***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (72)
PUKEMINEN sujuu suht jees, sylissä puen ni pysyy helpommin tyytyväisenä.
RUOKAJUTTUU: ostetaan mikä halvinta... MAUT: perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, maissia, riisihiutaleet, kaurahiutaleet, päärynä, luumu.....niin ja bataatti....
TV kyllä kiinostaa...
jaahas hilla väänti kakat (on ilman vaippaa lattialla) ja neito 2 vee hokee " pahalle haisoo"
Juu.. pitäis mennä lajitteleen vaatteita elkotorille, mut täällä vaan notkun..
Minun piti myös toivotella pikaisia paranemisia kaikille sairastajille. Unohtui äsken
PukemisG: Meillä Saku panee kans vastaan joskus kun bodyja laitetaan, muu menee kakistelematta. Nyt on keksinyt, et makkarin boorsi on maailman mielenkiintosin asia ja just sopivalla korkeudella hoitopöydältä katsottua.. Ja on ihan kierroksella koko vauva, ku vänkää sitä katsomaan.
Onko kellekkään tuttu tapahtuma PUMPULIRUMPU? Jonkinmoinen elämystapahtuma 3-12 kk. Ja aika monella paikkakunnalla vissiin ollut.. Mietin vaan, ku on nyt tulossa tännä ja ilmoitin ukon ja pojan sinne.
PIA: onneks et loukkaantunut tosta kierrätysjutusta. Mä jo täällä panikoin, et pahoitin sun mielen. Sitä aina kirjoittelee kaikennäköistä sen kummempia miettimättä. Meilläkin täällä koko kaupungissa vain 1 lasinkeräyspaikka, mut se sattuu oleen just sen kaupan pihas, mis ruukataan käydä.
TV kiinnostaa, mutta en oo antanut kattoo, ku oon lukenut et voi aiheeuttaa rauhattomuutta yö uniin ja meillä yöt tarpeeks rauhattomia ilman lisäaiheuttajiakin. Liekkö sitten päätä tai häntää..
Rupes ikaruksen juttu susista naurattamaan. Mä asutaan täällä Hämeelinnassa niin täällähän löntysteli se karhu keskustassa joku aika sitten ja nyt viime perjantai oli eka havainto loukkaantuneesta sudesta. Eilen oli taas suden jälkiä löytynyt. Muistaakseni molemmista oli uutisissa. Karhusta oli ainakin ja aikas läheltä meitä tuon karhun reitti oli kulkenut.
Miehelle sanoi tosta sudesta kun on siellä etelässä niin ei ollut tietoinen asiasta. Uhkas muuttaa kaupunkiin asumaan kun täällä jo susia ja karhuja tapaa. Vaikka aika keskustan tuntumassa nytkin asutaan.
puuhis ja Teemu 2908
Katsotaanpas saanko mitään kirjoitettua. Molemmat mukulat unosilla, mikä on jo aika harvinaista. No, eiköhän sieltä jompi kumpi kohta heräile! ;)
Ensin kaivellaan sitä kuuluisaa omaa napaa...:)
Käytiin tänään 5 kk neuvolassa ja hiukan on likan kasvu hidastunut. :( Kuukaudessa tullut vaan 300 g ja senttejä 2. Eli mitat on 6,3 kg ja 64,7 cm. Täti siellä ei nyt kauheen huolissaan ollut kun tyttö kuitenkin on niin pirteä ja " hyvännäköinen" ja nukkuukin hyvin. No, soseethan on toistaseksi uponnu aika huonosti, max puoli purkkia päivä joten siitä kai tuo notkahdus johtuu. Pitäisi nyt yrittää 2 x päivässä sosetta tarjota. En nyt kauheen huolestunut tosta osaa olla mut vähän kuiteskin.
Kesätapaaminen: Mulle passaa vallan mainiosti Hämeenlinna tai Tampere! Eipä mulla kyllä Kouvolaakaan vastaan mitään ole ja miksei sitä Jyskäläänkin voisi tulla jos muuten satutaan reissaamaan. :) Pääkaupunkiseudulle en kyllä minäkään mieluusti lähde eli tosiaan kannatan jotain muuta vaihtoehtoa.
Meillä likka viihtyy parhaiten isovelin leikkejä lattialla seuraten. Muutenkin tykkää kaikista mieluiten olla lattialla masullaan. Paitsi kun väsy iskee, silloin sylissä ja sitterissä. Ei vielä ainakaan kauheesti " viihdyttämistä" tarvi kun tosiaan tuo isoveli hoitaa sen puolen.
