Kanadassa lakialoite: Raamatun siteeraaminen ja uskontoon perustuvan mielipiteen sanominen määritellään vihapuheeksi
Seurauksena voi olla jopa vankeusrangaistus. Vihdoinkin! Toivottavasti sama saataisiin muihinkin länsimaihin.
Kommentit (487)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oleellista on, että uskonto ei voi olla erityislupa minkäänlaisten mielipiteiden ilmaisemiseen tai toimintaan. Sitä, mikä ei poliittisen, henkilökohtaisen vakaumuksen, filosofisten periaatteiden tai ihan vaikka mieltymysten ja makuasioiden perusteella ole sallittua ei saa olla sallittua myöskään uskonnon perusteella. Ja mikä uskonnon perusteella on sallittua tulee olla sallittua kaikilla muillakin perusteilla.
Raamattu kertoo mikä on pahaa ja syntiä. Saahan sitä yllin kyllin homoilla kuka haluaa.
Homoilijat vaan ei tykkää kun raamattu nuhtelee asiasta. Raamatun omistaminen tai lukeminen ei estä homoilua. Eli kyse on siitä että mistään ei saisi sanoa enää mitään kellekkään kun loukkaantuu. Tässä tapauksessa raamattua siis uskotaan kun se halutaan kieltää. Jotkut hokevat sitä satukirjaksi, joten eli tilanteen mukaan toimitaan kun joku juttu tai asia miellyttää on OK
"julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee".
2. Tim. 4
Joku kirjoitti: Monet kirkot eivät kyllä edusta enää kristinuskoa.
-valitettavan totta
Siksi itse puhun raamatun uskosta. Sanasta.
älkää eksykö ja hyväksykö kaikkea mitä papit sanovat.
Ei sielllä olla kristittyjä sorsimassa, miten voisikaan. kun 60 prosenttia kanadalaisia on kristittyjä.
Yritetään saada eri uskonnot samanarvoisiksi lain edessä, koska krisitityt tuomitsevat muun uskoisia ja ovat saaneet myös etuoikeuksia.
Siis tasa-arvosta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin kristittyjen on vaikea hyväksyä, että lähimmäisenrakkaus on tärkeämpää kuin suvaitsemattomuus? Raamatussa annettiin kaikenlaisia lakeja ja käskyjä ja niitä muuteltiin ajan saatossa, mutta Jeesus sanoi itse, että lähimmäisenrakkaus on laeista tärkein.
Meillä on täällä lesbopappi ja homokanttori. Hirveän kovaäänisesti huutavat homojen oikeuksia, vaikka Raamattu sanoo sen synniksi.
Eroa kirkosta , hyvä ihminen!
Niinpä, mutta mihin seurakuntaan liittyisin, kun kuitenkin haluan kuulua kristilliseen kirkkoon? Ev.lut ei sitä mielestäni enää arvoiltaan ole, koska ei perusta Jumalan sanaan.
Raamatussa ei missään sanota että homo ei voi pelastua. Se joka uskoo, se pelastuu. Miettikääpä uskikset että se teidän oma lapsennekin saattaa olla homo.
Olisi jo aikakin. En voi käsittää, että Amerikan osavaltioissa korkeimman oikeuden tuomaritkin perustelee päätöksiään jollain Mooseksen kirjalla.
Helvetistä sinä olet tullut ja helvettiin tulee sinun jälleen palaaman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joidenkin kristittyjen on vaikea hyväksyä, että lähimmäisenrakkaus on tärkeämpää kuin suvaitsemattomuus? Raamatussa annettiin kaikenlaisia lakeja ja käskyjä ja niitä muuteltiin ajan saatossa, mutta Jeesus sanoi itse, että lähimmäisenrakkaus on laeista tärkein.
Meillä on täällä lesbopappi ja homokanttori. Hirveän kovaäänisesti huutavat homojen oikeuksia, vaikka Raamattu sanoo sen synniksi.
