***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (72)
Leevi vetelee tirsaa toista tuntia ulkona. Pojalla on hieman nuhaa ja nenä taitaa pysyä ulkona paremmin auki,kun noin hyvin nukkuu. Leevi koittaa kovin harjoitella kontausasentoa ja päästä eteenpäin. Muistuttaa lähinnä mittarimatoa:)
Minä laskeskelin noita PV:n pisteitä silkasta mielenkiinnosta,en ole toistaiseksi laihduttamisen tarpeessa,mutta voisin kyllä tehdä hieman parempia valintoja ja lisätä kasvisten määrää. Eilen pysyin sallituissa rajoissa,mutta lauantaina koko paletin kaatoi raskaasti täytetty sämpylä ja puolitoista korvapuustia...minä olen kyllä melkoinen makeapehva, kaapissa ei mikään hyvä vanhene kovin kauaa...
Tapaamispino on pystyssä, käykäähän ilmottautumassa mukaan!
Mitähän vielä....No eipä tule mieleen,joten palaan taas myöhemmin uudestaan. Pirteää pakkaspäivää kaikille!
Ope ja unosilla oleva Leevi 2808
Saatiinhan sitä lunta näillekin kulmille edes hiukan. Lapsukaiset rakentelivat eilen innoissaan lumilinnaa ja lumiukkoja.
Eetu tuli eilen puoli vuotta ja sai sen kunniaksi maistella peruna-porkkanasosetta. Hän maiskutteli sitä kuin vanha tekijä ja minä olin tietenkin innoissani, sillä kahden edellisen kanssa ruokailu oli aika takkuista pitkän aikaa. Toivottavasti se jatkuisi myös yhtä hyvin...
Minä aloittelin eilen jokakeväistä suursiivousprojektiani, vaikka ei vielä kevät olekaan. Tyhjennän kaapit ja pyyhin pölyt. Samalla tulee heitettyä turhaa tavaraa roskikseen, saa tilaa uusille tavaroille.
Me olemme lähdössä hiihtolomalla Ylläkselle lomailemaan ja matkanvarrella olisi Kemin lumilinna. Onkos joku käynyt siellä? Olisi varmasti näkemisen arvoinen?
Jaksamista kaikille tähän alkavaan viikkoon ja mukavaa päivää. Minä poistun nyt aamupalalle.
Myry kera puolivuotiaan Eetun
Meil olikin kiva viime yö kun esikko sairastu. MIKSI oi miksi ne sairastuu aina öisin. Muistui kyllä elävästi mieleen se kaamia korvakierre kun yö toisensa perään valvottiin :S.
Kaikille vähän nukkuneille väsyneille mammoille olisi nyt täällä BATTERYY tarjol, ottakee ottakee ni jaksatte.
Miul alkaakin tänään se syvävenyttely ja miehän olen ihan kakkelit pökäs, minnuu niin aina jänskättää kaikki uudet jutut :S. Lapsenki kun vien lääkäriin ni olen ihan paniikissa vaikka pitäs lapsen tähden olla reipas... juuh, mut nyt siis stressaan siitä kun olen niin jäykkä tyyppi että mitä ne muut ajattelee kun tyyppi ei taivu suuntaan ei toiseen :), vaikkas eikös se just meikäläistä varten olekin tommonen kurssi? :D
hanneli
Tsemppiä vaan Opemammalle, kaikki aamut ei ole yhtä auvoisia, mutta kyllä se siitä lähtee taas suttaantumaan.
Meillä meni eilen päiväunirytmit jonnekin suolle, ja iltaunillekin nukutettiin melkein kolme tuntia. Mikä siinä onkin, että jos päivä menee rytmissä, yöunetkin on helpot, ja jos kaikki alkaa mennä metsään, niin se vaan jatkuu ja jatkuu. Toisina päivinä senkun syöttää ja laskee sänkyynsä, ja se on siinä, toisina ei auta sitten mikään. Syyttäisin taas hampaita, mutta olen syyttänyt niitä jo marraskuusta asti aina tällaisina päivinä, eikä yhtään ole vieläkään näkyvissä. :)
Mutta ihanaa, että on lunta! Kyllä piristää kummasti, vaikka tietääkin, että huomenna on taas plussakelit. Talvi se on lyhytkin talvi...
