Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä yli ajatuksesta että myin asunnon liian halvalla

Vierailija
23.02.2024 |

Elikkäs, olen seurannut alueen myynnissä olevia asuntoja, joten hintataso on suurin piirtein tiedossa.

Minulla on halutulla alueella, loistavalla sijainnilla ja omalla tontilla oleva rivari, joka siis rempattu hyvällä maulla vaaleaksi ja valoisaksi. Lisäksi minulla on Artekin huonekaluja ja muutoinkin mielestäni sisustus on sellainen tämän ajan henkeä edustava.

Laitoin asunnon myyntiin paikalliseen asuntojen myyntiryhmään Facebookiin. Heti 30 yhteydenottoa, joista 7 kanssa sovittiin esittely. 

Sain tarjouksen 5 tuhatta alle pyynnin ja hyväksyin sen.

Nyt on kamala myyntimorkkis. Olisiko pitänyt laittaa vielä etuoveen? Yrittää saada pyydetty hinta. Hintapyynti perustui yhden välittäjän arvioon, toki siinä tapauksessa olisi pitänyt maksaa se kymppitonni välityspalkkiota..

Yritän ajatella, että on vaikeat ajat ja hyvä kun sain asunnon noin nopeasti myytyä. Ja hintamääritelmä saattoi olla vain välittäjän kalastelua toimeksiantoon ja siksi optimistinen hinta-arvio.

Tiedän että asuntokauppa on nyt jumissa, mutta täällä ei oikeasti ole juuri tämänkokoisia asuntoja eli rivarinelikkoja tarjolla. 

Nyt täällä pistän kalusteita Tori.fi:hin myyntiin ja mietin että jos olisin tästä asunnosta muutaman tonnin saanut enemmän, niin voisi nämäkin lahjoittaa suoraan roskalava-ryhmään.

Muutan siis pienempään kun lapset muuttavat omilleen ja tosiaan mikään kiire ei olisi ollut myydä.

Kauhee asunnonmyyntimorkkis.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get ovet it! Mitä se ruikuttaminen tässä vaiheessa auttaa?

Vierailija
22/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5000 alle pyyntihinnan on tosi tosi vähän tingitty. 

Olen elämässäni myynyt kaksi kerrostalohuoneistoa (n. 250ke hintaluokka), molemmista maksettiin pitkälti yli kymppitonni yli pyynnin. Eikä olleet edes mitään huutokauppoja.

Ei tinkiminen ole aina normi.

Sinun asuntosi hinta on arvioitu väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät eivät tahdo käsittää sitä miten 4 % korko laittaa ostajien kalkyylit aivan uusiksi. Nykyisellä vuokrallani (560 e/kk) ei maksaisi edes korkoja 150 keur lainasta, millä ei saisi tästä kaupungista kuin jonkun vanhan röttelön. Lyhennykset ja ylläpitokulut tulisivat siihen vielä päälle. 0-korkoaikana laina olisi lyhentynyt melkein itsestään.

Vierailija
24/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri huomas hyvän rivariasunnon Tampereella ja osti sen heti. (Siis lähiaikoina) Samoin oma asuntonsa meni ekasta esittelystä. (Vaikka oli yrittänyt itse kaupata sitä vuosi sitten ja ei mennyt silloin)

Sen sijaan tuttuni Turussa kauppaa isoa rivarkasuntoaan jo toista vuotta. 

Usein menee nopeasti tai ei ollenkaan. 

Hyvä vaan, että sait heti myytyä.

Vierailija
25/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun huonekalut ei liity mitenkään asunnon hintaan ja noi Artekit on niin nähty ja 70-luvulta.

Kuulostaa ihan tusinaläävältä.

Vierailija
26/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan tähän, että vaikka tämä on perheasunto, niin täällä ei ole mitään leluvuoria ja maitopullonlämmittimiä keittiössä vaan oikeasti desing-koti ja taloyhtiö kunnossa.

Kiitos vastainneille, täytyy olla kiitollinen näinä aikoina että saa asunnon myytyä kun korko- ja maailman tilanne on se mikä on.

AP.

