Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###TAMMENTERHOJEN MAANANTAI###

15.01.2007 |

Tässäpä aloitusta uudelle viikolle!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvio rv 36 tilanteesta oli 3,1 kg ja lasketun ajan aikaan se 3,7 kg tms. Mut eikös vauvat kasva jopa 200g/vko loppuajasta?!

Vierailija
22/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään tehoa! Aika useana päivänä hieroskelin. Ja kymmenen min per kohta per kinttu on toooooooooosi pitkä aika. Omat kädet ihan poikki. Nyt en olekaan enää käsitellyt pariin päivään.

Supistelujen jälkeen kyllä Iines möyrii ja yrittää tulla lonkan yläpuolelta ulos, ainakin siitä vois jalkoihin tarrata. Pikkasen on toi oikea osoite meidän babylta kadoksissa!!! ;)

Lapset on ruokittu nyt ravitsevasti ranskalaisilla ja kalapuikoilla. Ihme ja kumma, neiti 4,5v söi koko lautasen tyhjäks ja suhteellisen nopeasti, vaikka flunssassa onkin. Ihmetellään välillä miehen kanssa et millä se venyy tota pituutta, kun syö ihan älyttömän huonosti aina!

Päivän positiiviset:

+ Lumi edelleen maassa ja kirkas talvipäivä

++ Lapset ei ole tapellut vielä tänään

+++ taas yks päivä vähemmän ajatellen yliaikaiskäynnistystä

Jospa oikasis tuohon sohvalle hetkeks..

Palailen!

t. H

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mä yritän lohutella itteeni, ett jos ois eri mittaaja niin se vois saaha vaikka vähempi painoarvioksi. Ja Arvioitahan nuo kummiski on.

Mulle se lekuri tais puhua, ett yleensä 100g per viikko tulis, mut seki lienee yksilöllistä. Toiset vauvat voi vaan kasvaa enempi ja toiset vähempi viime viikkoina.

Ja mites mua nyt lohuteltiin. .ett se tarjonta tekee paljo ja supistusten tehotki.

[b]Hermione [/b]pitää varmaan taskulamppu ottaa suunnan näyttäjäksi :D keitten kans sitä nyt chatissa aiottiinkaa nukkua lamput haaroissa. .

Käynköhän mä tänään ihan täysillä . . .

Vierailija
24/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, että mä olen huono pinoutuja.. Koko viikonlopun hipsinyt kotosalla mutta en muka ole joutanut pinoutumaan :) Chattaily kyllä maistuu, kun vaan aikaa on ;)

Eli täällä(kin) edelleen yhtenä kappaleena. Kaikkia ässiä on kokeiltu, osaa jopa yhtäaikaa, mutta ei mtn tulosta. GRrrr. Tämä paksukaisena olo kyrsii jo ja pahasti. Mutta se kuka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön, vai mitens se mennee ;) Jospa mäkin koen sitten tässä viimeisessä raskaudessa (?) käynnistyskokemuksen?!?

ONNEA VAUVANSA HAKENEILLE!! Sekä onnea heille, jotka nyt tositoimissa (ISA? Missä TAU? CECILIAH? HELINÄ?)

Päivän PLUSSAT:

- Myrsky laantui =) (johan se päivän mylläsi ihan tosissaan täällä etelä-Ruotsissa. Oli aika pelottavaa ja kun piti vielä la- ilta jännätä, josko laitokselle pitäis lähteä suunnisteleen siinä kelissä. Onneksi ei!)

- Meidän eteisremppa edistyy (vaikka pieniä muutoksia suunnitelmiin tulikin. Oli tarkoitus vaan vaihtaa lattia ja tapetoida mutta päätettiin myös laittaa tuollainen vanhanaikainen 1/3- osa paneli lattianrajaan. Tulee tosi kiva!)

- Mulla on maailman ihanin mies (sen enempiä erittelemättä) =)

( . ) Lisää..

Tämä vauva on kääntynyt johonkin ihme asentoon. Kauan köllöttelikin kylki vasemmalla, jalat oikealla puolella. Nyt en oikein ota selvää missä selkä on. Jalat tunnen vasemmalla navan korkeudella. Luultavasti vauva painautunut aika syvälle jo lantioon sillä päätäkään en tuolta alhaalta kopeloimalla tunne. Missä asennossa teidän muitten masuvauvat ovat?

Nyt lukemaan vähän päivän muita uutisia. Juu, todella, heräsin vasta. Kävin uudestaan nukkumaan kun vein pojan hoitoon. Nyt on ruokaa massu täynnä ja jaksaa iltaan saakka kunnes mies tulee.

