin sektio niin ihan ”turhaa” istuu kuuntelemassa niitä juttuja, ihan turhaa valmistautuu henkisesti siihen maratoniin, ja alatiesynnytystä varten pitäis jo alkaa välilihaakin rasvata (aloittamatta on mutta tarkotus kyllä alottaa kaiken varalta)
PIRPALIINA: No en minä sitten tiiä, pidetäänkö siellä sairaalassa yötä päivää pyjamaa? Mulle tuo oma pyjama on niin rakas että ajattelin sitä pitää niinku oloasuna (ja nuo muut vaatteet aamutakit, ja oloasut jättää pois). Aattelin kyllä justiin lähtiä kaupungille ja haaveilen sellasista veluurioloasuhousuista, jotka viimeksi H&M:llä näin. Ehkä niistä saisin yhtä mieluisat olohousut kuin tuosta mun yöasusta ;o) Mulla ei oo oikeen olohousuja, pidän kotona aina jumppahousuja tai nuita yöhousuja! Ja piilareita ilman en tulis toimeen, ainakin nyt tuntuu siltä, vaikka ehkä sitten ei kiinnosta alkaa värkkäämään. Voihan ne matkaan ottaa, vaikka ei sitten avaisi koteloita koko aikana… Ja en mää itte asiassa niin loppuun oo tuota listaa miettinyt, suoraan kopsattu se on muilta ;o) Apua, en kestä edes ajatella että joutuisin 4 päivää pärjäämään silmälaseilla! Mää niin inhoan pitää niitä! Entä jos huolehdin hyvästä hygienista aina niitä laittaessa/poistaessa?
ON: En saanu unta 6 jälkeen kun mies lähti töihin. Kävin pikkukävelyllä. Kohta lähen kaupungille, pitäis katella kuntopyörää. Valmennuksessa kehotettiin käymään pikkukävelyllä useamman kerran päivässä. Näin synnäriunta ja siinä unessa vilpertti oli POIKA!
HANNELE + kelmi rv 35+3
Enni-Maija: Ei mulla kyllä PCO:ta ole, se on tutkittu. Eikä mitään muutakaan, mulla vain sattuu olemaan tuo kierto mitä on. Ekan km:n jälkeen oli eka normi kierto 29 päivää ja seuraava 26 päivää, mutta sitten taas raskauduinkin ja seuraavien km:ojen jälkeen on kierto pysynyt tuossa mitä Hannelellekin jo mainitsin. Mutta mulla oli jo ennen näitä vauvan yrityksiäkin kierto tota luokkaa, ihan alusta asti ja menkat mulla alkoi 13-vuotiaana.
Mutta nyt aamiaiselle, joten hyvää päivän jatkoa kaikille!!
Ja Marian kuulumisia odotellessa...
Katri
Huomenta! Täällä on herätty tänä aamuna taas selkäjomotuksiin¿tai oikeastaan heijastaa tuo kipu vaan tuonne oikean puolen kylkeen ja samaan kohtaan selkäpuolelle. Täällä kirmeli on tainnut valita lempiasennokseen sen, että pylly nojaa kauheena kyhmynä tuohon oikean puolen kylkeen. Arvelisin, että olisi nyt pikkuinen edelleen pää alaspäin kun sen hikotukset tuntuu tuolla alhaalla masussa. Mutta en nyt ihan varma ole. Eilinen päivä oli tosiaan touhua niin paljon, että enhän sitten enää jaksanut paljon mitään kirjoitella. Oli vähän levoton olo kun tiesi, että se Maria nyt sinne laitokselle sitten varmaan eilen lähti. Ja kyllä se näin on, että sitä elää muiden palstalaisten juttuja tiiviisti mukana kun täällä on tän koko ajan pyörinyt. Olette kuitenkin tulleet tärkeäksi osaksi omaa elämää ja näitä päiviä mitä on yhdessä kuljettu. =) Mieskin tuntee teidän niciltä varmaan kaikki kun olen hänellekkin jotain juttuja puhunut ja puhun teidän nicillä tietysti. Ensin se oli ihan pihalla, että anteeks kuka Hannele tai Eka-Vekara¿nyt hyvä kun se ei jo ite välillä kysy, että no mites Hannelella on mennyt jne.? ;-) Hassua¿
Jaahans¿mitäs täällä on eilen sitten kirjoiteltukkaan¿