Vierailija
27/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, sinä ja ostaja voitte varmaan molemmat olla tyytyväisiä nopeista kaupoista tässä nykytilanteessa! Muutama tonni sinne tänne versus se, että kuukausikaupalla saa stressata, että meneekö edes kaupaksi? 

Nyt monilla tilanne on se, että perheasunto on jo kiikarissa, mutta oma kaksio on vielä myymättä ja jumissa ollaan. Hienoa että löysit ostajan jonka kanssa kaupat kävi helposti ja nopeasti. 

Ostaja ehkä miettii, että ois pitänyt tinkaa enemmänkin, mutta ei uskaltanut ettei mene helmi sivu suun. 

Vierailija
28/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät eivät tahdo käsittää sitä miten 4 % korko laittaa ostajien kalkyylit aivan uusiksi. Nykyisellä vuokrallani (560 e/kk) ei maksaisi edes korkoja 150 keur lainasta, millä ei saisi tästä kaupungista kuin jonkun vanhan röttelön. Lyhennykset ja ylläpitokulut tulisivat siihen vielä päälle. 0-korkoaikana laina olisi lyhentynyt melkein itsestään.

Kannattaisko säästää vähän etukäteen niin ei tarttis sitä lainaa niin paljon?

Vierailija
29/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pettymys iloksi muuttuu viimeistään muutaman vuoden päästä.  Itselleni kävi päinvastoin,  maksoin liikaa.  Ei kannata jäädä suremaan. 

Vierailija
30/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuuluu asiaan eikä voi täysin välttää. Vaikka sillai, että ostaa jotakin, ja seuraavana päivänä näkee saman romppeen toisessa näyteikkunassa puolet halvemmalla.

Tietysti myös ajattelu että voi prle kun olis tienny, kuuluu asiaan.

Vierailija
31/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on Artekkia ja mitä siitä. Olet outo. Onko sulla nyt Artekkia myynnissä? Voisin ostaa vai veikö se asunnonostaja ne?

Vierailija
32/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä oli oma myyty ja olivat vuokralla, siksi nopeat kaupat.

Kiitos mukavasta viestistä.

AP

Vierailija
33/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt täällä pistän kalusteita Tori.fi:hin myyntiin ja mietin että jos olisin tästä asunnosta muutaman tonnin saanut enemmän, niin voisi nämäkin lahjoittaa suoraan roskalava-ryhmään."

Loistavaa logiikkaa XD. Se muuten kirjoitetaan design. 

Vierailija
34/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän, että vaikka tämä on perheasunto, niin täällä ei ole mitään leluvuoria ja maitopullonlämmittimiä keittiössä vaan oikeasti desing-koti ja taloyhtiö kunnossa.

Kiitos vastainneille, täytyy olla kiitollinen näinä aikoina että saa asunnon myytyä kun korko- ja maailman tilanne on se mikä on.

AP.

Vaikea uskoa että asut hyvällä alueella! Ainakin meillä päin kun ostimme 700k kodin niin edelliset asukkaat veivät lelut ja maitopullot mukanaan. Teilläkö jää vastuuseen myyjän tavaroista? :) Sitten ei ihme, että mainostat Artekkia. 

Vierailija
35/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton hintaluokan kämpissä viis tonnia sinne tai tänne ei oo mitään.

Vierailija
36/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne sä itse muutat?

Vierailija
37/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokaupoissa alle 10 000e suuntaan tai toiseen ei ole oikeastaan mitään.

Vierailija
38/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne sä itse muutat?

Desing-alueelle.

Ap

Vierailija
39/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5000 alle pyyntihinnan on tosi tosi vähän tingitty. 

Olen elämässäni myynyt kaksi kerrostalohuoneistoa (n. 250ke hintaluokka), molemmista maksettiin pitkälti yli kymppitonni yli pyynnin. Eikä olleet edes mitään huutokauppoja.

Ei tinkiminen ole aina normi.

Minä olen itse myynyt kaksion ja omakotitalon, molemmissa nostatin hintaa hävyttömästi keksimällä tarjouksia, talon hinta nousi pyynnistä yli 18 000 € ja ostajia oli koko ajan vain yksi ainoa. Kaksion hinnannousua näen tarkkaan enää muista mutta mukavalta tuntui, sen muistan. 

Vierailija
40/46 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää trolli.... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi