Tänne suomalaiset rikkaat nyt muuttavat - "Henkilöä ei käytännössä verota mikään maa"
https://www.talouselama.fi/uutiset/tanne-suomalaiset-rikkaat-nyt-muutta…
Yli 50000 euroa vuodessa omaisuustuloja saavat muuttavat huomattavasti muita useammin Singaporeen, Luxemburgiin, Sveitsiin, Arabiemiraatteihin ja Kyprokselle, joissa sijoitusomaisuuden myyntivoittoja verotetaan vain poikkeustapauksissa.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti.
Noilta pitäisi kieltää paluut Suomen kamaralle
Kyllä ne tulee hoidattamaan vanhuuden vaivoja.
Mielestäsi Suomen julkisen puolen vanhustenhoito on niin laadukasta, että sen takia miljonäärin kannattaa tulla tänne. Huvittavaa
Tosiaan huvittavaa mutta myös vähän surullista. Kertoo huonosta yhteiskuntaopin osaamisesta että ollaan huolissaan siitä että maasta pois muuttaneet miljonäärit tulisivat sankoin joukoin hoidattamaan vanhuuden vaivojaan suomalaiseen terveyskeskukseen
Ensinnäkään heidän ei tarvitse koska fyrkkaa on maksaa omat hoidot omassa asuinmaassa.
Toisekseen, suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä ei ole varakkaan potilaan kannalta mitenkään erityisen houkutteleva. Parempaa hoitoa saa omalta kotilääkäriltä vaikka siellä Singaporessa tai Sveitsissä.
Kolmanneksi, jos pysyvästi Suomen ulkopuolella asuva tulee Suomeen ja käy julkisen sektorin vastaanotolla, niin lasku hänen käynnistään menee EU alueella asuvan nykyisen kotimaan maksettavaksi ja EU alueen ulkopuolella asuva maksaa itse (tai hänen oma sairaskuluvakuutuksensa maksaa).
Muistaakseni ei tarvitse asua kuin 6kk Suomen ullopuolella niin tipahtaa jo Kelan tukien ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti.
Mielestäsi Suomen julkisen puolen vanhustenhoito on niin laadukasta, että sen takia miljonäärin kannattaa tulla tänne. Huvittavaa!
Missä muualla täysin tai lähes täysin verovaroilla kustannettu kaikkien saatavilla oleva terveydenhuolto on yhtä laadukasta.
No ihan missä vaan vaikkapa Etelä-Euroopassa. Miksi kuvittelet, että juuri Suomessa se on jotenkin yltiölaadukasta? Siis ihan hassua romanttista kuvitelmaa. Oletko koskaan joutunut sairaalaan muissa maissa? Minä olen.
Vierailija kirjoitti:
"Minä voin järjestää kansalaisuuden pois. Menee muutama vuosi, mutta perästä kuuluu. Kyllä me se lakiin saadaan järjestettyä. Pannaanko samassa rysässä elinikäinen maahantulokielto. Sekin voidaan järjestää."
Sellaiset voimafantasiat tänään.
Ei se oo mikään voimafantasia, se on ihan kylmää faktaa. Suomessa on lakeja, jotka kirjoitettu minun ansiosta ja minä en edes kuulu suomalaiseen eliittiin. Olen enemmänkin harmaa eminenssi :)
Jos minulla olisi isot pääomatulot, muuttaisin itsekin pois. Täällä demarit verottavat kuiviin ja kiittävät haukkumalla riistoporvariksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä voin järjestää kansalaisuuden pois. Menee muutama vuosi, mutta perästä kuuluu. Kyllä me se lakiin saadaan järjestettyä. Pannaanko samassa rysässä elinikäinen maahantulokielto. Sekin voidaan järjestää."
Sellaiset voimafantasiat tänään.
Ei se oo mikään voimafantasia, se on ihan kylmää faktaa. Suomessa on lakeja, jotka kirjoitettu minun ansiosta ja minä en edes kuulu suomalaiseen eliittiin. Olen enemmänkin harmaa eminenssi :)
Heh-heh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun verotus alkaa näiltä "rikkailta" , jotka ovat todennäköisesti yrittäjinä ja työnantajana maksaneet melkoisen paljon suomen hyvinvointivaltiolle, niin ymmärrän hyvin, jos jotkut haluavat itsekin käyttää hankkimiaan rahoja.
Tavan duunarikin maksaa Suomessa kymmeniä eri veroja ja jos sattuu omistamaan vaikka talon tai auton, niin se se vasta onkin himoverotusten kohteena.
Jos meillä olisi enemmän miljonäärejä tai oikeastaan pitäisi olla miljardöörejä, niin hyvin menisi. Miljonäärihän pitää olla jo ostakseen kolmion Helsingistä.
Ruotsissa on 7 kertaa enemmän miljonäärejä kuin Suomessa. Siellä on siksi rahaa maksaa hyvinvointivaltion kustannukset.
