Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Sisunaiset 15.1.2007***

15.01.2007 |

Viime viikolta:

Kaikille on laskettu sellainen tavoitepaino, joka tulee alustavasti toteutumaan maaliskuun loppuun mennessä (vko 13). Tavoite on laskettu viikolla 49/2006 (tai silloin, kun olette Sisunaisiin liittynyt). Jos ette pysy aikataulussa, näkyy se heti yhteenvedossa: tavoitepaino on toteutumassa huhtikuussa tai muulloin. Siitä teidän on helppo nähdä, oletteko aikataulussa vai pitääkö kiristää.

[size=2]

Nimi:

Lähtö kg, Tavoite (maaliskuun lopussa) kg, Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa tavoitteeseen kg,

Vkoa edessä että tavoite toteutuu (Arvio tavoitteen saavuttamisesta), BMI muutos nykyhetkeen

[color=green][b] ht.78 [/b]♥[/color]

71.9 kg, 65.8 kg, 71.3 kg, -0.6 kg, 0.6 kg, 5.5 kg,

18 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 27.1 => 26.8

[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]

88 kg, 77 kg, 80.4 kg, -0.3 kg, 7.6 kg, 3.4 kg,

28 vkoa, ( Heinäkuu , 2007 ), BMI: 32.3 => 29.5

[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]

95.5 kg, 75.8 kg, 78.9 kg, -0.4 kg, 16.6 kg, 3.1 kg,

19 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 30.1 => 24.9

[color=fuchsia][b] Sininen [/b]♥[/color] ei päivitystä

101 kg, 76 kg, 79 kg, 0.0 kg, 22 kg, 3 kg,

14 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 34.9 => 27.3

[color=green][b] Katti26 [/b]♥[/color]

90.2 kg, 77.6 kg, 82.3 kg, -0.9 kg, 7.9 kg, 4.7 kg,

18 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 32.0 => 29.2

[color=fuchsia][b] Emonamoha [/b]♥[/color] ei päivitystä

92.2 kg, 77 kg, 83.9 kg, 0.0 kg, 8.3 kg, 6.9 kg,

15 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 31.2 => 28.4

[color=green][b] Kitta75 [/b]♥[/color]

95.6 kg, 87.2 kg, 93.3 kg, -0.2 kg, 2.3 kg, 6.1 kg,

20 vkoa, ( Toukokuu , 2007 ), BMI: 35.1 => 34.3

[color=fuchsia][b] Hätähousu [/b]♥[/color]

87 kg, 77 kg, 80 kg, -0.5 kg, 7 kg, 3 kg,

8 vkoa, ( Helmikuu , 2007 ), BMI: 26.0 => 23.9

[color=green][b] Kaneli [/b]♥[/color] ei päivitystä

79 kg, 71.6 kg, 75.6 kg, 0.0 kg, 3.4 kg, 4 kg,

17 vkoa, ( Huhtikuu , 2007 ), BMI: 28.7 => 27.4

[color=fuchsia][b] Ororo [/b]♥[/color] (uusi)

90 kg, 80 kg, 90 kg, 0.0 kg, 0 kg, 10 kg,

13 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI nyt: 29.7

[color=green][b] Mareila [/b]♥[/color] (uusi)

72.2 kg, 65.7 kg, 72.2 kg, 0.0 kg, 0 kg, 6.5 kg,

13 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI nyt: 25.6

[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]

94.6 kg, 79.4 kg, 88 kg, 0.0 kg, 6.6 kg, 8.6 kg,

13 vkoa, ( Maaliskuu , 2007 ), BMI: 30.2 => 28.1

[color=blue][/size][size=2]

Suurin pudotus viime kerrasta:

[b]

1. sija => Katti26 : -0.9 kg

[/b]

Ajallisesti lähinnä omaa tavoitettaan (välitavoite tai lopullinen tavoite).