KATRI: Nää kun mensukiertos aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia ja jännityksiä meille kaikille. Jos se nyt tosiaan meinaa sen plussan sieltä punkea, niin sais tulla jo pian. Eiks vaan? Pitää nyt tällä tavalla meitä jännityksessä. Mietin vaan noita sun mielettömiä hermoja näiden asioiden suhteen. Mutta se on kyllä tosi hyvä juttu. Eihän tuossa oikein voi muuta kun odottaa. Enniskö se nyt oli joka sulle ehdotti että tutkimuksiin siitä kun on pitkät kierrot, mutta etkös sä ehtinyt jo aiemmin jossain sellaisissa tutkimuksissa käymään? Silti mietin sitä, että kun sullakin on jo noin monta km-kertaa takana, että eikö ne oikeesti jo kunnallisesti voi alkaa laitella teitä eteenpäin johonkin hoitojonoihin kun noi yritysvuodetkin on kuitenkin rajalliset ja aika kuluu tosi nopeesti. Kun tekin kovasti sitä vauvaa haluatte ja se näyttää nyt aikas hankalalta ja ihmeelliseltä noine hämärine kiertoineen jne. Kantsisko sitä vielä painaa sieltä lääkäriltä päälle tän asian kanssa kova kovaa vastaan? Sen olen huomannut, että eihän ne sieltä tosiaan helposti eteenpäin laita kunnalliselta puolelta, mutta luulen, että jos pystyy ite oleen tosi tiukkana ja seisoon sen takana, että EHDOTTOMASTI asiaan on saatava jotain selkoa, niin luulen että vois jotain tapahtua. Mäkään en olis päässyt kunnalliselta edes niihin selkäröntgeneihin jos en olis ottanut tosi kovaa vastaan sen lääkärin kanssa. Oli muuten sama lääkäri joka nyt on kovin ymmärtäväinen mun selän kanssa ja joka kirjoitti mulle sitä saikkuakin. Onneksi olin tiukkana. Ehdin juuri ja juuri saamaan jonkunlaiseen kuntoon selkäni ennen kun raskaus oli niin pitkällä, että sit olis ollut myöhäistä. Röntgeneistä meni 2vkoa kun sitten tosiaan raskauduin¿eli jos oltais odotettu, niin selkäkin olis jäänyt tutkimatta ja mietityttänyt koko raskauden. Mutta tosiaan me toivotaan sulle nyt eka plussaa tästä seuraavasta testikerrasta ja jos ei mitään vieläkään, niin suosittelen miettimään jotain lääkärin painostus strategiaa¿ ;-)
Ja MARIA tosiaan olet varmaan ollut eilisen illan jo tositoimissa. Ei meinannut uni tulla kun luin täältä, että susta ei illalla enää mitää kuulunut sen jälkeen kun kirjoittelit, että supparit tulee 7-10 minsan välein. Toivottavasti sielä on jo nyytti kainalossa. =)
Siitä valmennuksesta vielä, että viime kerta oli ihan ok eikä meininki ollut enää niin jäykkää. Tietty se voi olla että toi eka kerta oli vähän kaikille sellaista paniikin omaista. Ainut vaan, että nauratti, että se terkka oli niin innostunut siitä ryhmän vetämisestä, että kun piti maanantain kerta puhua vanhemmuudesta, niin se aloitti ¿ kertaamaan ¿ edellisen kerran juttuja ja kertas niitä TUNNIN. Siinä alko tulla vähän uskonpuute, että ei hitto montako tuntia täällä nyt pitää istua kun vanhemmuudesta piti kertoa meille sillä kertaa. No 2 tuntia sielä sit meni. Ens kerralla mies ei pääsekkään mukaan kun on työmatkalla¿sillon aiheena imetys, eli kait mä meen sen kuuntelemaan sit itekseni kun tärkeä aihe on mulle kuitenkin ja sillon sen vetää sellainen toinen terkka jos se pystys pitäytyyn suht normaalissa aikataulussa. ;-)
