Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

###TAMMENTERHOJEN MAANANTAI###

15.01.2007 |

Tässäpä aloitusta uudelle viikolle!

Kommentit (35)

Vierailija
2/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Hermione [/b]on ainaski viel kokonaisena.

Oma oloki on niinku aina eli hyvä. Kinttua yritti tosin repiä vähä ennenku olin kunnolla heränny. Yö tuli tuhistua hyvin yhellä herätyksellä.

Akka mussuttaa tuolla aamupalaa, ois hoitoon vienti eessä.

( . ) illalla tuli peilin eessä keikisteltyä ja pakko kai se on tosiaan uskoo, ett masu on yllättävän alhaalla jo. Luulis kyllä, ett jostakin tietäsin, jos h-hetki ois likellä. Mut ei mittää erikoisia tuntemuksia.

Eikä ajatukset nyt pysy yhes koos, ei oo heränny ja kaverin tyttö on mielessä, ku on tänään leikkauksessa.

Z ja peipi 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoinpa tuossa laskut välillä. Tili näyttää yllättävän tyhjältä nyt. Aina sama juttu näin tammikuussa. :/

Mä en usko enää mihinkään ennusmerkkeihin lähestyvästä synnytyksestä. Se on kuulkaa käynnistys kahden viikon pääästä edessä! Ja sittenkin käynnistävät useamman päivän ajan. :(

No, ihan fiksu baby tulossa, sillä isot sisarukset räkätaudissa nyt. Aivastelevat kilpaa ja pientä lämpöä. Ovat täällä mun ilona koko päivän. Kuka sitä tähän härdelliin haluiskaan syntyä! :)

Alhaallahan tuo munkin maha roikkuu... Menet säkin, Zatu vielä mun ohi! ;)

Kuinkahan monta vauvauutista saadaan tänään?!

t. H ja Iines 40+2

Vierailija
4/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta naiset!

Täällä ihan saman juttu, eli ei mitään uusia merkkejä ilmassa, vaikka viikonloppuna uhosin moneen otteeseen, että ensi viikonloppua en enää nää tässä kuosissa...No niin varmaan. Syntymäpäivä taitaapi aikaisintaan osua 41+jotain. On silti mukava lukea muiden vauvauutisia ja synnyttämään lähtöjä! Tosiaan onkohan tänään tulossa monta " maanantai-versiota" .....

ZATU: Ootko ollut peipistä jo painoarviossa tai ä-polilla tarkistettavana?

( . ) Nukuinkin ihan älyttömän hyvin, vaan pissalle oikeestaan heräsin ja sitten se aamuyön vakio herätys, kun herää vaan, eikä ajatuksiltaan saa uudestaan unta. Yöllä kyllä jonkin verran suppaili, mutta se meni siinä unenpöpperössä.

Positiivista tässä maanantaissa:

+ Esikoinen oli hyvällä tuulella tänä aamulla, vaikka kotiutui eilen illalla rättiväsynä anoppilasta

+ Lunta ja pakkasta täällä

+ Esikoinen pääsee kaverin luo leikkimään (meillä näköjään esikoisesta tullut varsinainen reissulasse, eipä kotona näy kuin kääntymässä...) Mulla on siis PIIIIIITKÄ päivä edessä

Taas tää meni omaan napaan, mutta koko ämmä on niin siisäänpäin kääntynyt kuin olla ja saattaa!

Äitee ja Aatutar 38+3

Vierailija
5/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas " laina" koneelta..

Kyllä kuulkaas on Marialle käyny " vanhanaikaasesti" .. syytin konetta netin toimimattomuudesta,mutta ihan on lasku maksamati jääny,maksoin äsken,kun pääsen kotio täältä äipältä,soitan asiakaspalveluun että avaavat.

[b]( . ) täälläkin vihdoin jotain edes tapahtuu,tais Lyyti säikäyttää mutkin liikkeelle :)[/b]

Supisteli jo kahteen asti,sitten hiipui ja luovutin ja menin nukkuu..

