Miten päästä yli ajatuksesta että myin asunnon liian halvalla
Elikkäs, olen seurannut alueen myynnissä olevia asuntoja, joten hintataso on suurin piirtein tiedossa.
Minulla on halutulla alueella, loistavalla sijainnilla ja omalla tontilla oleva rivari, joka siis rempattu hyvällä maulla vaaleaksi ja valoisaksi. Lisäksi minulla on Artekin huonekaluja ja muutoinkin mielestäni sisustus on sellainen tämän ajan henkeä edustava.
Laitoin asunnon myyntiin paikalliseen asuntojen myyntiryhmään Facebookiin. Heti 30 yhteydenottoa, joista 7 kanssa sovittiin esittely.
Sain tarjouksen 5 tuhatta alle pyynnin ja hyväksyin sen.
Nyt on kamala myyntimorkkis. Olisiko pitänyt laittaa vielä etuoveen? Yrittää saada pyydetty hinta. Hintapyynti perustui yhden välittäjän arvioon, toki siinä tapauksessa olisi pitänyt maksaa se kymppitonni välityspalkkiota..
Yritän ajatella, että on vaikeat ajat ja hyvä kun sain asunnon noin nopeasti myytyä. Ja hintamääritelmä saattoi olla vain välittäjän kalastelua toimeksiantoon ja siksi optimistinen hinta-arvio.
Tiedän että asuntokauppa on nyt jumissa, mutta täällä ei oikeasti ole juuri tämänkokoisia asuntoja eli rivarinelikkoja tarjolla.
Nyt täällä pistän kalusteita Tori.fi:hin myyntiin ja mietin että jos olisin tästä asunnosta muutaman tonnin saanut enemmän, niin voisi nämäkin lahjoittaa suoraan roskalava-ryhmään.
Muutan siis pienempään kun lapset muuttavat omilleen ja tosiaan mikään kiire ei olisi ollut myydä.
Kauhee asunnonmyyntimorkkis.
Kommentit (46)
Jos ilmoitus olisi roikkunut kauan, hinta olisi laskenut enemmän
Mitä hittoa sun huonekalut liittyy asunnon arvoon?
No hyvän hinnan varmaan sait, jos 5000 euroa vain alle pyyntihinnan. Minä tingin 30 000 euroa asuntoa ostaessa ja kaupat tuli tehtyä.
Todennäköisesti ne ostajat miettivät, että tuli tarjottua liikaa ja olisi vähemmän pitänyt tarjota. Nyt heillä on morkkis liian kalliista hinnasta
Ihan oikein teit, hyvä, että sait myydyksi. Asuntojen hinnat on tippuneet vähän joka puolella, eikä kauppa käy entiseen tapaan. Saitpa asunnon pois käsistä, ja ihan hyvän hinnankin nähtävästi.
Hyvä, että sait myytyä. Asuntokaupat muutenkin junnaavat näinä aikoina usein paikallaan.
No kun et pysty tilannetta muuksi muuttamaan, kannattaa varmaan hyväksyä tilanne ja antaa olla. Turha tuosta on väkisin itselleen stressiä aiheuttaa.
Ei tuo oli paha moka. Monilla menee kiinteistönvälittäjään paljon enemmän ja muuhun. Menemällä eteenpäin ja ei enää ajattele sitä, irrottaa. Ei kannata roikkua kaikessa rahassa ja muussa joka vie vain tunteita, energiaa. Hyvä tunne olisi kiva asia, tavoiteltavampi. Ajattele että se oli "hyvä työ" uusille asukkaille, kun et ollut kiskomassa enempää hintaa ja apuna heille. Hyvä tulee takaisin usein jotain kautta.
Vierailija kirjoitti:
5000 alle pyyntihinnan on tosi tosi vähän tingitty.
Olen elämässäni myynyt kaksi kerrostalohuoneistoa (n. 250ke hintaluokka), molemmista maksettiin pitkälti yli kymppitonni yli pyynnin. Eikä olleet edes mitään huutokauppoja.
Ei tinkiminen ole aina normi.
Teit ihan oikein. En tosin tiedä sitä myyntihintaa, mutta keskimäärin 5% pyyntihinnasta tingitään. Nyt on tosiaan hankala myydä kun asuntokauppa on tyrehtynyt.
Ap puhuu paskaa mistä tiedän että väittää myyneensä asunnon kun kaikki tietää ettei kukaan osta nyt asuntoja muuta kuin sen yhden turusta josta oli lehdessäkin juttu.
Puhutaan noin 400 000 euron asunnosta.
Ja mun huonekalut liittyy tähän siten, että tämä on minusta sillä tavalla hyvin sisustettu, on designia, ei turhia tavaroita missään, siis tarkoitan että on vähän paremmin laitettu, pidetty ja panostettu. Ja tämän lisäksi huippuyhtiö, kivitalo, loistava sijainti, oma tontti.
Jotenkin vaan ärsyttää oma tyhmyys, olisi tarkemmin pitänyt miettiä hintaa millä myydä. Nyt pitäisi olla nopeat suorat kaupat, ehdollisiakin tarjouksia tuli.
Kohde isossa kaupungissa jossa vetovoimaa.
AP.
Osta seuraava asuntosi niin, että sen myyjä kokee samaa mitä sinä nyt. Ongelma ratkaistu.
Turha itkee ku kakka housussa. Ei sellaisia kannata murehtia jolle ei enää mahda mitään.
Jos välittäjän palkkio on esimerkiksi 10 000€ hintapyynnöllä x ja myytkin asunnon itse tuon 10 000€ halvemmalla lopputulos on sama. Sukulaiset myivät aikanaan itse omakotitalon ja saivat siitä enemmän kuin välittäjän myymänä olisi tullut. Tarjous oli siis parempi kuin pyyntö-välityspalkkio.
Miten sinun Artekin huonekalut liittyy mitenkään asunnon myyntiin vai tuleeko ne kaupan päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elämässäni myynyt kaksi kerrostalohuoneistoa (n. 250ke hintaluokka), molemmista maksettiin pitkälti yli kymppitonni yli pyynnin. Eikä olleet edes mitään huutokauppoja.
Ei tinkiminen ole aina normi.
Tällä hetkellä on, jossain nousukauden kuplassa hinta pompsahtaa.
Et myynyt lliian halvalla, vaan varmaan sopivaan hintaan.
Sain itse melkein markkinahinnan heti. Silti harmittaa kun myin muutaman satasen liian halvalla. Oma vika mutta harmittaa vieläkin. Vuosia myöhemmin.. oikeasti tarvitsin rahat heti silloin. Niin että sa siitä.