Ai tollanen käytäntö noitten saikkujen kanssa. Joo eihän mulla suoranaista vaaraa ole että vauveli nyt lähtis syntymään, joten ihan ymmärrettävää. Mutta mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä ihmeellisempiä kremppoja on alkanut kasaantua lisää. Esim. just noiden synnytyselinte vihlonta. Tosi kelju tunne. = / Mutta kuulunee asiaan¿
HANNELE: Tänään kirmula on jo potkutellut ihan mukavasti. Tosiaan vaan pisti mietityttämään kun itellä noita astma oireita on vähän ilmennyt tätä loppuraskautta kohden¿ei suoranaista hengenahdistusta, paitsi nyt viime päivinä olen haukkonut ilmaa kun kala kuivalla maalla¿mutta tuntuu että keuhkoissa rahisee jotenkin astmamaisesti. Suihkeita ei ole tarvinnut kuitenkaan ottaa kun sillon kun olin sillon lokakuussa siinä flunssass ja henkeä ahdisti, sit sillon uutena vuotena kun sielä paikassa oli se kissa ja nyt huomasin, että kun yhden suihkauksen otin sillon toissailtana kun tuntui ettei saanut vedettyä happea, niin se ainakin auttoi. Mutta olen niin paljon yrittänyt noita lääkkeitä varoa kun mahdollista. Mutta pakko tuota suihketta hätätapauksissa varmaan käyttää¿kun jos mä en saa henkeä, niin pikkuisellakin tulee tukalat oltavat.
Mahottoman herkulliselta kuulosti tuo sun kahden suklaalevyn suklaakakku. Namskis¿.eikä pöllömmältä tuo mustikkapiirakkakaan. Hyvää tekee täälläkin mieli ihan hirveesti ja sitä on tullut syötyä varmaan liiankin kanssa. Mua vaan huolettaa kun olen niin koukussa noihin irttarikarkkeihin ja sit mietin, että paljonko niistä olen jo lapselle sujauttanut piilona jotain karseita lisäaineita. Himo siis ei ole niinkään noihin itseleivottuihin juttuihin (tai kyllä nekin menis jos niitä olis tai niitä tekisin), mutta pahin himo on noihin irtokarkkeihin ja lakritsiin. = /
Ai onko sullakin mahdollista, että saattaa tulla sektio? Hhhhmmm¿nyt kun mietin, niin muistuukin mieleeni, että joskus alussa jo puhuit siitä kapeasta lantiosta ja siskosi sektioista. Kummalla tavalla itse haluaisit ennemmin ajatella synnytystä? Vai olisko sektio suurempi helpotus jos ei tarvi jännittää miten itse synnytyksestä selviää? Mä olen asennoitunut niin, että hyvä jos pystyn synnyttämään alateitse jos toipuminenkin olis sit nopeempaa, mutta kyllä mua vähän hirvittää sen synnyttämisen aikaiset kivut ja kestänkö sen? Tai kyllähän sen kestää kun kestettävä, mutta vähän pelottaa kyllä. Katoin tosiaan sen yhden dokkarin YleTeemalta tässä toissa vkollako se nyt oli ja kun siinä sitten näytettiin ihan sellaisenaan kun se vauveli ulos tuli, niin kyllä se pisti vähän nielaisemaan, että ei hitsiläinen miten tuohon oikein venyy¿ ;-)
JOULULAHJA: Eilen illalla unen pöppörössä unohdinkin kommentoida¿kai¿tai en ainakaan muista. Sulla oli jännät paikat eilen sielä ultrassa. Täällä odotellaan vielä sun kuulumisia. Toivottavasti kaikki oli hyvin ja näit pikkuisen ruudulla. =)
TUUTUPII: Hyvä, että sullakin on valmiina nyt se ultra aika jo varattuna. Jänniä päiviä elellään. Nautihan oireistasi ja niistä nippailuista. ;-)
HELGAA jo eilen kommentoinkin ihanista markatin sydämen jumputuksista ja niistä papakokeista. =)
ENNIS: Voi sinua yökyöpeliä¿ei sitten uni tullutkaan silmään ihan heti. Sehän noissa päikkäreissä on, että sit menee yörytmit ihan sekaisin¿mutta sekaisin ne on kohta muutenkin, joten nukkuu vaan sillon kun sitä unta riittää.