Jaahas, poju heräsi täälläkin.
Vointeja kaikille isoille ja pienille!
Picapica ja pinot vaihteeksi lukematta
Tää aamu alko samallaviisiin, kon eilisilta päätty. Armotonta narinaa ja vikinää ja kun ei lähtis ymmärtämään, että mitä ottaa? Syvästi taasen epäilen noita hampaita, mutta varmuutta ei kyllä ole. Siellä ne ikenen alla kuultaa, mutta tiedä sitten ovatko tulossa eli ei.
Tuolla kakkosellakin on ollut epämääräinen kiukkuvaihe menossa, että kyllä täällä talossa on taas huudettu ja pikkusen tuolla talon ulkopuolellakin. La kävimme kaupassa ja se oli kuin toisinto puuhiksen kauppareissusta! Huutoa piisasti hela reissun ajan! Hirmukiva! Normisti ollaan päästy käymään kaupassa miehen kanssa kahdestaan, kun pojat ovat olleet mummilassa, mutta tällä kertaa olimme koko kööri matkassa ja se reissu olisi kyllä saanut jäädä tekemättä!
Vieraitakin olis tulossa ja pitäs vähän paikkoja siistiä, vaan nyt kun sain pojan tuonne pihalle maate, ni ei kyllä viittis mitään alkaa...
No onneksi ystävllä itsellään on pienet lapsen, nii varmaan hän tämän kaaoksen ymmärtää ;D
Hetken tuossa jo harkisin ottavani vähän teräviä tuolta ns. paarikaapista, niin päiväkin menis tosi rattosasti, ei haittais nuo narinat isommin ;) joopajoo.
Keskiviikkona olisi sitten 8/5kk neuvola, tarttis varmaan laittaa lapulle mitä kaikkea piti kysymäni, kun siinä tilanteessa tahtoo aina unehtua kaikki " viisaat" kysymykset.
Jaakolla on kakka tähän asti ollu lähetulkoon mustaa, vaan nyt päivänä muutamana on muuttunut normaalin väriseksi :) Nyt sitten olenkin tuossa ihmetellyt, että onkohan aiemmin ollut imeytymisongelma tuon raudan kanssa ja että mikä nyt on muuttanut asian? No sekin täytynee tarkistaa tuolta neukkulasta, ottaavat varmaan nyt hemoglobiinin, ainakin kyselin puhelimessa sen perään.
Meillä on mies viimeinkin taipunut minun lievän painostuksen/johdattelun avulla luopumaan kyvystä tehdä lisää vauvoja ;D Katsotaan nyt miten se homma tuosta etenee! Pikkusen taitaa siippaa pelottaa, mutta kuhan käypi siellä lekurin juttusilla, niin saas nähhä :D
Tämmöstä tällä erää.
Eria & kiukkuset veljekset
Juuri kerkesin vaipan vaihtaa, laittaa pojan lelukaaren alle ja istua takaisin koneelle, niin mikäs siellä lattialla rapsahti: poika tyytyväisenä mahallaan, vaikka laitoin selälleen!
Pitkään sitä kääntymistä harkittiin, mutta harjoitella ei näköjään tarvinnut yhtään! Hyvin suunniteltu on kokonaan tehty...
Tämä äiti meneekin nyt lattialle leikkimään. :)
Picapica ja poju 1808
meillä iida vetelee ekoi unosiaan,kohta tunnin nukkunu :O
yö meni ihan hyvin. siivota pitäis,mut ei nappaa.
ihanaa,tytöt menee hoitoon lauantaina,joten saadaan miehenkaa vähän yhteistä aikaa :o)
noh,eipä mulla sen ihmeempiä,palaillaan..
k.h.p ja iida 4kk ja risat
Opemammalle jaksamista heräilyjen kanssa. Joskus musta ainakin tuntuu, että olisi vaan parempi valvoa koko yö, sen sijaan ,että nukkuu pikkuisissa pätkissä.
