Joudun kärvistelemään todella pienillä tuloilla ja itkettää
Tienaan tällä hetkellä osa-aikatöistä nettona käteen 1100€/kk. Siitä lähtee heti asuntolainan lyhennys ja muut laskut, jotka suurin osa pyörii Visan kautta kun rahaa ei yksinkertaisesti enempää ole.
Olen kahden lapsen äiti, sekä samalla yrittäjä. Te-keskus katsoi yritykseni päätoimiseksi, joten en saa soviteltua työttömyyskorvausta mutta käytännössä tuloja sillä puolella ei vaan ole.
harmittaa ja ahdistaa niin paljon tämä jatkuva köyhyys. Töissä olen palautellut tyhjiä pulloja, että on ollut varaa käydä syömässä työpäivän aikana. Kukaan ei uskoisi, miten pienesti ja köyhästi joudun elämään. Lapsiparat, kun on näin köyhä äiti. Mies käy ruokakaupassa, luojan kiitos siitä.
Kommentit (44)
Voi, otan osaa. Onneksi sulla on mies, mää kidun 800 e:n tuloilla ja sinkku. Onneksi ei siis lapsia tässä hel vetissä.
Eli sinulla on mies, joka myös tuo rahaa talouteen. Sinulla on omistusasunto josta maksat asuntolainaa. Saatte myös lapsilisää.
Niin ja mieshän ei lainoja maksele eikä muita laskuja.
Et kertaakaan sanonut me vain sinä kärsit.
Lopeta se yritys jos et saa siitä kunnon tuloa. Niin mä tein ja oli elämäni paras päätös, vaikka se oli aikanaan suurin unelmani.
Ota kännit! Velatkin tuntuu saatavilta!
On varmasti rankkaa mutta sulla on sentään mies. Mulla on yh:na kaikki omasta selkänahasta revittävä.
Vierailija kirjoitti:
Ja toimeentulotukea et saa miksi?
Aloittaja tienaa 1100 e kuussa. Eli just sen toimeentulotuen verran, siksi ei saa.
On tää kyllä vähän tyhmää että jollain tyhjäntoimittajalla on sama elintaso kuin työtä tekevillä. Pitäs kannustinloukkuja purkaa, palkkoja isommaksi, perustulo myös työtätekevillä, jotain! Epäreilu yhteiskunta tällä hetkellä monilta osin työntekijöitä kohtaan.
"Töissä olen palautellut tyhjiä pulloja, että on ollut varaa käydä syömässä työpäivän aikana."
Käyt syömässä ulkona? Omat eväät mukaan, kaurapuuroa, keittoa ja leipää, niin ei paljoa kulu rahaa.
Elämäni yrittäjänä oli jatkuvaa selviytymistaistelua. Kauan piti hakata päätä seinään ennen kuin tajusin ettei tämä ihan oikeasti kannata! Ajoin yrityksen konkurssiin ja asiat lähti heti parempaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toimeentulotukea et saa miksi?
Aloittaja tienaa 1100 e kuussa. Eli just sen toimeentulotuen verran, siksi ei saa.
On tää kyllä vähän tyhmää että jollain tyhjäntoimittajalla on sama elintaso kuin työtä tekevillä. Pitäs kannustinloukkuja purkaa, palkkoja isommaksi, perustulo myös työtätekevillä, jotain! Epäreilu yhteiskunta tällä hetkellä monilta osin työntekijöitä kohtaan.
Jokainen lapsi on sen 500e päälle yli 300e+ asumiskulut.
Kiitos vastauksista! Toimeentulotukea en saa koska huomioon otetaan koko talouden tulot. Mies ei minua vaan valitettavasti elätä tai anna minulle tai lapsille omaa käyttörahaa, enkä sitä odotakaan mutta se saa oman köyhyyden tuntumaan entistä pahemmalta ja rankemmalta. Kaupasta käy ruokaa.
Molemmilla omat käyttötilit ja asuntolainaa varten siirretään yhteiselle tilille. Ei voi kun itseään syyttää miten paskasti sitä on elämässään onnistunut ja tässä iässä pitäisi olla jo hyvä vakaa ura ja tasaiset nousseet tulot. Itkettää entistä enemmän.
ap
Vierailija kirjoitti:
Et kertaakaan sanonut me vain sinä kärsit.
Miehellä on suht hyvät tulot, brutto 3500€/kk. Maksaa oman osuuden lainasta ja käy ruokakaupassa, mutta ei näy minun elämässä millään tavalla hänen tulot. Minulla ei ole yhtään omaa käyttörahaa ja annan myös lapsille taskurahaa. Mies laittaa omat rahat omiin ostoksiin ja säästää. Hänellä on säästöjä ja sijoituksia, joista ei edes minulle kerro. Koen olevani vankilassa ja lisäksi äärimmäisen köyhä. Tilannetta on vaikea nopeasti muuttaa, vireillä on ja suunnitelmia parannukseen, mutta ne on hitaita prosesseja.
ap
Olen työtön ja saan tukia 1000 euroa kk. Pärjään hyvin ja rahat riittää kaikkeen. Asun toki vuokralla mutta ei se haittaa. Syön joka päivä hyvää kotiruokaa myös.
Olisin itse mielummin se joka pärjää. Jollain lailla tiedostan, että mies voisi toimia paremminkin minua ja varsinkin lapsia kohtaan. Näyttää olevan äärimmäisen pihi, ei ainakaan ajattele minun hyvinvointia tai parasta. Olisi upeaa vaan saada itse hyväpalkkainen työ ja pärjätä. Opiskelen tällä hetkellä korkeakoulututkintoa loppuun, joka jäi kesken nuorimman lapsen syntymän myötä. Olen osittain lastenhoitovastuunkin takia tipahtanut työelämän kärryiltä, toivon että tähän tulee koulutuksen myötä nyt muutos ja nousen kuin feeniks tuhkasta.
ap
No minkä ihmeen takia yrität osa-aikaisesti? Yritä kovempaa!!