Nyt on sitte paikat niin arat..

[b]a-piste hierontaG[/b]: Isäntä nyt tosiaan hieroi kahtena iltana peräkkäin jalkapohjia,muta jännä ,miten se vaikutti vauvaan,siitä tuli ihan villi!

Eilinen supistelukin villiinnytti vauvan täysin.

[b]Heh, juniori täällä jakaa äitin koiran kanssa ruokaa :)[/b]

Syövät samasta kiposta kuivia Kellogs Special K:ita..

Nyt kattoo,mitä ne nyt tekee..palaan kun oma kone pelittää taasen :)

[b]Maria ja himpula 40+1[/b] ♥

Vierailija
6/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis onko muilla vaikuttanut vastaavasti??

Vierailija
7/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä ja ilta oli rauhallinen supistusten ja muiden tuntemusten

suhteen. Yöllä tuli sitten harvakseltaa supistuksia, mutta eivät hirveesti häirinneet unta. Tai kyllä niihin heräsi, mutta nukahdin uudestaan. Olihan tuo yö sitten vähän katkonainen kaiken kaikkiaan supistusten ja vessassa käyntien takia, mutta ihan levännyt olo silti.

Äsken tuossa imuroin, mies tykkää kun ollaan päästy tammikuun puolelle ja mammakin on alkanut taas tarttumaan imurin varteen;) Enää kun ei tartte varoa.. Tosin eipä tämä tunnu ihan pienestä syntyvän;);)

On tämä jännää, kun näin pitkälle on menty. Vielä suht rauhallinen olen, mutta jos/kun laskettu aika ylittyy niin voin kyl kuvitella että alkaa olla jo aika odottava olo!!

A-piste gallup: En ole laittanut vielä miestä pisteitä hieromaan, sivut ovat kyllä muistissa. Pitäsköhän kokeilla?!

Heh, miehellä olis keskiviikkona auton hakureissu edessä;) Tietty vauva päättää syntyä just saman päivänä.. No, toivottavasti ei...

Kohta saadaan vieraita. Tulee tytölle samanikäinen kaveri leikkimään ja 2kk pikkusisko äitinsä kanssa..

Onnea Mellumille (?) poikavauvasta ja tsemppistä kaikille jotka tänään suuntaavat sairaalaan:)

tikru 39+3

Vierailija
8/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARIA:

Meillä ei äijä ole hieronut mun konttiloita, mutta onko sillä siis merkitystä, miten niitä jalkapohjia hieroo? Siis pitääkö oikeesti tietää jokin tarkka a-piste?

tietämätön Äitee

Vierailija
9/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][b]Ardisia [/b]postia lähti tulemaan :)

[b]Hermione [/b]lähetään vaikka yhtä aikaa, mut mahollisimman pian ;D

[b]Mieletön [/b]juu toissa perjantaina arvioitiin peipiä ja sillon oli tasan 37. Painoarvioksi tuli huimat 3,6 kiloo elikkäs yli käyrän kasvaa :O Tän viikon perjantaina meen uuestaan ja vaikka lekuri " hankas" vastaan niin käynnistymisestä keskustellaan/suunnitellaan, en muista enää sanamuotoo. Mut toivossa on hyvä elää, ett jotai tapahtus jo ennen sitä.

[b]Maria [/b]voi sua :D onneks ei sen isompi " vika" sit ollukkaa rakkineessa.

[b]Hieronta G->[/b] ei oo tullu vielä harrastettua. Mut suppareita ku oli enempi lauantaina niin peipi kyllä intoutu möyrimään. Tässähän vois kyllä tänään rasvailla kinttujaan, ku yksin on kotosalla. .