Tämä väsymys on jotain aivan kauheata.. Hb pitäis olla kunnossa mutta silti, sellaista ihan ruumiillista väsymystä ilmassa. Mitenköhän sitä ees jaksais synnyttää?!

Hyviä vointeja kaikille, chatissa tavataan :)

/ISO-A med Luukas rv39 ;)

Vierailija
25/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin onnenpotkuja jokaiselle laitokselle lähteneelle ja lähtijälle!! Ja onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille - olen vähän pihalla kuka on saanut ja kuka ei, kun itse oon ollut pimennossa hetken aikaa :)

Levinia: En tiedä käytkö täällä enää lueskelemassa, mutta kiitän sinua onnitteluista! :) Onhan tää ihanaa, kun on monta pientä lasta!! :) Ja onnittelut sinullekin uudesta raskaudesta!

Voi että tuo pieni herrasmies on niin IHANA! :) Aivan lutunen tuossa nukkuessaan, tuhina vaan käy... Toiset lapset ovat haltioissaan, aivan innoissaan paijaavat ja halaavat pientä koko ajan. 1v3kk ikäinen " edellinen kuopus" on vähän ihmeissään tästä tapahtumasta, outoa varmaan kun yhtäkkiä on tuollainen " olento" talossa! :) Hänkin kovasti halaa ja silittää, haluaa syliin jne. mutta otteet on vielä aikasta kovat. Saa olla valppaana, ettei kovin lujaa käsittele pientä veljeään - sais olla mulla kai silmät selässäkin! ;)

Tuolta synnytyspuolelta voitte käydä lukemassa lyhyehkön kertomuksen synnytyksestä, jos kiinnostaa. Mutta sen haluan tässäkin sanoa, että synnytys oli todella ihana ja helppo! Sattui juuri oikeaan saumaan puudutus, ja vauva suorastaan ui pois masusta :) En olisi ikinä uskonut, että MINULLE tuollainen reippaan nelikiloisen vauvan synnyttäminen olisi noin ihanaa :) Synnytys kokonaisuudessaan kesti sen kolmisen tuntia, lyhyin synnytys mulle. Eikä tullut repeämiä, tikkejä taikka muuta sellaista. Alapää on aivan normaali jo. Osaan kyllä olla kiitollinen siitä, ettei oo tarvinut ommella alapäätä koskaan, huomattavasti varmasti helpompaa ja nopeempaa toipuminenkin?!

Pienoisen kauneusoperaationkin pikkumies kävi läpi sairaalan kotiinlähtötarkastuksessa. Oli pojalla nenä painunut jotenkin lievästi kasaan synnytyskanavassa. Lääkäri sanoi, että nenän väliseinä oli jotenkin pois paikaltaan, ja nosti sen sellaisella piikillä paikalleen. Pieni itki krokotiilin kyyneleitä, ja inhottavaa rusahtelua kuului operaation aikana, mutta onneksi se ei kestänyt kauan. Ja pienikin rauhoittui heti äidin sylissä.

Imetys lähti heti hyvin vauhtiin, poika syö kuin iso mies konsanaan :) Ja maitoa riittää hyvin, ei senkään suhteen ongelmia. Yöllä nukutaan vielä miten sattuu, mutta se on aivan normaalia vielä, kaverihan on vasta pian neljä vuorokautta vanha ;)

Lauantaina vauvan kanssa siis kotiuduttiin, ja ihana oli tulla takaisin kotiin! Eilisen päivän lepäilin ja selvittelin hormonipöhnäistä päätäni :) Mies lähti tänään töihin, ja meillä alkoi arki. Tavalliset rutiinit käynnissä, niillä muutoksilla mitä vauva tuo mukanaan... Hyvin jaksellaan täällä, elämä hymyilee! :)

Hirmuisesti voimia kaikille loppumetreillä eläville! Kyllä se vauva sieltä ajallaan syntyy, vaikka tiedän miten toivottomalta se saattaa niin usein tuntua... :( Ylimääräinen varapäre täältä kaikille, jotka kokee olevansa jo melkein hermoraunioita odotuksen kanssa!!

Nasu kera viiden ihanan naperon :)

Vierailija
26/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9339972&t=9338194&appid=&…

Siltä varalta, että haluatte kurkata vauvautuneiden kuulumisia. Toistaiseksi mennään pino/viikko-vauhdilla eli tänään on aloitettu uusi pino.

Jaksuja viime metreille ja loppurutistukseen teille kaikille!