Ai niin¿kiitos pyykinpesu vinkeistä. Mä mietin just tässä, että toivottavasti meitin pikkuinen ei ole allergista sorttia¿ tai ainakaan ihan totaaliallerginen¿mä nimittäin ostin kyllä sen pesuaineen hajuttomana, mutta mun mielstä siinä Sensitivessä oli hitunen jotain hajun tynkää, vaikka ihan minimaalisesti. Voipi olla, että sekin voi sit jotain aiheuttaa jos vauvelin iho on tosi arka. Ne vauvan pyykit olen nimittäin nyt niillä pessyt. Toivottavasti ei tarvi aloittaa alusta. Pitää sit vaihtaa heti se huuhteluainekin siihen täysin hajuttomaan jos näyttää sille, että vauva reagoi. Omat vaatteet on kyllä pesty hajustetulla. Pitää sit vaan katsoa, että alkaako käyttämään kaikkien pyykkiin hajusteetonta, että vois pestä kaikkia vaatteita samassa koneellisessa aina. Mutta kai tota vauvapyykkiä varmaan tulee niin paljon muutenkin, että siitä ihan täyskoneellisia saa helposti. Sitä voi yllättyä miten paljon sitä pyykkiä tuleekaan¿.kun ei tuota kokemusta vielä ole. =)
PIRPALIINA: Sä taidat olla työnantajalle oikein ihanne työntekijä jos raaskit pitää kesäloman alta pois ennen äitysloman alkua¿vai jäikö se sulta viime kesältä¿eli onko viime kesän kesäloma jäänyt kokonaan jemmaan. En muista miten tuo sun kuvio nyt menikään. Mutta eikös ole aikaste ihanaa kun ei ihan hirveesti töitä ole tosiaan enää sullakaan jäljellä. Ajattele¿vastahan säkin plussasit ja nyt jo noin huikeilla vkolla menossa. Vautsi. =)
Ai HANNELE olikin kerennyt jo vastaamaan tuohon mun kyssäriin tuosta kumpi synntystapa olis mieluisampi¿alateitse vai sektio. Samaa ite mietin, että sittenhän ne läpinät kuuntelee sielä ihan turhaan jos tosiaan sektio oliskin tulossa. Mutta ehkä ne on kuitenkin hyvä kuunnella läpi kun eihän sitä koskaan tiedä. Onhan siinä puheiden mukaan aikas rumba. Siitä velour-oloasusta vielä. Ite ostin tuossa kun raskaus oli aikas alussa¿olisko ollut kesän loppua, niin Henkalta ja Maukalta just sellaisen mustan velour-oloasun mustana¿siis takin ja housut ja ne housut on olleet kultaakin kalliimmat ja rakkaammat. Tassutan niissä kotona aina ja olen ihan hukassa kun sen ajan joudun pitämään muita housuja kun nää on pesussa¿. (siis jalassa nytkin) =) Aivan ihanat ja kun vyötärö jää tosi alas, niin se menee sopivasti tuon masun alle ja kun sen kiinnityksen pystyy itse säätämään, eli ei ole kuminauhaa vaan sellainen solmittava kiinnitys, niin saa sen aina säädettyä niin, ettei houstu kiristä mahaa koskaan. AIVAN IHANAT! Suosittelen lämpimästi että hommaa ne sieltä Henkasta jos niitä vielä sielä on. Tietty voi olla, että malli on muuttunut toisenlaiseksi. Mut nää on ainakin aivan mahtavat pökät. Takkia ei kohta kyllä enää saa kiinni. ;-)
Mutta nyt pitää jatkaa taas noita touhuiluja. Taitaa vähän närästääkkin. Yäks!
titi ja kirmeli 31+5
Titi: Joo, olen kanssa sitä mieltä, että sen plussan olis parasta jo tulla jos on tullakseen. Ja jos näyttää että on hyvät hermot, niin ei kyllä kaiken aikaa oo. Välillä kyllä ahdistaa kun ei se plussa voi jo tulla tai sitten alkais jo menkat, jos ei raskaana ole. Mutta sitten kun on taas muuta ajattelemista, niin ei sitä sitten huomaakaan kun päivät taas kuluu. Ja nyt kun mieskin on talvilomalla, niin kaikki muu jää vähän taka-alalle....