Tässä on linkkiä noihin pisteisiin ;)

http://www.geocities.com/HotSprings/Villa/6162/vinkit/vyohyke.html

ja sit oli tää toinenki

http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

Jokohan täältä tulis päivän [b]+++[/b]

*luvattiin lumisajetta illaksi ja huomiseksi varsinki :)

*akka laulo autossa ihanasti metsämökin ikkunasta tonttu ulos kurkistaa. .

*olo on vaan onnellinen :) :)

Vierailija
10/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en eilen ehtinyt pinoutua kun koko päivä meni niin vauhdilla ohi. koetan tänään petrata;).

heti alkuun onnittelut kaikille vauvansa saaneille, oliko niitä nyt nasu, mellum, evelyn, oliko muita? pahoittelen jos ei nikki muistu mieleen, onnea joka tapaukses kaikille tasapuolisesti!!!!

sit tsemppiä niille ketkä menee nyyttiään noutamaan, joko lydialle koitti lähtö ihan oikeasti?

akupiste g: ei oo ikinään kokeiltu ja tuskin tullaan kokeileen ku mies on niin huono hieromaan mitään paikkaa, ei pysty keskittyyn kahteen asiaan yhtä aikaa eli jos innostuu oikein puhumaan jostain yhtäaikaa niin kädet is pysähtyy ihan kokonaan. sama jos kattoo telkua samalla. se seksi ois meille varmaan ainut sopiva konsti, mut mä taas en jaksa tän pallomahani kans alkaa vääntäytyä siihen suoritukseen, ku mitään varmaa vaikutusta sillä ei oo kuitenkaan...

sit omaa jorinaa. tuli nimittäin eilen sit käytyä terkka-aseman ensiavus ku päätä juili vasemmalta puolelta silmän yläpuolelta aina kumarrellessa ja ponnistaessa niin pirusti et oli pakko mennä selvittää mistä on kyse. kävipä sit ilmi et mula on vasen poskiontelo suht täynnä räkää vaikka flunssaa tai mitään muuta mulla ei pahemmin oo ollukaan. sain sit antibioottikuurin mikä pitää aloittaa viimeistään huomenna jos oireet ei helpota. toivottavasti ei tarttis aloittaa kun en oo oikein innoissani lääkkeiden syömisestä näin raskaana mut parempi se on hoitaa tauti pois alta ennen synnytystä ku lähtee ponnistelee vauvaa ulos kipeänä.

sit päivän plussat:

1.uus rv lähti taas käyntiin

2.mies ei lähde reissuun tällä viikolla ollenkaan

3. perjantaina mennään miehen kans kahdestaan syömään joten on jotain mitä odottaa tällä viikolla;)

mut nyt on mentävä ku lapsi vaatii huomota. toivottavasti moni pääsee tänään tositoimiin!!!!

sapa 38+0

Vierailija
11/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin kävi Maikkoo :) Munkin tuli täs raskausdementian aikana haukuttua kone ja melekeen mieskin, kun netti ei pelittänyt. Mies soitti vlp:lle ja niin vaan oli vaimo jättänyt laskun maksamatta. Kivenkovaan vielä väitin, että maksanu oon..

zzz.. hiukan huonosti nukuttu yö takana. Heräsin tunnin välein vessaan. Vauva taitaa olla tuolla jo niin asemissa, että painaa kovasti.

a-pisteet: taidan kokeilla tänään. Tänään olis vauvalla mun povaama syntymäpäivä ;) Synnyttäneistä en oo kenenkään nähnyt kommentoivan, että onko pisteistä ollut apua.

Suunnitelmissa tänään siivousta ja saunaa. Se kolmas s ei nyt innosta, kun juiliva olo jatkuu aina vaan. Naureskeltiin eilen illalla miehen kanssa vaunuja kasatessa, että mitenkä tämä synnytys ajankohta tuli niin puskista. 9kk sitä on odotettu ja nyt kun se näyttää olevan erittäin lähellä, on ihan outo fiilis! :) mutta hyvän outo.

Onkohan Isabelluska päässyt jo toimiin, eikös hällä ollut tänään käynnistys? bd bd

ihanan näköistä tuolla ulkona, kun lunta tullut oikein kunnolla! Nyt päivän touhuihin. Suppareita kaipaileville onnea matkaan lähteville!

L

Vierailija
12/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.pitkästä aikaa nukuin enemmän kuin 1 tunnin putkia..enkka 4 h!!

2.pakkasta 5 astetta päästään eukon kaa kiikkumaan!!(ei oo märkää ulkona)

3.on nii mukavan reipas olo PIIITKÄSTÄ aikaa..

T:musta_kissa 38+2

Vierailija
14/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten painoarviossa käyty. Arvioks tuli 3155g ja syntymäpainoks n.3.5kg.. Eli oikein tyytyväinen olen. Ei ollutkaa jättiläinen:)

Nyt uskaltaa mennä synnyttään.

Ja lääkäri oli NIIN mukava että. Tuli oikein hyvä mieli, et jos synnytyksessä on noin mukavia ihmisiä, niin eihän mulla ole hätäpäivää...

Zatu: Aika hurjalta tuo uutinen kuulostaa.. Mitäköhän se nainen sitten siellä lentokentällä oikein oli tehnyt, jos niin viimesillään oli. Eikai silloin sais ees lentää. Vikoilla viikoilla... Mut aika paha :)

Nyt kyllä meen vähäks aikaa unille. väsyttää ihan sairaasti. Ei sovi toi liika aikasin herääminen mulle :)

Tai no siitä se nyt varmaan aika pitkälti johtuu, ettei yöllä saanut unta ku särki selkää ja mahaa niin kovaa.

Mut nyt on yllättäen taas kivut poissa. Jäljelle jäi vaan väsymys.

No mutta illalla palaan varmaan.

myrtti-rv38+0 (jee, jo näin pitkällä )

Vierailija
15/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meitä vielä on aikasmoinen läjä, vaikka onhan noita vauvautuneitakin jo tosi paljon. Heihin kyllä minäkin mieluusti siirtyisin ;) Ehkä minulla on jotain toivoa, on meinaa eilisestä tullut sellaista verilimaa ja viime yö on taas valvottu supistusten parissa.

Joten Zatu: joko tänään lähdettäis synnyttämään? Eikös meidän yhtäaikaa pitäny ainakin mun unen perusteella mennä? Tänään olis hyvä päivä ;)

Meillä aloitettiin vielä eteis remonttikin kun ei tässä synnärillekään pääse.

Onnea taas kaikille vauvansa saaneille! On ne kyllä niin söpöjä kun on blogissa niitä katsellut että ihan kateeeks käy :)

ApisteG: meilä kans kokeiltu mutta tehoja ei ollut muuta kun nilkat kipeänä ;) Vauvaan ei vaikuttanut mitenkään.

Maria: Hyvä että selvisi tuo koneen " vika" ;) pääset taas pian tänne palstailemaan.

( . ) kasvaa ja mukana kulkee, raskausarvet alkaa olemaan jo ihan megagiga isoja taitaapi kohta olla maha enää yhtä isoa arpea kun yhdistyvät niin vauhdilla nahkan revetessä...

äityli ja rinsessa 38+5

Vierailija
16/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Aika puuduttavaa oli jyystää aina yhtä kohtaa tuo kymppi minsa, mut samalla ku katteli tietokoneen ruutua niin menihän tuo paremman puutteessa. .

En oikeen jaksa uskoon minäkään, ett ukkooni saisin tuohon hommaan, mut voihan tuota itekki.

[b]Sapa [/b]ehkä tiiätkin, mut lämpimällä haudo sitä poskee. Jos on kauratyyny niin sillä on tosi hyvä antaa lämpöhoitoo tai sit kuumaa vettä pussiin. Poskiontelontulehukset on tosi kurjia, itellä oli viime vuonna työn takia useempi. Saa pään tosi tokkuraiseksi :/

[b]Lyyti [/b]siivoa sauna niin siinä tulee kaks ässää yhellä iskulla ;D eikös ollukki fiksu ehotus näillä aivosoluilla.