¨c¨ja Hercules 12pv

Vierailija
27/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARIELLAn perhe on saanut tänään terveen poikavauvan, nopeasti tullut, kuulin :) Mittoja en ole vielä kuullut :)

ONNEA ARIELLA!!!!

/Toinen A

Vierailija
28/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskistunut minäkin olen tässä pinoutumisessa, useasti päivässä käyn lukemassa, mut en muka kerkiä kirjottaan??

Onnea Ariella!

Mutta mitäs tämä nyt sit oikein on kun elin@ ja Ariella ovat jo molemmat saaneet vauvansa ja minä täällä vielä kärvistelen vaikka samalla lasketulla ajalla olen, plääh, odottavan aika alkaa oleen pitkä, varsinkin kun enää ei ole mitään merkkejä et vois edes alkaa synnytys, päinvastoin: liitoskivut ei vaivaa enää, närästys on hävinnyt, ei supistuksen supistusta, vauvan liikkeet ovat rauhottuneet eikä potki enää mojovasti vaan puskee sillon tällön.

Ardisia: Vai ihan kaikkea kolmea ässää kerralla ;) *hihittelee*

Nasu: aivan ihanan kuuloinen synnytys sinulla, tahtoo samanlaisen!

Mamm@mia rv 38+2

Vierailija
29/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ardisia: Sori, luin omiani. Se olikin et osaa kolmesta ässästä, eli siis varmaan saunan siivousta =)

Vierailija
30/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinasin, etten kirjota, mut chatistäkin myöhästyin näköjään, niin jospa sittenkin...

Onnea, onnea kaikille viikonlopun/tän päivän aikana vauvan saaneille, joita en ole vielä onnitellut!!!

Mulla ei mitään synnytyksen käynnistymiseen viittaavia oireita ole :( Mihin ne supistuksetkin on kadonneet?

Ainoastaan on noita liitoskipuja vaan. Mut viimeyön sain jopa silti pitkästä aikaa nukuttua. Vaan kaks vessareissua, kun yleensä joutuu hyppäämään tunnin-kahden välein!

Eilen olin ihan surkeena ja itkeä tirauttelin vaan. Makailin pitkin päivää sängyssä ja lueskelin hömppäromaania. Illalla oli sit jo parempi mieli.

Ja tänäänkin ihan ok. Ulkona olin pojan kanssa aamulla ja äsken häirittiin pitkästä aikaa naapureita... ;D Lauleskelin karaokee ja poika rämpytteli kitaraansa ja paukutteli rumpusettiä.

Plussia:

+ mieli on iloinen =)

++ mies tulee kohta töistä kotiin

+++helmikuussa viimeistään syntyy tää vauva....

-tau- 39+2

Vierailija
31/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699][b]Onnea kaikille nyyttinsä lunastaneille tasapuolisesti!![/b] Mäkin tilaan tuollaisen helpon synnytyksen a la Nasu! :) Mulla olo senkun paranee, ihan omituista!! Mutta muistaakseni Ariellallakin helpotti kaikki liitoskivut ym. ja nyt on jo synnyttänyt. Jospa se on luonnon konsti keräyttää energiaa ja voimia synnytykseen hbelpottamalla oloa muutama päivä ennen koitosta, niin jospa sillä logiikalla meikäläinenkin pääsisi jakaantumaan. Toivossa on hyvä elää....

[b]Ceciliah[/b], ootte näköjään sen auton jo laittaneet, mutta näin jälkikäteen vielä että C5 on kyllä ihan hyvä auto. Voin suositella, ainakin takakontti on todella iso. Meillä menee Emmaljugatkin siihen poikittain ja iso saksanpaimenkoira vielä viereen. :) Tosin edellisellä Toyotan Avensiksella tykkäsin ajaa itse enemmän, mutta kumpikin hyviä autoja. Mun oma auto Volvo V40 kans ok, mutta pienempi ja vanhempi, joten ei voi verrata. Tosin se saa kohta lähtöpassit, kun pärjättäis yhdelläkin autolla. Millaisen auton laitoitte??

( . ) Ei siis mitään tapahtunut, ainoastaan alapaine alkaa olla suht korkeella. 96 tänään, sain seuraavan neuvola-ajan jo perjantaille. Onneksi on kotona mittari, niin voi seurailla.

Se ois sitten viimeinen virallinen viikko, laskettu aika lauantaina. Toisaalta aika on mennyt nopeaa, mutta nämä viimeiset päivät matelevat!!

Pupina taitaa olla jo synnyttämässä, ja missäs Tau...? Kohta varmaan kuuluu taas lisää vauvauutisia.