[b]

1. sija => Hätähousu: 8

2. sija => Ororo: 13

3. sija => Mareila: 13

4. sija => Pointzi06: 13

5. sija => Sininen: 14

6. sija => Emonamoha: 15

7. sija => Kaneli: 17

8. sija => Katti26: 18

9. sija => ht.78: 18

10. sija => Minlee: 19

11. sija => Kitta75: 20

12. sija => Körömölli: 28

Tavoitteen saavuttaneet: Perenna (62 kg, -11 kg), MariLotta (53 kg, - 7 kg)

[/b][/size][size=2]

Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:

mukana: Emonamoha, ht.78, Hätähousu, Kaneli, Katti26, Kitta75, Körömölli, Mareila, Minlee, Ororo, Pointzi06, Sininen31

Laihduttajia: 12

Painomme oli alussa: 1057 kg

Painamme nyt: 975 kg

Tavoitepainomme (3/2007): 910 kg

Paino tippunut edelliskerrasta: -2.9 kg

Paino tippunut vuonna 2007: 0 kg

Kokonaispainonpudotus: 82 kg

Matkaa tavoitteeseen: 65 kg

[/color][/size]

- Minlee

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu menossa koko viikko, joten en ole kerinnyt kirjoitella ja se punnitseminenkin jäi, no perjantai on jo ylihuomenna, silloin sitten.

Viikko on mennyt hyvin, annoskoot ovat pysyneet kurissa ja liikuntaa on tullut harrastettua reippaasti eli joka päivä stepperi+jumppa.

Voi vitsi Köris, kun ei paino laske. Minä kokeilisin tuota herkkupäivä ja sen jälkeen muutama päivä tosi kevyesti. Ainakin minulla tehoaa.

Lasten synttäreistä, itse ajattelin laittaa ihan hedelmiä tarjolle, niitä voi sitten itse napostella, niin ei tule syötyä kakkua yms herkkuja niin paljoa. Meillä on molemmat pojat kevät poikia, eli kahdet synttärit tulossa.

Miten sitä vaatekaupassa ihminen tunteekin itsensä NIIN liian isoksi, vaikka kotona tuntuu, että on laihtunut...Kävin ostamassa perjantaille ja lauantaille vaatetta, kun on menoa molempina päivinä ja jotenkin ylihoikan ja pirtsakan myyjän rinnalla tuli niin " blääh" olo- No kiva paita löytyi, eli kaikki hyvin. Joku kysyi alkoholin välttämisestä laihduttaessa, minä en sitä erityisesti välttele, koska käytän alkoholia kohtuullisen vähän, niin niinä kertoina kun lähden jonnekkin/meille tullaan kylään, niin otan alkoholia sen verran kun hyvälle tuntuu. Ensi viikonloppuna on todella harvinainen poikkeus, kun menen kahtena iltana ulos (perjantaina on yksi konsertti, mihin saatiin ilmaisliput ja lauantaina rakkaan ystäväni läksiäiset)

No tulihan siinä juttua, kovasti sisua vaan kaikille

Mareila

2/21 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee,jee,jee...

Päivä on sujunut hyvin, vaikkakaan en oo liikkumassa ollut, kun mies on illassa, mutta pisteissä oon pysynyt kyllä ja proteiinit,hiilarit ja rasvatkin kohillaan syömisissä eli hyvin pitäis taas mennä, mutta niinhän sen on pitänyt mennä aiemminkin ja silti tuloksia ei oo syntynyt!!

Mutta periks ei anneta, sillä niin ne läskit ei ainakaan lähde vaan päinvastoin pian ne on kaikki takas, jotka on jo kovalla työllä karistettua saanut eli edelleen jatketaan siis kohti kevyempiä kiloja!!

Tänään mulle tuli h&m:n paketti, jossa oli kahdet aivan ihanat farkut ja 2toppia..topit oli sopivia, toiset farkut meni jalkaan, mutta maharöllykkä jäi ihan hirveenä päälle roikkumaan ja ne ihanemmat ei menneet edes likikään kiinni(reisistä oli kyllä unelmat), mutta siitä sainkin kimmokkeen, että en mä niitä palauta, kun olivat niin tosi halvat ja ihanat vaan ne saavat olla mun tsemppifarkut..tosin luulen, että ne pienemmät menee mulle nippanappa silloin vasta kun oon tavoitteessani, vaikka koko oli kyllä aika suuri, mutta olivat näköjään tosi pientä kokoa ja matalavyötäröiset!!