Niistä tutkimuksista sitten, että kohtuhan multa on tutkittu, samoin hormoonikokeet ja kilpirauhas koe on tehty, munatorvet on auki yms. Eli hormooneissa ei ole mitään vikaa, eikä kuulemma rakenteellisestikaan mitään. Mutta sitten noi hoidot, niin jotenkin se on mulle vain niin iso kynnys ylittää.... ja toisaalta miehelle kun olen joskus jotain maininnu, niin sehän on nostanu äläkän. Sanoi vain, että joko luomusti tai sitten ei ollenkaan, mutta hoitoihin ei aleta. Eikä oikeastaan sitä rahaakaan niihin ole ja sitten kun pitäis olla suoraan jotain muuta kuin pillereitä... mulla on aina ollu ongelmana, etten saa pillereitä niellyksi.
Mutta nyt taas poistun...
Joululahjaa tulin huhuilemaan. Mitenkä sun ultra meni?
Omaa napaa: Mua alkoi masentaa. Jostain tuli eilen illalla päähän ajatus, että ei tuolla masussa ketään ole kuitenkaan, en saanut ajatusta mitenkään pois ja aamullakin sitä itkeskelin. Oireet on tosin ennallaan, mutta heti, kun ei pariin tuntiin ole ällöoloa tai vatsaa nipistele, mietin " No niin, tiesinhän mä, että se on taas tuulimuna. Ei tästä mitään tule."
En ymmärrä, kuinka mä pääsisin nyt tästä olotilasta taas eroon. Ja ihan naurettavaa vatvomista, kun asiat on, miten ne on ja ultrassa parin vkon päästä selviää.
No juu, poistun täältä valittamasta, kiitos kuitenkin, kun sain avautua. Miehelle en jaksa puhua aina näistä, silläkin on niin pessimistinen asenne jotenkin. Otti tuo keskenmeno sillekin aika koville.
Huoh.
Tuutupii rv 4+3
Heissan!
Kauhea työkiire... ihan lyhyesti siis: eilen (rv 7+3) ultrassa näkyi rv 7+5 vastaava sikiö jolla sydän löi ihan selvästi ja kaikki oli ilmeisesti hyvin :) Tunteet ovat ristiriitaiset kun eihän tämä vielä tarkoita etteikö mene kesken, tietenkään... mutta uskalsin nyt ainakin eilisen olla onneni kukkuloilla ja vähän " juhlittiinkin" syömällä hyvin illalla :)
Sorry pelkkä oma napa mutta on tosiaan pakko juosta... oikein hyvää vointia kaikille ja palailen paremmalla ajalla!
t Joululahja
Ehdin jo tuolla kuumeilupuolella sua onnitellakin. Vetää kyllä suun hymyyn nämä mukavat uutiset! Toivon niin voivani itsekin kertoa niitä sitten parin viikon päästä...
eli esittelya ' uusille' : olen neljan tyton aiti ulkomailta, viime vuonna kun helmikuusta aloitettiin tata viidetta, ei tullut mieleenkaan etta tallaisia ongelmia tulee neljan normaalin raskautumisen jalkeen! Eli takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+.
Nyt nain alussa pelko on jarisyttava, mutta pakko se on pysya toiveikkaana, etta nyt, talla kertaan meille tuo nyytti suodaan!
Alkuraskauden ultrassa kavin jo viime viikolla, ihan alussa kun viela ollaan, mutta alku naytti lupaavalta. 10.2 olisi sitten se paikka kun pitaisi todeta nuo sydanaanet mita edellisissa ei havaittu! Olo on aivan normaali; turvottaa ja viluttaa ihan mahdottomasti, siina kaikki.
Syon tuota babydisperiinia, 100mg annoksena paivittain nyt toistaiseksi, josko siina olisi se pieni apu tahan kertaan.
Nyt on pakko menna kotihommiin, palailen illemmalla, jos tama nettiyhteys toimisi...