Niinpä, mutta mihin seurakuntaan liittyisin, kun kuitenkin haluan kuulua kristilliseen kirkkoon? Ev.lut ei sitä mielestäni enää arvoiltaan ole, koska ei perusta Jumalan sanaan.
Olen saman tilanteen edessä, kun sinä. On tämä väärin että Raamatun Sanaan uskovat savustetaan ulos kirkosta.
Yksi vaihtoehto ehkä olisi Kansanlähetys. Tai sitten muu konservatiivikristitty yhteisö.
Olen itse ollut evl jäsen koko ikäni, mutta uskossa vain 3 vuotta. Ikää 50+ vuotta.
Itse en liity enää mihinkään missä on naispappeja, se on Raamatun vastaista.
Olen vahvasti protestantti, joten sen sisällä etsin uutta hengellistä kotia.
Tsemppiä meille, ja kaikkea hyvää Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ei missään sanota että homo ei voi pelastua. Se joka uskoo, se pelastuu. Miettikääpä uskikset että se teidän oma lapsennekin saattaa olla homo.
Kyllä sanotaan, ja usemmassa paikassa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla lähes kaikki kirkot vihkivät homopareja. Se todistaa että homofoobikkoja on kristityistä yhä vain pienempi osa, onneksi ajat muuttuvat ja lähimmäisenrakkaus voittaa lopulta. <3
Nuo kirkot eivät kyllä edusta kristinuskoa.
Jos ei yhtä raamatunjaetta edusta niin ei voi edustaa kristinuskoa? Miten voi uskovainen olla valmis sanomaan veljilleen ja siskoilleen, toisille kristityille, että ette ole kristittyjä? Tuo on juuri sitä vihapuhetta ja syrijntää, jota Jeesus ei hyväksyisi.
Joskus totuuden kertominen sattuu." Jumalan Sana on terävämpi kuin kaksiteräinen miekka, se iskee syvään ja viiltää halki s
Miksi " sateenkariväki" kapinoi Jumalaa vastaan?
Miksi korotat itsesi Jumalaksi?
Eihän Raamatussa ole vihaa. VT on lähinnä historiaa, tarua tai totta, miten lie. UT on julistusta joka on yhteneväinen nykyisten ei-uskonnollisten periaatteiden kanssa. Se ei kehota mihinkään vihaan. Muu on detaljeja joihin on turhauttavaa tarttua. Mielipiteitä suuntaan ja toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanotaan, ja usemmassa paikassa!!
Vain tuomitsijat tuomitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ev. Lut kirkon muodostavat Jeesukseen uskovat kristityt.
Eivät lampaiden vaatteissa olevat raatelevat sudet.
Aina kun kuulee porton saarnaavan väärää oppia, kannattaa poustua kyseisestä tilaisuudesta, sekä tietenkin olla tarkkana ketä äänestää seurakuntavaaleissa.
Miksi ei myös asettua itse ehdolle puolustamaan totuutta.
Miksi Jeesuksen morsiameksi itseään nimittävä nainen puhuu niin törkeästi muista ihmisistä ja kansakunnista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tsekata paikallinen vapaaseurakunta! TOSIN niissä kuulemma on varsin suuria paikallisia eroja, joten tutki asia ja muodosta oma mielipiteesi.
Vierailija kirjoitti:
KOraanin kanssa sama juttu?
Ei ne saatananpalvontaa kiellä.
Vierailija kirjoitti:
KOraanin kanssa sama juttu?
Ei tietenkään. Sehän olisi sitten rasismia ja sananvapauden rajoittamista. Suomessa sen tulisi koskea vain luterilaista kristittyä, kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksen morsiameksi itseään nimittävä nainen puhuu niin törkeästi muista ihmisistä ja kansakunnista?
Cabal-Anne
Helvetin tuli odottaa tuollaisia houkkia jotka yrittävät kieltää Jumalan sanan kertomisen.
Ei. Raamattu varoittaa ikuisesta kadotuksesta. Vastakirjoitteluhan paljastaa että sitä pelätään-uskotaan muttei myönnetä sitä
-eri