Mutta siis nyt oon etsinyt netistä jotain kiinteytysohjeita nimenomaan tuohon vatsanseudulle, sillä se mulla on aivan hirveä..reidet ja jalat muutenkin ovat ihan hyvät eli niiden ei oo tarpeen pienentyä, mutta kaikki vinkit vatsanseudun kiinteytykseen otetaan vastaan..sillä ei niitä kovasti tuntunut netistä löytyvän ja siis ihan semmoisia liikkeitä joita voi kotosalla tehdä, kun mihinkään salille en pääse enkä kehtais sinne uuvottamaan mennäkään..ehkä 10kilon päästä sitten on sen aika!!

Callenetics sai kovasti kehuja ja aattelinkin perjantaina suunnata meidän kirjastoon katsomaan löytyiskö sitä kirjaa sieltä.. järjestään kehuja siitä luin netin keskusteluista..voipi vaan olla, että mun kunnolle on liian rankkaa, mutta mitään ei häviä jos kokeilee ja josko vaikka ihan vahingossa vatsaröllykkäkin pienenis, kun vaan jaksais sen kanssa ahertaa joka päivä!!

Mutta siis ne vinkit/ohjeet on tervetulleita kiitos...

Ja sitten se miksi aloitin viestin tolla jee jeellä on se, että mä oon nyt tämän vuoden hyppinyt hyppynarua ja oon eiliseen asti hypännyt 250hyppyä ja ollut ihan poikki..se on muuten oikeesti tosi raskasta..ootteko kokeilleet???

Eilen päätin sitten hypätä 300hyppyä ja tänään aattelin, että jospa jaksaisinkin hyppiä 310hyppyä, mutta hypinkin sitten 320hyppyä ja olin aivan puhki ;o), mutta niin tyytyväinen, että paransin taas hiukan ja huomenna voisin koittaa hyppiä 330hyppyä ja aina siitä 10/päivä lisää sitten taas..katotaan kuinka kauan jaksan hyppymäärää nostaa ;o)!!

KATTI26:Ootpa sinä mukava, kun pohdit mun puolesta tuota pudotusongelmaa..kiitos :o), sillä kaikki vinkit on tarpeeseen kyllä!!

Tosin mulla tää junnaus ja painonnousu alkoi siitä, kun kesän alussa otin hormonipiikin ehkäisyksi, jonka jälkeen mun painonpudotus lakkas ja käänty nousuun..mähän oon siis kok aika laihduttanut sen jälkeenkin, mutta tulosta ei oo syntynyt, sillä kesäkuun alussa painoin jo 77,4kg ja sen jälkeen paino on noussut ollen siis nyt 80,2kg ja oikeesti oon siis pisteitä laskenut koko ajan ja merkkaan syömiset kalorilaskuriin, joten nuo hiilarit,protskut ja rasvatkin on kohdillaan eli siitäkään ei johdu!!Samoin mulle tuli tuosta piikistä naamaan aknea, jota ei oo koskaan ennen ollut eikä se lähde millään pois, vaikka viimeisen piikin vaikutus on loppunut jo marraskuun alussa..mutta se täti tosin sanoi, että saattaa kestää kauankin ennenkuin elimistö palaa ennalleen ja mulla se ei oo vielä tapahtunut :o( eli en voi kyllä kenellekään suositella ehkäisyksi tuota hormonipiikkiä..tosin kaikilla vaikutukset tietysti erilaisia, mutta mulle se ei sopinut!!

Huh..tulihan tekstiä!!!

MINLEE:Mä syön kyllä aamulla 2viipaletta ruisleipää, mutta perunaa,riisiä ja pastaa en juurikaan vaan niiden tilalla käytän noita vihannessekoituksia..niitäkin on monia erilaisia pakasteina..ja maistuvat minusta yllättävänkin hyviltä ;o)!!

Ja mulla kans tuo herkuttelusta johtuva painonnousu näkyy kyllä liki koko viikon varsinkin nyt, kun paino ei muutenkaan meinaa tippua, mutta siis niin muistaakseni aiemminkin silloin hyvinä aikoina, kun tää laihdutus vielä tuotti tulostakin ;o)!!

ORORO:Kuulostaapa hyvältä tuo sinun " kevytpasta" ..sitä täytyy kokeilla kyllä ;o)!!

K@NELI:Hyvältä kuulostaa sun metodit..kyllä noilla eväin onnistuu varmasti, kunhan niitä muistaa noudattaa hyvin.hieno pudotus!!