Jos yksilöitä katsotaan, niin yhteiskunnallisella tasolla tuskin on olemassakaa
Koita nyt painaa tajuntaan, että jos suomalainen asuu ulkomailla tarpeeksi kauan, ei hän ole enää lain mukaan verovelvollinen Suomeen vaan asuinmaahansa. Ja jos sitten asuu maassa, jossa tulovero on nolla, niin veroja ei tarvi maksaa mihinkään ja se on 100 % laillista.
"Sitä ne nimenomaan on, kun ne kierrätetään jos jonkinlaisten veroparatiisien kautta, että saadaan haalittua sellaiset määrät."
Ei tarvitse kierrättää mitään. Riittää, että asuu, käy työssä ja säästää perusvarallisuutta yhdessä ja samassa sellaisessa maassa, jossa se on mahdollista normaalilla tulotasolla.
Mani, mani , mani haisee täällä.ja sen ohessa kanssaihmisen arvostamisen puute. Ole onnellinen poterossasi orjatyövoiman palveltavana. No Sveitsissä ei nyt orjatyövoimaa nimeksikään ole, mutta kyllä sielläkin ausländische Gastarbeitereita osataan hyväksi käyttää ( tarkoitin kouluttamatonta työvoimaa) Ja jos ole Suomessa syntynyt ole saanut ilmaisen neuvolan ,koulun ja kouluterveyden hoidon ja ilmeisesti myös opinnot - ja nyt varakkaana vain naureskelet kaikelle tälle, sellainen sivistys tarttui sulle päähän. Pohdiskelun paikka - sullekin.
Vierailija kirjoitti:
Missä muualla täysin tai lähes täysin verovaroilla kustannettu kaikkien saatavilla oleva terveydenhuolto on yhtä laadukasta.
Suomalainen maksaa itsensä kipeäksi terveydenhuollostaan, mutta ei edes älyä sitä.
Julkisen terveydenhuollon kustannukset olivat viime vuonna 22000 miljoonaa. Kun työikäisiä Suomalaisia on noin 3.5 miljoonaa niin jokainen työssäkäyvä maksaa ns ilmaisesta terveydenhuollosta keskimäärin 6500€ vuodessa, eli 540€/kk.
Varakas ihminen maksaa progressiivisen verotuksen ansiosta helposti tuplat, eli noin 10000-12000€ vuodessa Suomen muka ilmaisesta terveydenhuollosta.
Vertailun vuoksi, esim kokonaan terveyskuluvakuutuksiin perustuvassa USA:n terveydenhuollossa maan keskimääräinen terveysvakuutusmaksu on 8400$ vuodessa
Eli keskivertoa varakkaampi saa terveydenhuollon edullisemmin USA:ssa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mani, mani , mani haisee täällä.ja sen ohessa kanssaihmisen arvostamisen puute. Ole onnellinen poterossasi orjatyövoiman palveltavana. No Sveitsissä ei nyt orjatyövoimaa nimeksikään ole, mutta kyllä sielläkin ausländische Gastarbeitereita osataan hyväksi käyttää ( tarkoitin kouluttamatonta työvoimaa) Ja jos ole Suomessa syntynyt ole saanut ilmaisen neuvolan ,koulun ja kouluterveyden hoidon ja ilmeisesti myös opinnot - ja nyt varakkaana vain naureskelet kaikelle tälle, sellainen sivistys tarttui sulle päähän. Pohdiskelun paikka - sullekin.
Me ulkosuomalaiset naureskellaan mille? Lähinnä sille, että jos joku ei osaa yhtään ajatella, miten elämää voi elää Suomen ulkopuolella omia polkuja tallaillen. Ei meitä haittaa, jos sinä maksat verojasi tyytyväisenä Suomessa niin kuin ei luulisi sinuakaan meidän rahankäyttö hetkauttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti.
Miksi tulisimme? Suomen lääkäripalvelut eivät kestä kv-vertailua. Monessa muussa maassa huomattavasti tasokkaampaa. Yksinkertaiset suomalaiset vaan on saatu erilaisilla hokemilla uskomaan sikäläisten palveluiden korkeaan eli "korkeaan" laatuun. Avatkaa silmänne, lampaat.
Aivan. Appiukko myi firmansa, kun kaksi yritystä fuusioitui, mutta jätti 10% osakejutun itselleen. Hän siis omisti firmansa 100%. Myi sen 15miljoonalla ja sovitteli 10% osuuden jne jne. Appiukko ja anoppi pakkas laukkunsa ja muutti Sveitsiin eikä ole takas tulossa. Kun kesällä käytiin siellä, niin ne sano, että on outoa, kun kaikki asiat oikeasti toimii. Suomessa byrokratia kaikessa saa ihmisen sekoamaan ja sitten hoetaan kuinka hyvin suomen asiat on ja toimii. Sanoin appiukolle, että kun olin itse suomesta pois 3 vuotta duunien takia ja kun palasin, niin hermot meni heti kun mikään asia ei toimi. Ihan sama mitä tekee, niin se on hankalaa tai lappu on luukulla ettemme palvele enää, koska konttori on suljettu ja voit asioida 150km päässä tai soittaa tähän numeroon. Sit kun soittaa johonkin numeroon, niin vastaus on nähdään kuukauden päästä.