Meillä on öisin nykyään hirveät ryömimismaratoonit päällä! Kurjaa tietty kun muuten likka nukkuisi niin nyt herää aina kun yrittää kääntyä sängyssään ja jää " jumiin" ja siitä hermostuu. Kumma tapaus kyllä kun on erikoistunut tuohon yöllä ryömimiseen, päivisin lähinnä vaan kääntyilee paikoillaan ja nostelee pyllyään. Yöllä kyllä sitten löytyy aina toisesta päästä sänkyä kun mihin alunperin laittoi! ;)
Muitakin gallupeja taisi olla mutta ei muista hän... Ehkä menen lukemaan tuota pinoa paremmin vielä jos nuo lapsoset antaa...
oinasmamma ja ryömimismaratoonari
Me aktivoidumme näin sylikkäin " Nökkösen" kanssa piiiiitkästä aikaa. Olen aika paljon lueskellut pinoja, mutta jotenkin en vain ole saanut aikaiseksi kirjoitella meidän kuulumisia. Suurin syy taitaa olla se, että koen olevani vähän hukassa tämän tahtoneidin kanssa.
Esikoinen oli niin helppo ja tyytyväinen tapaus! Kaikki tuntui menevän itsestään hyvin ja helposti. Tämän kakkosen kanssa meillä on edelleen vuorokausirytmit täysin hakusessa. Viime yönä yöuni alkoi aamuyöstä ja herätyksiä oli x kertaa... Kiinteät ei maistu lainkaan. Pullo/tutti ei kelpaa. Sylissä pitäisi olla koko ajan.
Äitiä vaivaa siis krooninen väsymys, huoli ja epätoivo, että osaanko tuota pikkuista hoitaa lainkaan. Taino.. tarkkoja mittoja ei ole, mutta painoksi veikkaisin 8kg eli ei niin " pikkuinen" ;D Lääkäri on tyrmännyt minun epäilyt allergiasta tai muusta fyysisestä vaivasta.
Innostuin kesätapaamisesta ja annoimme jo äänetkin. Tällä hetkellä autoilu on vauvan mielestä todella tympeää touhua, mutta jos vaikka kesällä jo voisi ajatella autoilua.
Ei ole tarkoitus kuulostaa synkältä. Aika menee nopeasti ja kyllä me tuon tytön kanssa vielä opimme yötkin nukkumaan :)
Onpa tuulinen päivä. Tultiin just kirjastoreissulta ja kattelen kun esikoinen sanoo pax ja hard rock halleluujaa niin poitsu nauraa katketakseen sitterissa. Onpas ihana katella niiden leikkiä;))
Aattelin heittää teille yhden hyvän pastareseptin jonka sain ja se oli hyvvää, vaihteeks jollekin jos kiinnostaa?
BROILERIPASTA UUNISSA
1 grillattu broileri palasina tai paistettuja broilerisuikaleita 450g (käytin hunajamar.)
6dl makaroneja,isoja (keitin valmiiksi)
100g pekonia raakana, paloiteltuna suupaloiksi
1 purkki herkkusieniviipaleita
2-2,5dl ruokakermaa
2-3tl rakuunaa
1dl chiliketsuppia
mustapippuria
suolaa
Päälle 2dl emmental juustoraastetta (sininen)
Makaronit pohjalle, broileri,pekonit ja herkkusienet kerroksittain tai sitte ite sekoitin kaiken sekaisin. 200-225 astetta ja 20 min.
Mitäs muuta olikaan, unohdin jo kun niin kiireessä luin...
SOSEISTA Meillä menee kaikki mitä tarjoan.. Yleensä ostan edullisinta joten merkit vaihtelee riippuen missä kaupassa olen käynyt. Meillä syödään jo lihaakin yhdellä aterialla ja vadelma-kaurapuuroa illalla. Kaikki menee loistavasti alas - olen huomannut että syöttötahti pitää olla tosi nopea kun on tottunut imemään äkkiä ruokansa niin menee hermo jos syötän silleen kun ite söisin. Eipä tuota sosetta tartte onneks pureskella.
KESÄTAPAAMINEN Olishan se kiva päästä mukaan, Helsinki tai Espoo varmaan varteenotettavimmat mutta ymmärrettävää tietysti että olis välillä muuallakin päin Suomea. Toivottavasti löytyy hyvä kompromissi.
Jaahas, lähdetään tästä lukemaan lainaamiamme kirjoja ja vaihtelemaan kakkavaippaa.
Papuna ja muksut
Tänään on ollut ihan ihme päivä! Poika nukkui ennätyspäikkärit 12:30-14:30 sitterissä ja nyt taisi nukahtaa vellipullo suussa jälleen. Hereillä olleessaan on vain kiljunut(siis nauranut ääneen ja kokeillut äänirajojanan) ja veikeillyt. Ei pahemmin kitissyt. Saa nähdä miten ilta menee...iltaisin meillä on hieman hankalaa välillä ja itkien on menty parina iltana myös nukkumaan... Aika ihania tällaiset päivät. Varsinkin, kun mies on iltavuorossa ja on pitkä päivä pojan kanssa kahdestaan.
Päivittääköhän kukaan tuota Eloisten kasvulistaa.....sitä ei ole vähään aikaan näkynyt.