MAREILA:Minä pidänkin tosiaan kerran viikossa pisteettömän päivän, jolloin hiukan herkuttelenkin..joskus enempi ja joskus vähempi ;o) ja sitten muut päivät pysyn pisteissä, muttei auta mua..mutta niinkuin ylempänä kirjoitinkin niin luulenpa syyn olevan sen perkuleen piikin :o(!

Hienosti on sulla mennyt, joten varmasti syntyy tulostakin sitten ja silloin voikin mennä aivan mahtifiiliksillä ja hyvällä omalla tunnolla viikonloppuna " baanalle" , jonka jälkeen jaksaakin taas kummasti pitää tiukkaa linjaa ;o)!!

Kaikille mukavaa loppuviikkoa ja tsempuloita tietty kovasti!!

köris

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Körikselle tulin pikaseen kirjoittelemaan: Tuossa uusimmassa KG lehdessä oli hyviä vinkkejä " korsettialueen treenaamiseen" liikkeet ovat tosi helppoja ja ne voi hyvin tehdä kotona. Ne treenaavat nimenomaan syviä vatsalihaksia, joiden olisi hyvä olla kunnossa. Minä teen ihan perusvatsalihaksia, eli pepunostoja lattiasta, vinottaisia vatsalihaksia. Oliskohan se piikki sitten syynä siihen, ettei paino putoa, hormonaaliset ehkäisythän voivat aiheuttaa painon nousua.

Jeps, nyt hommiin

Mareila

Vierailija
4/21 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on hurjan hyvät peffa ja vatsatreenit. Suosittelen kyllä. Treenasin silloin hoikkana monta vuotta säännöllisesti. Nyt en jaksa ähertää kotona kun olen päässyt kuntosalin makuun. Vaikka vatsalihasliikkeitä teen sillon tällön kotonakin Callaneticsin ohjeilla. Mulla on se 10 vuotta nuoremmaksi 10 tunnissa kirja, mutta on olemassa uudempiakin versioita.

Köris sun pitää nyt varmaan jatkaa vaan samaa rataa ja odotella, että ne hormoonit on taas ennallaan.

Ainiin! Unohdin käydä puntarissa! Oikeesti! Pojalla on tänään ne synttärit niin ähräsin hiirenloukkupeliä kasaamassa koko aamun. Meinas tulla hoppu töihin ja hoitoon...

Pitäsköhän minun jättää nyt tämän viikon punnitus väliin vai käynkö huomenna ottamassa hienon juhlien jälkeen tuloksen yhdistettynä menkkaturvotukseen : ) ?

Mulla on hirveä läjä hedelmiä keittiössä niin meinasin niitä ahtaa, etten sorru niihin herkkuihin...

Katti

5/21 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkkelöistä tytöt..

Mä eilen illalla innostuinkin jo noita ihan perusvatsa- ja selkälihaksia tekemään ja tein nyt ihan vaan nuo suorat vatsalihakset ja selkälihakset siten, että tein 5x20sarjan molempia ja välissä taukoa varmaan noin 20-30sek..enpä tiedä onko moisesta touhusta mitään hyötyä, mutta tuskin sentään haittaakaan ;o) eli semmosta meinasin nyt ainakin tänäänkin tehdä ja jos noita vinojakin vielä lisäis tänään, kun kaikkiahan niitä vissiin tarttis tasapuolisesti tehdä!

Tänään hypin myös jo päivän hyppynaruhypyt ja lisäsin määrää taas eilisestä 20 hypyllä eli hypin 340hyppyä ja voi veljet, että oli jalat vetelät sen jälkeen ;o)!!

Emoa oon minäkin kaipaillut..HUHUU EMO..missä luuraat???

Kaikille tsemppiä taas!!

köris

Vierailija
6/21 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viikonlopun edellä motivaation hakua =)

Olen kehittänyt itselleni jumppaohjelman ja kirjoittanut oikein paperille mikä tulee mihinkin. Siinä on kuminauha-jumppaa, vatsalihasliikkeitä jne, kesto n. 40 min.

Yleensä kotijumppaminen tahtoo jäädä vähälle, mut nyt on pakko tehdä jotain koska entisiin harrastuksiini punttisalille ja astangajoogaan en kehtaa tämännäköisenä mennä. Kyllä lentäis ihmisten silmät päästä kun huomaisivat,että tyttö levinnyt 13 kg puolen vuoden aikana......