- levinia 5+3 LA 16.9.07-
Moikka!
LEVINIALLE onnittelut raskaudesta ja paljon vauvaliimaa mukaan! Toivotaan että vihdoin tämä raskaus sujuu loppuun asti hyvin!
JOULULAHJALLE onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Minä kävin samaan aikaan ultrassa kun sinäkin, ja eihän noilla viikoilla juuri muuta voi todeta kuin että sydän lyö, joten se tieto riittänee tällä hetkellä! Kyllähän mahollisuudet taas nousee eri luokkaan kun sydänäänet on todettu! Toivotaan että pieni vauvan alku pysyy matkassa loppuun asti!
TUUTUPIILLÄ on raskaus vielä niin alussa että ei ihme että noita pelkotiloja sulla on! Täällä ollaan varmasti kaikki ne koettu. Menee pitkä tovi ennen kuin helpottaa, aina ultrat ym hyvät uutiset ilahduttaa ja mieltä keventää, mutta aika pitkään sitä saa silti pelätä, toiset pitempään ja toiset lyhempään, riippuen tietysti edellisistä kokemuksista. Mutta kaikki varmasti siihen rv 12 asti pelkäävät vauvansa menettämistä, ja tietysti sen jälkeenkin mutta ainakin itsellä sillon np-ultran jälkeen helpotti.
TIT: Hitsi ei ne veluurihousut ollutkaan niin ihanat päällä kun kuvittelin =o( Tai ehkä ne oli ihan hyvät mutta kuvittelin vissiin että sieltä peilistä katsoo maailman suurin takapuoli joten oli pakko jättää housut ostamatta ;o) Sen sijaan ostin kyllä yhen hupparin! Ja tosiaan kuten jo vastauksen saitkin niin siitä alatiesynnytyksestä kovasti haaveilen ja toivon että sitä saan yrittää. Eilen kun kuunteli valmennuksessa niitä juttuja niin tuli sellanen olo että TOSI ISO PETTYMYS olis jos en alakautta sais synnyttää, sikäli pitää yrittää olla toivomatta ettei tulis pettymyksiä!
HANNELE
Joululahjalle hurjan suuret onnittelut. On se vaan kummaa miten " vieraiden" ihmisten kuulumiset saa täällä kyynelehtimään. Jotenkin niin tutuiksi täällä käydään ja oikeasti myötäelää toisten tunteet tosi vahvasti. Ehkä siksi kun kaikki kirjoittaa niin avoimesti omista asioistaan. Mukavaa masun kasvatusta sinulle moneksi kuukaudeksi.
Levinia: Kovasti onnea sinulle plussasta ja enkeleitä matkaan!!! Tervetuloa myös tälle puolelle.
Tuutupii: Toivottavasti on jo toiveikkaampi mieli, kun ei se murehtiminen auta (hyvä vierestä sanoa). No tänne voi ainakin rauhassa mieltään purkaa, toivottavasti auttaa. Koita keksiä päiviin täytettä tuohon ultraan asti, jos vointi antaa myötä. Treffejä ystävien kanssa, kyläilyjä, liikuntaa mistä vain pidät niin menee päivät nopeammin.
ON: uusi raskaus viikko alkoi 25 jo täynnä, hurjaa ja ihanaa!!! Tänään tuntuu kaikki hyvältä hyvin nukutun yön jälkeen.
-Limetti rv25
en osaa enää muuten kirjoitellakaan : ( ehkä mun pitäis olla töissä vielä, siellä kummasti tuli roikuttua koko ajan exissä kommentoimassa ihan pientäkin juttua. Nyt tuntuu jo jotenkin nololta kun en enää kerkiä/jaksa ystävien kanssa " jutskata" ..
Joululahjalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Mahikset onnistuneeseen raskauteen on jotain oliko se 95% luokkaa kun syke on nähty. Tiedän tiedän, pelkoa se ei poista eikä mitään takaa. MUTTA pienellä on jo kaikki edellytykset jatkaa kasvuaan, oikea paikka ja sykkivä sydän! Paljon tarrasukkia matkalle!