Olen muutamalta tyypiltä kuullut täysin samaa, että mikään ei toimi ja sen näkee vasta, kun on ollut parikin vuotta poissa. Aina ihmiset hokee kuinka ihanaa tulla suomeen 2 viikon lomalta, kun on niin ihanaa. Olis pitempää poissa, niin totuus on ihan eri.
Me itsekin ollaan puhuttu, että olisko aika nostaa kytkintä taas ja muuttaa pois.
Itse asiassa arvioin suomalaisten työssäkäyvien määrän vähän pieleen. Tarkistin luvut ja Suomessa on 2.4 miljoonaa työpaikkaa jolloin terveydenhuoltojärjestelmän hinnaksi tulee 9166€/v per keskimääräinen työssäkäyvä veronmaksaja.
Ja sitten USA:ta haukutaan kalliista terveydenhuollosta kun siellä keskiverto terveysvakuutus maksaa kahdeksan tonnia vuodessa :-)
Vierailija kirjoitti:
Jep, kansakoulun 4 ekaa luokkaa olivat ilmaisia, mutta oppikoulu ja lukio jo sitten maksoivatkin, samoin oppikirjat. Lapset on koulutettu ulkomailla yksityisissä kouluissa ja yliopistoissa ja Suomen terveydenhuoltoa ei ole rasitettu.Emme katso olevamme mitään velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti.
Mielestäsi Suomen julkisen puolen vanhustenhoito on niin laadukasta, että sen takia miljonäärin kannattaa tulla tänne. Huvittavaa
Tosiaan huvittavaa mutta myös vähän surullista. Kertoo huonosta yhteiskuntaopin osaamisesta että ollaan huolissaan siitä että maasta pois muuttaneet miljonäärit tulisivat sankoin joukoin hoidattamaan vanhuuden vaivojaan suomalaiseen terveyskeskukseen
Ensinnäkään heidän ei tarvitse koska fyrkkaa on maksaa omat hoidot omassa asuinmaassa.
Toisekseen, suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä ei ole varakkaan potilaan kannalta mitenkään erityisen hou
Samma dag som du meddelar det finska digi und etwas verket att du har flyttat permanent ut ur landet är du inte längre FPA försäkrad. Skatter skall du givetvis betala i fyra år för inget.
Är du pensionär, skattar du livet i Finland då bananrepubliken ensidigt har sagt upp skatteavtal på ackord. Nästa avtal som sägs upp är det med Schweiz. Snart står Finland avtalslöst ensamt. De som är I Schweiz har räknat ut detta och den dagen som avtalet inte längre är i kraft har Finland inte längre beskattningsrätt på sina medborgare där. Klockan tickar och kalenderblad vänds.
Vierailija kirjoitti:
Veroparasiittivaltiot ovat rikkaiden isänmaita.
Veroparatiisivaltiot ovat rikkaita ja himoverotusvaltiot ovat köyhiä. Mitä enemmän verotetaan sitä köyhemmäksi valtio muuttuu.
Minä ainakin tulen eläkepäiviksi Suomeen, mutta terveydenhoidon takia en tule. Haluan tulla haudatuksi kotimaan multaan. Paitsi jos itänaapuri tulee ennen minua, sitten jään tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vad beror det på att välbärgade inte alls uppskattas i Finland, där de närmast är fritt villebråd?
Borde du begrunda det?
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa arvioin suomalaisten työssäkäyvien määrän vähän pieleen. Tarkistin luvut ja Suomessa on 2.4 miljoonaa työpaikkaa jolloin terveydenhuoltojärjestelmän hinnaksi tulee 9166€/v per keskimääräinen työssäkäyvä veronmaksaja.
Ja sitten USA:ta haukutaan kalliista terveydenhuollosta kun siellä keskiverto terveysvakuutus maksaa kahdeksan tonnia vuodessa :-)
Niinpä! Minä asun ulkomailla ja sairasvakuutuksen maksaa työnantaja. Koko perhe pääsee aina pienestäkin vaivasta heti yksityiselle lääkäriin. Siis samana päivänä saa aina ajan vaivaan kuin vaivaan ja suoraan erikoislääkärille. Ja sitten lääkkeet tuodaan kotiovelle apteekista oli kellonaika mikä vaan, vaikka keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti.
Mielestäsi Suomen julkisen puolen vanhustenhoito on niin laadukasta, että sen takia miljonäärin kannattaa tulla tänne. Huvittavaa!
Vaikka missä. Vaikkapa Saksassa. Mutta paljon laadukkampaa.
Ok. Voi olla, mutta monessa paikassa myös paljon huonompaa tai sitä ei edes ole. Paljonko Saksassa maksaa asiakkaalle esimerkiksi sairaalavuorokausi yliopistosairaalassa?
Tanska!