Palkitsen itseni punttisalin aloittamisella kun olen saavuttanut 80 kg:n painon. Sitä ennen on vaan pakko jumpata kotona ja sauvakävellä ahkerasti.

Mulla ei ole hajuakaan, että olenko laihtunut tämän viikon aikana. En viitsi mennä vaa' alle ennen maanantaita, että jännitys ja motivaatio pysyis paremmin. Vaatteet eivät tunnu löysältä, mutta ei enää tiukaltakaan ja vatsa on ollut täyden tuntuinen. Ruokien punnitsemiseen en ole viitsinyt lähteä, mutta tarkkana olen ollut. Saas nähdä, olispa taas 2 kiloo lähteny!

Se mittaaminen on hyvä idea, lisään maanantaina mittani tuloksiin.

Viikonloppusisuja!

T. Ororo

Vierailija
7/21 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan menkkaturvotus päällä. Söin kyllä palan kakkua, vähän sipsiä ja namiakin...Tulos on surkea 82 kg. Eli olikohan -200g. No se on nestettä nyt. Ens viikolla kunnon tiputus sitten. Hyvä kun kävin, koska tänään on vieraita tulossa ja vielä huomennakin viimeiset.

Vierailija
8/21 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä uuteen vuotten orientoituminen tuntuukin taas niin vaikealta. En kertakaikkiaan ole vieläkään sisäistänyt sitä, että ei saa laittaa kaikkea suuhun. Sitten menee hyvin, jos ei ole nälkä tai kotoa ei löydy mitään. Viikot on yleensä sen suhteen helpompaa, koska töissä syö ruoan ja tpöiden jälkeen on vuorossa toinen ateria. Illalla ei tule repsahdettua kaikenlaisiin turhuuksiin, mutta nuo viikonloput. Tarkemmin ajateltuna sekin auttaisi jo paljon, että muistaisi ostaa kaupasta niitä vähänkalorisia herkkuja, eli juuri maitorahkaa (kaapissa kuitenkin on ananasta ja marjoja yms.) tai vaikka ihan vähärasvaisia jugurtteja. Ettei se ainoa kaapista löytyvä olisi sitten leipä. Sekin on jännää, että eilenkin illalla taas etsin kaapista suuhunpantavaa, katselin weetabix -pakettia, ja totesin, että tuossakin on sen ja sen verran pv -pisteitä, myslissä sen ja sen verran (eli mielestäni liikaa), sitten menen ja teen voileivän ja hupsista, pisteitä tuli paljon enempi kuin weetabiksistä tai myslisät olisi tullut. No ehkä minä tässä jossain vaiheessa opin. Pahaa kuitenkin pelkään, että olen täällä vielä ensi vuoden puolellakin.

Ei tässä auta muu kuin ryhtyä pitämään taas sitä ruokapäiväkirjaa, se karsii aikalailla turhat herkut pois, kun joutuu ne kirjaamaan.

Niin, ne uudet lukemat:

Nimi: Minlee

Paino viimeksi: 78.9 kg

Paino nyt: 79.2 kg

Muutos: +300 g

Aloituspaino: noin 95 kg (syyskuu 2005)

t. Minlee

Vierailija
9/21 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tuli ja meni ja pystyin hyvin pitämään itseni kurissa. Täytyy vaan kehitellä viikonloppuihin omat rutiinit, niin helpottuu tuo painonpudottaminen silloin.

Minlee:Toi ruokapäiväkirjan pito on kyllä ihan ehdoton apu ainakin mulle, joskus tuntuu vaan hölmöltä kirjata itselleen noita ruokia kun ei niitä sitten ikinä tule jälkikäteen luettua. Sä olet kyllä tosi hienosti pudottanut painoasi tähän asti, loppupuolella tarviikin olla erityisen tarkkana. Tavoitetulos palkitsee viimeisen rutistuksen!

Ensimmäinen viikko oli haastava ja niin kuin aikaisemmin sanoinkin podin suuurinpiirtein vierotusoireita, että kunnolliset ruokavälit toteutuisivat. Kauheasti join teetä. Nälkäkin oli välillä, mutta niin kuin aikaisemmin kirjoittamani ote ruokapäiväkirjasta näyttää tuollainen määrä ruokaa pitäisi kyllä riittää.