[b]Myrtti [/b]*istuu vihreenä* miks mun pitää jotai jättiläisiä tehä, vaikka en oo ite koolla pilattu.

[b]Äityli [/b]hyvä ehotus! Lähetään vaan, mut mitähän täs tekis, että sais jotaki aikaseksi alakerrassa. Äskön postilaatikolla käyessä kyl huomasin ettei oo enää kovin helppoo taapertaa.

Taian iltasella houkutella ukon turvaksi kävelylle, jos yrittäs rasittaa vähä ihteesä enempi ku sais.

Tää päivä on muuten kuukautisten mukkaan mulla LA, mut ku ne ei säännöllisyyttä oo juuri koskaan noudattanu niin ei oo ihme ettei paikkaansa pidä. Mut ois tää silti ihan hyvä päivä synnyttämiseen ;)

Kuuluuko peipi, että saisit vaikka syntyä jo!!

Oiskohan chatissa kettää. .

Vierailija
17/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla oli tuo painoarvio? (kysyy nolona kun ei taaskaan muista) Muakin on meinaa ruvennu tosiaan jänskättämään tämä vauvan koko mulla oli painoarvio viikolla 36 reilu kolme kiloa, että syntyessä olis nelikiloinen..

Vierailija
18/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Eli oli tasan 37 viikko ku kävin ja povasi 3,6 kilosen sillon. Elikkäs jos menis sinne asti ku akka synty niin ois yli nelikilonen :/

Tuu chattiin, jos ehit :)

Vierailija
19/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana helpotus kun otin särkylääkkeen. Liitoskivut on tosi mojovat, varsinkin öisin. Suonenvedoista puhumattakaan -menee yöt taas pyöriessä ja hiki virtaa niin että tyyny kastuu. Nyt alkoi tuntua, että kohta itkua väännän kun oli lapset vietävä ja haettava kerholta, megaostokset kaupassa jne. Vauva painaa johonkin tosi alas ja kipeästi. Sais painaa itsensä ULOS!!! Eikä tuota panadoliakaan viitsisi usein ottaa. Sitä yrittää sinnitellä, mutta jalkakivut alkaa oikeesti olla kammot.

Zatu:paljon sulla olikaan se vauvan painoarvio viikolla 36? Mullakin ultrattiin viikolla 36 ja arvio oli silloin 3,1 kg. Paljon siis annettiin täysaikaisena painoarvioksi? Mietin vaan, onko erilaiset käyrät joista katsovat.

Mulle sanottiin vaan että hieman alle 4 kg. Ja samaan hengenvetoon, et jos on pitkä vauva niin on tietysti isompi. Kuopukseni oli 54 cm... Varmasti on yli 4kg lasketun ajan jälkeen. Mua ihmetyttää miksi annetaan vaan kasvaa liian isoksi, kun tiedetään että edellisenkin kerran painoarvio meni ihan alakanttiin vauvan pituuden ja alhaisen sijainnin takia. Mulla on jo kaksi yliaikaista synnytystä, miksi siis tämä yksi syntyisi muuten kuin yliaikaisesti?!

Mä en enää ikinä haluu olla raskaana!!!!! Tällasta painon tunnetta alapäässä ja liitoskipuja ei ollut lainkaan edellisissä odotuksissa. Tässä odotuksessa on ollut kylllä kaikki herkut. Toivottavasti kuitenkin synnytys menee mukavasti ja palkintona on terve lapsi.

Heinä rv 37

Vierailija
20/35 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just edellisessä viestissä sulta zatu kysytään samaa... Olin lukevinani kaikki viestit mutta silti kysyn toopena samaa juttua! Sori!