Erialle myös jaksuja kiukkupussien kera kamppailuun ja samoin Hannelille sairastavan pienokaisen kanssa.
Meillä on tyttö muuttamassa (ehkä) unirytmiään. Nyt on muutamana aamuna herännyt KUUDELTA (ennen nukkui siis 8-9, joskus jopa 10 asti). No mähän olin ihan sekaisin, kun miehen kanssa tietty valvottiin puolille öille, kuten normaalisti, ja sitten piti jo kuudelta ponkaista ylös. Olen kyllä tosi tyytyväinen, jos rytmi muuttuisikin hieman aikaisemmaksi kuin ennen. Tänään tytsy heräsi kahdeksalta. Se kuulostaisi tosi hyvältä jatkossakin. Jos vienon toiveen esittää saisin... Yöheräily on myös ehkä helpottamaan päin. TOIVON niin. Viime yönä tytsy nukku 22-23, sitten söi, nukkui 01.30 asti ja söi, nukkui 04.30 asti ja söi, heräsi 06.00, sain nukutettua uudelleen, heräsi 07.00, sain jälleen nukutettua uudelleen ja sitten heräsi siis vähän ennen kahdeksaa. Jos vaikka tällaisilla öillä mentäisiin olisin ihan suunnattoman tyytyväinen. Vain neljä herätystä minulle ennen aamua. Sounds great.
Kukas niistä hampaista jutteli, Eriako? Mä kirjoitinkin joku päivä, että epäilen niin hampaita. Tyttö hankaa suuta jatkuvasti käsillään, leluilla hankaa ikeniä niin, että yksikin päivä sai suuhun HAAVAN!!! TODELLA KÄÄRMEINEN on tyttö ollut nyt jo monta päivää. Mutta ehkei ole hampaat kuitenkaan, luulisi niitten jo tulleen tässä päivien mittaan, jos olisivat tullakseen. Harhaluulo.
MYRY: kuulostaa mukavalta tuo teidän hiihtolomareissu! Kemin lumilinna on varmaankin käymisen arvoinen. Itse en ole siellä koskaan käynyt. En kyllä muutenkaan ole käynyt Jyväskylää pohjoisempana kuin vain yhden kerran joskus vuonna -84.
Taidan poistua nyt, palailen varmaan myöhemmin.
Jamssa + tytsy, pari päivää vajaa 5kk
Tän päivän kauppa reissu meni paljon paremmin kuin perjantainen. Kaikki meni niinkuin piti. Toi hissi remontti kyl rassaa kun kantaa 16 litraa maitoa, 10kilon perunasäkin + muita ostoksia toiseen kerrokseen ja kun Teemukin paino viime neuvolassa sen 9kiloa+ kaukalo niin kädet on venähtänyt niin et laahaa maata, tarvii rullata ne rullalle.
Viime yö meni tutusti neljällä syötöllä Tyttö nukku isänsä paikalla ja teki jotain ryömimisen maailman ennätystä unissaan. Joka kerta kun heräsin antaan Teemulle maitoa niin likka oli eripaikassa. Hyvä ettei tippunut.
Illalla alkais ekaluokkalaisen uimakoulu. Aattelin sillä välin käydä vähän keskustan kaupoilla. Tyttö sai 2.v synttärilahjaksi lahjakortin Seppälään josko kävis siellä ainakin ja sit tiimarista hakeen askartelu tarvikkeita lisää. Teemullakin on ilta unet siihen aikaan niin nukkuu kivasti rattaissaan. Tuppaavaan noi kauppojen hylly välit oleen ahtaita tuplarattaille.
jaahas nyt tuli vieraita. Mentävä on.
puuhis ja Teemu 2908
piti viel mainita, kun hampaista on ollu puhetta että Eetulla puhkesi lauantaina kaksi hammasta. Tänään ne jo tuntuvat kokeillen hyvin ja näkyvätkin hiukan.
Mutta nyt poika päivän ekoille unille vaunuihin ja pian lähdetään kävellen viemään kolmosta kerhoon.
myry
elikkäs mitäs puuhaatte näitten uteliaiden vaavien kanssa päivät? millä saatte viihtymään ettei tartte kanniskella ja katella ikkunoista ulos yms..?!
Maanantai-aamun hässäkkä taas kunnialla suoritettu, nasut ruokittu ja unten mailla. Kyllä mä taas tänään manasin näitä maanantai-aamuja, kun käynnistyn niin hitaasti viikonlopun jäljiltä, vaikka eilen menin kyllä todella aikaisin nukkumaankin verrattuna viimeaikojen kukkumisiin. Mutta maanantait on kyllä juuri maanantaita, yhtäkkiä taas pitää olla hippa kengässä viemässä esikoista kerhoon eikä voi ottaa aamua rauhallisesti. Mutta on se aivan mielettömän palkitsevaa nähdä, kuinka poika siellä alkukankeuden jälkeen on alkanut viihtyä ja lähtee aamulla reippaasti. Mukaan ottaisi innokkaan pikkuveljensä, mutta kun ei voi. Siksi perhekerho onkin tärkeä juuri keskarille, kun hän pääsee sitten mukaan isoveljen kerhoon.
AJANVIETTOGALLUP: Eeli kulkee tässä meidän bändin elämässä mukana, eli hereilläoloaikoina pyykätään, laitetaan ruokaa, käydään kerhossa, muskarissa, kylässä, luetaan kirjoja, leikitään junaradalla tms. Suurinta hupia on seurata, mitä ympärillä tapahtuu, mitä veljet leikkii jne. Tottakai on leikkihetkiä Eelinkin kanssa, eli poika on lattialla tai sylissä ja mennään harson kanssa piilosta, lauletaan (tykkää hirmuisesti, kun lauletaan ja samalla vaikka taputetaan käsiä tai heilutellaan jalkoja), sellaista ihan perusleikkiä tällaisen pienen kanssa. Ja aina kun Eeli herää, tissitellään ja sen jälkeen heräillään pikkuhiljaa sylitellen. Isin kanssa on iltaisin kylpyhetki ja 2-3 kertaa viikossa Eeli pääsee miesten saunavuorolla saunaan pikkulämmittelyille. Ihan peruselämää.
RYTMIT: Meillä on melko selkeä rytmi, johtuu varmaan talon melko tiukasta päivärytmistä jo ennen Eelin syntymää. Ollaan tultu tulokseen, että tällä kokoonpanolla on oltava selkeä järjestys, jotta homma toimii kaikkien osalta ja koiratkin saavat kunnon lenkkinsä. Eli Eeli herää 7-8 välillä, nukkuu aamupäivästä 1-1.5h tirsat. Sitten puoliltapäivin maistellaan sosetta ja mennään pitkille unille (3-4h). Sitten taas illalla viimeistään 17.30 n. tunnin tirsat ja 20 maissa aletaan iltapuuhat. Eelillä on nuo omat aamu- ja iltaunensa, muutoin on jo isoveljien rytmissä aamuheräämisen ja iltapuuhine suhteen. Isoveljet tosin menee vasta Eelin jälkeen nukkumaan.
SUURI ELOKUISTEN KESÄTAPAAMINEN: Ehdotan suurensuurta puistotapaamista kesäkuun tokalle viikonlopulle. Tarkoitus siis saada kokoon kaikki mahdolliset elokuiset Suomen joka sopukasta. Siksi aletaan suunnitella jo ajoissa. Kesäkuun eka vkloppu on koulujen päättäjäiset ja ennen juhannusta väki saattaa jo karata maalle, siksi ehdotan tuota tokaa vkloppua. Ottakaa kantaa ja ehdottakaa tapaamiskaupunkia ja -paikkaa!
Nyt pitää tällä erää lopettaa ja hyökätä pelkkaamaan pyykkiä. Vielä lähetän voimia kaikille raskaista öistä kärsiville!
Pumpuli ja pojat
Pojat on päiväunilla, joten mamma täällä taasen surffailemassa...
Jaksamisia opemammalle ja Hannelille!
k.h.p.:n galluppiin, pieni mies viihtyy aika hyvin lattialla, seurailee kovasti isoveikan tekemisiä sekä telkkaria...:) Välillä leikitään (minä helistelen lelua, kutittelen, annan toisen " kokeilla" toisin sanoen repiä hiuksia, luetaan kirjoja esikoisen maun mukaan sekä laulellaan). Toisinaan ukkeli on taasen sitterissä ja viskelee leluja ympäriinsä. Näin siis pirteänä. Kun on hieman väsymystä näkyvissä, silloin ei kelpaa muu kun syli ja liike. Ei auta istuksia edes kiikkutuolissa...
Meilläkin on aikamoinen " mittarimato" , suloisen näköistä kun toinen yrittää ja yrittää eikä mihinkään pääse, välillä karjuu leluilleen harmistustaan. Lauantaina poika ponkasi ihmeellisesti, ilmeisesti sai varpaillaan vauhtia lattiasta ja sinkosi yllättäen noin 15 cm eteenpäin nenilleen. Pikkuhiljaa osataan tehdä myös hallitusti tuo vatsalta selälleen kääntyminen ettei aina olla yhtä hämmästyneen näköisiä kun yllättäen ollaankin taasen selällään :).
Esikoinen heräsi, palataan taasen
Muumu ja poitsut 20.08 ja 2/04
Hanneli: Kävitkö lukemassa Ilta-Sanomien jutun syvävenyttelystä? Vaikuttaa hyvältä. Mä innostuin Pilateksesta, mutta ennenkuin senkin hengitystekniikan oppii ja siten tekemään liikkeet oikein, vaatii melko paljon harjoittelua ja ajatustyötäkin. Tai sitten mulla on vaan ne hitaat neuronit =)
Miten noi pyykit ei tosta taas katoa ollenkaan...
huh...täällä ollaan myös aika väsynyttä äitiä. Kirppu on useana yönä heräillyt 3-5 krt ja välillä ei meinaa nukahtaa uudelleen. Viime yönä en minäkään enää nukahtanut imetykseen vaan totesin että tyttö tosiaan syö. Onko tämä nyt sitten maidon lisäystä taas vai vaan sitä ettei malta päivällä syödä tarpeeksi?
Nyt ollaan syöty vajaat 1dl kasvissosetta päivällä ja vajaat 1dl puuroa illalla kolmisen päivää. Huomenna ajattelin antaa toisenkin kasvis-/ hedelmäaterian.
Olikos se Pumpuli, joka kävi Pilateksessa? Olen käynyt loppusyksystä asti Pilates-tunneilla ja tykkään kovasti vaikka vaikeaa onkin. Kurssi ja tunnit on aika kalliita, mutta ohjaaja on todella pätevä. Kun viettää päivän lasten kanssa niin jotenkin ei tee mieli mihinkään jytäjumppaan ;)
Joulusta on vieläkin jäänyt päälle jatkuva herkkujen syönti. Pullat ja kakut maistuu ja lähes joka kauppareissulta mukaan tarttuu suklaata. Yöllä en vikan syötön jälkeen saanut unta vaan kävin syömässä kupillisen muroja ;) Vielä tuo imetys vie suurimman osan energiamäärästä, mutta kun se nyt pikkuhiljaa vähenee niin pitäisin näitä ruokailutottumuksiakin vähän korjata.
nyt yritystä päivänokosille...
petraelena ja kirppu 2307
PUMPULI: kiitos vinkistä, kävin lukasee ton jutun. Nyt kammoksuttaa viel enempi et mitä tuleman pitää :), mie olen oikeesti kauhee panikoija kaiken uuden suhteen. Mut tuon jutun perusteella taisin tehdä ihan oikeen valinnan. Joskus olen mieki pilatesta ihan kotona koettanu ja se kyl on tosi vaikeeta, menee varmaan tämmösel rapakuntosel (ja jäykäl ihmisel) pitkään ennenku siihenki pääsis kärryille. Tohon syvävenyttelyyn uskaltauduin ilmoittautuu kun siinä oli et mitä jäykempi kroppa, sen enempi kurssista on hyötyy :).
kohta sitä pitää lähtee sinne... jännää jännää.... apua...
hanneli
Kiitos JAMSSAlle tsempityksestä.. se tosiaan on tarpeen, ku kattoo meidän lukujärkkää.. tylsiä ja vaikeita kursseja koko jakso täynnä =(
Puuhastelut: Saku touhuaa jonkin verran yksin puuhamatolla, sitterissä kulkee mukana kattomas ku äiskä ripustaa pyykkiä yms.. Sit uusin huvitus on kissan kans " leikkiminen" eli Saku repii kissaa turkista ja vanha kollin rahjus näyttää vielä toistaiseksi sen hyväksyvän.
SUURI ELOISTAPAAMINEN: juu, het kärkeen ehditan jotain keskisuomen kaupunkia, et kaikilla olis tasamatka.. Muuten varmaan kaikki pohjosest jää pois, ellei muutakin käyntiä satu etelään. Mut luulempa, ettei taida saada kannatusta täällä, kun suurin osa hesan ympäriltä. Enivei, mulle passais vaikka Jyväskylä =)
HANNELIlle tsemppiä venyttelyyn. Aloitin myös viime viikolla siskoni kans lihaskuntojumpan ja vaikka tiesinkin mistä oli suurinpiirtein kyse, kynnys oli korkea mennä, ku ei oo noit lihaksia pitkän aikaan rääkännyt... Mut mukavaahan siel oli.
Ilmoitin Sakunkin muskariin, ku sattu sopivasti perjantaille, mikä mulla vapaa, niin saa ukkokin hengähtää sillä välin koti-isyydestään =)
Jep, mut nyt laittaan uuniin tulia ja sufen keittoon. Moro!
Ikarus ja Saku
mä kävin ennen raskautta syvävenyttelyssä ja tekee tosi kutaa! siinä kyllä paikat aika nopeesti vetristyy,ite olin kankee ja varmaan nyttekin oon..mut suosittelen!
Kesätapaaminen olisi loistava juttu! Minulle käy mikä tahansa paikkakunta. Laittakaahan niitä ehdotuksia...Jyskylää siis ainakin ehdotettu.
Puuhasteluista...Leevi kulkee mukana kainalossa sinne minne äitikin menee,mutta kyllä tuo sellainen viihdytettävä pakkaus on,kovin kauan ei jumppamatolla tai sitterissä köllitä. Sylissä seisominen on tällä hetkellä pop, sillä säästyy hetkeksi narinoilta.
Mies lähti hakemaan kolmosta seurakunnan kerhosta kotio ja väkersi meille keittiössä pöperöt valmiiksi. Siispä taidan lähteä kattamaan pöytää ja nauttimaan hyvästä sapuskasta.
Ope
Nyt ei oikein suju...Taitaa olla aivoissa se viimeinkin neuroni vielä unessa. Yö meni aivan reisille,tunnin välein jollakin oli jotain...Terveisiä vaan Jamssalle,ajattelin sinua yön pimeinä tunteina! Minulla on olo kuin riihen seinästä reväistyllä ja ulkomuoto tukee fiilistä. No häntä pystyyn,kahvia koneeseen ja purkeista tavaraa naamaan...mitähän tälle harakanpesälle tekisi...hmmm...kampaajakin on vasta ensi viikolla.
Nyt Leevi herppas...Tulipas pitkä sepustus...not...mutta pakko mennä...palaan...
Ope ja kiukutteleva Leevi