Olin odottanut, että painoa tippuisi vähintään kolme kiloa ekan viikon aikana, mutta " vain" kaksi kiloa lähti. Luultavasti ei ollutkaan kyse vain nesteistä vaan puhtaasta läskistä =)

Päätin tänään, koettuani lievän pettymyksen vaaalla, että alkaisin taas punnitsemaan ruoka-aineita jos vaikka muisti pettää mikä painaa mitäkin.

Tässä siis ekan viikon tuloksia:

Nimi: Ororo

Paino viimeksi: 90 kg

Paino nyt: 88 kg

Muutos: -2kg

Aloituspaino: noin 90kg

T: Ororo

Vierailija
10/21 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun kiitokset Minleelle viikottaisesta raportoinnista. Vaikka itse piirteleekin kotona jos jonkinmoista (kannustus)käyrää, niin on paljon mukavampi nähdä se oma tulos siellä muiden tulosten joukossa.

Viime viikolla laihdutuskeinona ainoana oli suuri syyllisyydentunne, ja se auttoi ihan vähän, pudotusta 200 grammaa. Sentään puoli margariinipurkkia!! Jouduin antamaan periksi ja tilasin muutaman vaatteen kokoa 48, vaikka olin itseni kanssa sopinut, etten siinä koossa niin kauan ole, että uusia vaatteita tarvitsisin. Mutta alkaa nämä edelliset jo hiutua päältä, joten pakko oli. Kun ne jäävät isoiksi, niin taidan polttaa ne roviolla, etteivät jää kaappiin kummittelemaan. Ja mielen pohjalle takaportiksi, että sopii mukamas leventyä...

Aloitupaino 95,6 kg

Viime vko:n paino 93,3 kg

Tämän vko:n paino 93,1 kg

Pudotus - 0,2 kg

Kokonaispudotus - 2,5 kg

Hieno aloitus (en muista nimmaria), toivottavasti vedätte meidät (tai ainakin minut) uuteen vauhtiin pudotusten suhteen;)

*Kitta75*

11/21 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamulla hiukan hässäkkää ja kiirettä ja mä unohdin käydä vaa´alla ennen aamupalaa, joten käväsen huomenna ja tuun ilmottautumaan ;o)!!

Tsemppiä viikkoon!!

köris

Vierailija
12/21 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vuosi ja laihduttaminen on lähtenyt käyntiin ihan hyvin. Tosin olen aika pettynyt vaan lukemiin, koska olen urheillut todella paljon eikä repsahduksia ole ollut. Pudotusta oli vaivaiset 300g eli paino viime viikolla 88kg ja nyt 87,7kg. Menkat kyllä alkoi tänä aamuna joten johtuisiko siitä. En nyt kuitenkaan anna sen masentaa ja toivon, että ensi viikolla pudotusta on enemmän:)

Kiitokset Minleelle, kun jaksat tehdä yhteenvetoja:)

Tsemppiä viikkoon kaikille sisukkaille naisille.

Vierailija
13/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys tulee loppuviikosta, koska punnituspäiväni on keskiviikko tai torstai. Vuodenvaihde meni leväten ja täysin kiloja ajattelematta. Nyt on ensimmäinen tavoite -8kg, jotta pääsen normaalipainoisten sekaan. Sitten olisi ne " turhamaisuuskilot" -5kg, jotta olisin itseeni tyytyväinen.

Nyt kaikki tsemppit on tarpeen! Pudotus on tosi hidasta ollut ja ei näy missään :( Ei millään meinaa motivaatio riittää, vaikka kuinka kuvittelen itseäni keväällä mahtumassa ihanaan punaiseen nahkatakkiini tms. Mikä näitä kiloja jumittaa?

Vierailija
14/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina on siis minun punnituspäivä. Pikkuisen jännittää miten käy. Viikonloppu meni hyvin. Pe uimassa, la-su lepoa, ma salilla. Tänään pitäis jotain hikiliikuntaa vielä harrastaa ja huomenna salille. Torstaina on sitten esikoiseni 5-vuotis synttärit, jotka jatkuu viikonloppuun. Käytännössä 3 päivää pöydät notkuu herkkuja! Pitää keksiä joku keino, ettei sorru napostelemaan. Jos päättäis, että torstaina saa syödä kakkua kunnolla ja se siitä. Sitten antais herkkujen olla. Katotaan nyt miten käy.

