Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Onko järkeä mennä töihin kun saan joka kuukausi Kelasta 1400€/kk tilille 2 minuutin työllä?
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asumisnormi on 700 euroa.
Missä Ap on sanonut asuvansa pääkaupunkiseudulla, enkä usko että sielläkään yhdelle ihmiselle katsotaan tuollaista summaa asumisnormiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä Ap on sanonut asuvansa pääkaupunkiseudulla, enkä usko että sielläkään yhdelle ihmiselle katsotaan tuollaista summaa asumisnormiin?
Ap on kertonut noin tuhannessa viestissä asuvansa Helsingissä. Ja kyllä, siellä asumisnormi on 700€. Voit tarkistaa asian Kelan sivuilta, jos et usko.
"Kyllä voidaan. Tt-tuki on VIIMEISSIJAINEN etuus. Kaikki muut tuet on haettava ennen kuin sitä edes voi saada."
Olet väärässä. Näytä minulle se lain kohta, jossa näin sanotaan. Toimeentulotukea ei voida leikata tai hylätä sillä perusteella, että et hae ensisijaisia etuuksia. Piste. Kai minä asian tiedän, kun olen Kelassa toimeentulotukea kuusi vuotta käsitellyt. Turhaa vänkäät tästä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä voidaan. Tt-tuki on VIIMEISSIJAINEN etuus. Kaikki muut tuet on haettava ennen kuin sitä edes voi saada."
Olet väärässä. Näytä minulle se lain kohta, jossa näin sanotaan. Toimeentulotukea ei voida leikata tai hylätä sillä perusteella, että et hae ensisijaisia etuuksia. Piste. Kai minä asian tiedän, kun olen Kelassa toimeentulotukea kuusi vuotta käsitellyt. Turhaa vänkäät tästä.
En ole. Eikä minun tarvitse mitään sinulle näyttää. Asia lukee selkosuomeksi Kelan sivuilla. Katso sieltä. Myös lakiin toimeentulotuesta kannattaa tutustua. Turhaan valehtelet olevasi Kelassa töissä, kun et edes perustason asiaa tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on kertonut noin tuhannessa viestissä asuvansa Helsingissä. Ja kyllä, siellä asumisnormi on 700€. Voit tarkistaa asian Kelan sivuilta, jos et usko.
No, noinpa näkyy olevan siellä Helsingissä, järettömän suuruinen tuki vuokranantajille. Oulussa 496€ 1:lle henkilölle, vaikka tuon hintaisia koirankoppeja ei täälläkään kovin paljoa edes ole.
EK:N VALHEKETJU VIT TUUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Etkä ole töissä Kelassa ollut ikinä. Jos olisit, tietäisit tämän suoran sitaatin Kelan sivuilta:
Muiden etuuksien vaikutus
Perustoimeentulotuki on viimesijainen tuki, ja sen määrään vaikuttavat kaikki käytettävissäsi olevat tulot ja varat. Tuloiksi lasketaan myös muut sosiaalietuudet.
Perustoimeentulotuen viimesijaisuus tarkoittaa sitä, että sinun pitää kykysi mukaan huolehtia omasta ja perheesi toimeentulosta sekä hakea ensin kaikki muut etuudet, joihin sinulla saattaa olla oikeus. Ensisijaisia Kelan etuuksia ovat esimerkiksi työttömyysturva, asumisen tuet, eläkkeet, opintotuki, vanhempainpäivärahat, sairauspäiväraha, lastenhoidon tuet ja elatustuki.
Voit kuitenkin hakea perustoimeentulotukea, jos et ole vielä ehtinyt saada päätöstä ensisijaista etuutta koskevaan hakemukseesi tai et ole vielä lainkaan hakenut ensisijaisia etuuksia. Perustoimeentulotuki voidaan myöntää ennakkona odotettavissa olevaa etuutta vastaan. Silloin myönnetty perustoimeentulotuki vähennetään ensisijaisesta etuudesta.
HAISTAKAA PASKA PERSKOKKARIPSYKOT
HAISTAKAA PASKA PERSKOKKAREPSYKOT
Siis tuon asumistuki 416...joo ehkä mahdollinen Helsingissä. Toimeentulotuki...juu mahdollinen jos on maksanut sähkön, veden ja lääkkeet omista rahoistaan ja on toimittanut kuitit niistä kelaan. Tosin aika paljon on lääkkeisiin kulunut ja yleensä niihin saa maksusitoumuksen.
Mutta tarkoitushakuinen tämä aloitus kuitenkin on koska ap ei kerro mitä kaikkea hänelle on toimeentulotuen osalta maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Eikä minun tarvitse mitään sinulle näyttää. Asia lukee selkosuomeksi Kelan sivuilla. Katso sieltä. Myös lakiin toimeentulotuesta kannattaa tutustua. Turhaan valehtelet olevasi Kelassa töissä, kun et edes perustason asiaa tiedä.
Toimeentulotukilaissa on määritelty tilanteet, joissa perusosaa voidaan alentaa ja jossa toimeentulotuki hylätään. Ensisijaisia etuuksia ei mainita siellä. Kelan sivuilla ei lue mitään tuollaista. Kelan sivuilla kyllä sanotaan, että ensisijaiset etuudet tulee ensin selvittää ja hakea, mutta siellä ei missään tapauksessa sanota, että toimeentulotuki hylätään tai sitä leikataan, jos et hae niitä. Toimeentulotuen etuusohje on myös sinulle nähtävissä Kelan sivuilla. Siellä ilmoitetaan, että mikäli hakija ei kehotuksesta huolimatta hae ensisijaisia etuuksia, hänelle voidaan tehdä aina kuukauden päätös kerrallaan ja ohjata hakemaan ensisijaiset etuudet. Ei voida hylätä eikä voida leikata perusosaa. Etuusohjeessa on myös mainittu tilanteet, joissa etuus voidaan hylätä ja tilanteet, joissa perusosaa voidaan alentaa. Ensisijaisten etuuksien hakematta jättäminen ei lue niissä. Joten mistähän ihmeestä olet saanut päähäsi tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa, HV!
Kyllä saan, toimeentulotuki hakemuksen tekemiseen menee 2 min ja saan rahat tilille
Ap
Ootko se sama provosoija ja jankuttaja, jolla on 2 euroa tilillä ja pitäs loppukuu pärjätä. Tekstisi vaikuttaa hyvin samalta. Jos viitsiit, niin erittelepäs perekokosi, asumiskustannukset jne menot sekä tulot, niin laskastaan kelan laskureilla ne sun tuet. Ettet vaan saa liian vähän, että tiedät hakea oikaisua.
Perhekoko 1 henkilö, asumiskustannukset noin 850€/kk, tulot 0€
Ap
Taas se valehtelee. Sun tulot on 1400€, ei 0€.
Tuet ei ole tuloja
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukilaissa on määritelty tilanteet, joissa perusosaa voidaan alentaa ja jossa toimeentulotuki hylätään. Ensisijaisia etuuksia ei mainita siellä
Perustoimeentulotuen viimesijaisuus tarkoittaa sitä, että sinun pitää kykysi mukaan huolehtia omasta ja perheesi toimeentulosta sekä hakea ensin kaikki muut etuudet, joihin sinulla saattaa olla oikeus. Ensisijaisia Kelan etuuksia ovat esimerkiksi työttömyysturva, asumisen tuet, eläkkeet, opintotuki, vanhempainpäivärahat, sairauspäiväraha, lastenhoidon tuet ja elatustuki.
Ole hyvä :) Suora sitaatti Kelan sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa, HV!
Kyllä saan, toimeentulotuki hakemuksen tekemiseen menee 2 min ja saan rahat tilille
Ap
Ootko se sama provosoija ja jankuttaja, jolla on 2 euroa tilillä ja pitäs loppukuu pärjätä. Tekstisi vaikuttaa hyvin samalta. Jos viitsiit, niin erittelepäs perekokosi, asumiskustannukset jne menot sekä tulot, niin laskastaan kelan laskureilla ne sun tuet. Ettet vaan saa liian vähän, että tiedät hakea oikaisua.
Perhekoko 1 henkilö, asumiskustannukset noin 850€/kk, tulot 0€
Ap
Taas se valehtelee. Sun tulot on 1400€, ei 0€.
Tuet ei ole tuloja
Tietenkin on. Luepa sieltä tt-päätöksestäsi niin näet, että asumistuki on laskettu sinulle tuloksi, kun tt-tuen määrää on arvioitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Etkä ole töissä Kelassa ollut ikinä. Jos olisit, tietäisit tämän suoran sitaatin Kelan sivuilta:
Perustoimeentulotuki on viimesijainen tuki, ja sen määrään vaikuttavat kaikki käytettävissäsi olevat tulot ja varat. Tuloiksi lasketaan myös muut sosiaalietuudet.
Perustoimeentulotuen viimesijaisuus tarkoittaa sitä, että sinun pitää kykysi muk
Ei edelleenkään sanota, että tuki voidaan hylätä tai sitä voidaan leikata. NÄIN EI VOIDA TEHDÄ. Sille ei ole lakiperustetta. Sinä olet väärässä, joten lopeta jankkaaminen. Jos et usko, niin kysy maanantaina Kelasta.
Vierailija kirjoitti:
2
Oikeus toimeentulotukeen
Jokaisella on oikeus saada toimeentulotukea, jos hän on tuen tarpeessa eikä voi saada toimeentuloa ansiotyöllään, yrittäjätoiminnallaan, toimeentuloa turvaavien muiden etuuksien avulla, muista tuloistaan tai varoistaan, häneen nähden elatusvelvollisen henkilön huolenpidolla tai muulla tavalla.
Jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan pitää huolta itsestään ja omasta elatuksestaan sekä, siinä laajuudessa kuin avioliittolaissa (234/1929), lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/1975) ja muussa laissa säädetään, puolisonsa sekä alaikäisten lastensa ja ottolastensa elatuksesta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulotuen viimesijaisuus tarko
No sitä et sinä päätä. Tuossa Kela ihan selkokielellä kertoo, miten asia oikeasti on. Muut tuet on haettava ensin. Piste.
Niin, siis työhaluvelvoite kuuluu tuohon työkkärin kirjoilla olemiseen. Googlaa aktiivimalli ja opi. Tt-tukea taasen alennetaan, jos et ole ilmoittautunut työkkäriin kokopäivätyötä hakevaksi työnkakijaksi JA hakenut ensisijaisia etuuksia eli asumistukea ja työmarkkinatukea.