T: Pia
Jospa nyt onnistuisi. Olen kolmeen otteeseen kirjoittanut mutta aina jonnekin hävinnyt.
Meillä saatiin esikoisen 3v. synttärit sunnuntaina vietettyä. Vain lähimmät kutsuttiin ja siltikin porukkaa oli ihan riittämiin. Kyllä oli väsynyt poika illalla kun päikkäritkin jäi nukkumatta. Sai aivan kamalan hepulin juuri ennen nukkumaanmenoa ja rauhoitteluun menikin melkoinen aika.
Tytön rytmiin ei veljen juhlat vaikuttanut. Pidin meidän vakiintuneesta aikataulusta melkko tarkkaan kiinni. Näin ollen oli ilta paljon rauhallisempi kun oli vain yksi väsynyt ja kiukkuinen lapsi. Meillä tosiaan on vakiintunut rytmi syömisineen ja nukkumisineen.Paitsi tänään, kun kakkaaminen häiritsi tytön päikkäreitä. Nyt onkin sitten tiedossa kitinä/itkuinen ilta.
Kateellisena lueskelen teidän kesätapaamistanne. Mulla kaikki vkonloput ennen juhannusta jo menoa täynnä. Parit ylppärit kesäkuun eka vkonloppuna ja sitten lähdemmeki Italiaan. No, enpä ole ollut vielä yksissäkään tapaamisissa, enkä helmikuunkaan tapaamiseen pääse, kun on kampaaja silloin.
Jaaha, taidan lopettaa ja jatkan jonakin päivänä paremmalla ajalla ja vastailen galluppeihin. Neiti tässä sylissä protestoi sen verran äänekkäästi, jotta mentävä on.
Huhti ja huutava tyttö
Sain lapsoset nukkumaan jo näin ajoissa, ihanaa :)
Pian vauvalle pikaista paranemista. On aina ikävää kun lapsi sairastaa - ja äidillä huoli kova.
Paljon on ollut nyt keskustelussa kesätapaaminen. Mukava idea, toivottavasti päästään mukaan. Meille sinänsä kävisi moni kaupunki, selvää suosikkia ei ole. Täytyy käydä laittamas pointsit siihen toiseen pinoon sitten..
Meillä tää tiistai on esikon harrastuspäivä. Tänään alkoi MML:n kerho, jossa tyttö on tiistai aamupäivisin kaksi tuntia. Iltapäivällä vielä muskari, joten hyvin tulee mammalle liikuntaa, ellei autoa käytössä. Matkaa on suuntaansa reilu 2km.
Kiitos muuten Jamssa lapsijumppa- vinkistä. Katselimme ja osittain urheilimme mukana. Alkaa vaan tyttö (3v.) olla jo sen painonen, ettei meinannu jaksaa ihan nostella samaanmalliin, vai oisko vika mun kunnossa kuitenkin ;)
Mitäköhän muuta, alkaa olla pää jo ihan tyhjä tältä päivältä. Kovin omanapaista oli tällä kertaa.
Öitä vaan kaikille!
Hallas
Silmäisin viestit nopeesti ja ainakain kesätapaamispaikasta on ollu puhetta. Mulle passaa Kouvola, ja kaikki eteläsuomen kaupungit. Lisäksi ehdottaisin Savonlinnaa joka on aivan mahtava kaupunki kesäisin!
Meillä Toivo on jättäny yösyömiset pois, herää tosin muutaman kerran yössä. Yleensä ota silloin viereen nukkumaan jossa nukutaan aika hyvin aamuun asti. Yöunille Toivo käy 20-20.30 välillä ja aamulla herää noi klo 8.
No eipä tule nyt muuta mieleen kun jäi noi viestien lukemisetkin vähän huonolle tolalle niin ei noista kallupeistakaan ole muistikuvaa :/
Peeveli ja Toivo 2708
Juu...olen mä tuota kierrätystä miettiny. En vain ole tästä ympäristöstä löytänyt yhtään lasinkeräyspistettä! Kävin vaunukävelyllä yks päivä ja yritin etsiskellä... biojätteille ja pahville...sekä paperille löytyy meidän roskakatoksesta hienosti kyllä. Pitää varmaan kiertää vielä jostain eri kautta. Kun ei viitsis kuormittaa lasilla tosiaan noita roskalaatikoita. Että ihan aiheesta oli tuo nootti!! = )
PUKEMISG: tuo on nyt vielä niin pieni, mutta meillä onnistuu pukemiset ihan kivasti. Poika vain kutiaa niin kauheesti, että kun puen jotain päälle niin se nauraa koko ajan! Ja kun vedän pään yli bodya niin silloinkin nauraa ja hykertelee. Hassua!
Katseleeko teidän vauvat televisiota? Meillä tuo on sitterissä ja jää aina tuijottamaan telkkua kiinnostuneena! Ainakin se tykkää katsella mun kanssa saippuasarjoja tms... = )
T: Pia