Ororo: Mahtava pudotus! Antaa hyvän alku startin tuommoinen! Ei mitään syytä pettymykseen. Tsemppiä ja hyvä tulos myös ens maanantaille!

Minlee: Laskemaan vaan niin pääset taas rutiineihin kiinni. Minunkin pitäisi, silmämääräisesti vaan porskuttelen. Välttelen hiilareita ja ahmin rahkoja. Kuitenkin tuntuu, ettei ole ihan balanssissa tämä homma. Napostelu on se minun pahe. Jos on jotain pöydällä niin aina ohimennen nappaan suuhuni jotain. Eilen meni kupillinen viinirypäleitä ihan ohikävellessä. Jos kirjais jämäkästi ruuat niin laihtuis varmasti.

Katti

Vierailija
15/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen digitalisen vaa' an 100g:n tarkkuudella. Olen ajatellut sitä kauan, muta sitten aina tullut siihen tulokseen, että perusvaaka riittää. No mulle tuli ainakin ripaus lisämotivaatioita tuon ostoksen takia. Laihdutustakin voidaan siis kutsua välineurheiluksi =)

Olen huomannut yhden seikan mikä on muuttunut pirteän olon lisäksi viikon aikana. Nimittäin hikeni ei enää haise! Muutama viime kuukauden kärsin niin pahasta hienhajusta joka ei lähtenyt pesemälläkään pois.(YÄK!!) Arvelin, että se johtuu huonoista ruokatottumuksista ja nyt se tuli todistettua todeksi. Taas sain yhden lisäsyyn elää terveellisesti.

Toinen huomio joka on tulluttässä viikon aikana: Paska lentää! Kaikki kuona tuolta vatsasta poistuu, tulee tosi puhdas olo!

Pointzi 06-lle haluasin sanoa, että menkat ovat ihan varnmasti syy siihen ettei tullut lisää pudotusta. Ajattele, todellinen pudotus voi olla vaikka kuinka suuri koska paino oli kuitenkin tippunut!

Katti26.lle tsemppiä synttäreille. Harmittaa jälkikäteen jos antaa tuon ajan vaikuttaa painonpudotukseen. Tiedän tämän kokemuksesta, olen nimittäin mokannut niin monta kertaa juuri lasten synttäriaikoina - se ei kannata! Mitä jos tarjoisit jotain kevyttä myös kuten painonvartioiden banaanikakkua -nam!

Terkkuja kaikille, Ororo

16/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh..ei se näköjään tää vuosi suju yhtään sen paremmin pudotusten suhteen kun viime vuosikaan, sillä hyvin sujuneen viikon jälkeen vaaka näytti 80,2kg eli pudotusta hurjat 200g..eipä hirveesti innosta liikkumaan ja laihduttamaan!

köris

Vierailija
17/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi taas

Köris: Sinun kannattaa kyllä mitata myös mittanauhalla. Liikut tosi paljon. Lihas tiivistyy läskiksi. Sinä pienenet vaikka vaaka ei sitä välttämättä kerro. Jatka vaan samaa rataa, lopussa kiitos seisoo : ) Sitä paitsi se oli taas puolikas voipaketti mikä lähti sinusta! Nyt tsemppiä!

Ororo: Hyvä idea! Meinaan tänään suunnitella synttäriherkku listan ja sinne kannattaa laittaa muutama kevyempi vaihtoehto mitä itse voi surutta syödä. Ajattelin kevyttä mansikkajäädykettä ja sitten niitä hyviä viinirypäleitä jos niitä napsis eikä keksejä, karkkia ja sipsejä : ) Kevyt popcorneja?

Hei, minulle välähti ideakin tässä...Entäs jos mitattais vaikka ens viikolla esim. vyötärö, lantio ja reisi. Niitä ei tartteis tilastoida mutta olisi mitattu kuitenkin. Jännä ois kattoo sitten maaliskuun lopulla paljonko on senttejä lähtenyt? Mitä mieltä olette?

