Minne pakoon pahaa maailmaa? Suosituksia, ideoita?
Olen riittävän pitkään nyt tepastellut täällä maan päällä huomatakseni, että maailma on melkoisen ikävä paikka ja valtaosa ihmisistä itsekkäitä, piittaamattomia ja osa jopa suoraan pahantahtoisia ja petollisia. Kaikenmoista kokemusta on vuosien varrelta kasaantunut niin opinnoissa, työelämässä kuin parisuhteissa. Ihmisiä, jotka ovat kieroilleet päästäkseen lähelle vain särkeäkseen ja ottaakseen. Paljon enemmän vaakakupissa pettymyksiä kuin hyviä kokemuksia. Enkä minä ole yksin tässä, sen verran tiedän ja ymmärrän, että monen muunkin elämä on pettymystä ja kärsimystä. Maailma on.
Nyt sieluni on väsynyt tähän kaikkeen. Minusta on tullut väsynyt, oikeastaan jo uupunut ihmisraunio näiden tuoreimpien henkisten turpakeikkojen myötä. Olen kadottanut yhteyden itseeni ja yhteyden elämään, ilon ja kipinän niihin asioihin, joiden kautta olen aiemmin näitä tunnetiloja kokenut. Kliininen termi varmasti olisi masennus ja modernin lääketieteen ratkaisu kemikaaleilla itseni turruttaminen ja jälleen keinotekoisesti onnelliseksi huumaaminen. Muita vaihtoehtoja: viina, huumeet, seksi, biletys, shoppailu, herkuttelu, mitä näitä hetkellisen mielihyvän paheita nyt onkaan. Mikään näistäkään teistä ei kiinnosta, koska nekin on kaikki jo kaluttu loppuun.
Kärsin, koska elämän ja maailman perusluonne on epävarmuus, petollisuus ja jatkuva muutos. Kärsin, koska aikamme henkeä värittävät arvoköyhyys, nihilismi ja narsismi. Olen tullut johtopäätökseen, etten sovi tänne. Oman henkisen piirilevyn asennukset on tehty sellaisella tavalla, että kasetti leikkaa kiinni tämän kaiken keskellä eläessä. Minun täytyy siis lähteä, mutta minne? Avaruuteen, luostariin, erämökkiin? Ajatuksia ideoita?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mene vaikka auttamaan Afrikan nälkäänäkeviä."
Sinne on kannettu vuosi kymmenten aikana niin paljon apua ja miljardeja että heidän olisi jo pitänyt oppia kehittämään maataloutta ja infraa edes hieman. Se on heidän kulttuuria että mies pökkii lapsia maailmaan minkä kerkeää vaikka ruoka ei riitä edes itselle.
Millä heidän kieroutunut kulttuuri muutetaan ensiksi? Saamme ruokkia heitä kuin lemmikkejä hamaan tulevaisuuteen kun ei ole tahoa joka muuttaisi heidän kulttuuria.
Joo juuri tätä meinasin kommentoida. Sitä tarkkaa summaa en nyt muista, mutta pelkästään yhteen osaan Afrikasta oli 60-luvulta lähtien kaadettu satoja miljardeja kehitysapurahaa, olisikohan ollut päälle 400 mil
Joo ei ne köyhät kato halunnu sitä kehitysapua. Luuletko sä, että ne sai massit käteen ja kusi homman kun on niin tyhmiä? Aina köyhän vika, ihan sama missä ollaan :D mitä veikkaat paljon noista rahasummista on mennyt jonkun läskin paskahousun taskuun. Vai ootko kattonu siellä kun on jaeltu vuohia ja pepsipaitoja köyhille ja ollu että kyllä mmjjoo o kyllä nyt on hyvin autettu xDdd ei saatana tiedätkö sä edes mitä sen avun piti olla? Ja kenelle ne rahat luovutetaan?
- Psykiatrisen päivystykseen kela-taksilla
- Syöt ne lääkärin siellä määräämät lääkkeet
Laita älylaitteet kiinni. Hae kirjastosta maailmakirjallisuuden klassikoita ja lueskele niitä kotisohvalla. Väillä meditoi ja jatka kävelyllä käymistä. Tee hitaasti ja tietoisesti kaikki pakollinen: ruuanlaitto, syöminen, peseytyminen, siivous.
Käväise venäjällä tai pohj. koreassa niin mikä paikka vaan tällä pallolla tuntuu sen jälkeen paratiisilta.
Sinun täytyy löytää jalo kahdeksanosainen tie.
Pattayalle tekemään hyväntekeväisyyttä.
T.setämies,monen puhvelin pelastaja
Vastaan että Jumala.
Tämä on syntinen, paha maailma, mihin kuuluu kaikenlaista pahaa.
Jeesus tuli elämääni kolme vuotta sitten, uudestisynnyin. Hän antaa rauhan ja jaksamisen kaiken pahuuden keskellä.
Jumala on äärettömän rakastava!
Muuta vaikkapa Kuhmoisiin, Orimattilaan tai Hämeenlinnaan, osta tai vuokraa oma mökki tai pikkutalo ja nauti rauhasta.
Paikkoja voi olla muitakin yhtä hyviä.
Ennenkuin koronasta tiedettiin mitään 2019 tuli hommattua oma datsa korvesta sinne voin paeta turvaan pahaa maailmaa ja puuttinin pommeja