Hannele, toisaalta on hirveän hyvä että mietit tota sektio/alakautta synnytysjuttua jo etukäteen. Itse en esikon kanssa tullut edes ajatelleeksi muuta vaihtoehtoa ja siksi hätäsektion kanssa on ollut käsittelemistä jälkikäteen. Vaikka sille ei mitään voinut ja ihan samalla tavalla oon " synnyttänyt" lapseni (ja ne kivutkin, tosin jälkikäteen kestänyt) niin onhan se iso juttu joka vaikuttaa synnytyksen jälkeiseen toipumiseen. Kovasti toivon nyt että pääsen yrittämään alakautta synnytystä, vaikka tietysti se " ekaa kertaa" kovasti pelottaa. Jos tällä kertaa saisi pienen syliin heti eikä vuorokauden kuluttua!
pää on ihan sekaisin, kun yrittää nopsaan muisteklla muille kommentoida..
hmm. Tervetuloa oliko se Levinia? Toivottavasti tämä raskaus kestää ja saat pesueellesi jatkoa : )
Ainiin Helgallekin onnittelut sydänäänistä, vieläkö leijuttaa ; )?
Oma napa (tai siis nenä). Räkäinen ja röntti olo. Pitihän se arvata, kyllähän pojan tauti nyt sitten mullekin iski! Ja kotona oli huimat yksi PanadolHot ja yksi Panadol-nappi. No täytyy mennä apteekkiin, kunhan isosisko meitä ilahduttaakseen tulee hakemaan kaksi nuhapotilasta kahville tms. (autottomina kun kotona kärsitään)
Titi muuten, mäkin oon pohtinut minttu-vadelman viimeaikojen jotensakin rauhallista liikkumista.. Taitaa siis olla vaan vaihe, kun tässäkin mennään samassa. Liikkeitä tulee kyllä, mutan jotenkin vaisusti.. Eilen jo mietin kun oli kurja olo (se flunssa iskemässä) että mitäs jos mulla onkin taas raskausmyrkytys tulossa ja sen takia istukka toimii huonommin -> vauvallakin huonommat liikkeet. No flunssa vaan vaivaa, ettei tainnut olla mistään vakavammasta kyse. (koputan puuta)
jahas, sitten poikaa herättelemään, että keritään lähtövalmiiksi ennen siskon tuloa.
palaillaan taas!
e-v ja m-v 31+6 kait
Mitäs Eka-Vekara kirjoitti täällä roikkumisesta. Tätä se teettää, kun istuu koneen äärellä päivät pitkät " opiskelemassa" .
Eka-Vekaralle nopeaa toipumista. Toiset ovat sitä mieltä, että raskaana ollessa ei sairaudet vaivaa, mutta sinä olet tainnut saada osasi tämän talven köhistä. Sama täällä, koko ajan tuntuu olevan pientä nuhaa ja yskää ja pari kertaa tässä kuumettakin, että ei kaikilla tuo vastustuskyky nouse.
Eilen oli ihanaa päästä vähän kotiympyröistä pois. Kävin vähän kulttuurista nauttimassa. Ihana musiikki ja sirkus pläjäys Tapiola Sinfonietta+ solisteja, ja sirkustaiteilijoita. Suosittelen kovasti, vielä tänään ja huomenna on näytökset Espoon Tapiolasta, jos joku pääkaupunkiseudulla asusta ja tuollainen kiinnostaa. Itse olen vieläkin ihan innoissani.
Nyt hommiin.
-Limetti rv25+1
MARIALLE tervemenoa laitokselle ...=)
jännityksellä odotellaan täällä..
lievästi kateellisena, kun teillä ihan pian on vauva.. (ellei ole jo), ja ite joutuu vielä jonkun viikon ootella =)
kaikilla oli kaikkea, mutta palaan illalla tai huomenna. olo on ihan tosi naatti, nukuin viime yönä 2,5h ja päikkäreitä en ehtinyt kun 1,5h kun piti hoidella asioita kaupungilla jne, ja sit pitikin poikaa jo hakea hoidosta..
että, palaan illalla, jos jaksa, tai sintti ei anna mun mennä nukkumaan ihmisten aikoihin, tai sitten huomenna..
silmät ristissä
-ennis- ja sintti rv34+3 ..viisi viikkoa tasan sektioon..