Vierailija
18/21 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt joku ihme junnauskausi meneillään, semmonen tulee kuulemma monesti. Nyt vaan keksimään keinoja miten saatais sun paino jälleen putoamaan oikein reippaasti...Oiskohan syynä nyt se, että keho tottuu johonkin tiettyyn kalorimäärään ja alkaa pärjäämään sillä energiamäärällä. Tavallaan jonkinlainen säästöliekki? Voisit kokeilla jotain shokkihoitoa keholle, pidät herkuttelupäivän ja sen jälkeen vaikka kasvissosekeittopäivän. (minun bravuuri jos paino jää junnaamaan). Voisit myös kokeilla niiden nopeiden hiilareiden: pastan, riisin ja perunan jättämistä lautaselta vähäksi aikaa kokonaan tai jos puolittaisit nykyiset annokset. Myös leivän syönti minimiin. Tilalle salaattia, juureksia, raejuustoa, rahkaa...Hitsi, kuulostaa tosi tehokkaalta niin itsekin teen heti paikalla!

Oisko muillakin jotain hyviä painonjunnaamisen lopetus keinoja?

Nenä pystyyn Köris! Kuitenkin suunta on alaspäin. Pienin askelin. Hiljaa hyvä tulee!

Katti

Vierailija
19/21 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika takkuamista tämä itsellänikin on ollut, tai siis sellaista jojoilua. Kun pidän päiväkirjaa syömisistäni, alkaa painokin tippua. Se painonvartijoiden 20 pojoa tulee yllättävän nopeasti täyteen ihan kotiruokaa syömällä (ainakin minun laskujeni mukaan).

Olenkin ajatellut niin, että jos tuo päiväkirjan pitäminen ei auta / kyllästyn siihen ja paino nousee taas, karsin juuri noita hiilihydraatteja. Eli perunan / makaronin / riisin määrä puoleen (kaikesta en suostu luopumaan), mutta mitä tilalle? Eism. tänään meillä on kotona jauhelihgakastiketta, mitä sinne joukkoon laittaisitte? Lanttu/ porkkana ei kuulosta houkuttelevalta...

Niin ja leipä pois, tai siirtyy ainakin syömään pelkkää täysjyväleipää (ja vähempi sitäkin kuin aikaisemmin).

Itse en tuohon shokkihoitoon perusta, ainakaan näin joulun jälkeen. Eiköhän se joulun aika ollut itse kullekin aikalailla erilaista syömistä. Toisaalta se, että yhdistää nolla -pisteen päivän heti siihen herkkupäivän perään, saattaisi auttaa. TOsin minulla tuo herkuttelu näkyy painon nousuna vielä 3-4 päivän kuluttuakin. eli pitäisikö siihen perään ottaa sitten useampi nollan pisteen päivä / kasvissosepäivä?

Yritän muistaa ottaa ensi viikolla mittanauhalla lukemat. Periaatteessa olen kyllä ottanut mitat 1/kk (ainakin viime syksyyn asti). Vaatteet kyllä kertoo sen, että minulla ei ole senttejä lähtenyt viime aikoina juurikaan, melkein päinvastoin, on housut alkaneet puristamaan.

Mikä se olikaan naisilla se normaalin vatsan ympärys?

Tällaisia pohdin täällä aamu tuimaan.

t. Minlee

Vierailija
20/21 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kirjoittaa kun luin minleen jutun. Saako painovartioissa tosiaan syödä pastaa aterian aikana niin paljon kuin jaksaa? Aika hurja jos niin on nimittäin niitä pahoja hiilihydraatteja tulee roppakaupalla silloin. Itse olen tähän zone juttuun ollut tosi tyytyväinen, painovartioitakin koittanut ja söin silloin perunaa ihan hirveät määrät.....

Vinkki kysymykseesi minlee: Mahtavaa " pastaa" saa kun tekee juustohöylällä kesäkurpitsasta pitkiä suikaleita ja paistaa ne öljyssä ja soijassa. Yhteen annokseen menee helposti koko kesäkurpitsa koska ihan sisustaa on vaikea höylätä. Tähän voi lisätä myös porkkanasta tehtyjä suikaleita. Tämä on ollut mun pastani kahden vuoden ajan, eikä vieläkään kyllästytä!

T. Ororo