Sinda & Nipsu rv 39+2

Vierailija
32/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sinä kun just sua huhuilin.... Saa nähdä kumpi meistä ehtii ensin, kun sama LA ja yhtä hyvä olotila :)

Vierailija
33/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi supistelemaan (kovemmin kun kertaakaan aiemmin) klo 16 12min välein ja klo 19 lähtien alle 10min välein. Iltasella vietiin sit lapset hoitoon ja oltiin laitoksella joskus 22 pintaan. Ajattelin et nyt vaavi vihdoin tulee. Eikä mitään. kohdunsuulla ei ollu tapahtunu mitään mut jäin silti tarkkailuun ku supistelut jatkui tasaisena. Edelleen supistaa säännöllisesti mut ajattelin tulla kumminkin kotia.

Kätilö kysyi oliko tehty painoarvio. Joo, n.3800-4000g sanoin. Tuumas vaan et kyl tää on isompi. Vähän säikytti. Tänään sit lääkäri suostu ultralla kattomaan ja kone anto arvion 4200g. Lääkäri lupas käynnistää ens viikolla ettei mene yhtää yli lasketun (25.1) Eli tiistaina (23.1) on sit käynnistyspäivä jos ei sitä ennen tyttö suostu ulos tulemaan. Onneks kätilö sanoi mielipiteensä, olis voinut olla aika jättiläinen jos vko 42 olis menny. HUH!!!

birgit ja pörrö 38+4

Vierailija
34/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä lentokentällä ;) typsi on yhä massussa..

voi että, ariellakin sai nyyttinsä :) onnea! meillä olikin sama la.. voi kun itsekin jo pääsisi laitokselle! (tai lentokentälle)

niin ja isa on nyt jo varmaan saanut vauvansa :) odotellaan marialta tietoja josko hälle niistä ilmoittelee.

sindakin löytänyt tiensä pinoon, kun käynyt jo mielessä että olet jakaantunut :) otettiin se c5. iso on ja taakse mahtuu hyvin vaunut ja kaiken maailman hevoskamppeet mitä roudaan mukanani :) hiukan harmittaa, kun olisin halunnut pitää kaukaloa apukuskin takana, mutta turvatyynyjen takia oltava keskellä (mikä onkin turvallisin paikka vauvalle autossa!). hyvä kun saa eteenkin kaukalon tarvittaessa, kun edestä voi sulkea turvatyynyn siksi aikaa.

täälläkin on sellainen olo, ettei missään tunnu. eilen oli " sukkapuikko" kipua tuolla alhaalla (ja vauva liikkui tuolloin kovasti) mutta muuta ei ole ollutkaan nyt eilis illasta lähtien :) huomenna olisikin pidempi automatka itse ajettuna edessä, joten hyvä kun ei ole " tuntemuksia" .

(hyvä kirjoittaa tälläistä, huomenna kuitenkin olen petipotilaana ja oikein kipeä!)

myrtti: eihän se nainen ollu edes lentoasiakkaana, vaan muuten vaan siellä lentokentällä :) jotain hämärää siinä kyllä oli..

38+2

Vierailija
35/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi perjantaina käynnistyksellä pitkä ja komea poika (54 cm, 4030g, pipo 37cm). Synnytys kesti yhteensä 1h40 min, kun vihdoin käynnistyi (lyhyesti: aamulla klo 10 muka puhkaisivat kalvot mutta vedet ei menneetkään. Kun puhkaisivat " uudelleen" klo 15.15 niin alkoi samantien aivan hurjat supistukset. Tästä tunti ja meinasin ponnistaa vauvan lattialle ja poika syntyi lopulta muutaman supistuksen ponnistamisella.). Huh! En ehtinyt mitään kivunlienvitystä saamaan, tai edes pyytämään, joten aika rajua touhua oli. Mutta lopulta ei edes tikkejä laitettu ja olen parantunut tosi paljon nopeemmin kun esikoisen synnytyksestä:-)

Tänään vasta nousi maito ja poika vihdoin tyytyväinen, viikonloppu meni kitinää rauhotellessa; ukko oli tissillä 10 min nukkui 15 oli tissillä 10 min.... ihan koko ajan!

Laitan tuonne kertomuksen kun jaksan, nyt heikottaa, pitää mennä lepäämään.

Voimia kaikille kellä koitos vielä edessä!

Lounis ja poika 3 pv

ps. esikoinen on TODELLA hankalana nyt, kaikki on hänestä väärinpäin ja äiti on ihan tyhmä....